Toon posts:

MS Access database via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ms access database die ik samen met iemand anders gebruik. Sinds kort zitten wij op verschillende locaties, vroeger konden we de database gewoon samen delen en wijzigingen toepassen, via netwerk.

We hebben wel allebei een snelle internetverbinding en dus dacht ik, is het niet mogelijk om de database op internet te plaatsen en dan daar direct in te werken.

Dus je opent de database van het internet en kunt wijzigingen doorvoeren. Als we eventueel tegelijkertijd de database openen moet dat geen problemen opleveren.

Is hier een mogelijkheid voor?

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 07:39
Ik zou zeggen, verdiep je eens in ASP of eventueel PHP

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan wel, echter als de database groter en groter word (of al is) dan is het erg traag

heb je niet een windows 2000 server ergens staan? (of een beta/rc2 van windows 2003?) dan kan je deze als terminal server gebruiken, dit werkt een stukje aangenamer dan

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
de grote van de database valt erg mee... max 500kB en het is niet erg om even te wachten om te openen. Daarnaast wordt hij elke maand geleegd. Ik heb geen windows 2000 server. Alleen normale hosting op unix-systeem?? volgens mij.

Ik begrijp dat je zo'n database kan benaderen met programmeer talen, maar ik wil gewoon in de database werken. Dat zou namelijk een hele hoop werken schelen.

Verwijderd

Topicstarter
[schop] iemand een idee, hoe ik dit handig kan doen? [/schop]

Verwijderd

probeer een provider te zoeken waar je een sql of mysql kan draaien. Deze is dan overal bereikbaar.

Verwijderd

Installeer op de PC met de hoogste upload-capaciteit (dus van jou of van je maat) een klein webservertje en hang daar een pagina aan met mogelijkheden om de database aan te spreken. Denk je er dan wel aan om via een Dynamic Host (van die internet-hosters die alleen je IP bijhouden en dan "algemene internetters" doorsturen naar je eigen PC) even een pagina aan te maken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 15:25:
de grote van de database valt erg mee... max 500kB en het is niet erg om even te wachten om te openen. Daarnaast wordt hij elke maand geleegd. Ik heb geen windows 2000 server. Alleen normale hosting op unix-systeem?? volgens mij.

Ik begrijp dat je zo'n database kan benaderen met programmeer talen, maar ik wil gewoon in de database werken. Dat zou namelijk een hele hoop werken schelen.
als je het "eenvoudig" wil doen zet je hem toch gewoon op een ftp server waar je allebij bij kunt .....
heb je al gedacht mischien aan een vpn verbinding ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem eigenlijk op mijn hosting zetten. En dan bijvoorbeeld benaderen met ftp://loginnaam:wachtwoord@domein.nl/data/database.mdb. Dit werkt wel, alleen de wijzigingen in de database worden niet opgeslagen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft een vpn verbinding heb ik op internet gekeken wat dat inhoud, alleen voor mij is beveiliging niet van belang, en wil ik geen geld uitgeven aan een router of iets dergelijks... Verder begrijp ik niet helemaal wat het inhoud...en hoe ik het zou kunnen toepassen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

VPN is een makkie om op te zetten en anders even moeite doen hier op GoT en je hebt een complete handleiding :)

Trouwens is extern bureaublad (onder win xp en onder andere os Terminals genoemd) niet wat voor je?... Zonder moeite heb je dan samen (via je eigen profiel/login) een eigen Access beeldscherm.. zoals je gewend was.

Het leuke is als je windows XP hebt dat je onder MSN die al als optie zit ingebouwd .. dus das lekker makkelijk.

Maar goed de ham vraag is... Welk OS heb je? (windows NT/98/2000/XP)

PS:

www.realvnc.com -> en je kunt het makkelijk op zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 09-04-2003 18:42 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1