[TV-OUT] Ziet mijn tv niet

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 13:35
Geachte Tweakers...

ik ben een tijdje bezit van een laptop... in deze laptop zit er een mobility radeon 9700 128 mb kaartje in.

vorige week wou ik mijn laptop aan een tv sluiten om lekker lui een filmpje te bekijken.
Dus ik zet mijn laptopje en mijn tv uit. Kabeltje in de laptop en in de tv pluggen.. (van laptop naar tv = s-video tot female tulp stekkerje en dan van male tulpe stekker naar einde kabel in tv).. zo heb ik de beide apparaten samen aangesloten.

Toen heb ik eerst mijn tv aangezet en dan mijn laptop. maja.. dan hoor je gelijk al je tv te zien toch? bij mij niet.. :(
ik heb alles goed aangesloten.. op verschillende manier geprobeerd (via tv, dvd speler, videorecorder, via alleen s-video, tulp geval of scart ).. en bij geen 1 deed het :(.. Ik heb het ook op een ander tv geprobeerd en dat wou ook niet.. :(

dus ik ben gaan zoeken, zoeken en nogmaals zoeken. Vooral hier op GoT. ik heb ook het FAQ gelezen etc. Ik heb 2 weken me dood gezocht naar een oplossing maar ik kon maar niks vinden. :(

jammer dat ati geen speciale programma's heeft net als nvidia... anders was het volgens mij wat makkerlijk geweest..

Dus mijn probleem is.. mijn videokaartje ziet geen tv en ik weet niet waar het aanligt.

Zijn er lui die ook een ati kaartje hebben dat het wel gelukt is??.. ik hoor het graag.. groetjes.. albert

Verwijderd

Je moet gewoon je tv als 2e scherm forceren bij de ati drivers (net als bij nvidia).

• albert04
Hmm nee dat werkt ook niet. ik forceer hem zeg maar. dus dan krijg je zon rood knoppie. Daar druk ik op, dan word het groen. Even de instellingen goed zetten. Dan weer op het groene knopje drukken. nogmaals op het knopje drukken en hij herkent mijn tv.

maar hij doet nog steeds niks.. krijg geen beeld en in het tablad "instelling" koppelt hij helemaal niks ofzo :S.

ik heb trouwens op PAL-B en NSTC - M geprobeerd. dat helpt ook niet :(

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 20:13
Als je de kabel te veel verlengte, of met slechte kwaliteit kabel verlengt, wordt je tv soms niet gezien weet ik uit ervaring.
Probeer het eens met een zo kort mogelijke kabel, gewoon om dit uit te sluiten.

edit: ok, niet verlengt oid :)

[ Voor 35% gewijzigd door RSchellhorn op 16-07-2004 20:24 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• albert04
ja heb hem niet verlengt.. kreeg hem toen mee met mijn gforce 2 kaartje.. :)

Verwijderd

mmm heeft je laptop een ati vga kaart en ben je met een kabeltje bezig van een nvidia kaart? weet niet of die wel zo fijn mixen en matchen. heeft je tv gaan s-video? of ms kan je een svideo naar scart gebruiken?

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 20:32:
mmm heeft je laptop een ati vga kaart en ben je met een kabeltje bezig van een nvidia kaart? weet niet of die wel zo fijn mixen en matchen. heeft je tv gaan s-video? of ms kan je een svideo naar scart gebruiken?
Dat is mijn ervaring ook! Ander kabeltje proberen

-

• albert04
Nee mijn scart heeft alleen tulp. De tv heeft ook geen s-video. :(
Dvd speler wel maar volgens mij zit er een uitgang op en dat wil niet werken.. toch?

OVer de kabel.. Dat maakt toch niet uit? dat is toch allemaal dezelfde of zeg iets verkeerd?

trouwens ik heb ook een kabel geprobeerd van ati en dat helpt ook niet dus....

[ Voor 15% gewijzigd door albert04 op 16-07-2004 20:36 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
je tv al op ext-2 ofzo proberen te zetten?

• albert04
jep.. we hebben er 2.. ik heb ze op beide geprobeerd..

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18
Meestal als je het kabeltje aansluit moet je nadat alles goed zit je comp rebooten.
Zo was het bij mijn laptop altijd (compaq evo)
Nadat ik opnieuw in windows zat vond hij hem wel en kon ik hem op de tv overschakelen 8) :)

• albert04
nee als ik dat doe.. dan zet het programma de tv uit zeg maar.. je krijgt dan weer zon rood knop.. na het opstarten

[ Voor 8% gewijzigd door albert04 op 16-07-2004 20:54 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
probeer eens een andere tv. Dat je de tvout niet kan aanzetten had iets te maken met de weerstand op de kabel. kan zijn dat de tv dat niet kan leveren

• albert04
hm ja.. heb ook al op een ander tv gedaan. Dat helpt ook niet.. doet hij hetzelfde :(..

• albert04
in mijn pc heb ik ook een ati kaartje in.. Heb het zonet ook even geprobeerd maar hij doet hetzelfde als bij mijn laptop dus.. het kan ook niet aan mijn laptop liggen.. :)..

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je beschrijving van het kabeltje snap ik niet. Van s-video naar female tulpstekker? Dat zou niet moerten kunnen, s-video is een mini-din plug met 4 pinnetjes. Maak eens een foto ervan.

Maareh, ik heb ook zulke problemen met de TV-out van mijn radeon 9500. Als ik de PC via een s-video kabel aan de TV hang, wordt de TV-out niet eens actief. Ik krijg dus geen 2de scherm waarvan ik de instellingen kan wijzigen. Maar als ik de s-video kabel eerst in de videorecorder stop, instellingen wijzig en dan de kabel in de TV stop, krijg ik wel beeld. De ATI kaart kan dus op 1 of andere wijze detecteren of er een TV aan hangt en ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• albert04
Hmm.. nou kijk.. je hebt zon verloop stekkertje.. net als bij DVI naar VGA snap ie?

zoiets heb je ook bij s-video.. dus van s-vidoe(4pins geval) naar een vrouwtje tulpt stekkertje..

Maja.. zal het proberen maar denk niet dat het helpt.. heb alles al geprobeerd.. er is dan nog 1 oplossing.. een nieuwe kabeltje halen.. of een andere kabeltje testen.. :S Misschien ligt het daar wel aan..

• albert04
Hmm dit is al een poosje geleden maar k zit hier nog steeds mee :S

Dit keer ben ik al een beetje opgeschoten :P

Vanmiddag ging ik het weer es proberen.. Het wuo nog steeds niet.
Dus ik dacht, ik ga even een scartplugje halen met een s-video contact erin.

dus thuis heb ik het gelijk in mijn tv geplugt, kabeltje naar mijn computer en Whola.. Hij ziet mijn tv!.

Helaas is het niet 100% goed want nu krijg ik zwart/wit beeld :(.

Maja.. Heb later weer even die compisite weer geprobeerd maar helaas hij ziet mijn tv nog steeds niet :(.

Waarom ziet hij mijn tv wel met s-video via scart??
(Mijn tv heeft zelf geen s-video.)

Waarom ziet hij niet mijn tv als ik een compisite gebruik? het gaat via een adapter. (s-video (7pins) naar compisite).

Ik vind dit echt heel wazig.
Pagina: 1