Toon posts:

Ik wel even wat kwijt... lees maar even

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik wil even wat kwijt..

Ik loop al een tijdje mee (ik poste tot kort niet, maar zit al zeker 6 maanden mee te lezen), en het is me opgevallen dat als er een vraag meerdere keren wordt gesteld, dat er dan heel aggressief op gereageerd wordt door sommigen.. Wat maakt het nou uit? Als jij er geen zin meer in hebt om te antwoorden, geef iemand anders dan de kans om dat WEL te doen.

even iets over newbies ..

Newbies komen hier om geholpen te worden met wat voor vraag ze dan ook hebben.. ok, "ik krijg een steive lul van snelle hardware" is wel wat overdreven, maar een gewone newbie met een normale vraag als ""Waarom zit er een reset knop op de pc" weten het meestal echt niet, en ik heb gemerkt dat die soms compleet de grond in getrapt worden.. dat vindt ik dus niet terecht.. ze komen hier toch om wat te leren over pc's???

Ten 3'de... Als iemand nou een belachelijke post doet, of een niets-zeggende post, of een ronduit lame post, of liever gezegd wat voor post dan ook, en je denkt bij je eigen "daar ga ik ècht niet op reageren", doe dat dan ook niet!!! Je hebt ze ook (waarschijnlijk zelfs hier) die het juist leuk vinden als er veel mensen op reageren, en die zullen het alleen maar vaker gaan doen! dus als je in eerste instantie NIET erop reageert, DOE dat dan ook niet!

Ten 4'de..

Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig kerstfeest, en een gezond 2001!

Nog even dit..

Ik verbied niks, ik zeg alleen wat ik ervan denk.. je kunt er mee doen wat je zelf wilt.

Groetjes, JohnyBcool

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:04

Petuhr

FreeBSD

Kan dit niet beter is SG staan ipv HA????

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mee eens. Ik ben wel van mening dat er wel even netjes op de search gewezen mag worden.....

Verwijderd

Topicstarter
Heb je gelijk in, maar de manier waarop sommige dat doen lijkt echt nergens op..

JohnyBcool

Verwijderd

Als je dan iets zinnigs post doe het dan wel in de juiste groep en niet in HA |:(

Je hebt gelijk tot een bepaald niveau.... idd zijn er vragen van het waarvoor heb ik een reset knopje niveau. Dat moet vind ik persoonlijk en het is alleen maar een mening tot de basiskennis behoren voordat je op zo'n forum post. Maar dan heb je alsnog voor een groot deel gelijk in je posting.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat ook op SG (Stuffis Generalis)

Ok, klopt.. het was mischien een wat krom voorbeeld, maar die vragen komen wel voor.. en die lui worden dan gelijk aangezien voor lamer, en de grond in getrapt, terwijl sommige het antwoord ook ècht niet weten..

dat is gewoon krom..

Ja toch

Johny

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
Wat gewoon vaak het probleem is met newbies dat ze gaan crossposten als een gek.
Verder denken ze al na 5 minuten antwoord te krijgen.
En wat dacht je van de topics als JULLIE MOETEN ME HELPEN!!!!
Nou ik moet helemaal niks..
Ze kunnen ook de faq is lezen voor ze gaan posten en je mag op zijn minst verwachten dat ze het in het goede forum doen.
Sommige gasten reageren inderdaad wel heftig maar als je er zo 20 per dag leest dan wordt je er ook wel zielig van.

p.s. tis mijn mening maar :)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
edit:

Dit is een reactie op JohnyBcool

Ik ben het voor een deel wel met je eens, maar persoonlijk zou ik liever zien dat mensen ( net zoals jij.) eerst een paar maanden gaan lezen voordat ze wat posten. De mensen die de grond worden ingetrapt ( zoals jij dat noemt.) zijn vaak mensen die diezelfde dag geregistreerd zijn of net een dag ervoor. Ze hebben werkelijk nog geen 5 minuten rondgekeken of ze komen met de meest intelligente >:) vragen. Verder voor jou en de rest, hele fijne kerstdagen en een goed 2001.

