Toon posts:

Gebruik van ziektes

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ook hier wordt aangehaald, valt het me af en toe op dat er in bepaalde reactie's met ziekte's wordt gegooid, bijvoorbeeld in dit draadje, ik doel op deze post.

De post staat al op -1, maar het gebruik van kanker in een post is sowieso overbodig, het bericht zelf is ook overbodig en de :9-smilie geeft duidelijk aan imo dat deze persoon graag flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik ga die user even mailen, hij lijkt wel vaker dergelijke grapjes uit te halen. Gebruik van ziektes moet sowieso niet kunnen. Een -1 Troll en vaak ook een mailtje is wat er dan moet gebeuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okido, hier nog eens.

Bepaalde ziekten kunnen in principe wel, haaruitval ofzo, maar dan is de grens zo moeilijk te trekken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Heb je toch al in je startpost aangehaald :?.
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 00:56:
Bepaalde ziekte kunnen in principe wel, haaruitval ofzo, maar dan is de grens zo moeilijk te trekken.
Ach, zo moeilijk is die grens niet te trekken hoor. Je weet wel meteen wanneer een ziekte wordt gebruikt om laag-bij-de-vloers te schelden en wanneer niet :).

[ Voor 43% gewijzigd door Steve op 19-07-2004 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steve schreef op 19 juli 2004 @ 00:57:
[...]
Heb je toch al in je startpost aangehaald :?.
Ahum, schijnbaar niet hard genoeg op de copy-knop gedrukt, is al verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet een ziekte, maar wel weer dezelfde gebruiker met zijn troll/flamebait:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1083052

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:19

Just_I

What did you just say?

Tichelaar zie ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop.

Ik vind het ook niet kunnen om ziektes te gebruiken en zeker niet in een negatieve vorm. Maar je hoeft deze gebruiker ook niet zwart te maken oid door [u]al] zijn fouten in dit topic te plaatsen. In dat geval kan je een hele tijd doorgaan bij dit soort topics >:) .

[ Voor 64% gewijzigd door Just_I op 19-07-2004 01:11 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

offtopic:
zeker een gefrustreerde fokker die alle tweakers voor een zeker iets uitmaakte ofzo omdat hij geen vraag mocht stellen om het forum <refereert naar fok-verhuizing marathon radio>? :/

Neeh, maar dit kan als je t mij vraagt ook echt niet. En hij voegt niks toe aan een reply, en dan ook nog met zulke woorden, die is mijn modpuntjes dubbelendwars waard.

edit:
Just-I, bedoel je niet Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif? :+

[ Voor 23% gewijzigd door RSpliet op 19-07-2004 01:09 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jonge, spot niet met kanker.
Mijn opa en oma zijn er aan overleden, dus spot er maar niet mee.
Dan ben je echt zielig bezig...
Woorden als kut, klote kan je wel eens posten, maar geen kanker.
Zeker een jochie van 10 jaar?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mjah daarom hebben we mods hé. Om zulke dingen in de gaten te houden... wat mij betreft mag die gebruiker wel eens serieus aangepakt worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:19

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 01:10:
Zeker een jochie van 10 jaar?
Neej hoor hij is 15 jaar :P

offtopic:
Ik ben weer lekker bezig :X

[ Voor 14% gewijzigd door Just_I op 19-07-2004 01:14 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
amour021 schreef op 19 juli 2004 @ 01:11:
Mjah daarom hebben we mods hé. Om zulke dingen in de gaten te houden... wat mij betreft mag die gebruiker wel eens serieus aangepakt worden |:(
En daar zijn we mee bezig :) .

Overigens, zullen we het hier ook serieus houden? Is wel zo prettig voor de (discussie)sfeer enzo :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 22:35

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Het is naar mijn idee nogal overdreven allemaal. Er is toch een verschil tussen de ziekte en het gebruik ervan als scheldwoord? Bij "tering" en "tyfus" hoor ik (bijna) niemand, maar zodra er "kanker" geroepen wordt, is er opeens een groot probleem. De Van Dale staat zelfs vol met woorden met "kanker":
in·ge·kan·kerd (bn.)
1 [pej.] onuitroeibaar => ingeroest

in·kan·ke·ren (onov.ww.)
1 invreten => inbijten
2 door kanker ingevreten worden => verkankeren

kan·ke·raar (de ~ (m.), ~s)
1 mopperaar

kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden

kan·ker·lij·er (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] rotzak => naarling

kan·ker·pit (de ~ (m.))
1 [inf.] mopperaar

kan·ker·stok (de ~ (m.))
1 [scherts.] sigaar of sigaret
In het Nederlands is het gebruikelijk om ziekten als scheldwoord en/of versterking te gebruiken en ik zie het eigenlijk als iets moois dat we moeten koesteren. Natuurlijk is overmatig en opzettelijk kwetsend gebruik niet wenselijk, maar dit is het andere uiterste.

