Het SonyEricsson P910 topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Anoniem: 101665 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:02:
offtopic:
Wat is het lettertype van de startpost? Dus het lettertype van Sony Ericsson?
Zekton.

Loopt zelfs een draadje over op SE-NSE
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65129/full.jpg

De geruchten gaan over:

Symbian UIQ 3.0
UMTS
2MP camera op de achterkant
VGA camera op de voorkant
MemoryStick Duo Pro
WiFi (?)

Zeker niet!

GPS module.
Harde schijf.

Ik hoop wel degelijk dat dit toestel WiFi heeft, anders slaan ze duidelijk de plank echt mis.
Ik ga echt geen Smartphone/PPC meer kopen die geen WiFi heeft, dat is de toekomst.

[ Voor 57% gewijzigd door Ginz op 24-08-2005 00:59 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 15:40
Ginz schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:08:
[...]

Zekton.

Loopt zelfs een draadje over op SE-NSE

[...]

De geruchten gaan over:

Symbian UIQ 3.0
UMTS
2MP camera op de achterkant
VGA camera op de voorkant
MemoryStick Duo Pro
WiFi (?)

Zeker niet!

GPS module.
Harde schijf.

Ik hoop wel degelijk dat dit toestel WiFi heeft, anders slaan ze duidelijk de plank echt mis.
Ik ga echt geen Smartphone/PPC meer kopen die geen WiFi heeft, dat is de toekomst.
Hoop ook dat ie WiFi heeft, anders koop ik em niet.
Vind de p910 trouwens mooier, dus hoop stiekem dat de
pic fake is.

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23
Is het toestel een beetje stabiel? Ik ben een S100 gewend, en die moest ik toch regelmatig (lees 1 keer per week) soft-resetten. En de standby tijd? 't Zou fijn zijn als ie minstens 4 dagen mee kan zonder op te laden. Ik bel niet meer dan een half uur in die periode.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb sinds gisteren ook een P910. Heb er de hele dag mee zitten spelen (je moet toch wat in de vakantie :P), mede dankzij een ScummVM port voor de P800 die hier blijkbaar ook nog gewoon op draait. _O_

Ik loop alleen tegen een probleempje aan waar ik met de handleiding niet echt uit kom. Als ik een nieuw contactpersoon toevoeg, dan staat er standaard altijd de naam van de eerste contactpersoon die ik ingevuld heb. In dit geval mijn broertje, die vanzelfsprekend dezelfde (lange) achternaam heeft als ik. Die moet ik dus telkens weer verwijderen, en dat is best vervelend. Bovendien gebeurt er iets raars als ik de achternaam leeg laat: bij het invoeren van de contactpersoon laat ik de achternaam leeg, en sla ik de entry op. In de lijst met contactpersonen zie ik vervolgens netjes alleen de voornaam. Echter, als ik nu die contactpersoon aantik, waardoor ik meer info over die persoon zie, dan heeft ie ineens die "standaard" achternaam, die ik dan weer kan verwijderen. :X

Weet iemand hoe dit komt, en belangrijker: hoe ik deze "feature" uitschakel?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
-NMe- schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:38:Ik loop alleen tegen een probleempje aan waar ik met de handleiding niet echt uit kom. Als ik een nieuw contactpersoon toevoeg, dan staat er standaard altijd de naam van de eerste contactpersoon die ik ingevuld heb.
Ik heb toevallig ( :) ) gisteren ook een P910i gekocht. En meteen geupdate naar de laatste firmware.
Als ik twee contacts toevoeg, wordt er bij de tweede niets ingevuld bij de achternaam.
Misschien moet je de laatste firmware (R5A02) eens proberen. Zie begin van post voor instructies. Let wel, maak een backup, anders ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, misschien inderdaad wel handig om mijn firmware te updaten. Ik was ervanuit gegaan dat alles wat verscheept wordt op dat moment up to date is (ik koop niet bepaald vaak een nieuwe telefoon :P). Ik laat het wel weten als dit werkt. :)

edit:
Helaas, een firmware upgrade haalt niks uit.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 26-08-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
-NMe- schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:38:
Ik loop alleen tegen een probleempje aan waar ik met de handleiding niet echt uit kom. Als ik een nieuw contactpersoon toevoeg, dan staat er standaard altijd de naam van de eerste contactpersoon die ik ingevuld heb. In dit geval mijn broertje, die vanzelfsprekend dezelfde (lange) achternaam heeft als ik. Die moet ik dus telkens weer verwijderen, en dat is best vervelend.
Vreemd, hier heb ik met de nieuwste firmware geen last van. Gebruik je misschien een third party contacts manager, of heb je deze geïnstalleerd (gehad)? Sommige software laat rommel achter, ook als je deze hebt gedeïnstalleerd.

[onverkapte reclame modus] Mijn P910i staat trouwens te koop bij V&A. [/onverkapte reclame modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153025

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een p910i. Machtige telefoon.
Heb al gezocht in dit topic maar wat ik zoek kan ik niet vinden.

Volgens de handleiding moet er spraakherkenning op de mobiel zitten.
Nu heb ik wel de invoer van de spraakherkenning gevonden bij contactpersonen
maar nu wil ik weten hoe ik deze kan gebruiken.
Dus waarschijnlijk heb ik een toets op de telefoon nodig om een mogelijke spraakherkenning te activeren.

Wie heeft voor mij de oplossing...............

Groet C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
Anoniem: 153025 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:39:
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een p910i. Machtige telefoon.
Heb al gezocht in dit topic maar wat ik zoek kan ik niet vinden.

Volgens de handleiding moet er spraakherkenning op de mobiel zitten.
Nu heb ik wel de invoer van de spraakherkenning gevonden bij contactpersonen
maar nu wil ik weten hoe ik deze kan gebruiken.
Dus waarschijnlijk heb ik een toets op de telefoon nodig om een mogelijke spraakherkenning te activeren.

Wie heeft voor mij de oplossing...............

Groet C
Gewoon in telefoon mode de jog-dial lang ingedrukt houden.
In het scherm komt dan te staan "Spreek na de toon" en dan moet je dus ff tegen je dingetje een brul geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gotfather schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:41:
Vreemd, hier heb ik met de nieuwste firmware geen last van. Gebruik je misschien een third party contacts manager, of heb je deze geïnstalleerd (gehad)? Sommige software laat rommel achter, ook als je deze hebt gedeïnstalleerd.
Nope, ik heb hem gewoon aangezet, en het eerste wat ik deed was al mijn contacten invoeren. Het ging dus vanaf het begin al fout. Pas daarna heb ik software geïnstalleerd, één programma om precies te zijn, eScummVM. Lijkt me niet dat dat iets fout doet in het adresboek, zeker niet aangezien het probleem daarvoor ook al bestond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anoniem: 83070 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:33:
Weet iemand hoe je de buttons kan configureren? Ik wil de camerabutton uitzetten, want de camera gaat vaak per ongeluk aan en dat vreet stroom. Ik heb het al via Sman geprobeerd, maar deze instelling onthoudt ie niet helaas.
Dit zou ik ook wel graag willen weten.

