Toon posts:

Een dubbele kabelinternet verbinding? Het kan echt!

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het vervolg van dit topic waar we aan het speculeren waren over de haalbaarheid van een dubbele kabelinternet verbinding in slechts één huishouden. Om even voor verheldering te zorgen: het is mogelijk! :)

Hier een afbeelding van de testopstelling:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0LQD**78P9ma7zEyWFxWr4LqDp4CRB7almYIWlJrSPrYX1Nd8NuRlHbIHm2Fkj0J7jGDRIeQAhhQ/indeling.jpg

De Motorola kabelmodem is net nieuw en haalt constant een snelheid boven de 500 kb/s (gemiddeld 4,2 mbit). De COM21 modem haalt om een onduidelijk reden geen snelheden boven de 400 kb/s (gemiddeld 2,8 mbit), dat geldt altijd, ook als die alleen is opgesteld. De twee routers zijn allebei een Us Robotics USR8000 met geïntegreerde firewall, printserver en 4 poorts switch. Daarnaast hebben we een 8 poorts 3Com switch voor de extra poorten. In totaal kunnen 12 PC's en servers aangesloten worden.

Hieronder nog wat pics: :)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0LQCCDOwP!W0uOAR0uehpCe71GJg2eY1jEcD9ne92WTI0LEpGQfxinxX5ecoeq9EZVngXNePz1nk/splitter.jpg
Dit is de splitter die we hebben gebruikt om het signaal op te delen

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0KwAAGPoO!0QHHjSe3JK2qxxGxgLcEU7ncnt44WuSsx*XXK3haebDOJfAE6BbZRbI0G6QOwAHETs/modems.jpg
Zie hier onze kabelmodems! (en een analoge, maar dat boeit niet)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0KQBZCjYO3iSEjf!HhUzMyr1YEJpDtt4wwp52m8Ud*svhQWpoz*veJxf0waiyV04Dz9yqCvU!UlY/zooi.jpg
We hebben het ff snel klaar gezet, netwerk stuff, ups en HP laserprinter

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0KAD7d80NNRS!UaVz2uxbFJhPyAhG0VM9znslJOomDY8bB6dt*!om3bTf8OXILooDGAcHALBWpho/ups.jpg
Dit is onze 20A zware UPS van Best Power (ding weegt 100kg!)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0KQBlADsOhiW6U0e6y6akaOK1ggFV7m0fBxQD3HGT*0bHDsIqV3qu5W0xtjR1kl3LKhtvGvDxwVA/voor.jpg
Vooraanzicht van wat netwerk apparatuur

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0KwDgDOwOuUIez1g1gmn8ZXpfuspJMdTwBbrAk58jP*UXqtHhy!euwPfY5xKoizibf0pX!7eY*0A/achter.jpg
En natuurlijk het achteraanzicht

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0KQAAAOcNiBntZ7dSXxlC47J959Ats6dBoZetM6XNaBdrdHy!hgG1U65Cz04BQydBSzqjHVqcZRo/hok0.jpg
Onze testers! (ik en een kameraard)

Met onze snelste meting hebben we de data met een krappe 900 kb/s uit de muur getrokken :P

en de pics zijn gefixed.. dat brinkster.com zuigt, nu via MSN Groups!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2002 17:22 . Reden: Pics gefixed ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Cool. Leuk voor thuis. Alleen jammer dat je dan ook twee aboo's moet hebben.

p.s. de plaatje swerken niet.

Je moet dat extra [ effe weghalen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
fix ff die plaatjes als je wilt

Verwijderd

mooie kruisjes weer... :/

Verwijderd

hmm, die kruisjes zijn erug mooi hoor, kwou dat ik daar oowk me snelheid mee kon verhogen :/

Verwijderd

fix the pics !!
(deze topic = dit topic)

[edit] ik zie pics !! maar 8x dezelfde.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ehhh,
Ik zie pics, maar het zijn dezelfde. 8)7 8)7

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

tip : gebruik de knop bekijk bericht voordat je verstuur bericht doet.

ik zie nu alleen maar dezelfde foto

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
zijn allemaal dezelfde plaatjes

maar welke providers heb je gebruikt?

Verwijderd

eeeh gaat het nu allemaal een beetje te snel voor je op het internet :D 8)7

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, downloaden met 2 of meer streams gaat wel, maar uploaden kun je maar over 1 modem tegelijk. Bij welke provider zit je eigenlijk ?

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
iznogood schreef op 13 oktober 2002 @ 17:18:
Ja, downloaden met 2 of meer streams gaat wel, maar uploaden kun je maar over 1 modem tegelijk. Bij welke provider zit je eigenlijk ?
We zitten bij @home...
Volgens mij snap je het niet helemaal. We hebben 1 router op 1 kabelmodem. Dus niet samen maar apart. We kunnen ook maar internetten via 1 modem tegelijk. We verdelen dus gewoon de users over de routers, een kwestie van een andere gateway kiezen bij je netwerk instellingen. :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
iznogood schreef op 13 oktober 2002 @ 17:18:
Check z'n ondertitel :X :P

En altijd zijn er weer een stuk of 8 mensen om te roepen dat de plaatjes niet werken... als 2 mensen dit gezegd hebben dan weet de topicstarter dit wel en kan er wat aan gedaan worden :Z

Wel mooi gedaan trouwens... 900kb/s is niet niks :9

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Waarschijnlijk @home. Maar daarbij, die andere kabelmodem was waarschijnlijk van een vriend van je?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 21:01
niks speciaals aan..

