Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
denk het niet, want dan staat ie als eerste op de release servers.ppotter10 schreef op 24 juli 2004 @ 18:35:
Er gaan geruchten dat het spel al op internet is te verkrijgenZou dit waar zijn?
heb nog nix gezien.
Hopelijk komt ie ook op DVD uit, vast wel.
Want ik stoor me echt aan al die cds steeds.
waarom doen ze alle spellen niet op dvd?
iedereen heeft tegenwoordig een dvd speler in de pc zitten.
En mensen die het niet hebben kun je de laatste games toch niet draaien.
Dus die kopen het spel toch ook niet lijkt me.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 22:30 ]
Euh... wtfHoeveel uur speeltijd bevat het singleplayer gedeelte?
Onduidelijk. Enige wat bekend is dat Carmack heeft gezegd dat je het in 1 weekend kunt uitspelen als je een ervaren gamer bent. 20 uren valt ook veel te lezen.
Verder vindt ik het persoonlijk niet slim dat ze zich zoveel op horror richten, ik denk toch dat dat erg afschrikt en dat ze daarmee een kleiner publiek bereiken. Kijk naar hoeveel mensen de monsters in farcry afschuwden en dat kwam niet omdat ze niet in het verhaal pasten of in het realisme, maar omdat die kleine (en grote) snelle rotzakken je de stuipen op het lijf joegen
Dat hoop ik wel , hoe enger hoe beter , ik heb liever 6 x per avond dat ik 112 moet bellen omdat ik denk dat ik dood gaat door een hart stilstand , dan een suffe maar mooie game.DeepSeven schreef op 24 juli 2004 @ 23:05:
Ergens stiekem hoop ik toch dat het net als halflife 1 of doom 1 en 2 is, bloed spannend, maar niet eng. Maar als ik die screenshots zie, denk ik aan avp, eerste gang > uninstall. Noem me een schijterd, maar ik heb weinig zin om dit spel s'avonds terwijl het buiten donker is te spelen en me bij elk monster de tiefus te schrikken.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ieder zijn smaak uiteraard, de game zal ook zo genoeg mensen aanspreken, maar er zijn ook genoeg gamers die het erg afschrikt. En dat een game niet eng is of dat je niet 6x per avond 112 moet bellen wil niet zeggen dat hij suf is.Blackhole schreef op 24 juli 2004 @ 23:08:
[...]
Dat hoop ik wel , hoe enger hoe beter , ik heb liever 6 x per avond dat ik 112 moet bellen omdat ik denk dat ik dood gaat door een hart stilstand , dan een suffe maar mooie game.
Lijkt me alvast een aardige actie voor mensen die net nu een upgrade aan het plannen zijn.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33770694
Wth slaat ook nergens op denk je nvidia zoiets doet omdat ie speciaal voor nvidia kaarten zijn gemaakt maar krijg je het bij Ati

maar wel leuk
Tja, mij interesseerd hier niet hoor, maar het is wel relaxed, dan zou ik nog wel DOOM III kopen voor een videokaart
Dat vond juist altijd zo leuk aan Doom (en andere spellen). Het schrik-effect. Alleen het idee dat je kon schrikken maakte je (beetje) bang.DeepSeven schreef op 24 juli 2004 @ 23:05:
Ergens stiekem hoop ik toch dat het net als halflife 1 of doom 1 en 2 is, bloed spannend, maar niet eng. Maar als ik die screenshots zie, denk ik aan avp, eerste gang > uninstall. Noem me een schijterd, maar ik heb weinig zin om dit spel s'avonds terwijl het buiten donker is te spelen en me bij elk monster de tiefus te schrikken.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
in de thread staat x800xt's. Waarom de 9800xt dan niet?davey s. schreef op 24 juli 2004 @ 23:23:
Radeon 9600XT's en 9800 XT's.
Ik denk dat er tussen het schrik-effect van doom 1/2 en het schrik-effect van doom 3 een behoorlijke kloof ligtRakkerzero schreef op 24 juli 2004 @ 23:28:
[...]
Dat vond juist altijd zo leuk aan Doom (en andere spellen). Het schrik-effect. Alleen het idee dat je kon schrikken maakte je (beetje) bang.
Mwo ik weet het niet een dvd is heeeel makelijk natuurlijkVerwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 22:27:
[...]
denk het niet, want dan staat ie als eerste op de release servers.
heb nog nix gezien.
Hopelijk komt ie ook op DVD uit, vast wel.
Want ik stoor me echt aan al die cds steeds.
waarom doen ze alle spellen niet op dvd?
iedereen heeft tegenwoordig een dvd speler in de pc zitten.