Is er trouwens ook een manier om het toestel te locken met behulp van de toetsen (buttons)? Nu doe ik dat via het batterij-status icoontje. PS ik heb het klepje van het toestel gehaald...
Of kan ik instellen dat ie na een bepaalde tijd automatisch lockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan wel instellen dat ie automatisch na een bepaalde tijd je toetsen vergrendeld, maar volgens mij werkt dat alleen met de klep dicht. Voor zover ik weet kan het niet automatisch, en moet je inderdaad bij de batterijstatusgeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

hello allemaal, paar dagen geleden ook een P910i aangeschaft, met route66 en gps module, 1 jarig abbonement, en dat voor maar 16 euro p/maand, niet slecht toch? _O_

maar, ik snap ik alleen niet hoe dat klepje eraf moet, heb wel een beetje gezocht, maar ik kan er niet uit komen. ik heb wel een schroevendraaier enzo gekregen, maar om nu echt als een ras tweaker dat ding open te breken is ook al zowat :Y) zonder dat ik weet wat ik doe dan

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zit een klein boekje, ter grootte van een half bankpasje, in de doos. Daarop staat precies hoe het moet.

Feitelijk moet je eerst met behulp van je stylus het kapje dat over het scharnier heen zit losklikken. Dan doe je je klep open en haal je dat kapje helemaal eraf. Nu kun je bij de schroefjes die eronder zitten; gewoon een kwestie van losdraaien, klepje eraf halen, en daarna het beschermkapje dat ook in je doos zit er weer op klikken. :)

Heeft er verder nog iemand een oplossing voor mijn contactpersonenprobleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
johnneman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:51:
hello allemaal, paar dagen geleden ook een P910i aangeschaft, met route66 en gps module, 1 jarig abbonement, en dat voor maar 16 euro p/maand, niet slecht toch? _O_
[...]
Hoeveel heb je moeten bijbetalen als ik vragen mag? Misschien ook wel iets voor mijn buurman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Bedankt -NMe- he!
Le0032 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:55:
[...]

Hoeveel heb je moeten bijbetalen als ik vragen mag? Misschien ook wel iets voor mijn buurman...
Ik heb em bij de belcompany gehaald. ik moest normaal 260 euro bijbetalen (met gps dus, en zonder gps was t dan 160 euro, zoiets). Maar omdat telfort een actie heeft, gaat er 40 euro van het pakket af (bij een 200min. abbo), en betaal je maandelijks ipv 26euro (dacht ik) maar 16 euro per maand. Maar ik heb er nog 20 euro af kunnen dingen :) dus ik heb 200 euro voor de P910i betaalt met een Route66 benelux pakket. én het is een 1 jarig contract he, daar ging het me voornamelijk om. kijk als je een 2 jarig contract neemt (is het ook nog wel 16 euro p/maand hoor), is het toestel denk ik wel graits.

Ik wou eerst weten of ik wel een goeie deal aangeboden had gekregen. Dus ik naar de Phone House, ik zo, ja bij een winkel hier heb ik dit en dat als aanbod gekregen voor die telefoon met dit en dat erbij. dus die kerel een beetje zoeken in zn database, zegt ie "poeh, dat is wel een érg scherpe aanbieding", ik: "oh, dus ik moet eigelijk naar jullie concurrenten?" "ja eigelijk wel :X " lol, toen wist ik genoeg

edit; maar meestal is zon actie er maar éen maand he, en morgen is de laatste dag van de maand, dus ja, kweenie hoor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door johnneman op 30-08-2005 20:59 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Viewers/Editors
# knip

# Op cd-rom meegeleverde viewers voor: ZIP, TIF, FAX, Lotus, WordPerfect, RTF, Outlook message, PCX, MS Project, MS Visio en meer...
zip enzo? is dat software voor op de telefoon??
Telefoon:
#knip

# Picture phone book: Koppel een foto aan een contact persoon. De foto is zichtbaar bij uitgaande gesprekken, binnenkomende gespreken, en bij 't snelkiezen van een nummer.

#knip
weet iemand hoe groot die plaatjes precies zijn als iemand je belt, en andersom? want er zijn namelijk twee formaten aan verbonden. 1 formaat als je belt, en 1 als je gebelt word, dacht ik. en/of is het genoeg als ik plaatjes toevoeg aan Outlook 2003 en Outlook dan synchroniseer? Of worden de plaatjes dan kleiner? naja m'n algemene vraag is duidelijk he :)

[ Voor 8% gewijzigd door johnneman op 31-08-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Plaatjes in Outlook krijg je niet op je P910i. Je moet echt zelf de plaatjes bij je contact toevoegen.
En wat betreft de grootte, ik denk dat je de optie "Grote popup afbeelding voor binnenkomende gesprkken tonen" aan hebt staan (voorkeuren in bij telefoon menu).
Als je dan gebeld wordt, laat ie een groot plaatje zien van de persoon (als die een plaatje heeft toegewezen natruulijk). Als je zelf belt, dan laat ie een kleiner plaatje zien (dit kleine plaatje laat ie volgens mij ook zien als je de oproep eenmaal hebt beantwoord, maar ik kan me vergissen - gebruik zelf de grote popup optie nl niet)

• babbelbox
Ik heb even een brainstorm moment mbt het backupppen en schoonhouden van een P910i.
Stel nou je installeerde (en deinstalleerd) zo nu en dan een aantal programma's. Vaak (zoniet altijd) blijft er nog wel een beetje troep achter op de plaats van installatie (ik installeer altijd in het interne geheugen). En zo af en toe ruim ik die folders van uninstalled applicaties op met behulp van Epocware filemanager.
Tot zo ver allemaal leuk en goed.

Maar ik wil ook wel eens een keer met een schone "UIQ installatie" beginnen, en dan alleen de programma's installeren die ik echt nuttig vind, en wil gebruiken. Ook dit is natuurlijk geen probleem. Doe een master reset (met het vinkje aan zodat alles wat geinstalleerd staat wordt verwijderd [wat trouwens naar mijn mening niet resulteert in het verwijderen van alle geinstalleerde software, but correct me if I'm wrong]). Na de master reset installeer je gewoon de programma's die je wilt. En klaar is Kees (of Jan of Piet, whatever the name is). Maar nu wil je natuurlijk zo min mogelijk persoonlijke gegevens kwijt zijn (Lees contacten, agenda items en SMS/MMS berichten). Contacten en agenda items is niet zo'n probleem, als je regelmatig een sync doet met Outlook/Lotus. Maar voor de SMS/MMS berichten is dat weer een heel ander verhaal.

Wat ik nu heb gedaan (of eigenlijk aan het doen ben terwijl ik dit schrijf) is het volgende.

Eerst voor alle zekerheid een backup gemaakt van een goed werkende P910i met allerlei software geinstalleerd (waarvan een aantal programma's wel weg mogen en ik deze actie dus ben gestart).
Na het maken van de backup heb ik ALLE software gedeinstalleerd, en heb met epocware filemanager de overgebleven mappen verwijderd. So far so good. Een redelijk schone P910i.
Maar nu zijn er altijd nog wel een aantal mappen/files (jaja ik ben een miereneuker wat onzinnige dirs/files betreft) die je niet nodig hebt na deinstallatie van de programma's. Dus heb ik het volgende gedaan.
Ik heb een backup terug gezet van de staat waarin m'n P910i was toen ie uit de doos kwam (die moet je dan natuurlijk wel gemaakt hebben) en na het restoren van de backup heb ik voor de zekerheid nog even een Master reset gedaan. Dan is ie toch echt wel leeg.
(Zelf ook nog een software upgrade gedaan (niet echt upgraden want ik had al R5A02) zodat ie weer helemaal clean zou moeten zijn)

Wat ik nu zat te denken is het volgende. Als ik nu via Epocware filemanager de map structuur van de P910i van dit moment vast leg en uitprint, en ik zet een van de backups terug die ik vandaag heb gemaakt (bij voorkeur de backup waar alle software al gedeinstalleerd is) en ik maak de mapstructuur zo dat ie gelijk is aan de structuur van een schone P910i (behalve dan de contacten/agenda/sms/mms dingen) dan heb je mooie schone installatie van een UIQ OS en kan je naar harte lust alleen de nuttige gewenste software installeren.

