[XP] Unattended install CD deel 2 (was: OEMCD, deel 2)*

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

zoals ik al zei:
verder klopt de term "OEMCD" ook niet helemaal omdat OEM aan 1 pc gebonden is en wij juist proberen een algemene cd dat op meerdere pc kunnen worden geinstalleerd, te maken....
maar wat ik wel opperde was een apart topic voor WIN2000. want vaak worden de vragen die daarover gaan hier niet beantwoord. men mijdt dit topic dan vanzelf en zo worden nieuwe vragen ook al niet beantwoord. vinnik beetje lullig maar ik wil me ook niet verdiepen in win2000 om die mensen te gaan helpen. dus een aparte topic zou voor hun misschien beter zijn? "[win2000] unattended install deel 1", men met win2000 zal dan komen kijken uit nieuwsgierigheid en dan zou die topic wel eens goed kunnen gaan lopen met win2000 gebruikers die mekaar helpen maar tis maar een idee....

maar bedankt elevator voor de titelfix d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 10-10-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

lol @ MrTweaK z'n post tijd :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46253

Anoniem: 99760 schreef op 10 oktober 2004 @ 13:37:
zoals ik al zei:
[...]

maar wat ik wel opperde was een apart topic voor WIN2000. want vaak worden de vragen die daarover gaan hier niet beantwoord. men mijdt dit topic dan vanzelf en zo worden nieuwe vragen ook al niet beantwoord. vinnik beetje lullig maar ik wil me ook niet verdiepen in win2000 om die mensen te gaan helpen. dus een aparte topic zou voor hun misschien beter zijn? "[win2000] unattended install deel 1", men met win2000 zal dan komen kijken uit nieuwsgierigheid en dan zou die topic wel eens goed kunnen gaan lopen met win2000 gebruikers die mekaar helpen maar tis maar een idee....

maar bedankt elevator voor de titelfix d:)b
goed idee een topic specifiek voor w2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38
Verdorie... dacht ik dat mn unattended CD af was en werkte... installeerd JAVA (JRE) helemaal niet!

snap er nix van, zou gewoon moeten werken:

code:
1
2
REG ADD %KEY%\034 /VE /D "JAVA Runtime" /f
REG ADD %KEY%\034 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Apps\java.exe /s /v "/qn MOZILLA=1 WEBSTARTICON=0"" /f

hier is info over silent switch van JAVA zelf:
http://java.sun.com/j2se/...veloper_guide/silent.html Ik heb dit gewoon gevolgd... maar er wordt niks geinstalleerd! Ik wil dus gewoon een Recommended install, alleen voor Mozilla Firefox...

snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roeligan schreef op 10 oktober 2004 @ 15:40:
wat bedoel je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:57

Acheron

updatepack.nl

Jazco2nd schreef op 10 oktober 2004 @ 15:54:
Verdorie... dacht ik dat mn unattended CD af was en werkte... installeerd JAVA (JRE) helemaal niet!

snap er nix van, zou gewoon moeten werken:

code:
1
2
REG ADD %KEY%\034 /VE /D "JAVA Runtime" /f
REG ADD %KEY%\034 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Apps\java.exe /s /v "/qn MOZILLA=1 WEBSTARTICON=0"" /f

hier is info over silent switch van JAVA zelf:
http://java.sun.com/j2se/...veloper_guide/silent.html Ik heb dit gewoon gevolgd... maar er wordt niks geinstalleerd! Ik wil dus gewoon een Recommended install, alleen voor Mozilla Firefox...

snap er niks meer van.
Als je de msi uit de JRE 5.0 versie haalt tijdens installatie (zie windows temp dir) kan je het volgende commando gebruiken via RunOncExe.cmd:
code:
1
2
REG ADD %KEY%\007 /VE /D "Sun Java VM 5.0" /f
REG ADD %KEY%\007 /V 1 /D "%systemdrive%\install\SunJava\jre50.msi /qb-! Reboot=ReallySuppress Reboot=Suppress /norestart /passive /quiet IEXPLORER=1 MOZILLA=1 JAVAUPDATE=0 WEBSTARTICON=0 SYSTRAY=0" /f
Werkt in ieder geval met Windows XP SP2. Verdere voordelen van msi gebruik is een snellere installatie

Inmiddels gefixd _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Acheron op 11-10-2004 21:04 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

geforce666

a.k.a Jan (nl)

heb even een simpel vraagje, vraag em omdat ik effe de kluts kwijt ben
- als Location: Netherlands, The
- bij standards en formats: Dutch (Netherlands)
- bij Language for non-Unicode Programs: English (United States) <-- dus dat windows gewoon engels is (dus niet bestand maar file etc)
maar kloppen deze settings dan ?
code:
1
2
3
RegionalSettings]
    LanguageGroup = 3,1
    Language = 00000413

en zijn er ook regtweaks zodat windows wel extenties en hidden files laat zien
(heb er wel paar gevonden maar dat was .vbs en snap niet hoe je dat moet doen vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:20
(jarig!)
Ik heb dus wel

" KeyboardLayout="US" "

in mijn winnt.sif staan, maar toch pakt hij een nederlands toetsenbord als standaard, hoe kan ik dat voorkomen?

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuruMadMat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-03 22:07
Anoniem: 99760 schreef op 09 oktober 2004 @ 16:10:
jij moet een andere deploy.cab hebben dan de xpgebruikers *KLIK* en voor de rest kan je ongeveer zelfde dingen doen die op bashrat howto (zie mijn sig) beschreven worden.

ik heb de url van de nederlandse deploy.cab voor nederlandse win 2000 geplakt hier maar als jij dus een engelse win 2000 hebt moet je dus ff engels selekteren en die downen. (logica he?)

regtweaks zullen welliswaar anders zijn en dus raad ik je aan zelf je regkeys te zoeken met "regshot"(ff googlen erop) dat je ongeveer verteld welke keys je nodig hebt...

maar laten we maar eerst met deploy.cab beginnen en dan bashrat howto lezen en dan ben je al veel verder dan nu....

succes!!

edit: voor ik het vergeet, nlite(zie startpost) doet al veel automatisch voor je. dus je moet voor jezelf ff bepalen of je dit allemaal wilt leren of een beetje lui gaat doen (niets mis mee, we leven in de automatische tijdperk immers) en nlite gaat gebruiken. let er wel op dat nlite maar een beperkte deel van de unattendedcd voor je doet en je de rest zoals regtweaks en dergelijke toch echt zelf moet doen

offtopic:
eigenlijk is de titel van deze topic fout. het is misleidend omdat het lijkt alsof hier alle windows worden behandeld terwijl hier eigenlijk alleen xp wordt gedaan. misschien een idee om een aparte topic te maken dat voor win 2000 is. verder klopt de term "OEMCD" ook niet helemaal omdat OEM aan 1 pc gebonden is en wij juist een algemene cd dat op meerdere pc kunnen worden geinstalleerd, te maken....
thnx a lot is juist wat ik nodig had thnx!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geforce666 schreef op 10 oktober 2004 @ 18:30:
en zijn er ook regtweaks zodat windows wel extenties en hidden files laat zien
(heb er wel paar gevonden maar dat was .vbs en snap niet hoe je dat moet doen vandaar)
met regtweaks :) [rml]BackSlash32 in "[ XP] Unattended install CD deel 2 (was: ..."[/rml]
Roeligan schreef op 10 oktober 2004 @ 15:40:
oog voor detail heb je wel he...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 11-10-2004 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hp38guser schreef op 10 oktober 2004 @ 17:23:
[...]
Als je de msi uit de JRE 5.0 versie haalt tijdens installatie (zie windows temp dir) kan je het volgende commando gebruiken via RunOncExe.cmd:
code:
1
2
3
REG ADD %KEY%\007 /VE /D "Sun Java VM 5.0" /f
REG ADD %KEY%\007 /V 1 /D "%systemdrive%\install\SunJava\jre50.msi /qb-! ADDLOCAL=ADD 
IEXPLORER=1 MOZILLA=1 REBOOT=Suppress JAVAUPDATE=0" /f
Werkt in ieder geval met Windows XP SP2. Verdere voordelen van msi gebruik is een snellere installatie

BTW CODE WERKT NIET. Iemand die wel de juiste silent switches heeft?