En mensen die het niet hebben kun je de laatste games toch niet draaien.
Dus die kopen het spel toch ook niet lijkt me.
Maar 4 cd's staat ook best wel stoer
Net zo met Far Cry ik vind het wel wat hebben......
Je hebt natuurlijk gelijk dat een dvd veel makkelijker is en compacter enz..
Maar 4 cd's staat ook wel grappig
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Schrikeffect was toen ook al vrij heftig. Doom 1/2 was toen ook realistisch vergeleken wolfenstein3dDeepSeven schreef op 24 juli 2004 @ 23:32:
[...]
Ik denk dat er tussen het schrik-effect van doom 1/2 en het schrik-effect van doom 3 een behoorlijke kloof ligt. En tuurlijk, dat ligt gedeeltelijk aan het feit dat het vele malen realistischer is, maar nog veel meer aan de sfeer. En dat is de sfeer waarvoor id software heeft gekozen en dat is de sfeer die mij (en andere) afschrikt
.
[ Voor 4% gewijzigd door CRAM op 24-07-2004 23:43 ]
Maar wat staat er nu allemaal op??
Ik heb de CE al een paar jaar, maar dat is gewoon 1 CD.
Staat nu b.v. elke Doom op een CD?
En wat kan je van de speciale Doom 3 extra's verwachten?
Wat is jullie favoriete doom eigenlijk?
Ik vind Doom 2 echt de beste, daarna doom 1 en daarna de Final.
De Final is trouwens echt de moeilijkste.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ok hoe vernieuwend het spel is zal moeten blijken als we hem daadwerkelijk spelen .... Maar grafisch top volgens mij. En Kvond Far Cry erg mooi, maar dit spel gaat qua gameplay toch echt wel iets vernieuwends neerzetten denk ik... Namelijk dat je echt je pampers aan moet doen voordat je gaat spelen. Tenminste als ik zo de movies etc bekijk ... krijg ik al de rillingen ... volgens mij wordt dit echt scary shit zoals het in nog geen 1 game de afgelopen jaren is gedaan ... Dus dat is iig vernieuwend .... lol ...Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 18:31:
Ik als oldtime ID games fan ben toch een beetje teruggekomen van mijn tomeloze enthousiasme voor Doom III. Ik heb toch zo'n vermoeden dat het allemaal een beetje too little too late is. Als ik de nieuwste trailers zie ben ik best onder de indruk. Maar aan de andere kant, als ik het vergelijk met andere nieuwe spellen die al uit zijn (zoals Farcry), valt het best wel mee met het grafische geweld. De concurrentie heeft gewoon niet stilgestaan.
Ik heb een beetje het idee dat het vooral de donkere omgeving is die alle (licht)effecten nog mooier doet uitkomen dan bij andere spellen. Maar verder vraag ik me toch af hoe vernieuwend Doom III werkelijk zal zijn.
Ik moet het eerst echt nog zien en voelen voordat ik (en alle anderen hiero) dit met zekerheid kan zeggen ... Maar kheb vast een extra hart en veel pampers ingekocht ...
Ik ben benieuwd wat dit zegt over de final straks. Ik hoop dat de demo snel te downloaden is, want als die een beetje normaal draait (20 fps op de laagste instellingen), dan koop ik dit spelletje zeker weten
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Als ik daar weer aan terug denk.Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 22:27:
Als je denkt dat doom 3 eng is/wordt, moet je Aliens vs Predator 1 of 2 eens gaan spelen
Het is eigenlijk die movement detector die het zo eng maakt.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
1.7 ook goed ?Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:16:
Hoeveel mensen hebben hier nou eigenlijk 5.1 sound met boxen?? Dat bijna net zo belangrijk als een goede videokaart voor de optimale experience !!
Boxen komen er aan
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
"bliep.......bliep....bliep..bliep.bliep ? wtf hij moet naast mij staan maar ik zie hem niet!?" Dat idee.Copyman schreef op 25 juli 2004 @ 10:51:
[...]
Als ik daar weer aan terug denk.
Y'24
idd dat was gewoon meesterlijk bij die game, zat met zweet tussen mijn bilnaat int donkerCopyman schreef op 25 juli 2004 @ 10:51:
[...]
Als ik daar weer aan terug denk.