Ben ik nu erg overdreven bezig, of zijn er meer mensen die hier wel eens over nagedacht hebben

[toevoeging]
Wat ik trouwens ook nog heb ontdekt is dat er in de backups van de P910i een .txt file zit waarin alle directorys worden beschreven die de backup bevat. Als ik nu dus de .txt file van m'n nieuwe P910i open (zoals ie uit de doos kwam) zie ik dus een hele lijst met directories en files die er bij aankoop/af fabriek al op zaten. Dat is ook wel een manier om een "bevuilde" P910i weer schoon te maken
[/toevoeging]

[ Voor 8% gewijzigd door babbelbox op 01-09-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-NMe- schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:05:
Heeft er verder nog iemand een oplossing voor mijn contactpersonenprobleem? :)
Sony Ericsson in elk geval niet. :(
Geachte Heer NMe

Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

De instellingen in de software en toestel zijn zo dat ze alle velden overnemen. U zult dus ook de achternaam moeten invullen.

U kunt te allen tijde via e-mail contact met ons opnemen, indien u onze ondersteuning wenst.
Bezoekt u ook onze website www.sonyericsson.com, hier bieden wij voortdurend nieuwe informatie en aanbiedingen aan zoals ringtones
en virtual phones.

Met vriendelijke groeten,

Ronald van der Voort
Sony Ericsson Call Center Netherlands
Sony Ericsson Mobile Communications AB
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-06 17:35
Schraal, bij mij werkt de "7"niet meer en "*" erg minimaal.
Meer mensen met materiele problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 09:49
Ik heb sinds kort Route66 draaien op mijn P910 en het werkt erg goed, maar ik krijg alleen de TMC berichten niet aan de praat.

Ik heb zelf een KPN mobile abbonnement en ik heb mijn GPRS verbinding ingesteld, ik kan gewoon op elke internet site komen, dus ik neem aan dat dit goed is ingesteld.

Er wordt geen data uitgewisseld niks verstuurd niks ontvangen, wat kan er mis zijn het enige wat ik zie is dat hij aan het actualiseren is en er komt geen foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ik heb ook iets raars.

Ik heb sinds lange tijd weer eens m'n klepje erop gezet. Maar nu werken de binnen toetsen van het klepje niet...
Als ik het klepje dicht heb, werken de buiten toetsen wel gewoon goed, dus het kan haast niet aan een slecht contact liggen. Maar als ik dus m'n klepje open doe, werkt ie niet om tekst te tikken in bijv een SMS of een notitie.
Ik heb even zitten kijken in m'n configuratie scherm bij tekstinvoer en dan het tabblad alternatief, maar daar kan ik alleen maar kiezen voor virtueel toetsenbord, en ik zou verwachten (kan het met niet meer herinneren) dat daar iets zou kunnen staan, om het extra toetsenbord kan kiezen.

Zou iemand die wel een werkend toetsenbord heeft dit te kunnen controleren.

Ik zou niet weten waar het aan ligt. Hij heeft wel gewerkt (toen ik de P910i net had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7765

babbelbox schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:25:

Ik heb even zitten kijken in m'n configuratie scherm bij tekstinvoer en dan het tabblad alternatief, maar daar kan ik alleen maar kiezen voor virtueel toetsenbord, en ik zou verwachten (kan het met niet meer herinneren) dat daar iets zou kunnen staan, om het extra toetsenbord kan kiezen.

Zou iemand die wel een werkend toetsenbord heeft dit te kunnen controleren.
Staat hier ook niet als optie (en werkt wel gewoon ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Anoniem: 7765 schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:30:
[...]

Staat hier ook niet als optie (en werkt wel gewoon ;)).
Da's dan wel weer jammer. Staat er bij jou wel dat tekentje van het virtuele toetsenbord als je een tikscherm hebt (SMS of iets dergelijks) want dat heb ik wel.

Heb ook bij klepinstellingen gekeken, en daar staat wel gewoon QWERTY
Dus ik snap er nix van, heb al een aantal keer reboot gedaan maar dat helpt dus ook niet.

Als ik vanavond of morgen tijd heb zal ik eens proberen om even een backup te maken en even een software flash uit te voeren, misschien dat dat helpt.

Ik laat het weten en tips zijn altijd welkom

[ Voor 12% gewijzigd door babbelbox op 04-09-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Als het klepje dicht is, kun je met de jogdial Toepassingen kiezen. Je krijgt dan de keuze uit 10 applicaties die je kunt starten. Is die lijst configureerbaar? Ik zou daar graag Route66 of Configuratiescherm willen hebben.

En als je Agenda kiest, kun je alleen viewen? Je kunt geen afspraken toevoegen???

[ Voor 16% gewijzigd door pvtonger op 06-09-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvtonger schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:48:
Als het klepje dicht is, kun je met de jogdial Toepassingen kiezen. Je krijgt dan de keuze uit 10 applicaties die je kunt starten. Is die lijst configureerbaar? Ik zou daar graag Route66 of Configuratiescherm willen hebben.
De programma's moeten geschreven zijn om ook met de klep dicht te kunnen werken, anders gaat het dus niet. En dan verschijnen ze ook niet in de lijst.
En als je Agenda kiest, kun je alleen viewen? Je kunt geen afspraken toevoegen???
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Is het een beetje fijn typen op het virtuele toetsenbord
met je vingers? ik heb niet echt zin om met zo'n stokje
te pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is zonder meer fijn "typen" op dat virtuele toetsenbord, maar om te beginnen gebruik ik dat virtuele ding nooit (en het fysieke klepje ook niet), aangezien diezelfde functionaliteit ook beschikbaar is in de PDA-modus. Verder denk ik hoe dan ook niet dat je veel met je vingers op dat scherm gaat zitten, wordt het alleen maar vies van, en dat irriteert snel genoeg. Zo'n stylus is best nog wel een logische oplossing, en het went vrijwel direct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
-NMe- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 01:57:
Het is zonder meer fijn "typen" op dat virtuele toetsenbord, maar om te beginnen gebruik ik dat virtuele ding nooit (en het fysieke klepje ook niet), aangezien diezelfde functionaliteit ook beschikbaar is in de PDA-modus. Verder denk ik hoe dan ook niet dat je veel met je vingers op dat scherm gaat zitten, wordt het alleen maar vies van, en dat irriteert snel genoeg. Zo'n stylus is best nog wel een logische oplossing, en het went vrijwel direct. :)
snelle reactie zo laat nog :z
wat houdt die PDA-modus precies in dan?
en hoe sms jij als je bijvoorbeeld op de fiets
zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik sms niet als ik op de fiets zit. ;)

En de PDA-modus (zo noem ik het zelf in elk geval :P) is wanneer het klepje open staat of eraf gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superpolm schreef op woensdag 07 september 2005 @ 02:01:
[...]
en hoe sms jij als je bijvoorbeeld op de fiets in de auto
zit?
Met de klep dicht en T9 invoer? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 7765 op 07-09-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:39:
[...]

Da's dan wel weer jammer. Staat er bij jou wel dat tekentje van het virtuele toetsenbord als je een tikscherm hebt (SMS of iets dergelijks) want dat heb ik wel.