offtopic:
@MrTweak: Leet en zo
Huh... als de code niet werkt... is het toch ook geen oplossing... :S

Volgens mij is je "ADDLOCAL=ADD" fout... maar goed ik ga testen! had natuurlijk niet de MSI gebruikt maar gewoon de exe

EDIT: Bij mij werkt dit (net getest)
code:
1
2
REG ADD %KEY%\036 /VE /D "JAVA Runtime" /f
REG ADD %KEY%\036 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Apps\java.msi /qn MOZILLA=1 WEBSTARTICON=0" /f

Is er ook een mogelijkheid het systray icoontje weg te laten??
EDIT: al gevonden

[ Voor 35% gewijzigd door Jazco2nd op 11-10-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Inmiddels aangepast. Vermoedelijk een probleem geweest met Windows Installer v3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
damn... dit is wel een leuk topic. Naar mijn mening is hij alleen niet snelgenoeg vol :+ (ik hoopte eigenlijk op een nieuwe ts; waar een heleboel uitgelegt word e.d.)

naja; dan raap ik gewoon alle info die ik wil/nodig heb bij elkaar en maak ik een cd-tje.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 12:40
Re: Java 5.0

Op de volgende site kun je een switchless Sun Java2 5.0 installer d/l voor je unattended install, tevens .NET 1.1 met SP1 (dat ik al eerder meldde en zelf ook gebruik) en Reader 6.0.2, ook beiden switchless, en ook een post-SP2 hotfixes pack :)

http://www.ryanvm.net/msfn/

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

@Matrix, door dit soort programma's via aangepaste software te installeren, maak je jezelf afhankelijk en leer je niets over het installatieproces. Al moet ik bekennen dat ik ook gebruik maak van de .Net Framework met SP1 geintegreert, aangezien de standaard methode veel langzamer is met installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ja dat weet ik ook wel, ik installeer ook alles met switches (behalve dus die .NET SP1).
Ik installeer de oudere variant van Java ook met de bekende switches, net zoals twintig andere programma's.

[removed]

EDIT:
Ik denk dat ik je reply verkeerd heb opgevat. Ik denk dat je bedoelt dat d.m.v. het gebruik van aangepaste programma's je tijdens het installatieproces van je unattended CD/DVD niet ziet wat er precies gebeurt in tegenstelling tot wat ik eerst dacht.

[ Voor 37% gewijzigd door MaTr1x op 12-10-2004 20:04 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat hpguser probeert te zeggen is dat je niets van leert als je kant en klare unattended gemaakte programmas downt en gebruikt. daardoor doe je geen kennis op van hoe het eigenlijk wel moet en kan je net zo goed de kantenklare "retestrak" dvd downen waar je niets meer aan hoeft te doen.

maar ah... IK heb de framework en adobe reader ook ff gedownt. altijd handig dat ze al zijn bijgewerkt. op internet kan je ze niet eens vinden... ( of je moet adobe reader 6.0.1 en de hotfix 6.0.2 downen....

edit: ik zie net dat het beide engels zijn... bah... framework engels kan nog wel want je ziet nooit wat van framework zelf toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 12-10-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Helemaal mee eens.
Over die Engelse variant van .NET Framework, dat maakt niet uit, want daar zie je toch niks van.
Ja en die Reader 6.02 is helaas Engels, had ik misschien erbij moeten zeggen.
Ik gebruik gewoon de 6.01 NL installer, hoeft voor mij niet per sé 6.02 te zijn.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee ok... ik gebruik de 6.01 NL ook... maar die 6.02 schijnt een kritische hotfix te bevatten...? ik vind het gwoon beetje ongelooflijk dat ze niet gwoon een complete installer 6.02 aanbieden. maar ah... tis gratis en mja ik mekker dan maar nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ben nu bezig Autodesk Architectural Desktop 2005 unattended te maken. Met behulp van een Administrative Install Point worden 1.1 GB 8)7 aan bestanden gemaakt voor gebruik tijdens installatie. Heb vervolgens alle support, tutorials, samples en losse programma's verwijderd:

Totale setupgrootte: 378 MB uncompressed -> inpakken CAB LZX Medium:

175 MB :P

Enige nadeel is de installatietijd. Ik mag zo meer dan 5 minuten optellen bij een systeeminstallatie. Verder ben ik ook nog van plan OpenOffice weer te vervangen door Office 2003.

Totale CD was 460 MB: - 65 MB OpenOffice + ca 150 MB Office 2003 + ca 175 MB autocad geeft meer dan 700 MB. Misschien kan ik nog wat onderdelen van Autocad afsnoepen, maar veel ruimte houdt ik dan niet meer over. Ik heb inmiddels wel bijna alles wat ik wil erop kunnen persen 8)

Verdere informatie: Windows Media Player 10 NL is uit en een hotfix voor Internet Explorer, eerste kritieke fix :9. Zie Windows Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Nog even terugkomend op de JRE 5.0 install:
Deze code gebruik ik nu voor m'n Xplode install met de .exe:
code:
1
'/s /v"/qn ADDLOCAL=jrecore IEXPLORER=1 JAVAUPDATE=0 REBOOT=Suppress"'

Trouwens je hoeft geen WEBSTARTICON=0 meer te gebruiken omdat de JRE 1.5.0 ofwel 5.0 versie geen Java Web Start icoontje meer aanmaakt.
Deze info vond ik in de Silent Installation docs voor JRE 5.0 op de Sun Java website:
http://java.sun.com/j2se/...loyment-guide/silent.html

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien een stomme vraag maar ik kan ff niet 123 het antwoord vinden. Ik heb een unattended cd gemaakt met w2k, alles gaat goed sp en hotfixes worden allemaal geinstalleerd evanals wat apps, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om dat klote schermpje "welkom bij windows "weg te krijgen.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoek eens op een policy key.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Nog een tweak welke is veranderd met XP SP2, namelijk Windows systeembestanden laten zien in de verkenner.

WindowsXP SP-1
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"SuperHidden"=dword:00000001

WindowsXP SP-2
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"ShowSuperHidden"=dword:00000001

Pas hierop dus je tweaks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

heb even weer wat vraagjes:

ik ben mijn slipstream dus nu aan het testen op virtuele pc maar zie toch al wat fouten.
1. zo heb ik met een regfix gezegd dat hij error reporting uit moet zetten maar wel een melding moet geven zodra er een error is.
maar wat hij nu doet is error reporting uizetten en ook geen melding geven, maar hoe zorg ik ervoor dat i wel een melding geeft ?
heb nu dit:
code:
1
2
3
;Disables Error Reporting, but notifies when errors occur
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PCHealth\ErrorReporting]
"DoReport"=dword:00000000

2. ik heb ook gezegd dat mijn PC "JAN" moet heten maar wat hij doet is em JAN-BK0AKA6FVCY als naam geven, weet iemand hoe ik dat kan fixen ?

3. Hoe zorg ik ervoor dat mijn User Account "Jan (nl)" is en niet Administrator ?

[ Voor 3% gewijzigd door geforce666 op 14-10-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maestro.mosjuh schreef op 12 oktober 2004 @ 15:15:
damn... dit is wel een leuk topic. Naar mijn mening is hij alleen niet snelgenoeg vol :+
Magnie van Fridge-raiderR :+
Jazco2nd schreef op 10 oktober 2004 @ 15:54:
Ik gebruik niet RunOnce direct maar ik start een batchfile met de volgende inhoud waar het voor mij wel mee werkt (getest).
code:
1
start /w %systemdrive%install\apps\java\j2re.exe /s /v "/qn ADDLOCAL=ALL IEXPLORER=1"

Uiteraard aan te passen naar behoefte ;).
Feanaro schreef op 10 oktober 2004 @ 20:05:
Ik heb dus wel