Ja ik zat er ook aan te denken om zoiets aan te schaffen. Dit mobo schijnt ook iets van dolby digital te ondersteunen en hij heeft zo'n coax? aansluiting voor naar een digitale receiver. Het grootste probleem is eigenlijk het opstellen van de boxen. Ik heb een vierkant kamertje van 2,5x2,5m en vraag mij af of ik de boxen in de hoeken moet zetten of gewoon een beetje het midden kan gebruiken, mijn computertafel is 1 meter breed en ik weet niet of ik dan wel zo'n ruimtelijk effect krijg als het zo dicht naast elkaar staat.Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:16:
Hoeveel mensen hebben hier nou eigenlijk 5.1 sound met boxen?? Dat bijna net zo belangrijk als een goede videokaart voor de optimale experience !!
Y'24
Wat ik echter hoop is dat de controls lekker aan voelen. 'Direct' zonder stroperige muis actie enzo... Daarnaast mogen ze het bunnyhoppen er van mij uitlaten, dat brengt in dit spel niets extra's. Het is juist veel spannender wanneer je niet even vlot ergens voor weg kunt springen, dit maakt ook de (relatief) kleine mp setting veel intenser.
Ik heb hem gister gekocht, bij mij zaten er 2 cd's in:Vanitas schreef op 25 juli 2004 @ 00:02:
Ik zag vanmiddag nog in de stad dat de Doom CE in een 3 CD doosje zat.
Maar wat staat er nu allemaal op??
Ik heb de CE al een paar jaar, maar dat is gewoon 1 CD.
Staat nu b.v. elke Doom op een CD?
En wat kan je van de speciale Doom 3 extra's verwachten?
Wat is jullie favoriete doom eigenlijk?
Ik vind Doom 2 echt de beste, daarna doom 1 en daarna de Final.
De Final is trouwens echt de moeilijkste.
CD 1:
- Ultimate Doom
- Doom II
- Final Doom
CD 2:
- De Doom3 Website
Daarvoor had ik een brakke 4.1 set van 45 Watt... Tot nog toe is die 5.1
ieder centje waard geweest.
Kan em alleen niet vol open zetten
Als ik em 60 - 70% open zet, dan begint mn pc en mn kast zo hard te
resoneren dat de speakertjes niet goed meer te horen zijn.
(By the way... dan kan ik het 50 meter bij ons huis vandaan wel horen).
Doom3 wordt toch wel gaaf... dan maar het geluid iets zachter...
Voor de optimale opstelling kan je beter bij de buren van Audio, Video & HiFi Forum terecht. Volgens mij front speakers op oorhoogte en naar je toe, rear speakers boven je hoofd en achter je langs (dus niet schuin naar je toe!). Maar dat is voor films en daar zorgen de rear voor omgevingsgeluid.
Hier zijn de rear gewoon hetzelfde als front denk ik.
@evaartjes: Wat heb je nou aan de (incomplete!) Doom3 website op CD? Beetje erg kansloos ca$hen vind ik.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Met het nv10 path zal je wel 30 fps halen hoor, op 1024*768 en de textuurcompressie op het hoogste.Rexomnium schreef op 25 juli 2004 @ 01:05:
Zojuist even die gemodificeerde alpha gedownload en gekeken of het een beetje wil draaien op mijn laptop (1800 mhz, Geforce Go 420 32 mb en 512 MB 266mhz) en wat schetst mijn verbazing: het draait!
Ik ben benieuwd wat dit zegt over de final straks. Ik hoop dat de demo snel te downloaden is, want als die een beetje normaal draait (20 fps op de laagste instellingen), dan koop ik dit spelletje zeker weten
Zet alles 's nachts buiten wanneer je Doom 3 speelt, kunnen je buren meegenietenp.habo schreef op 25 juli 2004 @ 12:05:
Ik heb een paar weken geleden de Creative Megaworks 550 gekocht.
Daarvoor had ik een brakke 4.1 set van 45 Watt... Tot nog toe is die 5.1
ieder centje waard geweest.
Kan em alleen niet vol open zetten
Als ik em 60 - 70% open zet, dan begint mn pc en mn kast zo hard te
resoneren dat de speakertjes niet goed meer te horen zijn.
(By the way... dan kan ik het 50 meter bij ons huis vandaan wel horen).
Ach ja. ik zie het meer als een extraatje. Had Doom 1+ 2 + Final toch nog niet legaal. Dit was een mooie kans.JayVee schreef op 25 juli 2004 @ 12:07:
@evaartjes: Wat heb je nou aan de (incomplete!) Doom3 website op CD? Beetje erg kansloos ca$hen vind ik.
