[MS Access 2003] Delen via internet?

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Voor mijn baas ben ik een database in Access aan het maken. Aangezien wij beiden vanuit huis werken, kunnen we deze database niet via een kantoornetwerkje gaan delen. Ik vroeg me dus af of er een handige manier is om dit op te lossen.

Via de search vond ik slechts het volgende topic: MS Access database via internet
In dit topic wordt een aantal oplossingen genoemd, alleen maar heel summier uitgelegd.

Mijn vraag aan jullie is, of jullie ervaring hebben met een of meerdere mogelijke oplossingen voor dit probleem, of dat jullie tips hebben welke oplossing het meest geschikt is voor mijn situatie. Ik wil namelijk best moeite doen om iets nieuws te leren, maar niet om alle mogelijkheden uit te proberen om erachter te komen dat het toch niet doet wat ik wil...

Onze situatie:
- baas & ik hebben Windows XP met MS Access 2003
- we hebben (en zullen) geen van beide een eigen server draaien
- we hebben nog geen hosting space, dus als we iets specifieks nodig hebben om een oplossing uit te kunnen voeren (bv php), kunnen we daar bij het aanvragen rekening mee houden
- het is een vertrouwelijke database, dus hij moet goed beveiligd zijn
- VNC klinkt erg handig, maar aangezien we niet altijd tegelijkertijd de computer aan hebben staan, is dat niet echt een optie.
- ik heb een zeer snelle internetverbinding. Ik weet niet hoe snel die van mijn baas is.
- het is een beginnend bedrijfje, dus we kunnen niet klauwen met geld uitgeven om dit te laten werken.

Alvast bedankt!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:39

GdeKeijzer

Asjemenou?

Ben bang dat je onder een paar genoemde voorwaarden niet uitkomt.

Opl. 1.
Aangezien je een databeest hebt moet er 1 pc zijn waar die op staat. Deze moet altijd aan staan. Dus je verhaal van 1 van de 2 een server gaat deels niet op. Zet de DB op 1 van de PC's en laat deze aan staan.
Koop allebei een (bijvoorbeeld) draytek router en koppel deze via VPN aan elkaar. Je hebt nu een gezamenlijk netwerk, waarbij je baas bij jou de DB kan raadplegen.
Zorg dat je je DB opsplitst in een backend en frontend (zit in Access) zodat hij makkelijker multi-user werkt.

Opl. 2.
Verdiep je in ASP en zoek een ISP die dit i.c.m. Access ondersteund. Maak dan een simpele webfront voor die DB.
Met sites als www.asp101.com kom je een heel eind.
Kijk op bij www.hotscripts.com naar bestaande ASP-scripts die mogelijkerwijs aansluiten op de functie van de DB.

My 2 cents

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....