" KeyboardLayout="US" "

in mijn winnt.sif staan, maar toch pakt hij een nederlands toetsenbord als standaard, hoe kan ik dat voorkomen?
code:
1
2
3
4
5
[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1
    SystemLocale=00000413
    UserLocale=00000413
    InputLocale=0413:00020409
geforce666 schreef op 14 oktober 2004 @ 00:16:
2. ik heb ook gezegd dat mijn PC "JAN" moet heten maar wat hij doet is em JAN-BK0AKA6FVCY als naam geven, weet iemand hoe ik dat kan fixen ?
dan heb je al een PC genaamd "JAN"in je netwerk zitten.
Dat wordt gezien (netwerknamen moeten uniek zijn) dus wordt er een random naam gemaakt.
3. Hoe zorg ik ervoor dat mijn User Account "Jan (nl)" is en niet Administrator ?
Batchfile in cmdlines.txt mee laten lopen met de volgende inhoud:
code:
1
2
net user jan <hierjewachtwoord> /add
net localgroup Administrators jan /add

verder terug in dit topic staat wel een registry aanpassing waar je jouw account als standaard mee instelt zodat je PC daarmee inlogt.
Tijdens de installatie zal echter altijd de Administrator account worden genomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

met de mensen die kampen met probleem grootte-van-cd.. haal de onodige shit er ff uit met nLite

xp, 400mb +sp1 = 500mb

nlite ff gebruiken:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=29137

rond de 200-250mb hou je over

dan alle security hotfixes 33mb , een directX 9c (aangepast voor xp) van 14mb, dan het framework NL 1.1 met sp1 geïntegreerd 11mb

dan kom je iets onder de 300 uit..

voor office:
office 2003 (600mb) kun je inpakken tot 203mb met 7-zip (www.7-zip.org)

runonceex voorbeeld:

install 7-zip

extract office2003.7z

install ofice 2003

(natuurlijk ff een administratieve installatie punt aanmaken voor office 2003 http://unattended.msfn.org)

edit:

maarja grootte.. wie heeft nou niet een dvd brander die dvd-rw's aankan... zo'n dingetje is 60 pleuro's

en niet gaan replyen ik wil een cd-tje bakken die ik kan bewaren, want alle extra proggies die je erop zet verouderen weer naar een maand :P

[ Voor 17% gewijzigd door Fridge-RaideR op 14-10-2004 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

BackSlash32 schreef op 14 oktober 2004 @ 00:42:
dan heb je al een PC genaamd "JAN"in je netwerk zitten.
Dat wordt gezien (netwerknamen moeten uniek zijn) dus wordt er een random naam gemaakt.
many thx, opzich wel logisch de pc waarmee ik me nieuwe cd teste heette al "JAN" (deed het met zo'n virtual machine ;) )
Batchfile in cmdlines.txt mee laten lopen met de volgende inhoud:
code:
1
2
net user jan <hierjewachtwoord> /add
net localgroup Administrators jan /add
verder terug in dit topic staat wel een registry aanpassing waar je jouw account als standaard mee instelt zodat je PC daarmee inlogt.
Tijdens de installatie zal echter altijd de Administrator account worden genomen.
dit snap ik alleen effe niet, ik gebruik gewoon [GuiRunOnce] kan dat ook daarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb me cd af alleen nog 1 vraag:
bij het verwerken van de regidtratie code geeft de installatie een foutmelding ove rhet feit dat deze code niet ingevoerd zou zijn, echter deze staat er wel degelijk. Als ik daarna dezelfde code handmatig invoer gaat de installatie gewoon door.

[UserData]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXXX-XXXXX
FullName=.g0eRoe
OrgName=dotgoeroe.net
ComputerName=*
ik heb volgens mij niks fout staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb je probleem al 2 keren voorbij zien komen en 2 keren bleek er een tikfoutje te zijn, i rest my case...

(neem nou het aantal kruisjes in het 4e rijtje, 1 X teveel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=ProvideDefault
OemPreinstall=Yes
OemSkipEula=Yes
TargetPath=\WINDOWS
DriverSigningPolicy = Ignore
NonDriverSigningPolicy = Ignore
FileSystem=*
UnattendSwitch="yes"
Hibernation = No

[SystemFileProtection]
SFCQuota = 0

[GuiUnattended]
AdminPassword="xxxx"
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[Shell]
DefaultThemesOff = Yes
DefaultStartPanelOff = Yes

[UserData]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
FullName="Fridge-RaideR"
OrgName="[S][A]"
ComputerName=ATHLON2000

thats mine :) I dont do fullunattended, but providedefault.. the setup only takes 10min so why unattended...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fridge-RaideR schreef op 14 oktober 2004 @ 17:29:
thats mine :) I dont do fullunattended, but providedefault.. the setup only takes 10min so why unattended...
why unattended, i will tell you why: it is not only 10min. it is spreaded about the whole setup so you have to stay and waiting until the next question pop up...

MS better create a list to fill out before setup begins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

with nlite I make the 500mb cd down to 230 for winxp.. that setup takes 10min.. so thats nothing compared to the 25min setup for the full winxp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1000 postjes zijn bijna behaald, iemand moet een nieuwe topicstart gaan maken voor deel3
offtopic:
(niet Fridge-RaideR hoor, die maakt zoiets:

hoe maak ik unattendedcd? antw: gebruik nlite!
hoe maak ik van mijn projectje een iso dan? antw: gebruik nlite!
hoe patch ik de uxtheme het beste? antw: gebruik nlite!
hoe integreer ik drivers? antw: gebruik nlite!
hoe werken de switches en waar plaats je ze? antw: gebruik nlite!
hoe werkt de unattendedcd dan? antw: gebruik nlite!
hoe....? antw: gebruik nlite!
...? antw: gebruik nlite!

hij doet me denken aan chris rock zijn onemanshow. chris zei dat zijn vader een speciaal kruidje had dat wondjes genas. been gebroken ook dat kruidje erop. arm eraf ook dat kruidje erop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

nLite
hoe maak ik unattendedcd? antw: gebruik nlite!
hoe maak ik van mijn projectje een iso dan? antw: gebruik nlite!
hoe patch ik de uxtheme het beste? antw: gebruik nlite!
hoe integreer ik drivers? antw: gebruik nlite!
hoe integreer ik type1 hotfixes? antw: gebruik nlite!
hoe werkt de unattendedcd dan? antw: zie nlite unattended gedeelte!

Kan het anders?
Kijk je hebt 3 soorte mensjes ongeveer:
A: de mensen die nlite kennen, helemaal willen weten hoe het werkt, en het zelf handmatig willen doen en andere vertellen hoe ze het ook handmatig moeten doen, je leert er veel van
B: de mensen die nlite kennen, helemaal willen weten hoe het werkt zodat ze het zelf kunne dubbelchecken en evt puntjes op de i zetten
C: mensen die nlite gebruiken want das simpel, geen zin om veel tijd erin te steken want het intereseert hem totaal niet wat erachter steekt, maarja hij kan zn eige pc nu sneller installen met een cd-tje en daar ging het om

Dus voor de mensen A en B :P

Nog een tip voordat je sp2 gaat gebruiken, maat van me werkt in een pc winkel, en die krijgen tig klanten (waarvan het gross niet eens bij die zaak klant is) met of ze ff sp2 eraf willen halen of zonodig ff xp erop nieuw erop willen zetten met sp1 want "allemaal programma's die ik gebruik werken niet meer" . Zelf gebruik ik ook nog sp1 omdat sp2 met mijn configuratie 50mb zwaarder weegt in het werkgeheugen :S

hoe maak ik unattendedcd?
daar staat het keurig uitgelegt
http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/ (en die site is in het NEDERLANDS)

hoe maak ik van mijn projectje een iso dan?
ff de isomaker voor een microsoft iso downloaden
http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/voltooien.htm (en die site is in het NEDERLANDS)

hoe patch ik de uxtheme het beste?
Je kan een resourcehacker downen en 2 dingetjes zelf gaan wijzigen, je leert er iets van maar of ut nuttig is.. de volgende site kan je een autopatcher downloaden:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=140707
die patched de uxtheme.dll die je op dat moment in system32 hebt.. die kopieer je na de patch over naar je xpcd,

hoe integreer ik drivers?
keurige uitleg hoe je je drivertjes erin zet
http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/drivers.htm (en die site is in het NEDERLANDS)

hoe integreer ik drivers? (zonder veel moeite maar je weet wel hoe het moet)
LAN driverpack: http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=22094
SATA/SCSI/IDE/RAID driverpack: http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=14869
SOUND driverpack: http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=19174
check die forums ff, download de packs, open de batch bestandjes ff om te zien wat die waar kopieert zodat je het de volgende keer handmatig kan(wilt?) doen... vervang dan de drivers in het driver mapje door je eigen en voila

hoe integreer ik type1 en type2 hotfixes voor sp1?
welke hotfixes zijn er? wat zijn de switches? hoe zet ik ze in me cd?
http://board.msfn.org/index.php?showtopic=8741
(als je op de download link klikt, veranderd in de link dan ff =en naar =nl zodat je de nl download hebt ;))

hoe werkt de unattendedcd dan?
stop je cd'tje in de cd-rom drive en reboot je pc es :o ;)