[ Voor 19% gewijzigd door Neman op 19-07-2004 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat het in de woordenboeken staat wil niet meteen zeggen dat het mag of verantwoord is om dat zomaar te gebruiken. Dat geldt ook voor woorden als 'tyfus' en 'tering'. Er is ook nog steeds zoiets als een netiquette, en gezien de soort reacties die weggehaald zijn kan ik het alleen maar eens zijn met de genomen stappen. Uiteraard kijken wij ook naar de context, maar de woorden die hij in deze context heeft gebruik kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op 19 juli 2004 @ 01:06:
Tichelaar zie ook de [afbeelding] knop.

Ik vind het ook niet kunnen om ziektes te gebruiken en zeker niet in een negatieve vorm. Maar je hoeft deze gebruiker ook niet zwart te maken oid door [u]al] zijn fouten in dit topic te plaatsen. In dat geval kan je een hele tijd doorgaan bij dit soort topics >:) .
Ik ben juist wel van plan al die fouten van de betreffende gebruiker te rapporteren, het gaat niet alleen om ziekten, maar het algemene taalgebruik van dit kind en de berichten in het algemeen:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1066224
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1055549
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1052994
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1052558
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1046339
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1039168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Neman: een woordenboek heeft als taak alle enigszins frequent gebruikte woorden op te nemen. Vandaar dat ook (zeker in Van Dale Hedendaags Nederlands) veel scheldwoorden erin terug te vinden zijn. Ik hoef wellicht niet uit te leggen dat het gebruik van bijvoorbeeld 'godverdomme' niet zonder meer toegelaten is, ondanks dat het in Van Dale staat? Let ook op de [grof]- of [pej.]-labeling bij veel van de woorden die je hebt aangehaald.
Liever niet :). We zien de reacties van de user in kwestie zelf ook wel en hij is ervoor gemaild, dus het is niet nodig om verder in te gaan hierop.

[ Voor 47% gewijzigd door Steve op 19-07-2004 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
En wat dan, dit is tweakers. Dit is geen normale doorsnee van het nederlandse publiek. Zal ik eens een nieuw woord verzinnnen; de vebreezahriesering van deze maatschappij gaat mij veel te ver. Ik ben al die jongetjes die niet eens kunnen nadenken over wat ze tikken of het tenminste nalezen zat. Er is niet voor niks een systeem van modereren en hij komt wel erg vaak negatief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

da_siren schreef op 19 juli 2004 @ 03:27:
En wat dan, dit is tweakers. Dit is geen normale doorsnee van het nederlandse publiek.
Dat is vanzelfsprekend geen vrijbrief om te pas en te onpas grove scheldwoorden te gebruiken. Tweakers.net is toegankelijk voor iedereen, dus moeten we dergelijke scheldwoorden niet ineens gaan toelaten omdat er verhoudingsgewijs een groter aantal mensen is dat die scheldwoorden in de dagelijkse omgang gebruikt.
da_siren schreef op 19 juli 2004 @ 03:27:
Zal ik eens een nieuw woord verzinnnen; de vebreezahriesering van deze maatschappij gaat mij veel te ver. Ik ben al die jongetjes die niet eens kunnen nadenken over wat ze tikken of het tenminste nalezen zat. Er is niet voor niks een systeem van modereren en hij komt wel erg vaak negatief uit.
Ik zie niet in wat je wilt bereiken met deze ongefundeerde en generaliserende 'kritiek'. Als je dan toch van mening bent dat de bezoekers van Tweakers.net enkel 'breezah-jongetjes' zijn die niet nadenken over wat ze tikken, vraag ik me af wat je hier nog doet.
Pagina: 1