Verwijderd
*steekt zn hand op*Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:16:
Van de Aldi *schaam*, 1 boxje, linksachter, is 2maal van 2 meter op de grond gevallen, dus die is stuk.... zo robuust zijn ze niet
Nou moet ik t met 4 boxjes en 1 subwoofer doen.
Verwijderd
deel 2 is niet eng, loop je als Marine door een gang, komt er opeens een lief tekenfilmfiguurtje op je af gesprongen !!! Een Alien !!!! wauw....Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 22:27:
Als je denkt dat doom 3 eng is/wordt, moet je Aliens vs Predator 1 of 2 eens gaan spelen
Nee, deel 2 was echt met een kutengine gemaakt, engine was heus wel krachtig, maar de characters etc waren nogal cartoony. Deel 1 was dat betreft veel beter en enger, ook qua multiplayer. Multiplayer was toch echt ENG.. sta je daar als Marine, met een onzichtbare predator heel vlakbij je.
|Jammer genoeg wordt deel 1 niet meer gespeeld sinds Mplay jaren geleden uit de lucht is gehaald (soort gamespy, maar dan beter)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 16:06 ]
ikke ikke ikkeVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:16:
Erg handig hoor! Vooral met shooters, hoor je precies waar iedereen zit, en waar de heli vliegt (Joint Ops).
[ Voor 18% gewijzigd door Nik op 25-07-2004 16:03 ]
Verwijderd
yea, als er iemand van een hoogte op je schiet hoor je echt de kogels over en om je heen zoeven. Echt fantastischproller schreef op 25 juli 2004 @ 16:03:
[...]
ikke ikke ikke
Erg handig hoor! Vooral met shooters, hoor je precies waar iedereen zit, en waar de heli vliegt (Joint Ops).
Ben beniewud wat voor geluidservaring Doom III wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 16:05 ]
Volledig mee eensVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:00:
[...]
deel 2 is niet eng, loop je als Marine door een gang, komt er opeens een lief tekenfilmfiguurtje op je af gesprongen !!! Een Alien !!!! wauw....
Nee, deel 2 was echt met een kutengine gemaakt, engine was heus wel krachtig, maar de characters etc waren nogal cartoony. Deel 1 was dat betreft veel beter en enger, ook qua multiplayer. Multiplayer was toch echt ENG.. sta je daar als Marine, met een onzichtbare predator heel vlakbij je.
|Jammer genoeg wordt deel 1 niet meer gespeeld sinds Mplay jaren geleden uit de lucht is gehaald (soort gamespy, maar dan beter)
Verwijderd
Ik hoop dat ik em een beetje goed zal kunnen draaien op mijn PCtje:
AMD Athlon XP 2000+ @ 1800 MHz
Sapphire Radeon 9800 Pro @ XT
512 MB DDR2100
Niet echt schokkend snel maarja
Komt met sinterklaas toch een 3200+ in met 1024 MB PC3200 XMS geheugen
en dan nog wat doen aan die crappy videokaart
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 16:56 ]
Ik heb mijn pc digitaal (coax, maar optisch is ook mogelijk) verbonden met mijn surround versterker. Kan ik nu ook genieten van dat mooie 5.1 geweld?
Ik ben tot nu toe nog geen spellen tegen gekomen, waarbij mijn versterker ook zag dat het een dolby digital 5.1/dts stream was en deze dus in echt 5.1 weergaf. Prologic II hielp al een beetje.
Verder denk ik dat mijn oude systeem (Duron @ 1400, ti4200 en 512 MB geheugen) dit spel niet geweldig goed zal gaan draaien, maargoed, wil het toch wel eens proberen.
Als je je PC Digitaal doorlust krijg je geen 5.1 aangezien je codecs in je receiver van DD zijn en niet de game 5.1 decoders. Je zal je speaker uitgangen moeten opsplitsen en aan moeten sluiten op je 5.1 ingang op je receiver.Contrary to popular belief, 5.1 sound is not Dolby Digital.
Ik ga dat atrikel eens lezen
[ Voor 23% gewijzigd door Nik op 25-07-2004 18:16 ]
Verwijderd
Boxen incl. Geluidskaart voor 69,99, vrij goedkoop of niet?
http://www.dixons.nl/Stor...dskaarten&prid=0007034542
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 18:18 ]
Verwijderd
5.1 systeem + geluidskaart...tis zeker een goeie prijsVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 18:17:
Zou dit geen relaxt setje zijn voor Doom III (en andere games) ?
Weet iemand eigenlijk waar je losse boxjes kunt kopen voor een 5.1 systeem ?