-------------

mediaplayer 10 silent install:
http://unattended.msfn.org/xp/applications/mediaplayer10.htm

Framework 1.1 + sp1 silent install:
http://unattended.msfn.org/xp/applications/netframework.htm

Sun Java 5 silent install:

-----------

Me driver.cab is nogal groot :? en ik me eigen drivers toevoegen volgens die site.. nou mijn drivers zijn best groot, kan dat nie anders? tuurlijk onderstaande link gaat dieper in op hoe windows driver.cab gebruikt, laat jou je drivers IN driver.cab zetten EN maakt je driver.cab een STUK kleiner
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=25601

-----------------
voor de mensen die geen gedoe willen, google ff naar de KBxxxxxx en download de nl versies, zet ze in /i386/updates onderstaande lijst is mijn svcpack.inf (onthou als je er zelf 1tje maakt, je de svcpack.in_ moet VERWIJDEREN UIT i386!!)

[Version]
Signature="$Windows NT$"
MajorVersion=5
MinorVersion=1
BuildNumber=2600

[SetupData]
CatalogSubDir="\i386\Update"

[ProductCatalogsToInstall]

[SetupHotfixesToRun]
KB814078.exe /Q:A /R:N
KB822603.exe /Q /O /N /Z
KB823182.exe /Q /O /N /Z
KB823353.exe /Q:A /R:N
KB824105.exe /Q /O /N /Z
KB824141.exe /Q /O /N /Z
KB825119.exe /Q /O /N /Z
KB826939.exe /Q /O /N /Z
KB828035.exe /Q /O /N /Z
KB828741.exe /Q /O /N /Z
KB833987.exe /Q /O /N /Z
KB835732.exe /Q /O /N /Z
KB837001.exe /Q /O /N /Z
KB839645.exe /Q /O /N /Z
KB840315.exe /Q /O /N /Z
KB840374.exe /Q /O /N /Z
KB841873.exe /Q /O /N /Z
KB867801.exe /Q:A /R:N
KB870669.exe /Q:A /R:N
qchain.exe

[ Voor 96% gewijzigd door Fridge-RaideR op 15-10-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

hmmzz beginnen voor een deel 3 ... ik wil wel ff deel 2 doornemen, en dan deel 3 beginnen met:

een iets uitgebreidere (VRAAG: toelichting: link)structuur.. of ik beantwoord me eigen vragen in detail :)

edit:

ik zie daar er een GJ-tje was die dit topic begon, t lijkt me handig als die zn links/tips/guide ff update en daarmee deel 3 begint (als die user hier nog actief post that is ;) zoniet dan pm ik hem wel ff :)

[ Voor 36% gewijzigd door Fridge-RaideR op 15-10-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GJ is te druk met studeren, en ikzelf heb de TS wel herschreven maar heb geen zin meer... en wij zijn beiden toe aan een frisse wind. dus grijp je kans. dan kunnen GJ en ik kritiek leveren op je SP :D

enfin, mail een mod (elevator of zo) en vertel hem dat je deel 3 wilt gaan maken (ook hier vermelden voordat een ander per ongeluk aan deel 3 begint). de rest hoor je wel van die mod.

ik zou wel graag willen zien dat je het toch nederlands houdt... als je voor elke wissewasje naar MSFN verwijst heeft dit topic ook geen nut meer? verder kan je op de 1e post op het oogje rechtsboven klikken en zo zie je hoe de structuur in mekaar zit en hoe je die HTML tags doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

klinkt wel leuk, me eige threadje op GoT, en ik zal het nederlands houden hoor ;) dan geef ik me op voor vrijwilliger die deel 3 begint ^^

ik zal GJ ff pm-en of ik zn 1e post mag overnemen, dan kijk ik ff hoe hij alles doet, pas het zonodig aan, en zet er nog een aantal extra dingen in (in detail, nederlands) zodat deel 3 zo duidelijk, begrijpelijk en zinvol mogelijk begint :)

daar maak ik dan me 1e post van, en als 2e post geef ik dan een volledige winnt.sif met uitleg en een 3e post met welke hotfixes er zijn en hoe je ze integreert

dan een 4e post met nederlandse site's met FAQ's en HOW-TO's over probleempjes als je die hebt... met nog een vermelding dat de je de 1e post MOET lezen voordat je je probleempjes naar voren legt, en zoals de meeste vraagbaakjes zeggen, geen enkele vraag is te dom of te noobachtig om te stellen :)

wat denk je er van mistor tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind het prachtig... :9~ (alhoewel 4 postjes misschien ook in 1 post kunnen maar ik weet niet hoe langdradig jij het wilt maken....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

nou kijk heleboel mensen die bekijken de topic van een thread, denken: aah hier kan ik me probleem wel posten (hoe integreer ik drivers) en posten iets zonder de 1st post te lezen, of ze haken af halverwege de 1ste post omdat ie te lang is.. en dan krijg je van die stomme kleine vragen.. en ik denk dat ze de laatst en kleine posts meer lezen :) vandaar een beetje opsplitsen...

maarja if ya no it betta, fink of summit n post teh idea m8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Fridge-RaideR schreef op 15 oktober 2004 @ 14:05:
ik zal GJ ff pm-en of ik zn 1e post mag overnemen, dan kijk ik ff hoe hij alles doet, pas het zonodig aan, en zet er nog een aantal extra dingen in (in detail, nederlands) zodat deel 3 zo duidelijk, begrijpelijk en zinvol mogelijk begint :)

daar maak ik dan me 1e post van, en als 2e post geef ik dan een volledige winnt.sif met uitleg en een 3e post met welke hotfixes er zijn en hoe je ze integreert
Van mij mag je alles overnemen, ik kan je eventueel het een en ander geven aan graphics voor de topic start, zodat het zijn style kan behouden.

Heb wel van degene die dat plaatje maakte (met OEM CD topic) een andere gekregen, die beter past, bij deel 3... Meld het ff als je alles wil hebben, want dan kan ik het bij mij weggooien. Ik zie namelijk zelf niet zo heel veel nut meer in een derde deel, daar er alleen maar vragen en problemen van andere userts langskomen, en niet erg veel nieuwe (bruikbare) informatie meer komt, omdat alles gewoon al vermeld is...

Mocht je hulp willen hebben, omtrent het maken van de topic start, dan wil ik je daar ook wel bij helpen.

Om alles ff samen te vatten: je krijgt van mij groen licht ;)

P.S. als je slim bent, dan doe je net als de TS, in het Watercooling topic, deel 11...
([rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml])
Elk dingetje in een eigen post, en door middel van anchors (soort tabbladen) verwijs je dan naar die posts. Als je dat wil doen, dan kan je het beste in SEM een topic openen, met de melding erbij, dat je een topic start, om de topic start met bijbehorende posts te maken...

Dan kunnen zij later de post verplaatsen, naar een nieuw topic ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Nog een tutorial gevonden trouwens hoe je een eigen .Net framework 1.1 + SP-1 package kunt maken in de taal van je keuze:

http://www.msfn.org/board...p?showtopic=26304&st=250#

Als je een beetje thuis bent in de Engelse taal kan je hier heel veel vinden en ook lastige kwesties bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke... dan heb ik nu een vraag aan Fridge-Raider... waarom is deel 3 nog niet klaar :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hp38guser schreef op 15 oktober 2004 @ 14:55:
Nog een tutorial gevonden trouwens hoe je een eigen .Net framework 1.1 + SP-1 package kunt maken in de taal van je keuze:

http://www.msfn.org/board...p?showtopic=26304&st=250#

Als je een beetje thuis bent in de Engelse taal kan je hier heel veel vinden en ook lastige kwesties bespreken :)
de taal van framework maakt niets uit? toch? je zal er nooit wat van zien, dus je kan best engelse framework gebruiken?