Heb ook bij klepinstellingen gekeken, en daar staat wel gewoon QWERTY
Dus ik snap er nix van, heb al een aantal keer reboot gedaan maar dat helpt dus ook niet.

Als ik vanavond of morgen tijd heb zal ik eens proberen om even een backup te maken en even een software flash uit te voeren, misschien dat dat helpt.

Ik laat het weten en tips zijn altijd welkom
Ik heb maandag maar even naar m'n verzekering gebeld (Actua) en die zeiden dat ik het schadeformulier voor mobiele telefoons moest invullen en faxen.
Zo gezegd zo gedaan en maandag avond de fax verstuurd.

Vanmorgen even gechecked of de fax was aangekomen, en dat was ie, en half uurtje geleden werd ik gebeld door ProAssist (doet reparaties voor Actua) om een afspraak te maken om m'n toestel op te komen halen, en dat gaat dus vrijdag gebeuren.

Dan ben ik 'm naar verwacht 2 weken kwijt, en hopelijk heb ik 'm daarna weer gerepareerd terug.

Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n jog-dial gerepareerd te krijgen. De naar-voren-druk richting werkt niet altijd (dan moet ik 2 of 3 klikjes naar boven of beneden draaien en doet ie het wel) dus hopelijk gaan ze daar ook wat aan doen.
Als laatste ben ik naar mijn weten ook verzekerd tegen vallen/stoten, en aangezien er hierdoor een aantal deukjes in de behuizing zitten hoop ik ook nog dat ze daar iets aan kunnen doen (niet veel meer dan een nieuwe behuizing, maar dat zou mij wel tevreden stellen)

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82576

ik heb een orange abbonement, maar als ik een mail wil versturen kan dit alleen naar een @orange.nl email adres, als ik naar gmail of hotmail of planet internet mail adres wil sturen krijg ik eem melding van: aan;cc;bcc adres is ongeldig wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 09:49
Ik heb nog steeds problemen met de TCM berichten van Route66 (ik ontvang ze nog steeds niet)

Ik heb getest met de interne browser, ik kan daar wel gewoon op de route66 website komen via GPRS (www.66.com) maar als ik opera gebruik dan gebeurt er helemaal niets, geen datauitwisseling, maw er komt geen webpagina tevoorschijn. :?

Ik heb KPN, is er nog verschil in de soorten abbonementen voor GPRS?

Ik gebruik opera versie 6.32

Anoniem: 155002

Hoi ik heb al een tijdje een p910i in bezit en ik heb een gps bij gekocht en gebruik al een tijdje route 66 2006.
Ik heb hiervoor een mpx 220 gehad met tom tom en dat werkt een stuk makkelijker.
Alleen ik weet niet of ik tom tom op de p910i kan installeren.
Wie weet daar meer over. En wie kan mij daar mee helpen.:?
Er zit ook een flitspalen functie op en op de route 66 niet vandaar dat ik tom tom wil hebben .
Ik wacht op jullie hulp alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TomTom voor de P910i is een andere versie van die voor andere PDA's/telefoons. Je kan dus waarschijnlijk niet zomaar die van je MPX220 installeren nee, niet zonder de software opnieuw aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119643

Heeft er iemand bij het openen van afbeeldingen wel eens een rood kruisje gezien? Het zijn gewoon jpegjes en op de pc zie ik ze wel gewoon.

En is het echt nodig om een update uit te voeren op de p910. Alles werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat betreft die JPEGjes moet je maar even kijken in een programma dat headers uit kan spitten, misschien is het een variatie op het JPEG-formaat die jouw versie van Symbian niet ondersteunt. Ik heb het probleem zelf in elk geval nog niet gehad.

En een firmware flash is eigenlijk altijd wel verstandig, mits je weet wat je aan het doen bent en de aanwijzingen op het scherm goed opvolgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119643

Het zal wel aan picasa liggen want daar had ik ze mee verkleind. Ik heb het nu met Irfanview gedaan en nu zie ik ze wel...vaag. Update is goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:28:
[...]

Ik heb maandag maar even naar m'n verzekering gebeld (Actua) en die zeiden dat ik het schadeformulier voor mobiele telefoons moest invullen en faxen.
Zo gezegd zo gedaan en maandag avond de fax verstuurd.

Vanmorgen even gechecked of de fax was aangekomen, en dat was ie, en half uurtje geleden werd ik gebeld door ProAssist (doet reparaties voor Actua) om een afspraak te maken om m'n toestel op te komen halen, en dat gaat dus vrijdag gebeuren.

Dan ben ik 'm naar verwacht 2 weken kwijt, en hopelijk heb ik 'm daarna weer gerepareerd terug.

Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n jog-dial gerepareerd te krijgen. De naar-voren-druk richting werkt niet altijd (dan moet ik 2 of 3 klikjes naar boven of beneden draaien en doet ie het wel) dus hopelijk gaan ze daar ook wat aan doen.
Als laatste ben ik naar mijn weten ook verzekerd tegen vallen/stoten, en aangezien er hierdoor een aantal deukjes in de behuizing zitten hoop ik ook nog dat ze daar iets aan kunnen doen (niet veel meer dan een nieuwe behuizing, maar dat zou mij wel tevreden stellen)

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Gaat allemaal goed. Ze hebben vorige week vrijdag (9 september) m'n P910i opgehaald. En in de brief die ik van Actua kreeg stond dat het ongeveer 2 weken duurt.
Ik ben natuurlijk ongeduldig en heb vanmorgen maar even gebeld met ProAssist (dat zijn dus degene die m'n P910i kwamen halen, en die zorg dragen voor het repareren) en deze wisten mij te vertellen dat m'n toestel bij de reparateur was. Ook konden ze mij vertellen dat er accoord was gegeven op de reparatie. Daar heb ik niets van gehoord dus dat moet de verzekering geweest zijn en dat was volgens ProAssist ook zo. Dus als alles goed gaat heb ik m'n toestel weer redelijk snel (gerepareerd) in handen

• babbelbox
babbelbox schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:40:
[...]

Gaat allemaal goed. Ze hebben vorige week vrijdag (9 september) m'n P910i opgehaald. En in de brief die ik van Actua kreeg stond dat het ongeveer 2 weken duurt.
Ik ben natuurlijk ongeduldig en heb vanmorgen maar even gebeld met ProAssist (dat zijn dus degene die m'n P910i kwamen halen, en die zorg dragen voor het repareren) en deze wisten mij te vertellen dat m'n toestel bij de reparateur was. Ook konden ze mij vertellen dat er accoord was gegeven op de reparatie. Daar heb ik niets van gehoord dus dat moet de verzekering geweest zijn en dat was volgens ProAssist ook zo. Dus als alles goed gaat heb ik m'n toestel weer redelijk snel (gerepareerd) in handen
[UPDATE]
Vandaag gebeld door Actua om een afspraak te maken voor vrijdag om m'n P910i weer terug te bezorgen. Toch wel snel geregeld vind ik, precies 2 weken.
Nu maar hopen dat alles weer (en nog) goed werkt.
[/UPDATE]

[ Voor 3% gewijzigd door babbelbox op 21-09-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik heb de verjaardagen aan Outlook toegevoegd als repeating occurences (of zoiets). Helaas worden die niet gesynct met de agenda in de P910. Ik zie ze natuurlijk wel gewoon staan in de agenda van Outlook. Enig idee wat ik fout doe?