(1 boxje is stuk, rest niet, wat nu? )
Ipv trust zou ik gewoon even een logitech setje halen... Die kosten ook niet zo heel veel en zijn bij bijna elke computerboer te vinden.Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 18:17:
Zou dit geen relaxt setje zijn voor Doom III (en andere games) ?
Heb trust een paar keer geprobeerd waaronder speakerstjes enzo, 't is niet zo duur maar daar is de kwaliteit ook naar
Verwijderd
Eerst maar even spelen voordat we alles gaan roepen, en die standaard trust 5.1 troep gaan kopen. Beter 2 levende speakers in mijn hand, dan 5.1 dooien op de grond.
[ Voor 20% gewijzigd door -Skyhawk- op 25-07-2004 18:46 ]
Volgens mij zegt niemand dit, maar toch draagt geluid zeker bij aan de sfeer. Probeer Doom 3 maar eens te spelen zonder geluid. En ik denk dat voor dit spel surround geluid een uitstekende optie is. Er is trouwens al wel genoeg geluld over die graphics.Wie zegt overigens dat je echt afhankelijk wordt van het geluid? Nu doen jullie ineens of het geluid alles is. Die jongens van ID, zwaar mooie graphics op beeld toveren, en wat doen jullie "blinde" "schapen" puur op het geluid richten.
[ Voor 63% gewijzigd door StefSOFT op 25-07-2004 19:12 ]
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Anyway ik denk dat het geluid wel degelijk zeer belangrijk is/wordt voor een spel als Doom 3 die reclame maakt om angstaanjagend te worden
Zelfde als met een horror/thriller film, die is lang zo spannend niet meer als geluid uit staat.
IK denk dat Dat de speelbaarheid word.Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 19:25:
lol ja nu hebben we de graphics gehad, nu gaan we het hebben over het geluidwhat's next
Of de zo iets als AI of zo
Maar daar moeten we nog mee wachten tot we het spel hebben .
Verwijderd
De meeste mensen die dolby surround hebben kunnen er niet optimaal van genieten omdat ze de opstelling verkeerd hebben
Heb het al vele malen gezien.
In de loop der jaren heb ik 80% van m'n games bij amazon.co.uk besteld. In het verleden had je nl. een US+UK release 1 a 2 weken voor een EUR release. Op die manier had ik de game al in huis voor deze hier in NL in de winkel lag.
Aangezien hij nu op 03/08 in de US uitkomt, en pas op 13/08 in de UK en EUR ga ik om te beginnen mijn order bij amazon cancellen. Dan kan ik hem beter of via een NL webwinkel of via de winkel halen (dit omdat ik hem natuurlijk zsm wil spelen).
Maar wat zal sneller zijn? Bij een winkel proberen te regelen dat ze een exemplaar op 13/08 vasthouden, of is het zo dat een NL webwinkel ervoor zorgt dat deze op 13/08 al op de derumat ligt. Of wordt hij dan pas verstuurd?
Wat lijkt jullie?
Een ander probleem is het geluid. Ik zit hier met een 3.1 setje, maar er is never no way plaats voor een uitgekiende 5.1 set in m'n kamer. Nu las ik aan het begin van dit topic wel wat over een 5.1 headset. Maar is daar al meer over bekent? Het lijkt mij iig beter een 5.1 headset te hebben ipv een 3.1 setje.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Daar ben ik erg benieuwd naar, ben niet echt audiotechnisch en volg die markt totaal niet...
http://www.petitiononline.com/kull1522/petition.html
To: U.S. Congress
STOP THE UNHOLY RELEASE OF DOOM 3
Doom 3 will contain satanistic sympols witch our precious youth will see! Some claims that they look more forward to doom 3 than the second coming of Jesus Christ. The madness and violence must stop NOW! Don't let ID Software ever release doom 3 or it won't be long before we'll have a youth full of devil woreshippers and another columbine highschool situation
Sincerely,
The Undersigned
Doom 3 heeft tenminste een release dateSCIxX schreef op 25 juli 2004 @ 22:42:
Blehehehe.
http://www.petitiononline.com/kull1522/petition.html
Some claims that they look more forward to doom 3 than the second coming of Jesus Christ.
Hardocp.com komt deze week met een zeer uitgebreide Doom 3 [H]ardware Guide.
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Ik lees nu dit in Doom3's .plan:MrJ schreef op 25 juli 2004 @ 22:31:
Wat is wijsheid?
In de loop der jaren heb ik 80% van m'n games bij amazon.co.uk besteld. In het verleden had je nl. een US+UK release 1 a 2 weken voor een EUR release. Op die manier had ik de game al in huis voor deze hier in NL in de winkel lag.
