Toon posts:

Dubbele kabelinternet verbinding! Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de herfstvakantie houden we een LAN, en wat is nou een LAN zonder breedband internet?? We hebben thuis wel kabelinternet van @Home, maar das eigenlijk niet snel genoeg :P

Mijn idee was om bij mij thuis 2 kabelmodems aan te sluiten aan het CAI netwerk. Volgens mij ziet @Home dat niet, omdat ze alleen het MAC address enzo zien van de internet gebruiker. En volgens mij is de maximale bandbreedte van de CAI installatie ook wel ruim genoeg.

We gebruiken er trouwens 2 hardware routers bij, zodat @Home ons niet gaat naaien...

Heeft iemand ervaring met deze acties? Of weet iemand een reden waarom we het beter niet kunnen doen? Misschien kunnen de lui van @Home ons toch wel naaien :? Of is het gewoon lekker downloaden met 950 KB/s ;) :P

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
En hoe wou je de kanalen bundelen tot 1 stream van 950KB/s ??

Ik heb aan mijn verhuizing een 'extra' kabelmodem overgehouden.....ben dus wel benieuwd naar de mogelijkheden ? :P

Is zoiets niet beveiligd ?? Anders kocht iedereen toch een extra kabelmodem.....of zie ik dat verkeerd ?

If you don't succeed at first, redefine succes.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57

chromeeh

the Gnome

Hmmm het kan wel, gewoon beide UTP's in een switch pluggen, maar dan moet je wel een switch hebben die kan trunken aan de uplink :)
En bovendien je moet een CAI splitter hebben.....
Let me know als het werkt, maar euh... hoe kom jij aan een tweede kabelmodem? ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het is wel mogelijk bij een router weet ik het niet, maar als je een servertje gaat gebruiken heb heb je het volgende nodig:
1 software die kan binden en voor de nat zorgt(weet even geen namen meer, ga ik zo ff opzoeken)
2 een coax splitter (heb er hier nog 1 van upc liggen die je voor een prikkie mag hebben)
3 een machine met 3 netwerkkaarten (1 voor elke kabelmodem en 1 voor het wan)

echter mag je de bandbreedte niet met 2 vermenigvuldigen, eerder maal 1,6/1,7

@home gaat dit inderdaad niet zien, het enige wat zij zien is twee kabelmodems met twee verschillende netwerkkaarten er achter (mac adressen)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Wat een onzin man dat gaat natuurlijk nooit werken he!
Je verbinding wordt bij @home gecapped.
t kan alleen als je daadwerkelijk 2 aparte kabelaansluitingen je huis binnen krijgt, maar dan moet je dus ook 2 abbo's nemen...

twitter.com/curly_sanders

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dope-E schreef op 03 oktober 2002 @ 11:25:
Wat een onzin man dat gaat natuurlijk nooit werken he!
Je verbinding wordt bij @home gecapped.
t kan alleen als je daadwerkelijk 2 aparte kabelaansluitingen je huis binnen krijgt, maar dan moet je dus ook 2 abbo's nemen...
Dat hoeft helemaal niet, als hij twee werkende kabelmodems heeft (welke dus apart ook werken m.a.w. niet op macadres geblokkeerd) dan kunnen die dus echt wel samen je data binnenhalen. Alleen data verzenden kan niet omdat het heel lastig voor de andere kant is om data vanaf twee ip's binnen te krijgen. Dit zou alleen kunnen als je een ftp server installeerd (op beide @home ip's) en de andere kant met bijvoorbeeld getright vanaf het eerste ip download en de tweede als mirror opgeeft.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Nee, je kan pima meerdere kabelmodems aansluiten in je huis.. Al sluit je er 30 aan, werkt nog steeds, en ieder op 3,8 mbit ;)
Het probleem is om ze beide efficient te gebruiken.. Ik denk dat je het makkelijkste voor iedere modem m router neerzet en dan gewoon de ene helft van de bezoekgers geef je het ip van de ene router, en de andere helft van de bezoekers het ip van de andere router.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

sWORDs schreef op 03 oktober 2002 @ 11:24:
1 software die kan binden en voor de nat zorgt(weet even geen namen meer, ga ik zo ff opzoeken)
http://www.winroute.nl/parser/prodown2.html