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk,JohnnybCool, ik vroeg me al af wanneer er es iemand zoiets als jij nu doet zou posten. Ik vind het ook zwaar irritant dat de mensen die zogenaamd alles weten (ik noem geen namen) andere mensen gaan afkraken en dan meteen roepen: SEARCH of SLOTJE of |:(

Kom op, we zijn toch allemaal zo begonnen. Irriteert het je, nou lees t dan gewoon niet.
Zo, ik heb gezegd :)

Verwijderd

Topicstarter
ok.. iedereen bedankt voor zijn/haar mening, nu maar hopen dat degene die zich aangesproken voelen hier ook wat mee gaan doen :)

JohnyBcool

Verwijderd

dat het in HA staat maakt niet uit, daar komen misschien ook weer meer mensen. Maar JohnyBcool heeft helemaal gelijk. En die search is ook niet veel waard vind ik, en als je iets te vragen hebt over een systeem ofzo dat je wil gaan kopen, dan moeten mensen die persoon niet naar de search wijzen, dan kunnen ze beter hun mond houden. En dan krijg je vast een topic van 2 maanden oud met oude hardware dus je moet het gewoon vragen ipv de search. En newbie vragen zijn ook welkom, 2 maanden geleden wist ik nog niet een s wat DDR was |:( hier heb ik dus geleerd wat het is door het forum veel te lezen.

Verwijderd

ben het gedeeltelijk met johnyBcool eens,dat er wel wat normaler gereageerd mag worden af en toe op hele normale vragen. Maar het ligt ook een beetje aan het tact waarmee je het vraagt denk ik. Ik ben hier relatief nieuw, maar heb eerst een paar dagen gewoon het gehel forum wat af zitten stuinen, zodat je een beetje weet hoe het hier aan toe gaat, toen heb ik een paar keer een vraag gesteld, waaronder ook een vraag als "wat vinden jullie van dit systeem?" (zo'n vraag waar die-hard tweakers er elke dag ook 10 voorbij zien komen denk ik >:) ) Maar ik heb geen enkele vervelende reactie gehad. sommige mensen stellen hun vraag ook wel erg knullig en dan denk ik, ja als je graag geholpen wil worden, dan kun je er zelf ook een beetje moeite voor doen. Maar goed in ieder geva jullie ook allemaal fijne kerstdagen

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 13:23 schreef Garfieldvan4zuid het volgende:
ben het gedeeltelijk met johnyBcool eens,dat er wel wat normaler gereageerd mag worden af en toe op hele normale vragen. Maar het ligt ook een beetje aan het tact waarmee je het vraagt denk ik. Ik ben hier relatief nieuw, maar heb eerst een paar dagen gewoon het gehel forum wat af zitten stuinen, zodat je een beetje weet hoe het hier aan toe gaat, toen heb ik een paar keer een vraag gesteld, waaronder ook een vraag als "wat vinden jullie van dit systeem?" (zo'n vraag waar die-hard tweakers er elke dag ook 10 voorbij zien komen denk ik >:) ) Maar ik heb geen enkele vervelende reactie gehad. sommige mensen stellen hun vraag ook wel erg knullig en dan denk ik, ja als je graag geholpen wil worden, dan kun je er zelf ook een beetje moeite voor doen. Maar goed in ieder geva jullie ook allemaal fijne kerstdagen
Dan heb je bij je vraag: "hoe vinden jullie dit systeem" zeker geen vraag gesteld over Intel >:) ? En idd, iedereen prettige feestdagen :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ff party-pooper spelen.
Op maandag 25 december 2000 13:10 schreef iefje het volgende:
dat het in HA staat maakt niet uit, daar komen misschien ook weer meer mensen.
Maakt dus wel uit.
Dit is een onnodige dubbelpost.
Als je de FAQ leest (IMHO het eerste wat je moet doen, maar lezen/zoeken/nadenken is er tegenwoordig niet meer bij) kun je genoeg aanwijzingen vinden om het jezelf en anderen makkelijker te maken.
Maar JohnyBcool heeft helemaal gelijk. En die search is ook niet veel waard vind ik, en als je iets te vragen hebt over een systeem ofzo dat je wil gaan kopen, dan moeten mensen die persoon niet naar de search wijzen, dan kunnen ze beter hun mond houden.
WTF???
(OK ik hou me in omdat het kerstmis is..)
Nee, toch maar niet:
Als ik jou wijs op 4-5 postings die ik met de search vind over jouw vraag waar een boel tips in staan, ben je maar wat blij dat iemand je het antwoord op een presenteerbladje geeft.
Daar gaat het de laatste tijd steeds meer fout.
Er wordt geen ENKEL eigen initiatief meer ontplooid om zelf achter de oplossing van een probleem te komen, nee, er moet binnen 5 minuten een pasklare oplossing zijn aangereikt door anderen.