Aangezien hij nu op 03/08 in de US uitkomt, en pas op 13/08 in de UK en EUR ga ik om te beginnen mijn order bij amazon cancellen. Dan kan ik hem beter of via een NL webwinkel of via de winkel halen (dit omdat ik hem natuurlijk zsm wil spelen).
Maar wat zal sneller zijn? Bij een winkel proberen te regelen dat ze een exemplaar op 13/08 vasthouden, of is het zo dat een NL webwinkel ervoor zorgt dat deze op 13/08 al op de derumat ligt. Of wordt hij dan pas verstuurd?
Wat lijkt jullie?
Een ander probleem is het geluid. Ik zit hier met een 3.1 setje, maar er is never no way plaats voor een uitgekiende 5.1 set in m'n kamer. Nu las ik aan het begin van dit topic wel wat over een 5.1 headset. Maar is daar al meer over bekent? Het lijkt mij iig beter een 5.1 headset te hebben ipv een 3.1 setje.
Dus toch niet cancellen?!Internationally, the game will take a few more days to make it to the store shelves. The UK will probably get it first, on or about August 6th. Everywhere else will probably be Friday, August 13th (que Twilight Zone Theme) or close to that date, with just a few exceptions (e.g. Russia and Poland). This isn't because we don't have love for you folks outside the U.S., but the localization and manufacturing process takes a bit longer outside the U.S. where we will have JVC run 24/7 to get the units built. I guess the European manufacturers prefer to give their employees nights and weekends off. Go figure!
http://www.planetdoom.com/doom3/articles/d3sound.shtml
Helemaal onderaan:
Iedereen kan daaruit zijn (of haar) eigen conclusies trekken.It is fundamentally wrong as far as producing true 5.1 sound goes, so one particular company decided to affix multiple speakers to their headphone. The Zalman Headphones. This headphone seems to show potential to produce a good 5 channel effect. But not the .1 channel. You certainly need a sub for that effect. Headphones cannot substitute a good Speaker setup, but it appears that the Zalman headphones come very close. For this Headphone to work, you will need 5 channel output at the back of your sound card. Again the SoundBlaster Live! 5.1 or the Audigy series will handle them. If you don't have a 5.1 Sound card and only have 2 channel, unfortunately you will miss out on a lot. However, headphones won't do you any good there either. Speakers still rein supreme because they will produce the shock-waves that headphones can't re-produce. When you have that hell knight breathing down your neck screaming its lungs out, I can guarantee you, a set of speakers will really produce that impact more then a headphone. The human mind is a strange thing. Emotions are affected by environmental effects such as sight, smell, sound, VIBRATIONS. Speakers are the best things for the job and the louder the better.
Voor mij lijkt me die headset ideaal omdat ik vooral s'avonds zal spelen en m'n ouders zullen het niet waarderen wanneer ik midden in de nacht hun met een 5.1 setje uit het bed tril.
Ik heb nu een kwaliteits 2.1 setje dat voldoet voor overdag.
Maar voor s'nachts ga ik dus voor die headset.
Deurbel?Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:18:
Nadeel van headset vind ik dat je de 'normale' omgeving niet meer hoort. En om constant met een gedachte in je hoofd te spelen van hé is dat nou de deurbel, oid
Midden in de nacht?
Verwijderd
Bij online games had ik, het klinkt raar, meer moeite mee om de enemy ergens te kunnen horen! Vaak schatte ik de positie van de enemy verkeert in als ik de rear speakers aangesloten had. 2e is dat ik weinig plaats had voor de rear speakers aangezien ik dan met draden moest kloten midden door de kamer.
Nu heb ik de 5.1 set weggedaan en een nieuwe 2.1 aangeschaft, nu weet ik niet of dat een goede keus is geweest, niet vergeten met de komst van D3 straks... hmmm
of als de buren brand krijgen ofzo dan hoor ik geen gegil of sirenes... etc. etc.
nah ja genoeg offtopic zo lijkt me
Niet zo gek toch?

Hij belt gewoon aan hoor.
'k heb dit weekend zo veel gesurft, dat ik het totaaaal niet meer terugvind ..
Ohja, en blijkbaar gebruikt Doom3 SF3 als beveiliging .. dat wordt dus wachten tot 13 augustus om te spelen ...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Hoe weet je dat van SF3? Ergens gelezen?shaidar schreef op 26 juli 2004 @ 09:19:
Mmm .. heeft er nog iemand de url van dat plaatje met een zombie in de pc versie, en daaronder dezelfde zombie maar dan in Xbox versie ?
