dubbele internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Stel, mijn provider heeft mij 2 computernamen gegeven, waardoor ik met een hub 2 computers op mijn modem kan hangen. Als het goed is krijg ik dan 2 IP adressenm 1 per computer, en ook 2 "aparte" internetverbindingen, m.a.w. elke computer zijn eigen "abonnement".

Kan ik die op de één of andere manier koppelen? Ik zou dan in simpel gezegd in 1 computer 2 nics met beide een eigen computernaam moeten instellen :?

Iemand zei dat dat hardware voor was...kan het op één computer? Volgens mij is het "bridgen" van 2 NIC's niet voldoende (vanwege de 2 computernamen die beide een eigen IP toegewezen krijgen)

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 16:48 ]

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Met maar 1 modem heb je geen dubbele internetverbinding en dus geen dubbele snelheid. Als je met 2 computers tegelijk van de verbinding gebruik maakt heb je grof gezegd ieder de halve snelheid.

• Stefke
Ja, maar de monteur van de provider zei dat als ik met een hub 2 computers aan het modem zou hangen met beide hun eigen netwerknaam (van de provider) dat ze zo goed als niets van elkaar zouden merken met download/upload snelheid: ik begrijp dat als 2 computers die allebei 500kb/s tegelijkertijd halen (is de max van abo), dus 1000kb/s over 2 computers

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 16:53 ]

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55

Row

Nee zo werkt het helaas niet, die 500kb/s down moet je delen en kun je niet optellen. Omdat die monteur zegt dat je er bijna nix van merkt is omdat je eigenlijk nooit met 2 pc's 500 kb/s haalt, stel je download met een pc met 200kb/s en die andere 250kb/s zou je er dus idd nix van merken :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je ISP jou een computernaam geven? :? extraatje buiten het geven van een IP?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Je hebt @home, uit je posthistory op te vatten.

In dat geval kan ik je zeggen dat de monteur heeft zitten lullen Row het juiste commentaar levert :D.. je modem is gecapt.. het maakt het modem niets uit hoeveel computer er op hangt, de cap is bepalend voor het inkomende en uitgaande verkeer..

Dus als je max 500KB/s kan downloaden, dan wordt dit verdeeld over het aantal pc's wat je erop aansluit..

[edit]
KarreMania: Bij @home krijg je een ip op basis van je computernaam..

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 15-07-2004 16:59 ]

Pvouput live

• Stefke
Ik had eerst computernaam X met bijkomend IP. Door problemen heb ik computernaam Y gekregen, met een ander IP. Het blijkt dat beide computernamen nog actief en te gebruiken zijn.

Onbedoeld kadootje? :)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb ook 2 accounts, en wanneer ik met de ene behoorlijk aan het downloaden ben heeft de ander weinig snelheid meer :'(

• Stefke
Row schreef op 15 juli 2004 @ 16:56:
Nee zo werkt het helaas niet, die 500kb/s down moet je delen en kun je niet optellen. Omdat die monteur zegt dat je er bijna nix van merkt is omdat je eigenlijk nooit met 2 pc's 500 kb/s haalt, stel je download met een pc met 200kb/s en die andere 250kb/s zou je er dus idd nix van merken :)
Ja, net als voorheen altijd. Maar volgens die monteur was dat nu dus anders

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 17:00 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kan niet; de begrenzing in je @home modem zit in het modem. Bij DSL zit de begrenzing in de DSLAM in de centrale voor zover ik weet trouwens :)

Verwijderd

je krijgt een IP address toegewezen aan de hand van het MAC-address van je netwerkkaart, niet je computernaam.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:05:
je krijgt een IP address toegewezen aan de hand van het MAC-address van je netwerkkaart, niet je computernaam.
Bij @Home dus niet, daar moet je echt een speciale computernaam hebben, omdat je anders gewoon GEEN IP-adres krijgt... ;) Ergens wel slim van hun vind ik...

• Stefke
das jammer dan, scheelt me weer een hub

Verwijderd

GJ-tje schreef op 15 juli 2004 @ 17:08:
[...]
Bij @Home dus niet, daar moet je echt een speciale computernaam hebben, omdat je anders gewoon GEEN IP-adres krijgt... ;) Ergens wel slim van hun vind ik...
Ah, wist ik niet.. kan je dan eens een voorbeeld geven van een speciale computernaam ?

