PC start niet op, geen POST. Na uit/aan wel

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als ik mijn PC aanzet, geen sjoege. Geen POST, geen video, geen piep, niets.

Na uitzetten (4 seconden op knop) en weer aanzetten start het ding gewoon op.

Rara? Suggesties?

Herman

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Staat de kloksnelheid van je PC goed in de BIOS (staqat niet standaard goed nee)? da's in 90% van de gevallen het probleem.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Brakke voeding misschien?

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Maxtor schijf op udma 66

• php
  • Niet online
Brakke voeding zou nog kunnen, ware het niet dat het systeem al een jaar zonder problemen loopt, en nu opeens niet meer.

Ik heb wel een ander besturingssysteem geinstalleerd, maar dat mag dan nog helemaal niets uitmaken.

Heb IBM op UDMA66 (HPT366, BP6)

Vooralsnog een raadsel. Denk momenteel aan slecht contact tussen een paar onderdelen, ga woensdag (kut kerstdagen) de boel maar opnieuw inelkaar zetten.

• php
  • Niet online
En de kloksnelheid staat (helaas) goed. Zelfs teruggezet van FSB110 naar 100, dan naar 92, maar geen verandering.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem (gehad)
met een bp6 en de hpt controller.
Probeer je schijf eens op de normale ide poort.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Crusader

Arc Nature

Dit probleem heb ik momenteel ook.
400 Watt voeding is onderweg...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Of misschien je hd... is het constant warm in je kamer of zijn er temp. verschillen. Hd's kunnen nogal slecht tegen opstarten als het warmer wordt in je kamer (dus je verwarming gaat aan, terwijl het anders koeler is)

• php
  • Niet online
Na verder onderzoek:

Had er een tweede harddisk bijgehangen op IDE1 (niet HPT)

Met twee harddisks geenboot, met 1 wel (ongeacht welke.)

Ook als ik allebei de voedingskabels erin heb (dus allebei de harddisks spinnen op) maar slechts 1 van de twee kabels verbonden met mobo, dan wel booten.

Lijkt me ergens een conflict, maar wat?

Is vrij continue koud in mijn werkkamer, ongeveer 10-15 graden. (onze CV-ketel heeft een capaciteits-probleem).

Blijft vreemd, en ik verdenk toch de voeding, alhoewel hij het voorheen (10 maanden geleden of zo) nog wel deed met twee harddisks.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Toen ik net een nieuwe processor (Slot A Athlon 600) had, had ik ook dat ie niet wou opstarten. Toen bleek dat de processor er gewoon niet goed was ingedrukt. Maar dat lijkt me hier niet echt het geval :)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Het lijkt erop dat beide hd's een bootable primary partition heeft. Controleer dat eens en zo ja dan kun je het beste een van de twee vervangen door een niet bootable primary of extended partition.

• php
  • Niet online
Hmmm, hebben alletwee inderdaad een bootable partitie, maar waarom doet het hele ding dan niets als ik hem aanzet? Het Bios kijkt toch pas later naar de harddisks?

De processors worden door twee bouten stevig in hun socket gedrukt. Bovendien werkt de computer na een herstart.

Enfin, ik schuif het voorlopig maar op een wazige voeding (target) en eventueel een aardings-probleem, zal er verder wel niet uitkomen.

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Zorg ervoor dat maar 1 van beide bootable partities aangemerkt is als de active partition..

greetz

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

das een bekend probleem bij een bp6.. heb het hier ook..
probeer eens "power on after powerfail" aan te zetten in het bios.. misschien dat het helpt.

Verwijderd

Ik denk toch aan of een kabel/jumper fout
(oude halfgare kabel, of HD niet op single master met de jumper).

Staat er op de tweede IDE (IDE 1 noemde je'um) een CDrom ? Zet die dus op Slave en de HD op Master+slave....

of een voeding die niet genoeg stroom wil leveren......

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 14:03 schreef Hooi het volgende:
oeps :)
Pagina: 1