'k heb dit weekend zo veel gesurft, dat ik het totaaaal niet meer terugvind ..
Ohja, en blijkbaar gebruikt Doom3 SF3 als beveiliging .. dat wordt dus wachten tot 13 augustus om te spelen ...
Er was even een sprankeltje hoop dat het een silver release ging worden ... maar neen dus ... (silver: pas beschikbaar in de "scene" als het al in de winkel te koop is ... iD Software waakt er nogal heel fel over dat die Gold kopie niet in handen van mensen die niet te betrouwen zijn valt )
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Verwijderd
Precies, ikzelf vond die zalman ook echt een crapding. Zoek maar eens op GoT, er is een topic over.SeRRveR schreef op 18 juli 2004 @ 20:55:
[...]
Dan daarbij, het is bewezen dat stereo '3d' geluid mooier klinkt in een 'normale' koptelefoon dan in een 5.1 koptelefoon.
Dus spendeer je geld liever aan een mooie plantronics of sennheiser
Ja, ik heb het niet zo gevolg, maar ik vind het wel jammer dat Doom 3 niet de opvolger is van 1 en 2, maar doom 3 gewoon bestaat alsof nummer 1 en 2 nooit hebben bestaan. Ik heb het vermoeden dat ik het niet zo interessant ga vinden als ik bij voorbaat dacht. Maar we zullen nog wel zien.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Waar haal jij uit dat ze net doen of er geen DOOM1 en 2 heeft bestaan?meelmark schreef op 26 juli 2004 @ 11:13:
Ja, ik heb het niet zo gevolg, maar ik vind het wel jammer dat Doom 3 niet de opvolger is van 1 en 2, maar doom 3 gewoon bestaat alsof nummer 1 en 2 nooit hebben bestaan. Ik heb het vermoeden dat ik het niet zo interessant ga vinden als ik bij voorbaat dacht. Maar we zullen nog wel zien.
want in DOOM 3 komen toch weer dezelfde monsters terug als in 1 en 2
Dus zo veel verschil dan alleen maar de GrafX zal er niet zijn.
Dus dit wordt weer een lekker Shoot festijn
Doom 3 = Remake van Doom 1.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Het opbouwen van spanning vind ik veel belangrijker dan hordes monsters neerschieten.
Veel sfeer, spanning, de soundtrack van Quake I, dat zou mijn Doom III ongeveer zijn.
jep, thanks for the supportWillybubba schreef op 26 juli 2004 @ 11:26:
Dat haal je uit dat filmpje van 18 minuten waarin dat letterlijk wordt gezegd
btw over de muziek;
http://www.midishrine.com...The%20Waste%20Tunnels.mid
Splendid
[ Voor 19% gewijzigd door meelmark op 26-07-2004 11:56 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
maar mn processor is 2,8 gig is die niet aan de lage kant als ik op het hoogst wil spelen.
dus dat tie speelbaar is in:
1024x768 32 bit en alles op het hoogst en fsaa en aa uit
JA maar als het dus een REMAKE is dan heeft het dus werkelijk wel wat temaken met deel 1 of 2Willybubba schreef op 26 juli 2004 @ 11:26:
Dat haal je uit dat filmpje van 18 minuten waarin dat letterlijk wordt gezegd
Het is een remake dus dat wil zeggen dat deel 1 wel degelijk bestaan heeft omdat het JUIST een vernieuwde versie is van deel 1.meelmark schreef op 26 juli 2004 @ 11:13:
Dus helemaal zonder deel 1 en 2 kan je dus niet.
Maar het is helaas geen vervolg van deel 2.
maar dat is wat anders.
Ja er komt een Collector's Edition, en dan zit er een klein Pinky Demon beeldje bij.Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 12:03:
Komt er trouwens nog een "Special Edition" uit met extra goodies enzo ?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
NiceVanitas schreef op 26 juli 2004 @ 12:05:
[...]
Ja er komt een Collector's Edition, en dan zit er een klein Pinky Demon beeldje bij.
Dan komt natuurlijk de vraag, Waar kan ik deze bestellen
Sommige mensen overschatten echt de systeemeisen van dit spel. Met zo'n bak (2,8 Ghz, 1 GB Ram, GeForce 6800 GT) kan je 't echt helemaal perfect soepel met 4xAA en 4xAF spelen met alles op high op 1280x1024 en misschien nog wel hoger; als die benchmark bij HardOCP ook maar half waar is. Er wordt ook gezegd dat je 't al kan spelen met een GeForce 3. Die dingen zijn ruim 2 jaar oud. Don't worry.jaaoie17 schreef op 26 juli 2004 @ 11:56:
was misschien van plan om een geforce 6800 gt te halen en dan 1 gig geheugen.
maar mn processor is 2,8 gig is die niet aan de lage kant als ik op het hoogst wil spelen.
dus dat tie speelbaar is in:
1024x768 32 bit en alles op het hoogst en fsaa en aa uit
Maar op z'n allerhoogste detail kan niet, omdat er geen videokaarten zijn met 512 MB geheugen.