Verwijderd

Inderdaad, het is pas interessant als je een niet geregistreerde modem aan de praat krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:23:
Waarschijnlijk @home. Maar daarbij, die andere kabelmodem was waarschijnlijk van een vriend van je?
Jep, dat kleine COM21 modempje is van een vriend. Die witte Motorola is van mij.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is pas interessant als je met één pc die twee kabelmodems tegelijk kunt gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:26:
[...]

Inderdaad, het is pas interessant als je een niet geregistreerde modem aan de praat krijgt.
Wat wij hebben gedaan is vooral interessant voor LAN Parties. Hierbij zet je gewoon de helft van users op een router en de andere helft op een andere router. Onbeperkt aantal kabelmodems!

Het is (bijna) onmogelijk om een niet geregistreerde modem te laten lopen. Bij @home staan de MAC adressen van de modems in combinatie met de hostnames geregistreerd. Zonder een juiste combinatie is het niet mogelijk om jezelf aan te melden. Je krijgt gewoon niet de juiste gegevens binnen van de DHCP server van @home. Zonder die gegevens kun je het vergeten om op internet te komen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Eigenlijk zou je dan een server moeten hebben, daar 2 kabelmodems op aansluiten en de rest van het netwerk.
Op de server draait dan een nat-progje die de 2 verbindingen regelt.

Dan moet je instellen per verbinding wat de max is, dus zoiets
max down= 492kb/s
max up= 16kb/s

Hij monitort dan allebei de verbindingen, kan hij zien voor hoeveel % het belast wordt.
Als er nou iemand wat gaat zitten downloaden en dat gebuert dan via verbinding 1, dan ziet de computer dat die zwaar belast word, als er dan iemand anders een spelletje ofzo doet op internet, dan ziet de computer dat verbinding 1 redelijk belast wordt en neemt hij verbinding 2 voor die pipo die het spelletje doet, krijgt hij geen hoge ping ed en kan hij snel downloaden etc.

Bestaat er zo een soort iets ?? zou wel handig zijn ...

oh ja, als je dan bevoorbeeld download en dat dan doet via 2 "streams" dan zou de server voor stream 1 verbinding 1 nemen en voor stream 2 verbinding 2, dan zou je volgens mij dikke snelheden kunnen behalen.

[ Voor 0% gewijzigd door Bartjuh op 13-10-2002 17:37 . Reden: oh ja ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:21:
[...]

We zitten bij @home...
Volgens mij snap je het niet helemaal. We hebben 1 router op 1 kabelmodem. Dus niet samen maar apart. We kunnen ook maar internetten via 1 modem tegelijk. We verdelen dus gewoon de users over de routers, een kwestie van een andere gateway kiezen bij je netwerk instellingen. :)
Wacht even, nu begrijp ik het ook niet meer..
Jullie hebben toch 1 abbo, op je cabel aansluiting heb je 2 modems aangesloten, die je router de 2 streams weer netjes samen voegd1?
Toch?
P.S heb je nou 1 abbo of 2 abbo`s?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:47:
[...]

Wacht even, nu begrijp ik het ook niet meer..
Jullie hebben toch 1 abbo, op je cabel aansluiting heb je 2 modems aangesloten, die je router de 2 streams weer netjes samen voegd1?
Toch?
P.S heb je nou 1 abbo of 2 abbo`s?
We hebben 2 abbo's. Die van mij en die van een vriend. We hebben de twee modems bij mij thuis aangesloten op dezelfde CAI installatie. Dus met twee verschillende ip adressen en hostnamen

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55
Moet je eens bij Nexland kijken, daar hebben ze routers voor 2 WAN-poorten met automatische load-ballancing. Hoef je dus niet de gateway in te stellen, de router zoekt zelf wel uit welke verbinding dat ie neemt.

Nexland Pro800turbo Internet Security Box
http://www.nexland.com/products/product.cfm?id=4

Heel erg :9~ :9~ :9~

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:21:
[...]

We zitten bij @home...
Oooow ... ik dacht dat je ze gebind had op een of andere manier ;)

Just as Good

Verwijderd

Thefirstikke schreef op 13 oktober 2002 @ 17:31:
Het is pas interessant als je met één pc die twee kabelmodems tegelijk kunt gebruiken..
Loadbalancing, oftwel 2nic's in een pc

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
inderdaad niks speciaals aan..

is ook logisch dat dit gewoon kan, je splitst hier gewoon het signaal van de cai, net zoals je buren die met jou delen, vereiste is alleen dat de signaalsterkte hoog genoeg is.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Heel erg leuk enzo, maar dit had prima in je oude topic gekunt.

Dubbele kabelinternet verbinding! Kan dat?

Daar aub verder gaan dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.