Toon posts:

[XP] Windows Verkenner crasht bij video's*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje wat de laatste tijd alleen maar erger word.
Namelijk als ik naar de map ga waar al mijn video's staan blijft m'n explorer vaststaan en daarna krijg ik een foutmelding van of ik dat wil verzenden of niet die onzin.
Maar ik download trailers enzo naar mijn documenten en doe dan knippen en plakken naar de D schijf (back up) en dat lukte altijd al.
Maar het is sinds vandaag steeds erger geworden, gewoon al als ik in de video map kom crasht ie gelijk.
Ik kom er zelf niet uit, ik heb gezocht naar spyware en dat wegggehaald maar het had geen nut.
Kunnen jullie er wijs uit komen?

Alvast bedankt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

doe eens een test van je harddisk....zou wel eens kunen dat ie aan het overlijden is....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

In welke module is hij vastgelopen? daar kan je meestal wel aardig aan zien waar het in zit :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het een bepaalde film was, want ik ging filmpje voor filmpje af door er 1 keer op te klikken totdat ik bij 1 filmpje kwam en ik de foutmelding kreeg dus die heb ik eraf gegooid en tot nu toe nog geen problemen meer gehad :) .

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

[rml][ Win2K] Uitzetten media preview in explorer[/rml]

Probeer dit eens, de preview van avi en andere media bestanden uitzetten middels het register.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bullet424,

Vertel even welk OS we het hier over hebben dan kan ik dat in je topic titel zetten - zie heirover ook de Windows Operating Systems Policy ;0

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP.
En toch vaag ik had weer het probleem als ik een film met rechtermuisknop knippen wil doen blijft ie toch soms weer vaststaan. Maar hufkes ik zal die link even lezen en kijken of het dan opgelost is.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16
Op tweakxp.com vind je een heleboel gelijkaardige toestanden van explorer icm avi.

Deze heb ik gedaan, en heb nergens meer last van.
http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=2123

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt -Noel- volgens mij heeft dat het probleem opgelost.
Ik heb een beetje avi's verplaatst en hij is nog niet vast blijven staan, dus dat is mooi.
Soms denk ik dat het aan Norton 2004 ligt, want als ik bijvoorbeeld naar "mijn afbeeldingen" ga dan duurt het soms wat lang met het laden van de plaatjes(ik heb m'n weergave in miniatuurweergaven staan). En dat is ook wel irritant is daar niets aan te doen, ik persoonlijk denk dat het aan norton 2004 ligt want er word mij soms ook gevraagt of ik wil scannen of stoppen die onzin jullie kennen het vast wel.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Het probleem ontstaat meestal doordat je met een daarvoor incompatible codec probeerd een film in het mediapreview vakje van windows te krijgen. Als je de mogelijkheid uitschakeld of de 'goede' codec download, is je problee opgelost. Een hypothese met norton erin: Norton lockt het bestand om het te scannen terwijl explorer het probeert te gebruiken om een preview te maken.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

hiermee kun je video preview uitzetten in explorer:

run: regsvr32 /u shmedia.dll

Maar dit is wel een erg drastische oplossing.. Beter is het om een andere codec te proberen.
Pagina: 1