Verwijderd
www.gcsshop.nl.... maar dat geldt alleen voor de vroege bestellers....Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 12:07:
[...]
Nice
Dan komt natuurlijk de vraag, Waar kan ik deze bestellen
Verwijderd
Het is geen remake. Het is een nieuwe spel waarin gewoon de vijanden en wapens uit de vorige spellen in terugkomen. Je speelt niet op dezelfde maps, er zijn nieuwe vijanden en het is waarschijnlijk niet het uberslachtfestijn van een decenia geleden.Blackhole schreef op 26 juli 2004 @ 11:56:
[...]
JA maar als het dus een REMAKE is dan heeft het dus werkelijk wel wat temaken met deel 1 of 2
Verwijderd
Dit noem ik een opvolger die elementen uit een vorig deel haalt, een soortgelijk verhaal heeft maar er voor de rest helemaal niet op lijkt
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 13:06 ]
Verwijderd
ThanksVerwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 12:48:
[...]
www.gcsshop.nl.... maar dat geldt alleen voor de vroege bestellers....
Denk dat je www.gcshop.nl bedoelt ik weet zeker dat ik niet vroeg genoeg ben :x
Verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 13:20 ]
Verwijderd
Zelfs al was het een complete remake, dan nog zou het helemaal anders spelen. Een demon als 8bit sprite is geen demon met duidzenden poly's en normal maps.Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 13:02:
Een spel wat inhoudelijk aanzienlijk anders is (schieten totdat je er bij neervalt vs. voorzichtig in het donker moeten lopen) noem ik geen remake, eerlijk gezegd.
Dit noem ik een opvolger die elementen uit een vorig deel haalt, een soortgelijk verhaal heeft maar er voor de rest helemaal niet op lijkt
Dus zal zeker niet als Doom 1 aanvoelen.
Verwijderd
Het is geen remake maar een meer een follow-up (oid). Want het is een ander verhaal (door Matthew Costello van 7th Guest en 11th Hour, dus dat beloofd wat spannends) en andere levels. Alleen de setting, wapens en monsters zijn hetzelfde. Als het verhaal en de levels precies hetzelfde zouden zijn geweest zou je over een remake IMHO mogen spreken.Webgnome schreef op 26 juli 2004 @ 12:56:
Het is wel een remake. MAar niet van het originele spel maar van het verhaal achter doom 1.
En hoe bedoel je 'niet van het originele spel' maar 'doom1' ? Doom 1 is toch het originele spel in deze reeks??
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 14:00 ]
enig id waarom weinig mensen hier een zinnig antwoord op kunnen geven?alienfruit schreef op 26 juli 2004 @ 15:19:
Hmm, iemand enig idee hoe je Doom 3 beetje fatsoenlijk kan draaien op een Geforce 3? Ik heb nu namelijk gen geld om een nieuwe 3d kaart te kopen, hoe graag ik ook wil. Ik heb nu DIII NFR draaien, en zoals je waarschijnlijk wel snapt draait het niet echt lekker, gebruikt volgens mij niet eens me tweede cpu
Wacht gewoon tot de game uit is, nu zitten we met alpha's opgescheept, volgens een interview zou je het goed moeten kunnen spelen, omdat naar het schijnt de game zichzelf redelijk goed aanpast. Maar of dat waar is, zal je pas te weten komen als de game uit is denk ik.
en klaar is kees en we zijn allemaal jalous
Van mij mag die beveiliging echt zo strak mogelijk.
Mensen die het spel niet willen kopen voordat ze het gespeeld hebben moeten maar wachten op de demo of moeten maar langsgaan bij vrienden die het wel kopen.
Ja ikLegion schreef op 26 juli 2004 @ 16:27:
Ben ik de enige die hoopt dat de beveiliging op Doom 3 heel goed is?
Van mij mag die beveiliging echt zo strak mogelijk.
Mensen die het spel niet willen kopen voordat ze het gespeeld hebben moeten maar wachten op de demo of moeten maar langsgaan bij vrienden die het wel kopen.
Dit topic is gesloten.