Verwijderd

hrm ik ken iemand die ook 2 ip's heeft en 2x 4 mbit heb, het kan dus wel blijkbaar, dit extra ip kreeg die toen hij een nieuw modem kocht :D maar volgensmij mag dit niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 17:27 ]

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 08:37
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:23:
[...]

Ah, wist ik niet.. kan je dan eens een voorbeeld geven van een speciale computernaam ?
Het begint met co- gevolgd door een aantal cijfers, daarna -a voor de 1e computer, -b voor de 2e.. ga zo maar door

• Stefke
CP100291-B (fictief)

[ Voor 34% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 17:43 ]

• Stefke
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:26:
hrm ik ken iemand die ook 2 ip's heeft en 2x 4 mbit heb, het kan dus wel blijkbaar, dit extra ip kreeg die toen hij een nieuw modem kocht :D maar volgensmij mag dit niet.
Nou dat heb ik dus ook: nieuw modem gekregen, monteur constateert dat er 2 Ip's te krijgen zijn, en dat was iets wat ie eigenlijk niet mocht vertellen

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 17:46 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij lukt je dit alleen met 2 modems. Ieder modem heeft dan z'n eigen internetverbinding en als je die kan trunken..? 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 13:17
Als je op beide computers constant 500 kb/sec kan krijgen, en dan lekker de nieuwsgroepen gaan leegtrekken, dan heb je uiteindelijke dubbele snelheid (moet je dan wel niet de zelfde posts downloaden, maar dat heb je wel door denk ik)

• Stefke
Ik zal binnenkort een hubje installeren en 2 computers tegelijk aanhangen met de 2 namen, en kijken of het inderdaad lukt: 2x 500kb/s

Alleen gaat het er om of het mogelijk zou zijn die te combineren? STEL dat ik inderdaad die dubbele snelheid haal.

Dus: 2 computernamen in 1 computer, op de een of andere manier. Of bepaalde hardware.

Verwijderd

Is het niet zo dat je bij @home 1 adres/naam krijgt per abo? het is mij (dus ook @home) nog niet gelukt om met 2 pc's met dezelfde naam, tegelijk in te loggen. (PS. computers niet op zelfde modem, daarnaast is er ook niet iets zoals regio/locatie gebonden?)

aahh, sorry, zie dat je (met de vriendelijke groeten van @home) 2 namen hebt gekregen >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 18:05 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

Glashelder schreef op 15 juli 2004 @ 17:48:
Volgens mij lukt je dit alleen met 2 modems. Ieder modem heeft dan z'n eigen internetverbinding en als je die kan trunken..? 8)
Juist inderdaad. En wat al eerder gezegd was; de cap van de snelheid zit in het modem. Wellicht als je je vraag bij @home stelt en vraagt of 't mogelijk is (met betaling voor 2 abonnementen denk ik dan ook) dat ze je cap hoger zetten. Theoretisch kan 't wel denk ik, want je lijn kan wel meer aan als 500/64Kb in principe. Ze konden met de (nieuwe) Motorola modems veel meer op afstand doen, misschien dat ook wel, you never know, maar of ze 't willen is iets anders... :)

I see dead pixels...

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Bij @home heb je per modem een maximum aan kBytes up- en download.
Daar verandert niets aan als je meerdere computers aansluit.

Wat die monteur bedoelt is dat je tijdens normaal surfen met twee computers weinig merkt van elkaar. En inderdaad, dan ligt de bottleneck meestal bij de server (bijv. die trage server van FOK! 8)7 )

Die lui van @home gaan ervan uit dat je een gewone "gemiddelde" gebruiker ("internetter") bent, geen leacher die 1 MByte/s wil gaan trekken! Als je dat had gesuggereerd had-ie je wel uitgelachen.

[ Voor 13% gewijzigd door pinockio op 15-07-2004 18:07 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door pinockio op 16-07-2004 08:17 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Stefke
pinockio schreef op 15 juli 2004 @ 18:05:
Wat die monteur bedoelt is dat je tijdens normaal surfen met twee computers weinig merkt van elkaar. En inderdaad, dan ligt de bottleneck meestal bij de server (bijv. die trage server van FOK! 8)7 )
Dat bedoelde hij dus NIET. Hij had het specifiek over een ANDERE situatie dan normaal, waarin ik dus 2 computers aan 1 router heb hangen (=gedeelde snelheid).

En ik heb gesuggereerd dat ik dan 1000kb/s zou hebben en hij lachte nergens om.