Maar, betwijfel of het gaat werken. Die kabelmodems hebben een MACadres; ik mag aannemen dat @home of welke kabelboer dan ook alleen geregistreerde MACadressen die ze zelf hebben uitgegeven toelaten op het netwerk.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:52
Vergeet het maar lukt niet. En als het WEL lukt dan ziet @home dit. Er wordt namelijk op een actieve poort 2maal een IP-request gedaan (met een vershillend mac). De MAC controle zit in de 'router' waar jou verbinding vandaan komt. oftewel. het eerst aangemelde modem zal (mischien) een IP krijgen, het tweede niks.

Dit kan eigenlijk alleen maar goed gaan als de controle op MAC IN het modem zelf zit, en dat is dus bij @home niet.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bij upc (chello arnhem) is dit mij wel gelukt

Verwijderd

Harmen1975 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:17:
En hoe wou je de kanalen bundelen tot 1 stream van 950KB/s ??

Ik heb aan mijn verhuizing een 'extra' kabelmodem overgehouden.....ben dus wel benieuwd naar de mogelijkheden ? :P

Is zoiets niet beveiligd ?? Anders kocht iedereen toch een extra kabelmodem.....of zie ik dat verkeerd ?
Ja, je kan er een soort Bridge van amken. Is erg handig en erg snel >:)

Verwijderd

Psychops schreef op 03 oktober 2002 @ 11:35:
Vergeet het maar lukt niet. En als het WEL lukt dan ziet @home dit. Er wordt namelijk op een actieve poort 2maal een IP-request gedaan (met een vershillend mac). De MAC controle zit in de 'router' waar jou verbinding vandaan komt. oftewel. het eerst aangemelde modem zal (mischien) een IP krijgen, het tweede niks.

Dit kan eigenlijk alleen maar goed gaan als de controle op MAC IN het modem zelf zit, en dat is dus bij @home niet.
Ja, dat klopt maar je kan wel een extra verbinding aanvragen. Als jouw buurman het ook heeft kan jij hem in je pc stoppen en heb je dus zo twee verbindingen

Verwijderd

Probeer het gewoon. Bij Wanadoo kan het wel :-) Is al gelukt thuis met buurjongen. Gat in de muur boren, kabel erdoor proppen, hij kabelmodem installeren en klaar is IceFire

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FatalError schreef op 03 oktober 2002 @ 11:30:
Nee, je kan pima meerdere kabelmodems aansluiten in je huis.. Al sluit je er 30 aan, werkt nog steeds, en ieder op 3,8 mbit ;)
Het probleem is om ze beide efficient te gebruiken.. Ik denk dat je het makkelijkste voor iedere modem m router neerzet en dan gewoon de ene helft van de bezoekgers geef je het ip van de ene router, en de andere helft van de bezoekers het ip van de andere router.
Nee, mijn oplossing is met weinig gebruikers beter. Je wil namelijk op de momenten dat je in je eentje aan het downloaden bent, van twee modems te gelijk kunnen trekken

• FatalError
@home kan NIET zien op welk huisadres n kabelmodem aangesloten is, dat komt nou eenmaal door de manier waarop het netwerk in elkaar zit. Ze kunnen hoogstens zien in welke wijk je hem aansluit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• FatalError
Je wil namelijk op de momenten dat je in je eentje aan het downloaden bent, van twee modems te gelijk kunnen trekken
Natuurlijk, maar probeer jij dat maar eens (goed) werkend te krijgen ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

"bundelen" om een hogere down en upstream te bereiken, dat lukt je niet.
Loadbalancing kan wel met een speciale router.
Ik zou gewoon het inet verkeer verdelen over de 2 connecties, door de ene helft v/d bezoekers op de 1e en de tweede helft op de 2e te laten inetten.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 13:16

GreeTz

took the red pill

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:35:
[...]

http://www.winroute.nl/parser/prodown2.html

Maar, betwijfel of het gaat werken. Die kabelmodems hebben een MACadres; ik mag aannemen dat @home of welke kabelboer dan ook alleen geregistreerde MACadressen die ze zelf hebben uitgegeven toelaten op het netwerk.
Netwerk firewall voor middel grote bedrijven

WinRoute Pro is een robuste netwerk firewall dat uw netwerk beveiligd tegen hackers en Internet gevaren. WinRoute Pro maakt het mogelijke uw netwerk makkelijk te verbinden met het internet gebruik makend van verschillende toegangs apparaten. De ingebouwde mailserver maakt het mogelijk voor gebruikers om hun eigen email te hebben.