• babbelbox
pvtonger schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:25:
Ik heb de verjaardagen aan Outlook toegevoegd als repeating occurences (of zoiets). Helaas worden die niet gesynct met de agenda in de P910. Ik zie ze natuurlijk wel gewoon staan in de agenda van Outlook. Enig idee wat ik fout doe?
Dat komt doordat verjaardagen in outlook terugkeerend zijn en dagvullend, en met deze combinatie kan de P910i niet overweg
Je kan het oplossen door de verjaardagen op een tijd te zetten (ikzelf heb ze op 18.00 uur staan). Dan komen ze wel in je P910i te staan

Anoniem: 153025

Beste mensen.....

Ik zit met een probleem met mij p910i.

Wanneer ik mijn p910i in de telefoonstand heb staan, dus de klep dicht heeft het toetsenbord problemen met de toetsen.
Wanneer ik bijvoorbeeld een 1 in druk krijg ik i.p.v. een 1 een * en bij 2 een 5.....enz.
Het komt erop neer dat de toetsen van de klep niet kloppen.

Wie kan mij helpen??????
Ik heb al gekeken bij de klepinstellingen of die goed staan dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:47:
[...]

[UPDATE]
Vandaag gebeld door Actua om een afspraak te maken voor vrijdag om m'n P910i weer terug te bezorgen. Toch wel snel geregeld vind ik, precies 2 weken.
Nu maar hopen dat alles weer (en nog) goed werkt.
[/UPDATE]
[UPDATE 2]
Het is toch niet te geloven. Kwamen ze vrijdag om m'n toestel terug te brengen, en wat denk je. Gewoon NIETS aan gedaan. Ik had gevraagd om een nieuwe behuizing (ben verzekerd tegen vallen/stoten) dus dat viel meteen al op (maar heb ik niet zo heel veel problemen mee). Meteen maar even de jog-dail geprobeerd, maar deze bleek ook nog pcies hetzelfde probleem te hebben als toen het toestel weg ging. Ook maar even het toestel aangezet om te kijken of er iets met het toetsenbordje was gedaan. En je raadt het al het werkte gewoon NIET. Dus heb ik het toestel maar meteen weer aan de chauffeur mee gegeven en meteen maar ProAssist gebeld. Ze hebben gezegd 'm apart te houden en nogmaals ter reparatie aan te bieden bij de reparateur. Het zal mij benieuwen.
[/UPDATE 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik overweeg bij de verlenging van mijn abbonement een P910i te bestellen maar nu lees ik verschillende berichten over de nieuwe versie P1000. Nog geen fotos ofzo ervan, maar ben toch benieuwd hoelang het nog duurt voordat deze uitkomt? Hij is er zo te lezen namelijk echt flink op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
is het mogelijk om een Duitse p910 om te
zetten naar het Nederlands?
zo ja, kan ik dat zelf of moet dat ik de
winkel gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
superpolm schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:48:
is het mogelijk om een Duitse p910 om te
zetten naar het Nederlands?
zo ja, kan ik dat zelf of moet dat ik de
winkel gedaan worden?
Je kan het zelf doen. Het enige wat je moet doen is de nederlandse taal downloaden en installeren.
De .sis file is te vinden op de SE site bij de downloads voor de P910i.
Installeren en kiezen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
babbelbox schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:56:
[...]

Je kan het zelf doen. Het enige wat je moet doen is de nederlandse taal downloaden en installeren.
De .sis file is te vinden op de SE site bij de downloads voor de P910i.
Installeren en kiezen maar
dank 4 de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Bar-Le-Duc schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:18:
Ik overweeg bij de verlenging van mijn abbonement een P910i te bestellen maar nu lees ik verschillende berichten over de nieuwe versie P1000. Nog geen fotos ofzo ervan, maar ben toch benieuwd hoelang het nog duurt voordat deze uitkomt? Hij is er zo te lezen namelijk echt flink op vooruit gegaan.
Deze al gezien?

Het SonyEricsson P950 topic

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148389

Anoniem: 153025 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:13:
Beste mensen.....

Ik zit met een probleem met mij p910i.

Wanneer ik mijn p910i in de telefoonstand heb staan, dus de klep dicht heeft het toetsenbord problemen met de toetsen.
Wanneer ik bijvoorbeeld een 1 in druk krijg ik i.p.v. een 1 een * en bij 2 een 5.....enz.
Het komt erop neer dat de toetsen van de klep niet kloppen.

Wie kan mij helpen??????
Ik heb al gekeken bij de klepinstellingen of die goed staan dus daar kan het niet aan liggen.
Hoi,

Ik had hetzelfde probleem en ben toen naar een van de service stations geweest, aldaar hebben zij een nieuw toetsenbord besteld. Nu nog even wachten en ik denk dan dat het probleem opgelost is.
Toestel viel nog onder garantie, 40/04 staat in het mijn P910i.
Groet, Leo
:)

• babbelbox
Anoniem: 148389 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:32:
[...]

Hoi,

[...]
Groet, Leo
Wat bedoel je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156237

Anoniem: 82576 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:57:
[...]

je moet de software van de cd's pc suite installeren :)

kan je via explorer zo alles kopieren naar je phone :)
Hoi,

ik heb sinds een paar dagen ook een p910. En ik heb de PC SUITE software geinstalleerd, maar zie nog steeds niet hoe ik via explorer van alles naar mn telefoon kan kopieren.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In de explorer krijg je onderin de folder listing een extra optie "P910" met wat beperkte shellopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:40

DDX

heeft iemand ervaring met blackberry support op de p910 ?
het idee is bij ons op de zaak om een blackberry server neer te zetten
ik heb alleen weinig zin om met 2 devices hele dag te lopen
en ik zag dat de p910 bij blackbarry enabled devices stond
(en een aantal verwijzingen in dit topic dat er blackberry support is)

maar werkt dit ook ? (en goed?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:31
Ja dat wil ik ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-06 17:35
Heb ook het probleem dat de linker helft van knopjes niet werken.
Maar hoe ik kan de adressen van van die servicepoints nergens vinden!?
Anoniem: 148389 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:32:
[...]

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem en ben toen naar een van de service stations geweest, aldaar hebben zij een nieuw toetsenbord besteld. Nu nog even wachten en ik denk dan dat het probleem opgelost is.
Groet, Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:40

DDX

schopje :
DDX schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:47:
heeft iemand ervaring met blackberry support op de p910 ?
het idee is bij ons op de zaak om een blackberry server neer te zetten
ik heb alleen weinig zin om met 2 devices hele dag te lopen
en ik zag dat de p910 bij blackbarry enabled devices stond
(en een aantal verwijzingen in dit topic dat er blackberry support is)

maar werkt dit ook ? (en goed?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Weet iemand hoe ik van 1 of meerdere afbeeldingen een screensaver kan maken voor de P910? Ik heb wel een plugin gevonden maar dan moet ik eerst een programma kopen van $19.95 :?
http://www.vitotechnology...ts/screenlock_plugin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148389

Ik heb inmiddels het nieuwe toetsen =bord opgehaald en inderdaad het probleem is opgelost.
Wat bedoel ik met 40/04 dit staat in je toestel en betekent dat het toestel van de 40e week in het jaar 2004 gemaakt is, dus garantie! Groet, LEO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
even wat korte vraagjes (verwacht binnenkort me p910 en wil wel goed voorbereid zijn):
- dit is toch gewoon een s60 telefoon??
- kunnen alle applicaties die voor een nokia ngage (ook een s60 toestel) werken (smartmovie, fexplore, fullscreencaller, ultramp3, calcium e.d.) ook op de p910??
- kunnen de spellen van de ngage op de p910 gespeeld worden??
- tegenstrijdige berichten gelezen maar de p910 heeft toch een handsfree optie??
- ik heb een keomo gps-receiver en die werkt prima op me ngage, werkt deze ook bij een p910??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
marco_sire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 07:58:
even wat korte vraagjes (verwacht binnenkort me p910 en wil wel goed voorbereid zijn):
- dit is toch gewoon een s60 telefoon??
Nope, wel Symbian... Maar een andere UI, namelijk UIQ
- kunnen alle applicaties die voor een nokia ngage (ook een s60 toestel) werken (smartmovie, fexplore, fullscreencaller, ultramp3, calcium e.d.) ook op de p910??
- kunnen de spellen van de ngage op de p910 gespeeld worden??
Nee dus, maar meestal zijn diezelfde applicaties en games er ook voor de UIQ variant van Symbian.
- tegenstrijdige berichten gelezen maar de p910 heeft toch een handsfree optie??
Tuurlijk
- ik heb een keomo gps-receiver en die werkt prima op me ngage, werkt deze ook bij een p910??
Lijkt me wel, maar weet het niet zeker....