Daarbij weet ik precies wat 2 computers met een router op een 500kb/s verbinding krijgen: allebei de helft. Ik weet dus waar ik naar vroeg.

Anyway, daar gaat dit niet over: is het mogelijk om "2 NICs en 2 computernamen op 1 computer te gebruiken"

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 18:22 ]

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stefijn schreef op 15 juli 2004 @ 17:56:
Ik zal binnenkort een hubje installeren en 2 computers tegelijk aanhangen met de 2 namen, en kijken of het inderdaad lukt: 2x 500kb/s

Alleen gaat het er om of het mogelijk zou zijn die te combineren? STEL dat ik inderdaad die dubbele snelheid haal.

Dus: 2 computernamen in 1 computer, op de een of andere manier. Of bepaalde hardware.
Heb je dan 2 modems? Want met 1 modem lukt dat gewoon niet :Z

• Stefke
Wie zegt dat zo'n modem niet gecapped is per IP? Ik noem maar iets

Als ik 2 abonnementen koop, krijg ik dan 2 modems aan de muur?

[ Voor 99% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 18:54 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
2 computernamen voor 1 computer gaat op zich niet.. wat opzich wel zou kunnen is een virtual machine te draaien met je 2e machinenaam.. of 2 nics in je computer en je ip adress handmatig invoeren..

Maar ik blijf erbij.. cap is per modem; zeker bij de com21.. Ergens op GoT heeft er ook een topic gelopen om de cap uit te lezen met de comaansluiting in dat ding...

Pvouput live

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:52
Met linux kan je dit zeker doen (zoek op driver bonding) icm samba (voor pcnaam).

Maar je zal er niks mee opschieten. je maximale snelheid zal door het modem bepaald worden, of ergens op een eindpunt. dus al heb je 10 accounts en 10 nics in een pc, je max snelheid blijft 500kb/s

• Stefke
Krypt schreef op 15 juli 2004 @ 22:05:
2 computernamen voor 1 computer gaat op zich niet.. wat opzich wel zou kunnen is een virtual machine te draaien met je 2e machinenaam.. of 2 nics in je computer en je ip adress handmatig invoeren..
Hoe draai je een virtual machine?

En een @home verbinding werkt dus ook met een andere naam als je je IP handmatig instelt?

dus: "CP100293-B" = ip 1.1.1.1 automatisch
"Stefijn" = 1.1.1.1 handmatig

?
Maar ik blijf erbij.. cap is per modem; zeker bij de com21.. Ergens op GoT heeft er ook een topic gelopen om de cap uit te lezen met de comaansluiting in dat ding...
Zou kunnen, we zien wel, zal eens wat uitproberen

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 15-07-2004 22:13 ]

Verwijderd

stefijn schreef op 15 juli 2004 @ 22:12:
[...]

En een @home verbinding werkt dus ook met een andere naam als je je IP handmatig instelt?

?
Dat kan inderdaad doe het hier soms ook wel eens wanneer ik op een andere pc wil internetten. Trouwens doen die Moterola modems soms wel iets vreemd wanneer je nog niet een dhcp lease hebt gehad, maar misschien was dat ook wel een bug in de firmware :?

Verwijderd

Je hebt gewoonweg 2 modems nodig, die je wel op 1 cai aansluiting kan hangen overigens. Er is ooit eens topic hierover geweest, die deden het met 2 com21's als ik me niet vergis :)

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Er wordt hier een hoop geroepen dat totaal geen hout snijdt.
Bij @home heb je internettoegang op basis van je computernaam (hostname) van je PC of router die aan het modem hangt. Of je je IP statisch of dynamisch instelt doet er verder niet toe. Zo'n computernaam bestaat uit co12345-a, cp12345-a of cm12345-a.
In het tijdperk dat er alleen com21 modems waren en @home genoeg IP-adressen had kon je als extra service 2 extra computernamen krijgen (-b en -c) Totdat hun IP-adressen in gedrang kwamen en men routers op het netwerk toeliet.

Om terug te komen op de vraag van de TS. In het geval van @home wordt de snelheidsbeperking geregeld in het modem, je modem download een config op het moment dat hij opstart of wanneer hij die 'gepushed' krijgt. Uit bovenstaand verhaal kun je begrijpen dat ik, als @home-abonnee sinds jaren, dus 2 extra IP's heb en uit ervaring kan vertellen dat alles samenkomt in het modem en niet onafhankelijk van elkaar kan downloaden.

