[WINXP]Tweede hdd onleesbaar na her-instalatie windows

Pagina: 1
Acties:

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 20:09
Hallo,

Ik heb twee hardeschijven in mijn pc zitten. Beide zijn via IDE aangesloten. Vanmorgen was ik helaas gedwongen op windows xp pro opnieuw te instaleren.

Op de eerste (40Gb-Master) zaten twee partities 1 met windows erop en eentje voor de meeste programma's. Ik heb deze beide geformateert en weer opnieuw aangemaakt (beide als fat32). Op de eerste daarvan heb ik mijn windowsxp pro geinstaleert.
Op de tweede (200Gb-Slave) heb ik niks aan verandert deze was gewoon ingedeelt in 4 partities (NTFS).

Ik open deze computer en zie opeens de partities van de tweede hardeschijf niet meer staan, dus ik kijk bij schijfbeheer of mijn pc hem nog wel kan vinden en of er problemen zijn. Bij de tweede hardeschijf staat aangegeven: Dynamische hardeschijf, onleesbaar.
Nu kan ik er via schijfbeheer wel een standaard-hardeschijf van maken via schijfbeheer maar dan ben ik alle data ook kwijt, wat ik graag wil voorkomen.

Ik heb via schijfbeheer de hardecshijven opnieuw gedetecteerd en de pc al een paar keer opnieuw opgestart maar het lost niks op. De kabels zitten er gewoon nog allemaal goed in en bij de bios wordt alles ook alles normaal weergegeven.

Is er iemand die weet hoe ik dit probleem op kan lossen zonder de data op de tweede hardeschijf kwijt te raken?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46

afterburn

No more...

Dynamische harde schijven moet je na herinstallatie importeren in de diskmanager. Hierna krijgt de drive weer een lettertje en is alles leesbaar. (rechtsklik op de disk (niet volume) en dan import foreign disk)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Th3Eagle
?? Schijfbeheer geeft de schijf wel gewoon weer, als ik er met mijn rechtermuisknop opklikt kan er alleen een standaarthardeschijf van maken?
Of zit ik nu verkeerd te kijken :S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rechtsklik op de schijf in de tabel (op dat vlakje aangegeven met Schijf 0, Schijf 1 etc).

• Th3Eagle
Ja daar klik ik dus op :S De enigste optie die ik krijg is schijf converteren naar standaart hardeschijf, eigenschappen en help.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens Action --> Rescan in de Diskmanagement (geen idee hoe het in de Nederlandse versie vertaalt).

• Th3Eagle
Heb ik al gedaan verandert niks...

Het heet btw: Schijven opnieuw controleren.

[ Voor 41% gewijzigd door Th3Eagle op 19-07-2004 11:34 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan ligt het veelal aan driver- en/of I/O problemen. Heb je diverse I/O controller drivers geprobeerd?

Als laatste hoop kun je nog datarecoverysoftware op de schijf loslaten. Zie ook Dynamic Disk Unreadable, hoe data te recoveren?.

• Th3Eagle
Ik heb nog geen andere drivers geprobeert. De hardeschijf heeft van beginafaan goed gewerkt zonder dat ik er ook maar iets aan hoefte te veranderen. Ik ziel die link eens nakijken.

---

Ik ben nu bezig met "GetDataBack for NTFS" Hij heeft de tweede schijf gevonden en de data hijs alles nu verder aan het scannen, over ongeveer 30min moet ik een resultaat hebben.

---

[ Voor 36% gewijzigd door Th3Eagle op 19-07-2004 11:44 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je ook al SP1 opnieuw geïnstalleerd nadat je windows er terug moest opzetten?

(Heb iets gelijkaardigs meegemaakt: file server met 4 HD's:

HD1: windows-partitie (NTFS) + Ghost-partitie (FAT32)
HD2: data (NTFS)
HD3: data (NTFS)
HD4: data (NTFS)

Nadat ik HD1 geformateerd had en windows opnieuw geïnstalleerd had, kreeg ik geen toegang tot HD3. Slechts nadat ik SP1 opnieuw gedownload had, herkende ie de bestaande data en partities wel opnieuw zonder probleem.)

Vandaar mijn vraag: heb je SP1 al geïnstalleerd?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Th3Eagle
Nee heb ik nog niet gedaan probeer dat wel meteen ff, eelijk gezegt niet eens bij nagedacht dat dat het probleem opzou kunnen lossen :S

Verwijderd

Dat Sp1 idee heeft wel een goede kans van slagen ja, windows heeft een beetje moeite met grote HD's na installatie van sp zou je em gelijk al moeten kunnen zien(zonder te importeren trouwens)

Succes!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar heb je gelijk in. XP ondersteunt pas met SP1 harddisks groter dan 128GB (137 fabrieks-GB's).
Worth a try :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:02 ]

• Th3Eagle
Hehe, ik voel me zo dom nu, achja weer wat bij geleerd.

Nooit over nagedacht dat sp1 dit probleem op kon lossen.

Nou alles werkt gelukkig weer en ik ben niks kwijt.

Iedreen bedankt voor de hulp!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

TheEagle schreef op 19 juli 2004 @ 12:08:
Hehe, ik voel me zo dom nu, achja weer wat bij geleerd.

Nooit over nagedacht dat sp1 dit probleem op kon lossen.

Nou alles werkt gelukkig weer en ik ben niks kwijt.

Iedreen bedankt voor de hulp!
;)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC gaat dit ff in de FAQ vrotten :P

Woei, Hoe krijg ik verloren gegane data terug? onder Dynamische volumes B)

[ Voor 61% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:23 ]

• Th3Eagle
Hehe, weer een toekomstig probleem opgelost :)
Pagina: 1