Hahaha dat gaat egt niet werken met winroute :)

Alleen:           DE GROETJES

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik kan niet meer op de naam komen van die software... Is ............. Internet Router op de puntjes moet de bedrijfsnaam staan.

Maar dit moet ook werken

Verwijderd

het gewone 'bridge/trunken' wat eerder werdt genoemt gaat je zeker niet lukken... de modems en netwerkkaarten waar die modems weer ophangen moeten een ip hebben... en met bridgen/trunken zorg je er juist voor dat meerdere interfaces een zelfde ip hebben.

Door gebruik te maken van een linux (of freesco of weetikveel) bakkie, met 3 netwerkkaarten (@home1, @home2, lan) moet er wel een of andere constructie te bedenken zijn. Als je al hardware routertjes hebt dan kan je overwegen om d.m.v. dhcp (of handmatig) je bezoekers verschillende gateways toe te wijzen (dhcpd moet dit wel leuk random/balanced kunnen doen denk ik) ... wel intressant! succces!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 13:20
Ik krijg van chello met 1 kabelmodem 2 ip adressen, gewoon modem in een hubje gestoken.
(Trouwens wel 2 addressen uit 2 verschillende ranges)

Aangezien ik niet "always" on ben zal het wel niet door chello opgemerkt zijn (me pc staat uit s'avonds en me laptop prik ik af en toe in).

(Als je trouwens de search gebruikt zie je dat er trouwens al wat topics zijn geopend over dit onderwerp)

Verwijderd

sWORDs schreef op 03 oktober 2002 @ 11:43:
Ik kan niet meer op de naam komen van die software... Is ............. Internet Router op de puntjes moet de bedrijfsnaam staan.

Maar dit moet ook werken
met ipmetrics spul heb je een kleine kans dat het werkt, om dat dit geen echt trunken maar een soort 'soft'trunken is. Toch heb ik het vermoeden dat het NIET lukt...

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:47
Sinds het nieuwe systeem bij Chello (APS ofzo) is het mij niet meer gelukt meerdere kabel modems aan te sluiten. Met het oude systeem heb ik 4 Kabel modems aangesloten gehad. Aangezien je bij chello nu per username:password maar 1 MAC Adres (van kabelmodem) in de database mag hebben werkt elke andere extra kabel modem niet.

Als iemand anders het wel is gelukt met he nieuwe systeem ben ik zeer geintresseerd in hoe deze persoon dit voor elkaar gekregen :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

met com21 het kan wel
laatst nog een foto hier van gezien op got.

je kan meerdere modems aansluiten op de kabel. je moet dan natuurlijk wel het signaal bij binennkomst van het huis splitsen.

en het tweede modem moet niet te ver van de oorspronkelijke plaats afliggen. dit omdat de modems zijn gelocked aan een node. ga je buiten het node gebied dan werkt het niet.

ohja hier nog wat info: 2 kabelmodems in 1 huis

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Dit gaat dus niet zonder meer lukken.

Er zijn een aantal vereisten: Het MAC adres van beide modems moet geregistreerd staan op de comcontroller van @home. Dat is dus alleen zo als er een lopend abbo actief is met dat MAC adres, en dan ooknog op die specifieke comcontroller.

Mocht dat beide het geval zijn, kun je inderdaad met een (goede, en erg dure) splitter 2 modems aansluiten. Maar ik zie jou niet zomaar zo'n connector aan een paar stukken thick coax zetten...tenzij je daar toevallig de apperatuur voor hebt.

Verder, het bundelen van de 2 verbindingen is onhandig, makkelijker om gewoon 2 routers neer te zetten, en dan de helft van de clients router 1 als gateway in te stellen, de andere helft router 2.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Connection teaming wordt het in sommige software genoemd. Daarmee verdubbel je niet zozeer je max download snelheid, maar die software verdeeld wel het verkeer over de verbindingen, zodat je ipv 1 keer 200kb/s 2 x 200kb/s hebt (bv...)