Hoe kan het wél ? Met linux zoals eerder aangegeven. Ik ben geen expert, maar het schijnt dus te kunnen. Andere oplossing: ik weet dat Edimax een betaalbare router heeft met 2 WAN poorten, je kunt dan per WAN verbinding 2 verschillende hostnames gebruiken indien je dan ook 2 modems hebt ! Ik vraag me alleen af of 2 modems wel op 1 CAI-aansluiting kunnen omdat ze dezelfde frequentie-range gebruiken, tenzij je EURODOCSIS en non-EURODOCSIS hebt (motorola en com21)
GJ-tje schreef op 15 juli 2004 @ 17:08:
[...]
Ergens niet slim. Zo kan iemand bij jou in de buurt jouw computernaam nemen, een IP-conflict veroorzaken en daarmee op jouw IP spam versturen terwijl @home bij jou aanbelt voor uitleg en je gele kaart ontvangt, geheel onterecht. (dat is dus bij mij gebeurd)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Geef de TS nou antwoord op zijn vraag..
Je bedoelt een loadbalancer.. Let wel op dat je nooit 1Mbyte/s zal halen per download.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

stefijn schreef op 15 juli 2004 @ 22:12:

Ja, dat werkt wel, mits het IP in de IP range van @home ligt geloof ik. Als je dus gewoon een ip steelt dat eentje hoger of lager is dan je zelf hebt, gaat dat meestal wel goed. Bedenk je wel dat je hoogstwaarschijnlijk wel een IP van iemand anders "steelt". Die komt zonder internet te zitten, en belt de helpdesk, daar kunnen ze dat soort dingen (als je een ervaren medewerker hebt) dus wel achterhalen.
Ohja, IP's stelen is volgende de AV van @home verboden.

Maar goed, als je netjes eerst controleerd of het "te lenen" ip vrij is, en het vervolgens steelt, kan het best een tijdje goed gaan....
Maar goed, je hebt er dus niet zo veel aan, want met een router kan je legaal ook meerdere computers aansluiten.

[ontopic]
Ja, wat je wil met 2 ip's op een computer kan. Maar ik weet 100% zeker dat dat je géén snelheidswinst oplevert.

[ Voor 9% gewijzigd door Luxx op 16-07-2004 01:28 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Om met bijde abbonamen online te kunnen komen ben je simpelweg 2 modems nodig, alleen dan zul je per verbinding de volledige snelheid halen, om deze samen te combineren zul je een loadbalancer moeten maken. (met voorkeur op een andere pc, met bijv. linux)

Verwijderd

Jimster schreef op 16 juli 2004 @ 01:23:
Geef de TS nou antwoord op zijn vraag..
Je bedoelt een loadbalancer.. Let wel op dat je nooit 1Mbyte/s zal halen per download.
Een dubbele kabelinternet verbinding? Het kan echt!

als TS twee minuten had gezocht was hij ook hier uitgekomen, het kun dus zeker. Alleen moet je gewoon 2 kabelmodems hebben die beiden geregistreerd staan, en dan is er geen vuiltje aan de lucht!
Luxx schreef op 16 juli 2004 @ 01:27:
[...]

Ja, dat werkt wel, mits het IP in de IP range van @home ligt geloof ik. Als je dus gewoon een ip steelt dat eentje hoger of lager is dan je zelf hebt, gaat dat meestal wel goed. Bedenk je wel dat je hoogstwaarschijnlijk wel een IP van iemand anders "steelt". Die komt zonder internet te zitten, en belt de helpdesk, daar kunnen ze dat soort dingen (als je een ervaren medewerker hebt) dus wel achterhalen.
Ohja, IP's stelen is volgende de AV van @home verboden.

Maar goed, als je netjes eerst controleerd of het "te lenen" ip vrij is, en het vervolgens steelt, kan het best een tijdje goed gaan....
Maar goed, je hebt er dus niet zo veel aan, want met een router kan je legaal ook meerdere computers aansluiten.

[ontopic]
Ja, wat je wil met 2 ip's op een computer kan. Maar ik weet 100% zeker dat dat je géén snelheidswinst oplevert.
Met 2 modems dus wel, maar dan dus wel per thread. Proxy / loadbalancer draaien die het opsplitst. Dus bv Getright gebruiken met meerdere draadjes, dan kan het dus wel

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 08:03 ]

Pagina: 1