1. First download the .NET framework v1.1 re-distributable package, and run "dotnetfx.exe" with the "/C" switch (to extract contents).
2. Then download the .NET fw v1.1 SP1 update, and run "NDP1.1sp1-KB867460-X86.exe" with the /XP" switch (to extract contents).
3. A dialog box asking you where to save the MSP (update patch) comes up, choose where you want to save it (size 18,760 KB).
4. Rename that MSP to SP1.MSP, and place the extracted contents of dotnetfx.exe (.NET framework installer) in the same directory.
5. Clean the directory so sp1.msp, data1.cab, and netfx.msi are the only files (3 files) in the directory.
6. Run the following commands (from a command prompt):
CODE
msiexec /a netfx.msi TARGETDIR="c:\netfx"
msiexec /p sp1.msp /a c:\netfx\netfx.msi

These commands created an admin-install point and patch-updated it to .NET SP1 respectively.
7. Your c:\netfx directory should have 3 items in it after this operation: 2 directories - Program Files & Win, and netfx.msi.

8. Now you can compress it to SFX (if compressed it will be just 12.2 MB, if left uncompressed it is 56.2 MB). And set it to silently extract.
9. And install your newly created ".NET Framework v1.1 slip-streamed with SP1" package during XP/win2k setup with the "/QB" switch.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 15-10-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

waarom is er nog geen deel 3? omdat ik ook nog een leventje heb :P ik zit nu op stage en ben hier bezig, zodra ik thuis ben ga ik wel ff serieus aan de slag hiermee :)

enne ik had al iets gepost over framework met sp1 erbij in :)
-------------

mediaplayer 10 silent install:
http://unattended.msfn.org/xp/applications/mediaplayer10.htm

Framework 1.1 + sp1 silent install:
http://unattended.msfn.org/xp/applications/netframework.htm

Sun Java 5 silent install:

-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat jij post is 2 afzonderlijke framework setups(1.0 en de 1.0SP1), onderaan kan je de geslipstreamde pakketje downen. wat hp38guser post is hoe je een eigen geslipstreamde framework maakt IN je eigen taal ook nog.

een wereld van verschil ;) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 15-10-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

P.S. als je slim bent, dan doe je net als de TS, in het Watercooling topic, deel 11...
([WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI)
Elk dingetje in een eigen post, en door middel van anchors (soort tabbladen) verwijs je dan naar die posts. Als je dat wil doen, dan kan je het beste in SEM een topic openen, met de melding erbij, dat je een topic start, om de topic start met bijbehorende posts te maken...

Dan kunnen zij later de post verplaatsen, naar een nieuw topic

TS?
SEM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TS= topicstarter
SEM= schop een modje, een subforum hier
SP= Startpost
WOS= windows operatings system (de subforum waar we nu zitten)
OW= officiele waarschuwing (van moderator)

overigens kan je niet NIET PMen naar andere users, de modjes kunnen dat wel naar ons toe maar wij kunnen dat niet....

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 15-10-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Anoniem: 99760 schreef op 15 oktober 2004 @ 15:13:
TS= topicstarter
SEM= schop een modje, een subforum hier
SP= Startpost
WOS= windows operatings system (de subforum waar we nu zitten)
OW= officiele waarschuwing (van moderator)

overigens kan je niet NIET PMen naar andere users, de modjes kunnen dat wel naar ons toe maar wij kunnen dat niet....
Je vergeet dat TS de TopicStart is :P Of TopicStarter... :+

Kan trouwens ook zijn, dat SEM -> SM moet zijn... :9
Van Schop een Modje... O-)

* CH4OS mist de PM functie btw wel hoor :/

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die zijn w2k regtweaks file met mij wil delen?
Ik zie een hoop reg tweaks voor xp maar voor w2k is het dun gezaaid.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 46253 op 16-10-2004 17:32 . Reden: edit op de taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46253 schreef op 16 oktober 2004 @ 17:31:
dit topic gaat nu nog alleen maar over xp (zie topictitel [XP] Unattended install CD deel 2 (was: OEMCD, deel 2)*),

ik raad je aan gwoon een eigen topic te beginnen met dit als titel "[win2000] unattended install deel 1" en dan zal je vanzelf mensen aantrekken die win2000 hebben. de 1e deel van deze topic is ook zonder topicstart begonnen hoor...

geloof me, ik wil je best helpen en je niet wegjagen of zo, maar hier is al zo vaak een vraag over win2000 gesteld die niemand ooit beantwoord heeft. er lopen gwoon hier in dit topic geen win2000 gebruikers rond of zo.... ik bijv heb nog nooit win2000 gezien/uitgeprobeerd. (of is win2000 soms winME? nee toch ? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
De meeste (niet alle) winxp tweaks kun je ook toepassen op win2k, winxp is gebouwd op 2k dus veel dingen werken het zelkde.
Anoniem: 99760 schreef op 16 oktober 2004 @ 18:47:

ik bijv heb nog nooit win2000 gezien/uitgeprobeerd. (of is win2000 soms winME? nee toch ? :X )
Ga jij je mond spoelen, windows 2000 is 1 van microsoft best en stabielste besturings systeem. Heel veel bedrijfen gebruiken om in te loggen op een windows server. Persoonlijk vind ik 2000 beter als XP, maarja dat is mening. btw 2003 server als workstation gebruiken kan ook prima en super stabiel :D maar volgens mij dwaal ik af

[ Voor 43% gewijzigd door NootjesBV op 16-10-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zou ik regtweaks voor win2k hier neer gaan zetten als je zelf niet aangeeft waar je benieuwd naar bent/niet ingevoerd krijgt?
Anoniem: 99760 schreef op 16 oktober 2004 @ 18:47:
ik bijv heb nog nooit win2000 gezien/uitgeprobeerd. (of is win2000 soms winME? nee toch ? :X )
* alt-92 schrobt Mr TweaKs mond met groene zeep
NootjesBV schreef op 16 oktober 2004 @ 22:39:
De meeste (niet alle) winxp tweaks kun je ook toepassen op win2k, winxp is gebouwd op 2k dus veel dingen werken het zelkde.
alleen moet je reg.exe eventjes in je system32 dir flikkeren anders werkt RunOnceEx niet (reg add > en reg commando kent ie niet)
btw 2003 server als workstation gebruiken kan ook prima en super stabiel :D maar volgens mij dwaal ik af
Vloeken in de kerk noemen we dat.
ook voor jou:
* alt-92 schrobt NootjesBVs mond met groene zeep

Beetje een Server OS misbruiken als gecastreerde desktop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn excuses :'( maar je weet wel dat xp ook wel 2002 wordt genoemd en Me betekent millenium dus 2000 dus eh... vind je het vreemd dat ik daar foute conclusies uit trok }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Inmiddels gelukt om .Net Framework Nederlands met 7-zip in te pakken tot 11 MB. Was 29 MB. Ook Autocad is zo gelukt om in 175 MB te proppen. Enigste wat je nodig hebt is 7za.exe, welke ik in de system32 map neerzet :)

[ Voor 76% gewijzigd door Acheron op 17-10-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hp38guser schreef op 16 oktober 2004 @ 23:50:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/727175. Hier staat het op een rijtje ;)

BTW, inmiddels gelukt om .Net Framework met 7-zip in te pakken tot 11 MB. Was 29 MB. Ook Autocad is zo gelukt om in 175 MB te proppen. Enigste wat je nodig hebt is 7z.exe, welke ik in de system32 map neerzet :)
ik snap niet wat je met die url bedoelt en voor wie die bestemd is. logisch ook zo een weinig zeggend antwoord zonder quote of usernaam.

framework+SP1 reduceren tot 11 mb wordt al aangeboden door ryanvm (is ook7zip)... oud nieuws dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 99760 schreef op 17 oktober 2004 @ 02:11:
ik snap niet wat je met die url bedoelt en voor wie die bestemd is.
algemene info over welke windows versies er zijn ;)

Trek het je niet te persoonlijk aan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hoioi, ik heb een leuke regtweak gevonden... maar weet niet hoe deze toe te passen.. in mijn regtweak.reg bestandje:
(..)
gepost op MSFN... kweet nu hoe het moet :)

