Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

logitech quickcam, ladende programmas nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ongeveer twee weken heb ik een quickcam pro 4000 van logitech.

Het is mij opgevallen dat deze nogal wat programma's laad bij het opstarten:
- lvcomsx
- hvideos2
- albumdb2
- fxsvr2
- stimon
- manifestengine
- logitray

Dit vind ik nogal veel voor een webcam, maar wat mij nog meer verbaasde was toen ik al deze processen uitschaken om bv. ad-aware te draaien en ik even later op msn ging de cam nog gewoon werkte!

Wat ik mij afvraag is waar deze programma's voor dienen en of ik ze uit kan schakelen zonder slechter beeld oid te krijgen, want als dit allemaal uitgeschakeld is zal het best schelen in de prestaties...
mijn os is win98SE mocht dit iets uitmaken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik heb een logitech Quickam (zo'n hele goedkope die ik gratis kreeg bij een Chello abbonement 3 jaar geleden) en draai geen software van Logitech. Heb dan wel Windows XP maar ik geloof dat ik onder 98 de drivers die windowsupdate me er voor aanbood had geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ze zullen het er ook niet voor niks bij hebben gedaan, het zal wel iets toevoegen hoop ik, behalve dan mijn systeempje vertragen:P

- lvcomsx geen idee
- hvideos2 geen idee
- albumdb2 misschien het progje om gemaaktje foto's te beheren
- fxsvr2 geen idee
- stimon geen idee
- manifestengine geen idee
- logitray tray icoon

dus nogal vaak geen idee waar het voor dient.
als iemand iets weet, of vermoed, schreeuw dan maar raak!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Heb je ze al door google gehaald? lvcomsx vond ik bij de eerste link dit: http://forums.vnunet.com/thread.jsp?forum=6&thread=33500 heb je dus gezocht?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
stimon: still image monitor, progje van MS zelf dat meestal ook bij scanners geladen wordt

Met rechtermuisknop op zo'n prog(-pictogram) klikken en dan bij de eigenschappen kijken kan soms ook verhelderend werken.

Voor de rest: klik eens op 'start' - 'uitvoeren' en typ 'msconfig':
onder het kopje 'opstarten' kun je dan div. onderdelen uitvinken zodat ze niet meer geladen worden tegelijk met windows.
Mocht er onverhoopt iets niet lekker meer werken, kun je het altijd weer aanvinken in msconfig.

[ Voor 14% gewijzigd door 3dfx op 15-07-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
msconfig ken ik, maar ik ben niet te beroerd om handige dingen aan te laten staan, vandaar dat ik graag zou willen weten wat iets doet ;)
en ik had al gezocht met google alleen werd je bij veel dingen niet veel wijzer.

hier het lijstje nog een keer

- lvcomsx Driver for Logitech’s QuickCam Home cameras. It allows the camera to be accessed by NetMeeting, Windows Movie Maker, and the QuickCam software.
Leave alone if you use a Logitech QuickCam camera. (aan laten staan dus)

- hvideos2 kent hij niet, hvideos wel, maar nog steeds geen idee wat het doet

- albumdb2 misschien het progje om gemaaktje foto's te beheren, maar met google word je ook niet wijzer

- fxsvr2 nog steeds geen idee

- stimon still image monitor, progje van MS zelf dat meestal ook bij scanners geladen wordt

- manifestengine nog steeds geen idee

- logitray tray icoon

okay, welke word(en) dismissed en hebben weinig functionaliteit. of zal het zo zijn dat het ene weer samenwerkt net het andere, dat als je er eentje neerhaald dan niks meer werkt :+

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 22:07
AV -> GT

Mijn Home Cinema in aanbouw

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Uhm... Probeer het gewoon. Kijk of je alle functionaliteit nog hebt, en post de uitkomst even hier op GoT (voor de Knowledge Base) :)

Een van die progjes zou ook nog voor automatische belichting kunnen zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tja, het blijft gewoon werken zonder deze progjes. er zal ook nog iets bijzitten van face tracking waarschijnlijk. anyway, ik denk dat ik het maar laat zoals het is want ik heb nog steeds niet kunnen vinden wat ze WEL doen.

maar als iemand het wel weet... O-)

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 06:45
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm
Je zou kunnen kijken of ze hier bij staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Splash op 25-07-2004 00:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
zondag een mailtje gestuurd naar logitech, en vanmiddag een keuring mailtje terug!

Geachte heer xxxxxxx,

Dank u voor uw bericht.

Ik begrijp dat u graag een overzicht wilt van de diverse functies van specifieke bestanden?
Helaas heb ik hier geen exact overzicht van, hopelijk helpt de volgende informatie u verder:

- manifestengine.exe: Dit programma is onderdeel van de auto update applicatie, indien u deze
verwijdert dan zal de auto update niet meer werken. Dit proces is niet essentieel voor de
functionaliteit van onze apparatuur.
- lvcomsx.exe: Dit is een driver voor de Logitech QuickCam Home cameras. Hiermee kan de camera
gebruikt worden in applicaties zoals NetMeeting, Windows Movie Maker en de QuickCam software.
- logitray.exe: Dit programma zorgt voor een Quick start/Info link in de taskbar, indien u deze
niet wilt kunt u deze verwijderen.
- ISStart.exe: Dit is een onderdeel van de Logitech Image Studio/Quickcam Software. Het wordt
gebruikt om videos en foto's te nemen.
- stimon.exe: Dit proces zorgt er voor dat USB "still-image devices" (zoals bijvoorbeeld een
scanner) een data overdracht kunnen initiëren naar een programma. Dit programma maakt het
gebruik mogelijk van de Scan button op een scanner, zodat deze begint te scannen wanneer u op
deze knop drukt. Dit bestand kan noodzakelijk zijn voor diverse USB scanners en werkt ook voor
sommige camera's (de Quick capture knop).
- logi_mwx.exe: Dit programma zorgt voor de ondersteuning van extra functies voor uw Logitech
muis. Zonder dit programma zal de muis functioneren met de standaard Windows functies.
- em_exec: Dit programma zorgt voor de ondersteuning van extra functies voor uw Logitech muis.
Zonder dit programma zal de muis functioneren met de standaard Windows functies.
- fxsvr2: Dit bestand is mij onbekent.

Hopelijk beantwoordt dit uw vraag. Mocht U in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen
hebben betreffende onze producten, ga dan naar http://www.logitech.com of neem gerust nogmaals
contact met ons op.

Om direct te reageren op dit antwoord klik dan op de onderstaande link:
http://blablabla

Indien uw E-mail programma deze link niet automatisch opent, knip en plak deze dan in uw
Internet browser en druk op [enter]

met vriendelijke groet,

xxxxxx
Logitech Europe SA Technical Support

kijk aan deze ondersteuning hebben we tenminste iets!
_/-\o_ _/-\o_ voor de logitech support en de snelle reactie.

en weer een stukje info voor de got knowledge base :)
Pagina: 1