Ik heb het volgende probleem. Ik heb vanmiddag een nieuw systeem gekocht. Het systeem bestaat uit de onderstaande componenten:
AMD XP 2600
512 DDR
Asus A7n8x del. rev2 (geen E. versie) bios 1.08b
Adaptec 29160 met daaraan een
Fujitsu MAM 40gb schijf
Promise TX2-133 met daaraan
4x200gb maxtor
Hierop wil ik WinXP pro installeren.
De SCSI schijf wil ik als bootschijf gebruiken.
De SCSI schijf word tijdens de windows installatie netjes gedetecteerd en wanneer ik aan geef om één partitie van 10gb en één partitie van 30gb gaat dit ook zonder problemen. Vervolgens formateer ik de 10gb partitie en windows setup begint netjes de bestanden naar de schijf te kopieren. Op een gegeven moment word ik gevraagd de pc opnieuw op te starten, wanneer ik dit vervolgens doe wil de setup niet verder gaan. Dit terwijl er in de bios is ingesteld dat de pc van de SCSI moet opstarten en dat het toegestaan is om van evt andere aanwezige stations af te booten. Ik krijg dan de melding dat er geen schijf (waarvan geboot kan worden) gevonden kan worden. Of het mobo probeert vanaf het netwerk te booten.
Heeft iemand suggesties hoe ik dit probleem kan oplossen?
De schijven aan de Promise controller zijn trouwens nog niet geformateerd.
AMD XP 2600
512 DDR
Asus A7n8x del. rev2 (geen E. versie) bios 1.08b
Adaptec 29160 met daaraan een
Fujitsu MAM 40gb schijf
Promise TX2-133 met daaraan
4x200gb maxtor
Hierop wil ik WinXP pro installeren.
De SCSI schijf wil ik als bootschijf gebruiken.
De SCSI schijf word tijdens de windows installatie netjes gedetecteerd en wanneer ik aan geef om één partitie van 10gb en één partitie van 30gb gaat dit ook zonder problemen. Vervolgens formateer ik de 10gb partitie en windows setup begint netjes de bestanden naar de schijf te kopieren. Op een gegeven moment word ik gevraagd de pc opnieuw op te starten, wanneer ik dit vervolgens doe wil de setup niet verder gaan. Dit terwijl er in de bios is ingesteld dat de pc van de SCSI moet opstarten en dat het toegestaan is om van evt andere aanwezige stations af te booten. Ik krijg dan de melding dat er geen schijf (waarvan geboot kan worden) gevonden kan worden. Of het mobo probeert vanaf het netwerk te booten.
Heeft iemand suggesties hoe ik dit probleem kan oplossen?
De schijven aan de Promise controller zijn trouwens nog niet geformateerd.