[ Voor 90% gewijzigd door Jazco2nd op 17-10-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Nog een tip: Sommige programma's schrijven hun werkmap weg onder SET PATH. Autocad doet dit niet automatisch als je niet bent ingelogd en geeft vervolgens een foutmelding als je die opstart. Om de werkmap van Autcad toe te voegen aan Set Path doe ik het volgende:
code:
1
SET PATH=%PATH%;%COMMONPROGRAMFILES%\AUTODESK SHARED

Daarna werkt Autocad wel :)

Nu installeer ik Autocad op de volgende manier:
install.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
cmdow @ /HID
7za x -y -o%temp% %systemdrive%\install\autocad\ArchitecturalDesktop2005.7z
%temp%\deploy.exe "Architectural Desktop 2005"
xcopy /s /y %systemdrive%\install\autocad\b2427000.dat "%allusersprofile%\Application Data\Autodesk\Software Licenses\"
SET PATH=%PATH%;%COMMONPROGRAMFILES%\AUTODESK SHARED
RD /S /Q "%temp%
exit

[ Voor 42% gewijzigd door Acheron op 17-10-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ok, inmiddels gebruikmakende van RyanVM's update package viel me op dat Windows Update in het configuratiescherm ineens Engelstalig was.
Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/windowsupdate.png

Heb nu een Nederlandse update package gemaakt voor gebruik met nLite:

http://members.lycos.nl/h...UpdatePack1.01aLiteNL.cab (3,91 MB)

Deze kan tijdens het integreren van hotfixes meegenomen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
weet iemand misschien hoe je alle snelkoppelingen in Quicklaunch behalve "Bureaublad weergeven" verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alles eruit rossen (rm *.*) en daarna die bewuste file weer terug zetten.
Of alles behalve explorer.scf wegrossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Jazco2nd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:41:
weet iemand misschien hoe je alle snelkoppelingen in Quicklaunch behalve "Bureaublad weergeven" verwijderd?
code:
1
2
del /f /q "%USERPROFILE%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\QuickLaunch\*.lnk
del /f /q "%ALLUSERSPROFILE%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\QuickLaunch\*.lnk

aangezien Bureaublad weergeven.scf is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Acheron op 17-10-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuruMadMat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-03 22:07
hey ik test nu al een teidje deze oem cd en heb dit proberen te testen maar wil me niet lukken

ik heb alles van me windows cd gekopieerd naar hd in i386 mijn antwoordbestand gezet (winnt.sf) een iso van gemaakt en geboot in virtual pc maar dit wil me niet lukken volfens mij is dit het enige wat ik moet doen en toch :( kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Heb je http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/ gelezen.
Heb je het antwoordbestand volgens die site gemaakt, en bewaard als winnt.sif in je I386 map?
Heb je een bootable ISO gemaakt? Heb je dat gedaan met dat CDImage proggie wat je van die site kunt d/l?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
BackSlash32 schreef op 16 oktober 2004 @ 23:13:
* NootjesBV schrobt NootjesBVs mond met groene zeep

Beetje een Server OS misbruiken als gecastreerde desktop....
*spuugt groene zeep uit*

Heel veel systeem beheerders gebruiken een server systeem als hun destop. Alle tools binnen handberijk. Gebruik nu zelf windows xp, maar vanavond LongHorn uitproberen op mn test systeem. Iemand ervaring met longhorn ? Volgens mij dwaal ik weer af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

was t weekend ff weg, ik zei eerst dat ik wel deel 3 wou beginnen, maar voor al deze dingen is alles wel te vinden op www.msfn.org en daar zitten users die er nog meer verstand ervan hebben dan wij

dis is gewoon vernederlandsing van dat... en maat van me zei dat het beetje doeloos zou zijn.. alle tweaks etc zijn ook allemaal engels.. duzz...

hierbij zeg ik geen deel 3 te doen omdat elk probleem hier wel is behandeld in 1 van de honderden threads op www.msfn.org

en je kunt op die site met google zoeken door al die threads... ik heb altijd me vragen gevonden daar... en als mensen hier te koppig zijn om engels te leren.. tsjah :P en als ze het nie kunnen.. wat doe je dan op een ict forum o_O ;)

ik blijf nog wel gewoon posten hier om te helpen met probleempjes maar kzal geen nieuw thread beginne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fridge-RaideR schreef op 19 oktober 2004 @ 13:25:
was t weekend ff weg, ik zei eerst dat ik wel deel 3 wou beginnen, maar voor al deze dingen is alles wel te vinden op www.msfn.org en daar zitten users die er nog meer verstand ervan hebben dan wij

dis is gewoon vernederlandsing van dat... en maat van me zei dat het beetje doeloos zou zijn.. alle tweaks etc zijn ook allemaal engels.. duzz...

hierbij zeg ik geen deel 3 te doen omdat elk probleem hier wel is behandeld in 1 van de honderden threads op www.msfn.org

en je kunt op die site met google zoeken door al die threads... ik heb altijd me vragen gevonden daar... en als mensen hier te koppig zijn om engels te leren.. tsjah :P en als ze het nie kunnen.. wat doe je dan op een ict forum o_O ;)

ik blijf nog wel gewoon posten hier om te helpen met probleempjes maar kzal geen nieuw thread beginne
whahaha grote bek maar verder geen inhoud... het is o zo makkelijk naar een ander forum te wijzen. dit forum is nederlands en op een groot deel is er een vernederlandisering gemaakt, als daar geen behoefte aan was zaten we niet allemaal hier maar op andere engelse forums... :Z

ik wil je vragen niet meer te posten "dat het allemaal lekker makkelijk kan met nlite" of dat we naar een ander forum toe moeten. toegegeven, op msfn zitten de experts en er worden hier veel vragen gesteld die al in TS staan beschreven, en soms zou men moeten teruglezen. dat hou je gwoon en helemaal als de topic 960 postjes bevat...

overigens vind ik je opmerking dat iemand koppig moet zijn als die geen engels kan en ook geen lid van een ict forum moet zijn/worden lekker kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

ten eerste khad geen grote bek, ik was het serieus van plan, maar maat van me begint ook net van de alles beetje af te weten en die vind het echt een idioot plan om met een nederlands topic te beginnen terwijl het meeste op msfn al eens behandeld is

ten tweede, ik had een post gedaan hoe je alles ZONDER nLite kon doen... zelf gebruik ik ook alleen maar nLite om de windows cd te verdunnen... het unattended maken, hotfixes slipstreamen, tweaks etc.. doe ik allemaal zonder

ten derde, als je een beetje bij professionele aplicaties aankomt, of wat gevorderde boeken leest.. is dat allemaal engels.. alle switches en references van de meeste dingen zijn ook allemaal engels... ik geef geen mening alleen feiten :) en dat engels op msfn is normaal engels dr zit weinig "and thus shalt thy use /V /Q switches henceforth" maar meer, "and u have to use /V /Q switches from now on"
of te wel.. t is makkelijk leesbaar

maar kzal hier nog wel gewoon probleempjes blijve beantwoorden hoor :) alleen niet als actieve topic starter.. maar als poster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nevermind hoor... ik ben zelf begonnen aan deel 3. ( maat van mij zegt juist: als je wilt dat het goed gedaan wordt, moet je het zelf doen :Y) )

ik heb de hele startpost veranderd, door middel van anchors spring je direkt naar de goede catagorie... later op de dag ga ik weer verder...

[rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3[/rml]

reactie op hieronder: zal wel 1 of ander soort beveiliging zijn dan dat mensen niet meer hier gaan posten maar daarzo, is natuurlijk de bedoeling niet omdat deze topic nog niet vol is (1000 postjes)

maar wat wou je posten dan? edit aub je post ff ipv een nieuwe post te plaatsen ;) te laat :>

kan iemand zo beknopt mogelijk uitleggen wat autopatcher doet (max 3 regeltjes)?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 20-10-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
ik kan niet posten in deel 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82855

ik kan ook niet posten in deel 3, heb trouwens ff 2 vragen voordat ik een XP CD ga maken..

Ik wil graag ook zo'n XP CD maken, met alle updates die voor mij beschikbaar zijn op de Windows Update site te integreren, dit zijn er nogal wat en ik vroeg me af of hier misschien een programmatje voor is die mijn E:\I386 folder kan scannen op welke updates ik al heb, en vervolgens "automatisch" de updates download die er nog beschikbaar zijn op de "Windows Update" site, en deze ook makkelijk/automatisch kan integreren op mijn XP CD?