En waag het niet om een oplossing te geven die niet helemaal werkt, want je wordt gelijk verrot gescholden door de topicplaatser.

:r :r :r , dat moet ik ervan.
En dan krijg je vast een topic van 2 maanden oud met oude hardware dus je moet het gewoon vragen ipv de search.
Da's klinkklare onzin dus he?
Dit soort denken zorgt er nou net voor dat je hier links en rechts met verwijzingen naar FAQ's en %search% wordt om de oren geslagen.
En newbie vragen zijn ook welkom, 2 maanden geleden wist ik nog niet een s wat DDR was |:( hier heb ik dus geleerd wat het is door het forum veel te lezen.
Blij te zien dat je je eigen argumentatie in één keer weer onderuithaalt met je laatste zin >:).

Ik ben niet boos hoor, ik geef alleen wat tegengas. Ik ben niet zo'n slijmbal namelijk, ik zeg wat ik denk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Nee, je bent geen slijmbal, maar dus zo iemand waar we t over hebben: zo'n zogenaamde know it all die andere mensen die t minder weten ff in de zeik nemen. En oh ja, ik zeg ook wat ik denk en ben (ok voel me aangesproken) geen slijmbal :)

Je hebt wel gelijk, dat als er een oplossing wordt aangedragen en die de topic poster niet bevalt, hij afgekraakt wordt. Doe ik nu ook :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat ben ik niet, maar ik zoek wel.
Ik hou er niet van om mensen in de zeik te nemen.
Dat doe ik dan ook niet, maar waar ik niet tegen kan is een vraag waar je niks mee kan doen omdat je geen info krijgt. Als je er dan om vraagt ben je gelijk een zeikerd.

Als je dan toch een voorbeeld wilt, hier.
Let vooral even op wie wat post.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/93434

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

das altijd de discussie over newbies... ik heb opzich geen problems met newbies maar wat me vaak irriteert is dat ze te laks zijn om zelf het een en ander te zoeken..

ik bedoel we hebben hier een search maar ook op altavista kan je info vinden. ze moeten gewoon eerst ff zelf zoeken en als ze er dan niet uitkomen is het geen probleem als ze wat vragen, maar niet anders om. een metaliteit van "ik ben lui dus ik laat andere wel ff mijn problemen oplossen" daar spuig ik van. :(

dat zijn geen newbies dat zijn lamers!!

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 13:37 schreef BackSlash32 het volgende:
Nee, dat ben ik niet, maar ik zoek wel.
Ik ben trots op je, ik zoek ook regelmatig, toch staat er vaak niet in wat je weten wilt en dan nog krijg je zo'n SEARCH reactie, ik blijf erbij, lees t dan gewoon niet, dan gaan die topics vanzelf naar onderen en zie je ze niet meer terug.......

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Helaas, die komen dus wel terug als tweede of derde keer, omdat-ie z'n antwoord niet krijgt.

