[PHP5/Apache2] MySQL library

Pagina: 1
Acties:

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hey,

Zoals jullie weten, PHP 5 is uit. En die wil ik natuurlijk na een format op mijn webserver installeren. En MySQL is daar niet meer standaard bij geintergreert en moet je dus zelf installeren.

Ik heb vernomen van andere topics en mensen uit mijn MSN lijst dat je libmysql.dll (en libmysqli.dll) in de SYSTEMROOT moet zetten (X:/windows/ of X:/windows/system32/) en van nog iemand anders in je bin directory van Apache2 (?). Nu heb ik dus de extensie geactiveerd enzo (ook een extra regel erbij geplakt met extension=php_mysqli.dll) en wou ik dus libmysql.dll en libmysqli.dll gaan plaatsen.

Ik heb toen alle 3 directory's uitgeprobeert. Nadat ik ze erin heb gezet heb ik apache gereboot en wou ik dus kijken of MySQL functineerde. Maar helaas, geen van alle mappen had een effect. De extensie word ingeladen maar PHP zegt de functie mysql_pconnect() niet te kunnen vinden (Fatal error: Call to undefined function mysql_pconnect() in C:\Webserver\Apache2\htdocs\CoreSystem\includes\core.inc.php on line 560). Raar genoeg geeft Apache monitor helemaal geen errors van extensie of library niet gevonden. PHP5 geeft dus een fout met die functie

Kort samengevat: PHP5 werkt wel, maar MySQL niet. En het plaatsen van de libraries in de bovengenoemde mappen werkt niet.

Mijn software specs:

Windows XP SP1
PHP 5.0.0
MySQL 4.13 max-nt beta
Apache 2.0.44

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 18-07-2004 21:01 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit is geen programmeerprobleem, maar een configuratieprobleem :)
Zie ook: P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb libmysql.dll php_mysql.dll in mijn PHP map gezet (want je enabled mysql tenslotte in php.ini) waar php.exe en php-cgi.exe enzo zich ook bevinden en het werkt hier prima...

[ Voor 25% gewijzigd door Jorick op 18-07-2004 21:10 ]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Maar, daar staat libmysql.dll toch standaard al ? (want daar staat ie altijd al)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Uhm foutje, ik bedoelde php_mysql.dll. Die staat standaard in ext maar die moet je naar de root van de PHP map. Toen ik dat deed en apache reboote werkte het prima bij mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorick op 18-07-2004 21:07 ]