Bevat SP2 overigens ook alle updates voor de release, dus de updates van SP1, Critical/Hot Fixes, driver updates, e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

NootjesBV schreef op 20 oktober 2004 @ 15:08:
ik kan niet posten in deel 3?
Die staat nog in SeM, dus dat zou goed kunnen ;) Nu is de startpost in ieder geval klaar zodra dit topic vol zit en gaan niet meerdere mensen aan de slag voor een nieuwe start.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
Anoniem: 82855 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:20:
ik kan ook niet posten in deel 3, heb trouwens ff 2 vragen voordat ik een XP CD ga maken..

Ik wil graag ook zo'n XP CD maken, met alle updates die voor mij beschikbaar zijn op de Windows Update site te integreren, dit zijn er nogal wat en ik vroeg me af of hier misschien een programmatje voor is die mijn E:\I386 folder kan scannen op welke updates ik al heb, en vervolgens "automatisch" de updates download die er nog beschikbaar zijn op de "Windows Update" site, en deze ook makkelijk/automatisch kan integreren op mijn XP CD?

Bevat SP2 overigens ook alle updates voor de release, dus de updates van SP1, Critical/Hot Fixes, driver updates, e.d.?
ja alle updates en hotfixes zitten bij sp 2 in ( niet die na sp2 zijn gekomen afcoz)+
Demoniac schreef op 20 oktober 2004 @ 15:20:
[...]

Die staat nog in SeM, dus dat zou goed kunnen ;) Nu is de startpost in ieder geval klaar zodra dit topic vol zit en gaan niet meerdere mensen aan de slag voor een nieuwe start.
wanneer zit een topic eigelijk vol

[ Voor 19% gewijzigd door NootjesBV op 20-10-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demoniac schreef op 20 oktober 2004 @ 15:20:
de startpost van deel 3 is _echt_ nog lang nie klaar hoor...
NootjesBV schreef op 20 oktober 2004 @ 15:28:
ja alle updates en hotfixes zitten bij sp 2 in ( niet die na sp2 zijn gekomen afcoz)+

wanneer zit een topic eigelijk vol
er zijn wel hotfixes na SP2 gekomen, oa explorer heeft een hotfix maar wat ik ook probeer, ik kan niet de download url te pakken krijgen.... verder nog framework 1.1SP1 en VBscript 5.6 heeft ook al een hotfix... ( dat zijn er al 3 :P )

wat betreft je 2e vraag, zie mijn vorige post O-)

[rml]Mr TweaK in "[ XP] Unattended install CD deel 2 (was: ..."[/rml]

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 20-10-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ben nu bezig de laatste hardcoded drive letter assignements te verwijderen:

In sommige van m'n tweaks gebruik ik een regfile om een locatie van een programma aan te geven. Bijvoorbeeld de Virtual Dub tweaks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[HKEY_CLASSES_ROOT\avifile\shell\Bewerken\command]
@=C:\\Program Files\\VirtualDub\\VirtualDub.exe %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\MPEGFILE\shell\Bewerken\command]
@="C:\\Program Files\\VirtualDub\\VirtualDub.exe %1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\avifile\shell\Bewerken\command]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\MPEGFILE\shell\Bewerken\command]

Helaas ondersteunen REG files geen variabelen. Ik gebruik hiervoor REG ADD vanaf de command line:

code:
1
2
3
4
reg add "HKCR\avifile\shell\Bewerken\command" /ve /d "%%\program files\VirtualDub\VirtualDub.exe %%1" /f
reg add "HKLM\Software\Classes\avifile\shell\Bewerken\command" /ve /d "%systemdrive%\program files\VirtualDub\VirtualDub.exe %%1" /f
reg add "HKCR\avifile\shell\Bewerken\command" /ve /d "%systemdrive%\program files\VirtualDub\VirtualDub.exe %%1" /f
reg add "HKLM\Software\Classes\avifile\shell\Bewerken\command" /ve /d "%systemdrive%\program files\VirtualDub\VirtualDub.exe %%1" /f

Verder ben ik bezig om de installatie direct vanaf CD te kunnen starten. Zo voorkom ik dat bestanden meerdere keren gekopieerd worden tijdens de installatie en zou me tijd kunnen schelen. Autocad en Office 2003 zorgen voor een installatietijd van meer dan 30 minuten :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Acheron op 20-10-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
nog stuk of 30 post te gaan :D

oja nog een vraag,
als ik via de winnt.exe setup start met schakel optie /s:<sourcepad /u:<antwoord bestand>. Dan gaat dit goed, setup gaat bestanden kopieeren en en de pc reboot en daarna gaat de echte setup van start. Het probleem is echter dat de optie OEMPREINSTALL word genegeerd, en de bestanden uit de map $OEM$ worden dus niet naar de harde schijf gestuurd. Ik heb zelf al nagedacht over dit probleem en ik dacht het volgende: Omdat de winnt.exe de bestanden naar de hd kopieert ziet en daarna setup (na reboot) uitvoerd dan leest setup de bestanden van de HD en niet van de cd.

Het probleem is dus dat winnt de bestanden in de $OEM$/$1 niet kopieert.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben als je het niet snapt moet je maar ff zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 06:53

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb de inslallatie van mijn programma's (AdAware, AdobeReader6, Everest, IrfanView, JavaVM, Nero, NetFramework en Powertoys) direct vanaf CD.
Ik heb deze in de map '.\$OEM$\UTILS' staan en vanuit cmdlines.cmd worden ze aangeroepen als 'start /wait .\UTILS\mapje\programmatje.exe'. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
jfeelders schreef op 21 oktober 2004 @ 09:37:
Ik heb de inslallatie van mijn programma's (AdAware, AdobeReader6, Everest, IrfanView, JavaVM, Nero, NetFramework en Powertoys) direct vanaf CD.
Ik heb deze in de map '.\$OEM$\UTILS' staan en vanuit cmdlines.cmd worden ze aangeroepen als 'start /wait .\UTILS\mapje\programmatje.exe'. Werkt perfect!
dus als ik het goed begrijp is de .\ je <cdrom drive>\$oem$\UTILS ?? Als dat zou werken zou dat zeer handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand hoe ik na de installatie van ISOBUSTER automatisch Windows kan laten kiezen om te klikken op" FREE FUNCTION ONLY " zodat ik hier niet meer op hoef te klikken tijdens het opstarten van ISOBUSTER?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Hoe kan ik een achtergrondafbeelding (wallpaper) gebruiken tijdens de installatie van de programma's in RunOnceEx?

Hoe ik de achtergrond van de Windows setup verander en m'n wallpaper in Windows heb ik gevonden op MSFN, en dat werkt ook. Maar tijdens de installatie van de RunOnceEx-stuff hou ik gewoon de standaard blauwe achtergrond van Windows XP. Ik zou daar graag een bitmap wallpaper tonen.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Hoe kan ik een achtergrondafbeelding (wallpaper) gebruiken tijdens de installatie van de programma's in RunOnceEx?
kweet nie of ut werkt, maar theoretisch zou je in die periode
(zelfde periode als voor als je het stukje voor dat je je paswoord in wilt tikken als je xp opstart)
een wallpaper wilt iets als:

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="C:\\windows\\system32\\bureaublad.bmp"

en oor de huidige user in windows:

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="C:\\windows\\system32\\bureaublad.bmp"

in je tweak bestandje moeten stoppen.

ennuh die wallpaper die je daarvoor aanroept als je die van te voren al op je xp install wil dan zet je die ergens in:

XPCD\$OEM$\$$\System32

en dan moet ut wel goed kome ;)

edit:

wil dat niet, ga dan eens naar de directory van je xpcd, en verander de bron bestanden van je registerinstallatie :P
zoek het bestandje:
HIVEDEF.INF
daar staan alle current user entries in.. zoek dan ff naar:
HKCU,"Control Panel\Desktop","Wallpaper"

en maak van die zin:
HKCU,"Control Panel\Desktop","Wallpaper",0x00000000,"%SystemRoot%\system32\bureaublad.bmp"

je veranderd dus nu geen instelling, neej die wallpaper wordt DIRECT zo int register geinstalleerd tijdens het installeren van ut register.. dus als het dan nog nie wil..