Exact expert nodig?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Cutebritney schreef op 03 oktober 2002 @ 12:21:
Dit gaat dus niet zonder meer lukken.

Er zijn een aantal vereisten: Het MAC adres van beide modems moet geregistreerd staan op de comcontroller van @home. Dat is dus alleen zo als er een lopend abbo actief is met dat MAC adres, en dan ooknog op die specifieke comcontroller.

Mocht dat beide het geval zijn, kun je inderdaad met een (goede, en erg dure) splitter 2 modems aansluiten. Maar ik zie jou niet zomaar zo'n connector aan een paar stukken thick coax zetten...tenzij je daar toevallig de apperatuur voor hebt.

Verder, het bundelen van de 2 verbindingen is onhandig, makkelijker om gewoon 2 routers neer te zetten, en dan de helft van de clients router 1 als gateway in te stellen, de andere helft router 2.
Zo'n splitter heb ik gewoon liggen met de benodigde kabels. Daarnaast zoals ik al eerder aangegeven heb, Als je maar een paar gebruikers hebt, dan is het fijn om de totale bandbreedte van beide modems te gelijk te kunnen gebruiken.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, het kan dus inderdaad wel, zolang je de 2e modem maar van iemand die in je omgeving woont ontvangt, ik ben recentelijk verhuist (binnen een straal van een paar honderd meter) en bleef dus op dezelfde node. Kabelmodem deed het dus meteen in mijn nieuwe huis, en die hele spliiter is nergens voor nodig (Die speciale die @home voor je installeert dus, ik had hem gewoon in mijn radio-aansluiting in de muur en haalde foutloos 400K/s) Als ik nu de modem van de nieuwe bewoner van mijn oude huis hier in huis erbij aankoppel logt ook deze netjes aan op zijn ip, omdat zijn kabelmodem op dezelfde node als die van mij is geregistreerd... En dan heb je dus idd 2 kabelmodems in één huis hangen... Het trunken zal je idd niet lukken, gezien de verschillende IP's. Wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat de normale splitter's die @home installeert echt het signaal _scheiden_ ipv verdelen over meerder aansluitingen. (Hier heb ik gelukkig een niet toegestane splitter van de installateur gekregen, welke enkel het signaal splitst.) Dus je zult inderdaad gewoon die zogenaamde F-plug van je kabelmodem moeten halen en die splitten (Betere electronica/dhz zaken hebben wel splitters voor zulke F-pluggen, waaraan je gewoon met nog 2x 20cm _goede_ coax kabel met aan weerszijden weer f-pluggen de 2 verschillende modem kunt hangen...

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Cutebritney schreef op 03 oktober 2002 @ 12:21:
[..]
[..]
Nou, het spijt me hoor, maar je kunt overal gewoon een normale F-plug splitter kopen, en ook standaard F-pluggen (Welke je om je draad heen_schroeft_ ipv erop knipt met zo'n tang) zijn overal te krijgen, dan is het enige wat je nog nodig hebt een _goede_ coax kabel, want de meesten zijn te dun om zo'n plug er stevig op te krijgen...
Laat je nou bij elke bouwlocatie op een gegeven moment van die gave dikke groene coax kabel zijn op hele grote rollen, die missen die meter echt niet...

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Die software die ik bedoelde was van Vicom volgens mij Vicomsoft Internet Gateway, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Verwijderd

Psychops schreef op 03 oktober 2002 @ 11:35:

t lukt wel, in sneek bij zo`n @home verkoop punt. 5 models op 1 coax draad, gewoon met elcheapo splitters zover ik het kon zien,

enige wat de topicstarter moet zien te regelen is een extra modem met bij behorend abbonoment bij 1 uit de buurt, ivm mac en ip

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 20:21
Ik zit ook in de organisatie van de Lan...

Het was de bedoeling om mijn kabelmodem mee te nemen naar de plek waar de lan word gehouden. Daar is dus al een kabelmodem aanwezig. Het is de bedoeling om deze kabelmodems afzonderlijk van elkaar te gaan gebruiken, zodat de helft van de gebruikers gebruikt maakt van de ene modem en de andere helft van de andere. Dit kan via 2 hardwarematige routers. Deze routers zitten weer aan elkaar aangesloten om er toch 1 netwerk van te houden.

