Is er al bekend wanneer Acer/Asus in haar notebooks gebruik gaat maken van de mobiele variant van de Celeron D? Op dit moment zijn het nog de gewone celerons. Celeron D's heb ik alleen nog in desktops gezien, nog niet in mobiele smaakjes...Ik las dat de prestaties van de Celeron D aanmerkelijk beter zijn dan die van de "oude" celeron. Ik zoek een budget laptop met redelijke prestaties dus ik vind dit zeer interessant...
Anders misschien een Celeron-M een afgeslankte Pentium-M.Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 15:53:
Is er al bekend wanneer Acer/Asus in haar notebooks gebruik gaat maken van de mobiele variant van de Celeron D? Op dit moment zijn het nog de gewone celerons. Celeron D's heb ik alleen nog in desktops gezien, nog niet in mobiele smaakjes...Ik las dat de prestaties van de Celeron D aanmerkelijk beter zijn dan die van de "oude" celeron. Ik zoek een budget laptop met redelijke prestaties dus ik vind dit zeer interessant...
Verschillen:
Celeron-M heeft geen speedstep en 512kb l2 cache maar de presrtaties zijn zeer goed, bijna op niveau van een gelijk geclockte Pentium-M.
Zie ook Celeron M vs Pentium M / Centrino
De Asus M2400N en M3x00N zijn volgens mij al te verkrijgen met een Celeron-M.
Of wil je echt perse een Celeron-D (afgeslankte prescot)
[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 15-07-2004 16:01 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Nou als de cache even hoog is bij de prescott als bij die jij nu noemt maakt het niet zoveel uit in prestatie lijkt mij op het eerste gezicht. Dan zou dat ook zeker een optie zijn.
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:09:
Nou als de cache even hoog is bij de prescott als bij die jij nu noemt maakt het niet zoveel uit in prestatie lijkt mij op het eerste gezicht. Dan zou dat ook zeker een optie zijn.
| Pentium-M | Pentium 4 M | Athlon XP Mobile |
| 1.3 GHz (Banias) | 2.0 GHz (Northwood) | 1900 |
| 1.4 GHz (Banias) | 2.2 GHz (Northwood) | 2000 |
| 1.5 GHz (Banias) | 2.4 GHz (Northwood) | 2100 |
| 1.6 GHz (Banias) | 2.6 GHz (Northwood) | 2200 |
| 1.7 GHz (Banias) | 2.8 GHz (Northwood) | 2400 |
De Celeron-M presteert net iets minder dan de Pentium-M maar dit geeft een ruwe indicatie van performance ten opzichte van de Northwood. De prescot presteerd bij mijn kennis niet veel beter dan een Northwood. Kan het hier mis hebben aangezien ik me nog niet verdiept hebt in de non-mobile cpu's. Dus ik hoop dat je iets aan deze vergelijkingstabel hebt.
Anders wordt het toch wachten tot er een mobile Celeron-D komt.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Ja dat zal toch wel niet meer al te lang op zich laten wachten denk ik. Alhoewel het niet specifiek op de intel roadmap staat. Daar staat van juli tot december:
Mobile Intel® Celeron® Processor
2.80 GHz or greater
Intel® 852PM/GM Chipset
Intel® Celeron® M Processors
1.3 GHz
Next Generation Intel® Mobile Chipset
Niks over een Celeron D... Je zou dat wel eruit op kunnen maken aangezien de gewone celeron niet boven de 2,8 komt volgens mij.
Mobile Intel® Celeron® Processor
2.80 GHz or greater
Intel® 852PM/GM Chipset
Intel® Celeron® M Processors
1.3 GHz
Next Generation Intel® Mobile Chipset
Niks over een Celeron D... Je zou dat wel eruit op kunnen maken aangezien de gewone celeron niet boven de 2,8 komt volgens mij.
Klopt het dat de Celeron D ook x86-64 heeft?
Volgens deze site wel...
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p4.html
Volgens deze site wel...
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p4.html
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Pagina: 1