Toon posts:

[R9600XT] PC loopt vast bij gebruik s-video kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand een oplossing heeft voordat ik deze kaart het raam uit gooi.

Als ik via PowerDVD 5 een DVD`tje afspeel van HD op PC is er geen enkel probleem maar als ik een S-Video kabel aansluit naar m`n TV loopt de boel vast. De hele zooi staat dan zo vast dat alleen uitzetten nog werkt. Nieuwe/oude drivers heb ik al geinstalleerd maar die instellingen zijn bij config zijn iets wat teveel. M`n vorige kaart was een Nvidea waarbij je alleen kon ziezen uit kloon of niet. Dat was simpel maar nu is het HEL }) :'( . 8)7

Please wie kan me hiermee helpen. :|

Verwijderd

Instellingen in Windows goed? Welke versie windows heb je eigenlijk. Ik herinner me dat er onlangs nog een topic erover was. Met een beetje zoek werk is het wel te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:39:
Instellingen in Windows goed? Welke versie windows heb je eigenlijk. Ik herinner me dat er onlangs nog een topic erover was. Met een beetje zoek werk is het wel te vinden
Windows XP Pro SP1.
Ook bij instellingen heb ik diverse dingen geprobeerd. Het gekke is alleen dat wanneer ik het 2e beeldscherm selecteer ( de TV dus ) ik wel de pixels kan veranderen maar hij slaat ze niet op.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Aangezien je voorheen een nVidia kaart had: heb je die drivers wel goed gedeïnstalleerd?
Die zorgen namelijk ook vaak voor problemen als je overstapt op een ATi kaart.

Indien je dit niet gedaan hebt, kijk dan even in de Videoplanken & Beeldkanonnen FAQ onder
Hoe uninstall ik mijn Detonators?

[ Voor 46% gewijzigd door Rone op 15-07-2004 19:53 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb er even een normale titel van gemaakt :)

Verwijderd

Probeer eens verschillende Ati drivers.

Ik heb zelf ook veel problemen gehad met mijn 9600XT.
Vast lopers e.d. behoorden tot de orde van de dag.

Ik ben overgestapt naar de 3.9 drivers en sindsdien zijn al mijn problemen verdwenen.

Succes!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze kaart op een nieuwe PC van me geinstaleerd. De andere met de Nvidia kaart loopt er gewoon naast ( probleemloos ). Ik snap gewoon niet dat alles perfect werkt tot dat ik de S-video kabel aansluit. Het lijkt alsof de kaart een stroomschok krijgt bij het aansluiten waar hij niet meer van bij komt ( PC staat uit als ik die aansluit )(ook al stroom eraf gehad) :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 20:05:
Probeer eens verschillende Ati drivers.

Ik heb zelf ook veel problemen gehad met mijn 9600XT.
Vast lopers e.d. behoorden tot de orde van de dag.

Ik ben overgestapt naar de 3.9 drivers en sindsdien zijn al mijn problemen verdwenen.

Succes!!
Die ga ik dan ook eens testen, weet je toevallig waar die staan, de sites die ik ken hebben alleen de nieuwste.

Verwijderd

Daar hebben we onze goede vriend Google voor.

Ik ben toch even zo aardig geweest om het op te zoeken, kijk hier maar eens.

Is wel de Win XP versie, maar voor de andere Windows versies staan ze ook op die site, de site van ATI zelf dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 20:50:
Daar hebben we onze goede vriend Google voor.

Ik ben toch even zo aardig geweest om het op te zoeken, kijk hier maar eens.

Is wel de Win XP versie, maar voor de andere Windows versies staan ze ook op die site, de site van ATI zelf dus.
Helemaal top. _/-\o_ Weer een optie om te proberen.
Ga ik morgen testen, moet nu even Spiderman 2 kijken met het vrouwtje ( vanaf m`n oude pc`tje) :)
:)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, heb nu diverse drivers geprobeerd maar hij blijft vastlopen. :'(
Het is trouwens wel vreemd dat wanneer de S-video kabel aangesloten is mijn monitor, er een raar onscherp trillend beeld is bij het opstarten. Als windows eenmaal is gestart is het beeld weer goed. Zonder S-video is alles wel scherp.
Kan het soms een Bios of voeding probleem zijn. :?

Verwijderd

Probeer eens je AGP terug te zetten op 4x en probeer fastwrite in je bios eens uit te zetten.

edit: mocht je voor fastwrite geen Bios optie hebben kan het natuurlijk in het control pannel van Ati :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook de laatste heb ik geprobeerd maar helaas.
Na echt alles uitproberen ben ik inmiddels erachter gekomen dat het te maken heeft met m`n S/PDif aansluiting. Als deze staat uit gevinkt werkt alles perfect, als ik hem vervolgens aanvink loopt de PC vast. :?
Ik vrees dat ik nu dus een ander probleem heb om gek van te worden 8)7
Kent iemand dit probleem met S/PDif??
Pagina: 1