Na de reacties te hebben gelezen lijkt ons dit wel te lukken.... We proberen het dus gewoon. We laten jullie meer weten nadat we het getest hebben.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Laatste stand van zaken:

We hebben de 2 modems nodig om ca. 10 PC's op het internet te zetten, de up- en downstream hoeft dus niet gekoppeld te worden.

Het lijkt erop dat het wel gaat werken, we hebben iemand gevraagd om een splitter te maken met de F-pluggen. De splitter was einde van de week klaar en dan gaan we met 2 kabelmodems uit dezelfde regio test-draaien... Normaal zitten die 2 modems in dezelfde ip-range naar alle verwachting hebben we strax 2 internet verbindingen op hetzelfde CAI kastje :D

Een paar dingen zijn zeker:
- Een IP adres wordt gekoppeld aan je MAC adres.
- @Home kan niet zien vanaf waar (precies welk huis) de kabelmodem inlogt.
- @Home kan ook niet zien dat er een netwerk achter hangt. (Routers)

Correct me please if I'm wrong!

Ik houd jullie op de hoogte!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:41
Het eerste wat in mij opkomt is de vraag of de beide modems op die ene aansluiting niet dezelfde frequentiebandbreedte gebruiken waardoor ze elkaar storen.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:56:
Laatste stand van zaken:

We hebben de 2 modems nodig om ca. 10 PC's op het internet te zetten, de up- en downstream hoeft dus niet gekoppeld te worden.

Het lijkt erop dat het wel gaat werken, we hebben iemand gevraagd om een splitter te maken met de F-pluggen. De splitter was einde van de week klaar en dan gaan we met 2 kabelmodems uit dezelfde regio test-draaien... Normaal zitten die 2 modems in dezelfde ip-range naar alle verwachting hebben we strax 2 internet verbindingen op hetzelfde CAI kastje :D

Een paar dingen zijn zeker:
- Een IP adres wordt gekoppeld aan je MAC adres.
- @Home kan niet zien vanaf waar (precies welk huis) de kabelmodem inlogt.
- @Home kan ook niet zien dat er een netwerk achter hangt. (Routers)

Correct me please if I'm wrong!

Ik houd jullie op de hoogte!
Zo'n splitter moet wel even iets meer doen dan gewoon aftakken!!! Het signaal moet zijn sterkte behouden! Laat dus niet eentje knutselen, maar zorg voor een echte splitter, indien jullie ook gewoon van die draai coax stekkertjes hebben, kun je die van mij zo ophalen. (geen idee wat f pluggen zijn)

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 22:38
@Home kan inderdaad niet precies zien in welk huis de kabelmodem staat, de vraag is echter: hoe precies kunnen ze het wel zien, en waar staat jouw mac-adress geregistreerd/enabled bij @Home?

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op 03 oktober 2002 @ 13:15:
[...]

Zo'n splitter moet wel even iets meer doen dan gewoon aftakken!!! Het signaal moet zijn sterkte behouden! Laat dus niet eentje knutselen, maar zorg voor een echte splitter, indien jullie ook gewoon van die draai coax stekkertjes hebben, kun je die van mij zo ophalen. (geen idee wat f pluggen zijn)
Het zou wel leuk zijn om wat te komen ophalen... Wat wil je voor zo'n splitter hebben dan?

En weet je misschien ook iets meer over dat wat -Moondust- zei over het storen van de band? Ik denk zelf dat het wel goed gaat, maar het zou natuurlijk wel eens kunnen gaan storen.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel een mooi programma, maar niet echt nodig voor onze LAN, aangezien we met meer PC's achter het internet zitten hoeft de verbinding niet samen gevoegd te worden. We zetten gewoon de helft van de PC's achter de ene modem en de andere helft achter de andere modem.

