[SMART] HDD probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 21:34

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
Hoe hard moet ik mij zorgen gaan maken? is speedfan betrouwbaar?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~powerflux/mediaHDD.JPG

hij is 1.5 jaar oud, en altijd gekoelt geweest van voren met een 80cm fan.
ik merk de laatste dagen dat hij ongelofelijk traag is en soms komen verwijderde bestanden terug (je ziet ze bij kopieren voorbij komen, maar je kunt ze niet vinden). maar ik verlies niks, er is niks plotseling corrupt.

kan ik het beste een vriend proberen te vinden met schijfruimte, backuppen en loskoppelen?

en hoe werkt het met rma? ik heb geen bon meer of enig verpakkingsmateriaal..

[ Voor 8% gewijzigd door powerflux op 18-07-2004 04:59 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

UltraATA errors krijg je oa ook bij rounded cables, slechte afscherming, kabelbreuken, te snel gekozen ATA snelheden etc.

Echter in dit geval is het de harddisk en niet een controller, dus vermoed ik eerder een te warme drive, ongeaard systeem, slecht gefilterde voeding etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 05:01 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
dat was ik vergeten te vermelden: ik gebruik de meegeleverde rouded cables van mijn DFI lanparty kt400a mobo. deze zijn afgeschermd en vrij stevig gemaakt.
de ata snelheden staan op auto in de bios.

dit probleem doet zich pas sinds ongeveer 3 dagen voor, en het is de eerste keer in een maand dat ik controleer hoe het er voor staat. ik heb deze setup al meer dan een half jaar, en nog nooit problemen gehad..

t systeem is geaard, de schijf altijd gekoelt geweest.
misschien de voeding (qtec 450 watt met fans op 7 volt) maar die heeft het altijd zeer stabiel gedaan, met goede voltlijnen.

maar is het tijd om een nieuwe schijf te regelen, of is het een oplosbaar probleem wat niet aan de schijf ligt (ik zal vanmiddag 80-draads flatcables erin stoppen)

[ Voor 41% gewijzigd door powerflux op 18-07-2004 05:27 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb dus ook een rood teken...
Afbeeldingslocatie: http://img4.exs.cx/img4/6838/speedfan01.jpg
Moet ik me nu ook zorgen gaan maken?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

rapture

Zelfs daar netwerken?

UltraATA CRC Error Rate heb ik op m'n laptop gehad en het bleek dat de ATA-kabel niet goed steekt. Check dat eens.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 18-07-2004 07:26 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
hmm
okay, ik had em net "herplugt" - maar ik zal het nog es doen
nope, heeft geen effect. ik ga vanmiddag die 80 draads flatcable opzoeken. hij ligt ergens op de vliering, ik moet een ladder van beneden halen, en iedereen slaapt behalve ik dus nu kan het niet

*t ging om het metertje "performance" - die is bijna 0

[ Voor 86% gewijzigd door powerflux op 18-07-2004 07:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Wat is S.M.A.R.T.? en de daaropvolgende hoofdstuk :)

Wat betreft de garanties en RMA procedures, dat verschilt per fabrikant, maar je kunt het eenvoudigweg op de website van de harddiskfabrikant terugvinden. Kijk aldaar onder Support/Warranty :)

FAQ- en zoekgevalletjes, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.