[edit] tip: Google heerst grote tijd trouwens.
Whatis.com ook.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Voor iemand die al maanden het forum volgt (maar zelf niet post) moet ik zeggen dat je toch traag van begrip bent... Hieronder staan een paar veel voorkomende situaties waar dan ook regelmatig ergerlijk op wordt gereageerd.... Waarom voer je die zaken zelf uit als je hier als wereldvredebrenger aan de gang gaat??
Geplaatst door JohnyBcool - donderdag 14 december 2000 15:21

wat is dat toch altijd voor slap gelul dat merk spullen beter zijn
OK in de meeste gevallen wel, maar als je weet hoe of wat dan krijg je een duron nèt zo stabiel als een p3 of een Athlon, dondervogel of wat dan ook
Nog zoiets:
Geplaatst door JohnyBcool - zaterdag 16 december 2000 14:41

Mijn systeem wacht bij het opstarten ergens op. Als ik inlog op het netwerk, dan laad ie windows, en als ie blijkt klaar te zijn (Geen schijfactiviteit meer) dan blijft de cursor op het zandlopertje staan voor een seconde of 15.. Niet normaal dus.
EN irritant, want je kunt dus niks doen.

Waar ligt dit aan? En vooral, hoe is het te oplossen?

Johny
en dan:
Geplaatst door JohnyBcool - zaterdag 16 december 2000 14:54

Reacties zijn welkom hoor
En dan deze na het plaatsen in een verkeerd forum wijst iemand JohnyBcool er op vriendelijke wijze op dat de post verkeerd staat:
*zucht*
niet zulke reacties

als ik geflamed wil worden ga ik wel in een nieuwsgroep zitten >:)
Dit is geen poging tot flink flamen maar doodgewoon iemand weer even met zijn/haar hoofd uit de wolken halen.... Het mag dan wel kerst zijn... en vrede op aarde is absoluut gewenst, maar ga nou niet anderen zitten verwijten.....
Uit de bijbel
Wie vrij is van zonde, werpe de eerste steen
Of... De pot verwijt de ketel dattie zwart ziet...

Need I go on?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben het helemaal met je eens, ik stelde, en stel nog steeds domme vragen, stel het dsan niet op rpijs dat er dan geschreeuwd wordt dat dat dom is of al geweest is.

De meeste newbies weten niet dat er een search is.

Ja, er is een FAQ, maar die wordt niet gelezen, heb ik ook niet gedaan, want dat was me niet verteld, en het staat er best klein.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Zullen we de searchknop dan maar in lettertype 72 bij REPLY MSSG stoppen? Of ehm... zo'n leuke als Windows ook doet: Als je op reply klikt. "Weet u zeker dat u eerst de search heeft gebruikt?"

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
De search werkt helemaal niet zo lekker als jullie doen voorkomen. De syntax met % enzo is zelfs wat vreemd, ik heb zoiets nog niet ergens anders gezien.
Ook kun je NIET in de replies zoeken.

Newbies zouden soms wat meer moeite moeten doen om zich bekent te maken met het forum, maar iedereen die ze vervolgens af-flamed is nog veel fouter imho.

Just my 2 cents

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 12:40 schreef JohnyBcool het volgende:

""Waarom zit er een reset knop op de pc""
Om te resetten :+

Nee ff sereneus,, dit soort vragen (en ik zie ze steeds meer) horen in mijn ogen geeneens thuis op Tweakers net. Sorry hoor, maar ik ging er vanuit dat deze site wat meer voor de wat meer gevorderde PC verkloter was, die zijn hardware tot de max probeerd te pushen. Het niveau daalde de laatste maanden al sterk hier, nog ff en we zien alleen nog maar dat soort vragen :'(
Voor alle Newbies, zorg dat je in ieder geval de basiskennis in huis hebt, zodat je geen suffe vragen HOEFT te stellen.... die basiskennis haal je bij de boekhandel / bibliotheek of de rest van Internet, lees die shit en kom dan terug, stel je vragen en je zal zien dat je dan niet afgebrand wordt.