Waarschijnlijk kunnen alleen mensen die én een P910 én een Keomo GPS reciever jouw die vraag beantwoorden. En ik heb zo helaas het vermoeden dat er niet veel mensen zijn die die combi hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Ginz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:59:
[...]

Nope, wel Symbian... Maar een andere UI, namelijk UIQ

[...]

Nee dus, maar meestal zijn diezelfde applicaties en games er ook voor de UIQ variant van Symbian.

[...]

Tuurlijk

[...]

Lijkt me wel, maar weet het niet zeker....

Waarschijnlijk kunnen alleen mensen die én een P910 én een Keomo GPS reciever jouw die vraag beantwoorden. En ik heb zo helaas het vermoeden dat er niet veel mensen zijn die die combi hebben.
dank je voor je antwoorden :)

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:16
Ik heb deze vraag ook als los topic, maar maak hier mischien meer kans

Ik ben al tijden op zoek naar een UIQ RSS aggregator (reader) voor op m'n P910.
Het lijkt me erg handig maar ik kan tot nu toe niets vinden...

Freenews is ook geen optie daar moet je voor betalen ondanks zijn naam, dan was er nog doHeadlines die bestaat niet echter niet meer en was ook betaalde software.

Wie weet er iets voor me?

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Even een vraagje voor de medemensen.

Ik kwam op de telfort site (mijn GSM-provider) iets tegen over Maximaal online.
Dat zou werken met een EDGE netwerk.
Ik heb even geïnformeerd bij telfort en de man aan de telefoon wist mij met een grote zekerheid te vertellen dat elke GPRS telefoon ook EDGE kan gebruiken, maar hij raadde mij wel aan om nog even bij SE na te vragen. Dat heb ik gedaan en het antwoord van SE was dat de P910i geen EDGE ondersteunt.

Nou is mijn vraag, kletst die man van Telfort maar wat en zal het niet werken zolang een toestel geen EDGE heeft, of ondersteunt SE het niet maar kan het wel werken (volgens de telfort meneer met een iets lagere snelheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:04:
Even een vraagje voor de medemensen.

Ik kwam op de telfort site (mijn GSM-provider) iets tegen over Maximaal online.
Dat zou werken met een EDGE netwerk.
Ik heb even geïnformeerd bij telfort en de man aan de telefoon wist mij met een grote zekerheid te vertellen dat elke GPRS telefoon ook EDGE kan gebruiken, maar hij raadde mij wel aan om nog even bij SE na te vragen. Dat heb ik gedaan en het antwoord van SE was dat de P910i geen EDGE ondersteunt.

Nou is mijn vraag, kletst die man van Telfort maar wat en zal het niet werken zolang een toestel geen EDGE heeft, of ondersteunt SE het niet maar kan het wel werken (volgens de telfort meneer met een iets lagere snelheid.)
Vanmiddag dus even contact gehad met Telfort en de meneer die ik deze keer aan de telefoon had heeft wat verder gevraagd en het blijkt dus dat je met de P910i GEEN gebruik kan maken van EDGE.
Het enige wat je dus wel kan gebruiken is GPRS, maar dat wisten we natuurlijk allemaal al, want dat werkt al een hele tijd.
Wel jammer, ik had graag een EDGE bundel genomen :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Tsja SE brengt wel vaker telefoons uit die geen EDGE ondersteunen. Ik geloof dat de p990 ook geen EDGE ondersteunt

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
ErikH schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:50:
Tsja SE brengt wel vaker telefoons uit die geen EDGE ondersteunen. Ik geloof dat de p990 ook geen EDGE ondersteunt
Dat maakt dan niet meer uit want die heeft UMTS

Alleen wist de Telfort meneer mij vandaag te vertellen dat de kans klein is dat Telfort een UMTS netwerk gaat uitrollen, omdat het hele hoge kosten met zich mee brengt, en Telfort van mening is dat UMTS zich nog niet bewezen heeft. GPRS en EDGE hebben dit (volgens Telfort) wel.

We wachten het af, maar ik zou wel teleurgesteld zijn als ik straks noodgedwongen moet overstappen naar een andere provider dan Telfort als ik gebruik wil gaan maken van UMTS.
Ik ben altijd wel tevreden geweest over Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dil
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:11

Dil

Beste P910i liefhebbers,

Ik heb een P910i overgekocht en 2,5 maand oud.
Ik zit met het volgende probleem. De Accu is na 12 uur leeg (stand-by). Volgens de site van Sony-ericsson zou de accu op stand-by ongeveer 400 uur kunnen gaan. Een gespreksduur van 13 uur.

Hoe is jullie ervaring hiermee?
Ligt het aan bepaalde instelling om je accu langer mee te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zo ongeveer last van hetzelfde probleem. Backlight heb ik ingesteld op 75%. Ik sms wat, gebruik de agenda, kijk wat foto's en bel een beetje. Ik moet dat ding elke dag in de oplader zetten (hij gaat ca 20 uur mee). Ben idd wel benieuwd of meerdere hier last van hebben, met mijn P900 heb ik dit nooit gehad.

Hheb er even naar gezocht en het blijkt dat de accu langer mee gaat als je applicaties echt sluit als je ze niet meer gebruikt (zodat ze niet op de achtergrond blijven draaien); dit kun je doen met programma's als Sman. Iemand nog een andere oplossing want dit vind ik nou niet echt handig :?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 23-10-2005 13:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dil

Dil

Anoniem: 112308 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:51:
Ik heb zo ongeveer last van hetzelfde probleem. Backlight heb ik ingesteld op 75%. Ik sms wat, gebruik de agenda, kijk wat foto's en bel een beetje. Ik moet dat ding elke dag in de oplader zetten (hij gaat ca 20 uur mee). Ben idd wel benieuwd of meerdere hier last van hebben, met mijn P900 heb ik dit nooit gehad.
Ik heb mijn backlight op 50% ingesteld! Maar heb t zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Mischien heb je geen timeout voor GPRS of zet bluetooth aan als het echt nodig is dit vreet ook stroom.
De mijne is nu bijna een jaar oud en ik gebruik hem vrij intensief en hij gaat bij mij zeker 2 dagen mee voor dat je accu leeg is...en dat is dus met bluetooth altijd aan...