[ Voor 28% gewijzigd door Fridge-RaideR op 22-10-2004 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 06:53

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

NootjesBV schreef op 21 oktober 2004 @ 10:25:
dus als ik het goed begrijp is de .\ je <cdrom drive>\$oem$\UTILS ?? Als dat zou werken zou dat zeer handig zijn.
Ja, inderdaad, maar de syntax is .\$OEM$\UTILS
Misschien ten overvloede: door het gebruik van .\ gebruik je relatieve bestandspaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
jfeelders schreef op 22 oktober 2004 @ 08:30:
[...]
Ja, inderdaad, maar de syntax is .\$OEM$\UTILS
Misschien ten overvloede: door het gebruik van .\ gebruik je relatieve bestandspaden.
maar als je meerdere cdrom's hebt, hoe weet hij dan welke hij moet hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
heb mijn eerste test uitgevoerd op mijn pruts/download pc.
een gestripte versie van winxp + enkele ( <10 ) unattended programma's en enkele tweaks
wat mij opvalt (wat ik wel fijn vind) is dat doordat er een boel uit xp gesloopt is er een 'heleboel' mappen uit program files 'verdwenen' zijn :)
nu nog ff kijken welke (lege) mappen en nogmeer wegkunnen, en alle juiste regtweaks opsnorren.

(misschien dat iemand deze al weet: hoe kan je standaard een schijf delen via netwerk ?)
NootjesBV schreef op 22 oktober 2004 @ 09:05:
[...]

maar als je meerdere cdrom's hebt, hoe weet hij dan welke hij moet hebben ?
hij kijkt naar de relatieve pad (hij kijkt dus waar het script uitgevoerd word)

[ Voor 30% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 22-10-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Ik vraag het hier ff, omdat een apart topic openen een beetje overdreven is lijkt me. Ik heb m'n Windows installatie aangepast mbv nLite. Eerst deed ik dit gewoon "met de hand" zoals in dit topic beschreven staat.
Nu vraag ik me alleen af of nLite zelf een partitie kiest, of dat je dat zelf moet doen. Want ik heb geen zin dat hij m'n backup HDD's formatteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432 schreef op 22 oktober 2004 @ 12:40:
Ik vraag het hier ff, omdat een apart topic openen een beetje overdreven is lijkt me. Ik heb m'n Windows installatie aangepast mbv nLite. Eerst deed ik dit gewoon "met de hand" zoals in dit topic beschreven staat.
Nu vraag ik me alleen af of nLite zelf een partitie kiest, of dat je dat zelf moet doen. Want ik heb geen zin dat hij m'n backup HDD's formatteerd ;)
diegeen die bepaalt welk deel wordt geformatteerd is winnt.sif in je i386 directory. ik doe het ook handmatig en nadat ik heb geselekteerd welk deel er geformatteerd moet worden gaat de rest automatisch.

de vorige keer dat ik het geheel unattended deed ging hij xp op me D schijf installeren en ik kwam daarachter NADAT de setup geheel was voltooid. dus sindsdien doe ik het maar handmatig....

er is vast en zeker een truukje om toch nog te forceren dat ie C schijf doet, ik ken die truuk niet. misschien iemand anders?
misschien dat iemand deze al weet: hoe kan je standaard een schijf delen via netwerk ?
lijkt me via een regtweak... maar welk? hef je standaard verbinding op. start regshot en maak foto van je register. stel schijf delen via netwerk in. maak foto en vergelijk ze dan. misschien komt er wat bruikbaars uit rolle....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 22-10-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

If you prefer to manually choose a partition during text-mode setup with full control on choice of filesystem, then make sure you have these lines set as they are under the [Data] and [Unattended] sections in winnt.sif:

[Data]
AutoPartition=0

[Unattended]
FileSystem=*

If you want to automate this process with exact specifics on drive letters, partition sizes and filesystems, you may want to consider using Bart's PE and diskpart.
Dat deed ik 'vroeger' altijd, kan dit gewoon nog nadat ik mn installatie ge-nLite (:9) heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nlite maakt een eigen versie. je moet ff nadat nlite bezig is geweest die 2 regels uit je quote erin mikken of overschrijven in je i386\winnt.sif (openen met kladblok)
directory van je project.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 22-10-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760 schreef op 22 oktober 2004 @ 12:53:
nlite maakt een eigen versie. je moet ff nadat nlite bezig is geweest die 2 regels in je quote erin mikken of overschrijven in je i386\winnt.sif (openen met kladblok)
directory van je project.
K thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
Als je bijv automatisch wil laten converten naar ntfs dan kan je de volgende optie invullen:

[Unattended]
FileSystem= convertntfs | leavealone

Deze 2 zijn alleen bij mij bekend, heeft iemand toevallig het complete lijstje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Fridge-RaideR schreef op 22 oktober 2004 @ 01:41:
kweet nie of ut werkt, maar theoretisch zou je in die periode
(zelfde periode als voor als je het stukje voor dat je je paswoord in wilt tikken als je xp opstart)
een wallpaper wilt iets als:
[..KNIP..]
Dat werkt dus helaas niet. De truuk met hivedef.inf kende ik nog niet, maar via het register had ik al geprobeerd. Maar beide methodes werken niet. Ik krijg mijn wallpaper op de desktop te zien, maar niet tijdens het uitvoeren van de RunOnceEx keys :(

Update: oops, het werkt wel. Maar ik had per ongeluk twee keer een "Wallpaper" entry in de .reg file die ik laad. De eerste entry had ik veranderd, maar die werd natuurlijk steeds overschreven door de andere lege :)

[ Voor 17% gewijzigd door mahi op 22-10-2004 15:15 ]

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NootjesBV schreef op 22 oktober 2004 @ 13:20:
Als je bijv automatisch wil laten converten naar ntfs dan kan je de volgende optie invullen:

[Unattended]
FileSystem= convertntfs | leavealone

Deze 2 zijn alleen bij mij bekend, heeft iemand toevallig het complete lijstje ?
check de ref.chm die in de deploy tools zitten.... als je de deploy tools niet hebt ff kijken in de startpost en het downen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 99760 schreef op 22 oktober 2004 @ 12:48:
[...]

lijkt me via een regtweak... maar welk? hef je standaard verbinding op. start regshot en maak foto van je register. stel schijf delen via netwerk in. maak foto en vergelijk ze dan. misschien komt er wat bruikbaars uit rolle....
kijk ik wist dat er zo'n proggel bestond; alleen niet hoe het heette... nu weet ik het dus.

ga ik daar eens mee klooien (zodra ik tijd heb :'( ) aangezien ik wel meer tweaks nodig heb welke ik niet 1, 2, 3 kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog 4 postjes O-)

offtopic:
Btw: Onze Fridge-Raider is vandaag jarig :P :7

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 22-10-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

hehe mr tweak :P dis nou lief :P

als we zo doelloos doorlullen komt dit topic wel vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je spreekt jezelf tegen. doelloos doorlullen om het topic vol te krijgen is dus niet doelloos :P

affijn... ik had niet verwacht dat ik de laatste zou zijn die wat postte en dus heb ik maar ff de post iets interessanter gemaakt met je verjaardag :)

noot: dit is de 998e post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Unattended]
OemPreinstall=Yes
UnattendSwitch="yes"
-- dit bovenste moet in winnt.sif

D:\XP\$OEM$\$Progs\DAP (daar staan de INSTALL-files van DAP), maar wordt daar alles geinstalleerd of worden de installatie bestanden daar alleen neergezet?

---

En hoe moet ik dan bijv PhotoShop CS of KaZaA installeren, PhotoShop stelt bijv. vragen van welke "My Shared Folder", PhotoShop vraagt weer wat de CD KEY is enz. hoe kan ik dit bypassen, de enige manier welke ik tot nu toe ben tegengekomen is:

"start /wait %systemdrive%\photoshop.exe"

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 82855 op 23-10-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

bestanden in $OEM$\$Progs op je cd worden gekopieerd naar de program files tijdens de installatie, maar worden niet geïnstalleerd :p

offtopic:
Woei, 1000 posts alweer!!!

[ Voor 27% gewijzigd door Acheron op 23-10-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.