Toon posts:

Na foute format, alles kwijt :(

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goed, computer werd weer eens traag dus dacht ik laat ik hem ff opnieuw installeren.
Ik doe wat ik normaal altijd doe, opstartdiskette van 98 erin en dan format c: (wat ik overigens ALTIJD controleer of hij de juiste schijf pakt.)

Na alles geformateerd is doe ik een restart en tot m'n verbazing start hij windows xp pro op... WTF?!?!!

Ik kijken, blijkt hij de D te hebben geformateerd!!!!! Ehm goeiemorgen?! Is me nog nooit overkomen, hij heeft dus ipv de C de D geformateerd... terwijl ik DUIDELIJK format C: opgaf.... "zucht"

Dus nu is meer dan 50 gig aan (belangrijke) informatie weg en wat ik wou bewaren.... en bedankt (@&Y(@##@
(Ik weet ook wel als het belangrijk is dat ik een backup moest maken, maar dit is toch niet normaal?! Zo heb ik het altijd gedaan....)

En natuurlijk is deze informatie niet meer te herstellen??? :'( :'( :'(

Verwijderd

Wat meer informatie, als je C: partitie NTFS is wat is wel aan neem, omdat dat veel beter is voor windows xp, en je D: partitie FAT32 is dan zou dit bovenstaande wel eens kunnen kloppen.

Onder windows 98 kun je namelijk niet aan je ntfs partitie. Daarom is je D paritie de eerste en dus C:

<EDIT>
Dus gooi die windows 98 flop maar weg. Gewoon de windows cd erin, en dan kun je in de setup parties weggooien en opnieuw formateren.
<EDIT>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 08:59 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Waarschijnlijk was je C: NTFS geformatteerd (Win98/DOS ziet 'm dan niet).

Terughalen kan o.a. met GetDataBack for FAT. (Gebruik de zoeck.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het iswel te herstellen want de data staat er nog wel op tenzij je weer data op de schijf hebt gekopieerd. Dan ben je het kwijt.

Ik weet zo snel even geen proggie, misschien ff naar zoeken.

BTW, format d: is zo ingetoets aangezien de D naast de C zit. Ik denk niet dat de software het fout gedaan heeft tenzij de schijven andere driveletters heeft gekregen.

Als het nu nog steeds de D schijf is, dan heb je het waarschijnlijk toch fout ingetoets.

Oh ja, NTFS is waarschijnlijk het probleem...

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 16-07-2004 08:53 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 20:04
Ik heb wel eens een partitie gered met easy cd recovery pro. Zorg er iig voor dat je niets op de geformatteerde schijf zet, dan kun je het altijd wel terughalen met één of andere tool.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd nog niks geschreven op de D.

Ben nu ook aan het zoeken naar programma's, maar het zijn er best veel.
Iemand die al eens vaker dit heeft gedaan en welke het beste is?

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Soggy

vroemmmm

Toevallig ben ik daar de afgelopen dagen mee bezig geweest. Mijn ervaring is dat verschillende programma's vaak met uiteenlopende resultaten komen. Er is er tot nu toe nog niet één die alles goed terug kan halen, maar ik heb tot nu toe goede ervaringen met Recover My Files (ff googelen).

If it works, tweak it

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 08:18
Zoals al eerder genoemd hier: GetDataBack for FAT!
Verder nu niets met de partitie doen.
Komt wel goed dan ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ondanks dat dit erg onplezierig is; kun je het zelf goed oplossen met de reeds aanwezige informatie op GoT. Een goed beginpunt is dit stuk uit de OM FAQ.

Als je de search gebruikt zul je zelfs nog veel meer informatie vinden :) Succes ermee!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.