<edit>
Zoals CuteBritney ook al zei: met 2 gateways. We hebben twee US Robotics routers, en die zijn dan de 2 gateways

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 15:37 . Reden: toevoegen van nadere informatie ]

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Je kunt idd meerdere kabelmodems op je cai aansluiting zetten. Er is eigenlijk maar 1 probleem. @home accepteerd alleen geregistreerde modem(Macadres bekend bij @home) met een cp,cc of cm nummer. Als het macadres niet bekent is bij @home gaat het niet werken..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48
-Moondust- schreef op 03 oktober 2002 @ 13:07:
Het eerste wat in mij opkomt is de vraag of de beide modems op die ene aansluiting niet dezelfde frequentiebandbreedte gebruiken waardoor ze elkaar storen.
modem -> modulatie

Precies hetzelfde gebeurt trouwens als 2 buren kabelinternet hebben. Downstream en upstream zijn trouwens verschillende frequentiebanden.

• LaterGast.nl
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:38:
Probeer het gewoon. Bij Wanadoo kan het wel :-) Is al gelukt thuis met buurjongen. Gat in de muur boren, kabel erdoor proppen, hij kabelmodem installeren en klaar is IceFire
Nog ffies wat vraagjes voor datik naar Adam rij voor een COM21 modem van mn oom op te halen... Moet je dan geen twee user names hebben of heb je die gewoon t zelfde gedaan???
En hoe zit t met MAC adres .... diw controleert Wanadoo niet..
Alvast bedankt denk dat ik toch maar vast de auto start en dat ding op ga halen :)

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

• job

job

LaterGast.nl schreef op 03 oktober 2002 @ 23:23:
[...]

Nog ffies wat vraagjes voor datik naar Adam rij voor een COM21 modem van mn oom op te halen... Moet je dan geen twee user names hebben of heb je die gewoon t zelfde gedaan???
En hoe zit t met MAC adres .... diw controleert Wanadoo niet..
Alvast bedankt denk dat ik toch maar vast de auto start en dat ding op ga halen :)
dat gaat je dus niet lukken.
je moet haalt dus een com21 op van een flink stuk rijden.

zoals Cutebitney al zei.
moeten dus beide modems op dezelfde comcontroller zijn geregistreerd
en als je buiten je woonplaats gaat is de kans heel groot dat je een heel andere comcontroller hebt.
groningen bijvoorbeeld heeft ook al meerdere controllers. bij mijn kan ik wel 2 modems ophangen. bij een vriend van mij. die in een andere wijk woont kan het niet.

ohja, de usernames zijn natuurlijk gekoppeld aan het mac adres.
dus je moet dus ook het de username van je oom hebben.
maarre, denk toch dat het niet lukt. mocht je oom nou in dezelfde plaats wonen. dan heb je nog een kans.

enne, voor de mensen die nog 2 modems gaan aansluiten.
zorg wel voor een goede splitser. en haal dat @home splitterkastje van de muur. die kan je beter niet gebruiken. verzwakt alleen je signaal maar.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:41:
[...]

Het zou wel leuk zijn om wat te komen ophalen... Wat wil je voor zo'n splitter hebben dan?

En weet je misschien ook iets meer over dat wat -Moondust- zei over het storen van de band? Ik denk zelf dat het wel goed gaat, maar het zou natuurlijk wel eens kunnen gaan storen.
Hoef er niets voor te hebben, je mag m zo op komen halen. (je mag zelfs nog kiezen tijdens kantooruren regio Utrecht, er buiten moet je tussen Apeldoorn Deventer en Arnhem in zijn) Storen heb ik hier geen last van gehad.

• Whackit
Nou om alle vragen of het kan toch nog even uit de wereld te helpen... (als die er nog mochten zijn :Z )........

HET KAN!!! :9~

we hebben het vandaag getest en hebben nu dus 2 kabel modems in 1 huis aangesloten.
Deze kabelmodems zijn allebij apart achter een router gezet en door de routers allebij een ander adres te geven kunnen we deze achter elkaar zetten en houden we dus 1 netwerk. Bij de helft van de users gebruiken we het 1 adres van de router en de rest natuurlijk de andere.
We hebben nog niet getest of we dubbele snelheid konden krijgen op 1 computer, maar op 2 computers krijgen we samen 750 KByte/sec :9~ . Dit is dus wel ongeveer het dubbele omdat we normaal ongeveer 400 KByte/sec halen.