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kgebruik eigenlijk nooit bluetooth, alleen af en toe even infrarood maar dat is dan ook niet meer dan 5 minuten per dag. GPRS gebruik ik ook haast niet, alleen MMS wel maar daar mag hij toch niet zo snel van teruglopen lijkt me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dil

Dil

Raveon schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:25:
Mischien heb je geen timeout voor GPRS of zet bluetooth aan als het echt nodig is dit vreet ook stroom.
De mijne is nu bijna een jaar oud en ik gebruik hem vrij intensief en hij gaat bij mij zeker 2 dagen mee voor dat je accu leeg is...en dat is dus met bluetooth altijd aan...
Bedankt voor je reactie:
Bluetooth is uitschakeld
GPRS time-out voor inbellen: 5 min
Time-out GPRS: 5 min

Infrarood: uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156832

Anoniem: 112308 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:51:

Hheb er even naar gezocht en het blijkt dat de accu langer mee gaat als je applicaties echt sluit als je ze niet meer gebruikt (zodat ze niet op de achtergrond blijven draaien); dit kun je doen met programma's als Sman. Iemand nog een andere oplossing want dit vind ik nou niet echt handig :?
Je kan in de configuratie bij je weergave een energiebesparings optie aanzetten.

Scherm gaat dan (door jou ingesteld) op zwart tijdens standby.

Dit scheelt ook een boel.

Ik doe er gemiddeld 2 dagen mee bij gemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die functie stond al aan. 2 dagen vind ik trouwens nog niet echt lang, toch? Volgens de specificaties (ja dat haal je natuurlijk nooit maar toch) moet je 400 uur standby kunnen halen. Dan lijkt me 100-200 uur bij gemiddeld gebruik toch wel redelijk, praktisch gezien (minimaal 4 dagen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Wat ook veel energie verbruikt is de screensaver die staat bij mij dan ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Vragen omtrent diet toestel:

Heeft iemand ervaring met dit toestel i.c.m. bleutooth-carkit Nokia CK-7w?
De W800i werkt er wel op, maar een Samsung, Motorola en Windows-toestellen niet.

Kan ik gewoon mijn HCCnet e-mailaccount in dit toestel instellen en dat 'ie elk uur kijkt of er mail is en dan alleen de headers binnenhaalt en als ik wil de rest? Ik wil geen blackberry gedoe.

Dit toestel heb ik naast de Nokia 6681 ook in overweging. Wat biedt dit toestel meer dan de Nokia?

Thanx

[ Voor 13% gewijzigd door Mini Poeper op 27-10-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Heeft iemand ervaring met dit toestel i.c.m. bleutooth-carkit Nokia CK-7w?
De W800i werkt er wel op, maar een Samsung, Motorola en Windows-toestellen niet.
Ik heb het wel eens werkend gehad in de auto van een collega. Werkte vrijwel meteen goed.
Bij deze collega werkt het trouwens ook met een iPaq 6340 met Windows mobile 2003, maar dat even terzijde.
Kan ik gewoon mijn HCCnet e-mailaccount in dit toestel instellen en dat 'ie elk uur kijkt of er mail is en dan alleen de headers binnenhaalt en als ik wil de rest? Ik wil geen blackberry gedoe.
Ja, dat kan, alleen moet je even de SMTP server van je telefoon provider opsnorren als je ook zou willen sturen, want je kan niet de HCCnet SMTP server gebruiken. (bij mij = Telfort SMTP = smtp.telfortmail.nl)
Dit toestel heb ik naast de Nokia 6681 ook in overweging. Wat biedt dit toestel meer dan de Nokia?
Ik heb geen idee, ik ken de 6681 niet.
Thanx
Verder veel succes met je keuze.
Ik kan niets zeggen over de 6681, maar ik vind de P910i een super toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Hoi, ik heb een probleem.

Ik wil divx bestanden afspelen op mn P910i maar hij stotterd als de gekken!

Ik gebruik lathe omniquiti (speciaal voor low-cpu en mobile-phones) om het in te pakken. Stel fps op 20, dvd wordt uiteindelijk 155mb maar vooral het geluid schokt echt super erg!

Met AutoGordianKnot schokt hij nog meer.

Is de telefoon te traag? Je kan toch prima divx afspelen op deze telefoon?

Ik heb de laatste firmware.

1 ding, kaarten delen bij solitair duurt ongeveer 2,5sec. Ik heb een keer gehad dat hij in minder dan 1sec deed.

(tijd geleden, na het opzetten van nieuwe firmware, en dan terugplaatsen van complete backup. Dat werkt nu niet meer).

Heeft iemand hier nog meer last van of weet iemand hoe je dit kan oplossen??

*edit

codec die ik gebruik is Xvid.
Ik gebruik SmartMovie als player

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 27-10-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat betreft dat delen van die kaarten bij solitaire: tik eens op het scherm of beweeg met de jog dial tijdens het delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
ja dat bedoel ik ja. Dan is hij ongeveer zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Weet verder iemand hoe je tomtom moet installeren? Ik heb een muis, krijg pictogrammen als ik alle data naar: K:\MSSEMC\P-Series kopieer

Ik zie nu TTmobile & TTnavcontacts maar als ik ze aanklik krijg ik

Niet gevonden
doorgaan

... wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
babbelbox schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:43:
Ik heb het wel eens werkend gehad in de auto van een collega. Werkte vrijwel meteen goed.
Bij deze collega werkt het trouwens ook met een iPaq 6340 met Windows mobile 2003, maar dat even terzijde.
Ahaa! _/-\o_
Dat je mij dit nu vertelt! De HP 6340 was mijn eerste keuze, maar had vernomen dat deze niet zou werken vanwege Windows. Ik heb nu ook een Windows smartphone, een Motorola MPx220, en deze werkt er niet op. Echoooow...
Ik ga van de week eens even naar OfficeCentre om dit toestel te proberen. Zou wel fijn zijn, heb al meerdere SD-cardjes. :P

babbelbox schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:43:
Ja, dat kan, alleen moet je even de SMTP server van je telefoon provider opsnorren als je ook zou willen sturen, want je kan niet de HCCnet SMTP server gebruiken. (bij mij = Telfort SMTP = smtp.telfortmail.nl)
Ja zo doe ik dat nu ook met mijn huidige toestel.
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Mini Poeper schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

Ahaa! _/-\o_
Dat je mij dit nu vertelt! De HP 6340 was mijn eerste keuze, maar had vernomen dat deze niet zou werken vanwege Windows. Ik heb nu ook een Windows smartphone, een Motorola MPx220, en deze werkt er niet op. Echoooow...
Dat zit er inderdaad wel in, maar het werkt. Maar het is inderdaad verre van ideaal.
Ik ga van de week eens even naar OfficeCentre om dit toestel te proberen. Zou wel fijn zijn, heb al meerdere SD-cardjes. :P

Ik hoop dat je die voor de HP wil(de) gaan gebruiken, want de P910i doet het alleen met MemorySticks Duo
[...]

Ja zo doe ik dat nu ook met mijn huidige toestel.

[...]

Dank je
No thanks :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
babbelbox schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:54:
Ik hoop dat je die voor de HP wil(de) gaan gebruiken, want de P910i doet het alleen met MemorySticks Duo
Ja, dat zou inprincipe één van de hele weinige botllenecks (voor MIJ) zijn om dit toestel niet te nemen. Aangezien mijn laptop ook alleen SD-kaartjes eet. Andere kant: nu kan ik kaartjes uitwisselen met m'n broertje mocht ik de P910i nemen. :9
Want dat is voor mij óók een eis: dat de kaartjes makkelijk in en uit zijn te halen door card-slot aan buitenzijde van toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158672

Dil schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:56:
[...]