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Ben het helemaal met JohnyBcool eens, al die andere. Met een beetje netheid en normaal te reageren kom je een stuk verder, ook in het echte leven...

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je het niet bevalt, DOE er dan wat aan. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/93122

Hierin vraag ik of er een FAQ is mbt bv. het aanleggen van een simpel netwerkje in Windows. (En bied aan om het te maken.)

Opbouwende kritiek is leuk, maar opbouwende actie daar hebben we allemaal wat aan. Just my 3 cents!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Eigenlijk zou ik dit niet moeten doen, maar....

Lees de volgende post eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/93434

Oké, ik geef toe dat de reactie op de vraagsteller niet helemaal goed zijn. Maar persoonlijk krijg ik van die Mala (een newbie ja, maar zonder dat feit nog steeds) echt jeukende handen :(
Hoe kijken alle voorstanders van newbies hier dan tegenaan?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 december 2000 11:04 schreef WOrKstation het volgende:
Eigenlijk zou ik dit niet moeten doen, maar....

Lees de volgende post eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/93434

Oké, ik geef toe dat de reactie op de vraagsteller niet helemaal goed zijn. Maar persoonlijk krijg ik van die Mala (een newbie ja, maar zonder dat feit nog steeds) echt jeukende handen :(
Hoe kijken alle voorstanders van newbies hier dan tegenaan?
HEAR HEAR.....

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Ja daar heb je een voorbeeld.

Maar waar het om draait is dat het van 2 kanten komt. Internet wordt groter.. T.net en GoT groeien harder dan kool. Je krijgt dus heel erg veel nieuwe mensen op het forum.
Zeker nu bladen als Computer! Totaal :r ook aandacht besteden aan overclocken wordt het steeds populairder.
De oplossing voor het 'newbie probleem' licht natuurlijk in het midden: Mensen die nieuw zijn moeten ervoor zorgen een dusdanige basiskennis te hebben dat ze weten om niet in caps te gaan zitten posten enzovoort. Ook de resetknop vraag moeten ze wat langer over denken. Maar ook aan de kant van sommige ervaren forum gebruikers moet er wat veranderen. Iedereen die post 'SEARCH'
'SLOTJE' en meer van dat zut bederft de sfeer nog meer dan de newbie met caps.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 december 2000 11:30 schreef nitenite het volgende:
Ja daar heb je een voorbeeld.
:P
Weet je wel waar je het over hebt??? ;)

Verwijderd

Misschien word het tijd voor onderscheid, een 'newbie' forum toevoegen ?

En inderdaad FAQ over bepaalde topics die steeds terugkeren.

Verwijderd

Leef je ook eens in in mensen die WEL de moeite doen om zelf iets uit te zoeken JohnnyBcool, mensen die niet over alles wat ze willen weten maar direct een topic plaatsen in HA (ook al gaat het over bijv. een monitor) en binnen 10 minuten een antwoord verwachten. Ik wist zelf eerst ook niet hoe de search te gebruiken, maar gewoon eens iets proberen kan echt geen kwaad hoor.

Persoonlijk vind ik GoT steeds minder interessant worden, fora als die van [H]ardOCP zijn nog niet echt ontdekt door de massa geloof ik. Houden zo.

Verwijderd

Volgens mij zijn jullie A L L E M A A L
vegeten dat het Kerstmis is !!!! :D
:7
G A K A L K O E N E T E N en spaar dit soort geruzie over onbenullige kleinigheden tot N A Kerstmis..... amen :7

Verwijderd

Kalkoen? Nee dank u, /me heeft gisteren oa aan de sate gezeten. LEKKEL!

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 03:36 schreef Mahena het volgende:
Ehh... Wat doet dit knopje ???
resetten??? ;)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

FFF

misschien zouden ze wat hebben aan een newbie forum, of een forum op andfere site's, waar maar enkele mensen zijn die de vraag, waarom heb ik een resetknop kunnen beantwoorden. gek wort ik van het gezeur over schijffouten
Pagina: 1