Morgen komen er foto's hoe we het netwerk ingedeeld hebben.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Dat dat werkt is leuk, en ook logisch. Maar.. dat was de grap toch net niet? :P

• Whackit
Ja het was ook wel te verwachten dat het zou werken, maar voor de mensen die toch nog om de een of andere wazige reden in twijfel zaten :z wou ik even alle twijfels uit de wereld helpen. :)

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Whackit schreef op 13 oktober 2002 @ 01:42:
Ja het was ook wel te verwachten dat het zou werken, maar voor de mensen die toch nog om de een of andere wazige reden in twijfel zaten :z wou ik even alle twijfels uit de wereld helpen. :)
Ik wil wel eens een paar lay-out schema's zien van je netwerk opstelling... tis wat laat en voor de Search later best handig om effe zoiets in een werkend schema te zetten. ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• job

job

het was dus al bekend dat het kon.
heb het hier al eerder op got zien staan
maar dan iemand die 4 kabelmodems had aangesloten.

voorwaarden dat het werkt. een sterk genoeg signaal.
de modems moeten allemaal op de zelfde comcontroller geregistreerd zijn.
je kan dus niet zomaar even een modempje van iemand lenen die 100 km verderop woont. het is gewoon een kwestie van proberen.
lukt het niet, dan is dat andere modem dus blijkbaar geregistreed op een andere comcontroller

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

Shunt

Boe

vraagje gaat de upload speed ook omhoog ??
want dit zou voor een maat van mij perfect zijn :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Shunt schreef op 13 oktober 2002 @ 19:10:
vraagje gaat de upload speed ook omhoog ??
want dit zou voor een maat van mij perfect zijn :P
Hij heeft nu gewoon 2 verschillende internet verbindingen.... dus 2 pc's met allebei @home...
Het wordt pas interessant als je dat kan combineren (maar voor de kosten kun je dan beter een vette tweakdsl verbinding nemen :9 )

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Shunt

Shunt

Boe

ja als dat in je buurt beschikbaar is jah anders had ik wel een lekkere Adsl verbinding maar dat is hier blijkbaar geen optie (geen enkele provider krijgt het voorelkaar om dit bij hem aan te leggen :D ) dus dacht ik als de upload snelhijd ook verdubbeld zou zijn is dat perfect

Game PC

Verwijderd

Inderdaad het kan je meerdere modems in 1 huis hebben
ik werk bij upc en daar hangen 12 kabelmodems op die kabel(test opstelling maar funcioneerd) dus alles is mogelijk
heb inderdaad ook zelf getest en het kan gewoon geen enkel probleem
alleen je moet zorgen dat je wel de modems gebruikt die in jou stad worden ondersteund

Groeten

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:47:
Inderdaad het kan je meerdere modems in 1 huis hebben
ik werk bij upc en daar hangen 12 kabelmodems op die kabel(test opstelling maar funcioneerd) dus alles is mogelijk
heb inderdaad ook zelf getest en het kan gewoon geen enkel probleem
alleen je moet zorgen dat je wel de modems gebruikt die in jou stad worden ondersteund

Groeten
gecondoleerd :D

mare nu blijft mijn vraag is de upload snelhijd ook verdubbelt ??

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 13 oktober 2002 @ 19:48:
[...]

[...]

mare nu blijft mijn vraag is de upload snelhijd ook verdubbelt ??
Nou, niet voor 1 computer... maar wel voor het netwerk. Ik weet niet of je het nu snapt, maar normaal heb je zeg maar over 2 computers 7 kb/s upload per computer, en nu 14 kb/s per computer.. (gewoon een voorbeeldje)

• stunn0r
  • Laatst online: 11-05 16:59
X-Stuff: ik heb hier gewoon 2 terayon kabelmodems met een extra CAI splitter werkt prima (al een paar maanden) 1tje boven 1tje beneden

Verwijderd

Topicstarter
stunn0r schreef op 13 oktober 2002 @ 20:12:
X-Stuff: ik heb hier gewoon 2 terayon kabelmodems met een extra CAI splitter werkt prima (al een paar maanden) 1tje boven 1tje beneden
Met welke internet provider is lukt dat dan? bedoel je met éen abonnement?
Pagina: 1