Ik heb mijn backlight op 50% ingesteld! Maar heb t zelfde probleem.
Ik had hetzelfde probleem,
Ik had contact opgenomen met de SE en ze hebben niet wijzer gemaakt, maar een paar tips:
laat de batterij paar keer helemaal leeg lopen zodat de luie deeltjes actief worden.

Betreft applicaties op de achtergrond:
Volgens de specs van symbian, de os is gebaseerd op events. Als er geen event is dan zal applicatie ook niet op achtergrond draaien, dat is volgens specs maar of het nou daadwerkelijk zo is, weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158672

Ik heb een p910. Is een mooi toestel alleen vind ik jammer dat hij CLDC 1.0 heeft, want voor mijn applicaties heb ik floating points data-typen nodig en dat zit in 1.1. Ik heb de volgende twee vragen:
1. Kan ik de OS van p910 upgraden naar Symbian 8?
2. Kan ik dan de CLDC en MIDP upgraden naar CLDC 1.1 en MIDP 2.0?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Laatst online: 18-06 09:04

D4Skunk

Kind of Blue

Ok, het is officieel : mijn 9 maand oude P910 kan niet meer hersteld worden :'(
edit:

Ik zie het niet zitten om een nieuwe openingspost te maken :p, dus :

Ik had een tuinfeestje gegeven voor al mijn neven en nichten, en toen mijn broer me bij het zwembad riep, zat mijn telefoon nog in mijn broekzak. Mijn neef wist dit natuurlijk niet toen hij me in het water duwde :*)

Ik heb hem al twee keer voor reparatie binnengegeven, maar waterschade valt niet onder garantie natuurlijk, en het is goedkoper om een nieuwe te kopen, dan hem te laten herstellen.
Nu ff kijken of ik wat met de verzekeringen kan regelen, dan betaal ik tenmisnte niet voor niets al die euro's...

[ Voor 80% gewijzigd door D4Skunk op 09-11-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

D4Skunk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:15:
Lijkt me een simpel gevalletje van garantie? Ik neem aan dat je backups hebt van de software die op het moment van de crash/breuk/whatever op je telefoon stond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
D4Skunk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:15:
Dat lijkt me kut want die van mij is nu ook (voor de 3e keer) bij de reparatuer, en ik vraag me af of ze er nog wat aan kunnen doen, maar als ik het goed begrijp, dan heb ik straks dus geen P910i meer.
Dan gaan ze maar zorgen dat ik de P990i krijg ofzo, enige nadeel dat ik dus een half jaar mag wachten

[ Voor 25% gewijzigd door babbelbox op 08-11-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is er dan met jullie P910 aan de hand als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Anoniem: 112308 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:29:
Wat is er dan met jullie P910 aan de hand als ik het vragen mag?
Eerst had ik 'm opgestuurd omdat het binnen toetsenbordje het niet meer deed. Na 2 weken kreeg ik 'm weer terug, maar bleek er niets aan gedaan, dus heb ik 'm weer met de chauffeur mee gegeven. Na weer 4 weken, kreeg ik hem weer terug, en alles leek goed te werken. Ze hadden intern een print vervangen.
Na een week gebruiken, wilde ik de beveiliging van de telefoon aanzetten (dat ie dus om de telefoon code vraagt wanneer de SIM kaarts is gewijzigd), en toen bleek dat ik de beveiligingscode van het toestel niet wist. En omdat ik geen nieuwe maar een gebruikte print had gekregen was deze dus ook niet meer de standaard 0000.
Een vervelende bijkomstigheid is ook nog dat ik door deze reparatie dus een ander IMEI nummer heb en daardoor is nu mijn verzekering ook nog eens beeindigd. Ze hebben bij Actua (waar ik een verzekering heb) een beetje een vaag systeem dat het niet toestaat om het IMEI nummer van een verzekerde telefoon te veranderen. Nu moet ik mijn verzekering dus opnieuw aanvragen, en dan wordt het reeds betaalde bedrag (heb voor een heel jaar betaald) verrekend.
Het grappige vind ik wel, dat toen ik naar ProAssist (de vervoerder) belde toen ik erachter kwam dat de beveiligingscode niet standaard was, deze mij meteen doorverbonden met Actua (terwijl ProAssist de reparaties regelt) en deze mij wisten te vertellen dat ik een nieuwe print had gekregen. Maar ik wist wel 10000000000% zeker dat ik een gebruikt print had, aangezien er nog SMS/Mail/Contacten en Media bestanden in zaten toen ik de telefoon in mijn handen kreeg van ProAssist.
Ik hoop nu maar dat ze me een goede oplossing gaan bieden, want ik ben er eigenlijk een beetje ziek van. Ik neem een verzekering bij mijn telefoon om geen (zo min mogelijk) gezeik te hebben als ie stuk gaat, maar het lijkt erop dat ik alleen maar meer gelul krijg naar mate het langer duurt. En nu hoor ik dus vandaag dat de P910i niet meer besteld kan worden.
Nu vind ik dat als mijn toestel wordt afgekeurd dat mijn verzekering maar moet zorgen voor een vervangend (gelijk) toestel. Desnoods halen ze 'm bij een verkoper die er nog 1 heeft liggen.
Ik ben tenslotte vezekerd voor een bedrag tot 675 euro, en dat zal een nieuwe P910i nu niet meer kosten.
edit:

Ben een beetje scheel en zie net dat het niet gaat om het feit dat ie niet meer BEsteld maar HERsteld kan worden. Wordt tijd voor een brilletje denk ik :+ :+ :+
Als mijn toestel dan wordt afgekeurd, zou ik dus gewoon nog een nieuwe kunnen krijgen

offtopic:
Ik zou wel een openingspost voor deel 2 willen maken, maar ik heb geen idee hoe ik doe fancy layout voor mekaar kan krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door babbelbox op 08-11-2005 23:23 ]

Anoniem: 82576

ik had 4,5 week geleden mijn telefoon terug gebracht wegens toetsenbord defect, hebben ze alles afregeld en getest, amehoela nog steeds defect en zelfs 1 toets is echt kapot, ik ga morgen gelijk bellen met reparateur want dit slaat echt alles. wat een bende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Waarschuwing:
Wie maakt een vervolg op dit topic?
Niew topic aangemaakt: Het SonyEricsson P910 topic deel 2

Na lang zoeken heb ik eindelijk een RSS reader voor m'n P910. Dit is een plugin van HandyDay Pro 2005. Probleem is echter dat ik er graag een aantal nederlandse feeds er op wil hebben maar geen enkele feed lijkt te werken. De voor geprogrammeerde feeds doen het probleemloos, maar ik zit niet op CNN en BCC news te wachten. Ik wil nu.nl of desnoods fok! helaas werken beide dus niet.
Help :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Je Moeder op 18-11-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Ik heb nu een p910i. Alleen hoe moet ik het klepje verwijderen, er zit een schroevedraaiertje bij en 2 schroefjes. Kon er op internet nix over vinden en de handleiding refereren ze steeds naar een andere handleiding die ik niet heb gevonden. Iemand enig ervaring hiermee?

edit: laat maar heb al gevonden... zat wel in doosje :|

[ Voor 10% gewijzigd door CR35 op 13-01-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131016

Wie weet waar ik een los Qwerty toetsenbord voor mijn P910i kan krijgen ?
Ik heb namelijk tegen een tafel gestaan toen de telefoon in mijn broekzak zat en daardoor is bovenaan tussen de terugknop en de "C" een barst onstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Hehe, kijk even hier:

Het SonyEricsson P910 topic deel 2

Deze had al een flinke tijd geleden gesloten moeten zijn ;)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wie maakt een vervolg op dit topic?