Toon posts:

[Win2K] Uitzetten media preview in explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. (niet echt een superprobleem maar toch).

Als ik met de verkenner aan t werken ben, en bestanden aan het verplaatsen e.d. en er zit een video bestand bij, bijvoorbeeld *.avi dan gaat win2k een preview venster openen in verkenner. Nou is het zo dat ik redelijk wat grote video bestanden op m'n schijf heb staan. (download redelijk wat films) maar die bestanden hebben soms een nog niet geinstalleerd codec, of zijn corrupt. Als verkennner deze bestanden gaat previewen, dan kan het een paar seconden duren voordat er iets verschijnt. Of verkenner gaat direct proberen een codec te downloaden.

Mijn vraag is hoe zet ik uit dat verkenner dit automatisch doet. Eigenlijk wil ik dat hij alleen *.wav en *.mp3 previewed en de rest niet ????. Ik kan de optie nergens terugvinden, en windowshelp geeft hier ook geen uitstel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm...

Je kunt in
code:
1
HKEY_CLASSES_ROOT\.extensienaarkeuze\ShellEx

de subkey
code:
1
{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}

verwijderen, dan kun je webview aan laten staan voor je folders.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
OKE, is een mogelijkheid... misschien, maar ik ben dr nou niet echt een voorstander van het rommelen in het register. Weet iemand misschien de optie terug te vinden in verkenner, of een progje wat deze instellingen kan wijzigen??
Heb ook gezocht op de MS site, maar zoals iedereen weet is de MS-site nou niet echt wat je zegt super als je dit soort dingen gaat zoeken.......