Verwijderd
Je moet alleen ff dat displaytje ed hebben en dan is het echt niet moeilijk hoor
Verwijderd
maar dus als ik het goed begrijp het is een display van 70 dollar
zoduur
en software valt te downen via de bovenstaande sites
Verwijderd
Edit: hier een plaatje:
Verwijderd
Verwijderd
Wie kan me helpen omgeving rotterdam of wie kan me alle specificaties ff mailen met wat ik nodig heb enzo
thx
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
voor onderdelen heb je nodig
2x20 caracters lcd modulen
kabel en een printer poort connector
das alles
En hoe krijg je die dingen op het schermpje.
Je hoef alleen maar een display te kopen verder niksB-)
Verwijderd
en de software doet de rest
Sub-zero Wat wil je voor een compleet zetje hebben dus dat jij het klaarmaaktOp dinsdag 26 december 2000 22:57 schreef sub-zero het volgende:
ja hoor voor onderdelen kan je kijken op www.conrad.nl
voor onderdelen heb je nodig
2x20 caracters lcd modulen
kabel en een printer poort connector
das alles
en kan zoiets ook op een compoort
Verwijderd
Verwijderd
zover ik weet zijn er in nederland nog geen serielen display;s te koop ik heb geprobeerd ze te bestellen by de conrad en die kon er zelfs niet aan komen
Verwijderd
Verwijderd
Kan je dan alles instellen
Verwijderd
op lcd modulen
en dan een grote kiezen
2x20 caracters
4x20 caracters
2x40 caracters
of 4x40 caracters
is dat niet een 2X8Op dinsdag 26 december 2000 23:22 schreef masterwill het volgende:
die is dus 60 piek
ik wil er mischien ook wel 1 wat is je prijs je kan me ook icq en 45071881 :):):)Op dinsdag 26 december 2000 23:31 schreef sub-zero het volgende:
heb nog wel 2 display van 2x16 liggen
Is goedOp dinsdag 26 december 2000 23:36 schreef masterwill het volgende:
oke murdock wij delen oke
zou je kunnen vertellen hoe je zo'n display op je printerpoort aansluit.
zou je dan ook ff je software beschikbaar kunnen maken ?
tnx
Have a wheelie good weekend!
Ik vroeg me altijd af hoe moeilijk het is om die dingen te programeren
Lijkt me erg gaaf. Als het inderdaad eenvoudig gaat, dan neem ik er ook een.
trouwens, misschien een domme vraag..
Maar wat is het wezenlijke verschil dat de seriele uitvoering duurder maakt?
Verwijderd
maarja 'k wil ook wel weten of het veel werk is en meer details of pics graag
of sites
thanks!!!!
Hey ... maar dan heb je ook wat!
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Helaas heeft dat ding ook zo'n oh-wat-zijn-we-blij-met-onze-eigen-standaard IBM poortje
Post iig de resultaten guys! Ben best benieuwd.
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
enlighten us
Verwijderd
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
http://lcdriver.pointofnoreturn.org/
http://www.2morrow.com/
http://www.tweakmeister.com/info/LCD/lcd2.htm
SUB-ZERO
Wat voor software heb je geschreven? Win of Linux software. Is het daarmee mogelijk om info van MBM naar je display te sturen?
Hoe zit het met je hardware? Heb je een schematje gebruikt zoals hierboven gepost? Of heb je een schakeling via een I2C Bus gebruikt?
En is het te downloaden bij je?
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Ik heb de software uiteraard ff gedownd maar je kunt alleen com 1 t/m 8 instellen.
dus is er al iemand die Software heeft voor de parallele poort..
dan wil ik wel het proefkonijn zijn die een display gaat kopen/solderen/testen/whatever!
dit kan je heeeeel makkelijk zelf maken !Op dinsdag 26 december 2000 22:27 schreef Alchemy het volgende:
Ey leuk filmpjeMaar dat is dus ECHT onnodig... Kijk ik zou het voor zoiets als dit gebruiken:
[afbeelding]
Ten eerste staat het cool :] en ten 2de is het handig dat je het op je kast kan aflezen2 regels is al zat. Dit is 4 regels en dan heb je opzich ook niet nodig. en 2 regels is al duur zat
gewoon zo'n termo geval kopen met digitaal displaytje, je sloopt de kap eraf van bedie kanten, meet het scherm op, en doe het in een zelfgezaagde raampje ofzo...en hoppa. alleen nog effe sys en/of cpu ervoor zetten, kan je doen door, lettertjes eruit zagen ofzo...lichtje erachter...of nog een displaytje van een: rekenmachine met adres boek, kan je wel ergens vandaan halen...
Das misschien goedkoper dan uit de states halen. LCD schermpjes hebben ze ook.
De backpack werkt met elke Hitachi HD44780 compatible controller. Qua grote kan ie 8 x1 t/m 20x 4 aan.
Ik heb inmiddels geinformeerd wat een losse backpack kost en wat een losse controller chip kost. De verzendkosten bedragen alvast 22 gulden.
De BPI- 216 kost FL. 57 excl. verzendkosten. Das dus een 16 x 2 display met serial backpack.
Dit werkt dus gegarandeerd met het programma LCDriver voor windows.....
!url aangepast!stomme bb proggies....zet ie wel neer www.antratek.nl maar zet dan als harde url de oude neer...wel beetje dom dat jullie dat nou nie ff zien....:P
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Tnx 4 da tnxTnx to Demoniac
Maareh, wat zou een 2x16 displee met backlight en seriële aansluiting zo'n beetje moeten kosten?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
Dan heb je een :
Tekenformaat: 16 x 2
Hoogte mm: 5.5
Buitenmaat mm: 84*44*10
Display mm: 61*16
Een LCD van 16x 2 met serial backpack kost dus 57 + 22 = 79 gulden. bij Antratek.! (als je het even optelt)
Bij conrad verkopen ze geen LCD met seriele backpack, wel zonder, maar daar heb je zo niet zoveel aan.
En als dat zo is zit je mooi met je displaytje wat niet werkt
Antratek is importeur van SEEtron. Dus dat werk gewoon. Staat ook in de ondersteuningslijst van LCDriver. Je kunt dan kiezen voor Wirz/SEEtron serial backpack. Zou je gezien moeten hebben als je em gedownload hebt.
Bij Antratek zijn ze ook importeur van Matrix Orbital. Dus het heeft niet zoveel zin denk ik om te gaan onderhandelen met Matrix Orbital USA.....
Ik ga zelf alleen een SEEtron backpack of controller chip kopen en dan zelf een LCD eraan hangen.
De backpack kost in de States $20, de chip alleen kost $9 maar dan moet je er zelf een schakeling van solderen.
hoe kom je daar nou weer bij, ze leveren gewoon matrix orbitals hoor, en die zou ik boven die seetron's nemen, die leveren ze ook maar die zou ik niet willen nemen omdat LCDproc (waar dus dat windows progje van afgeleid is) in eerste instantie voor die MO gemaakt is, alleen CZ is mooier, maarja dat levert antratek nietZo'n Antratek ding is dus een Seetron.
http://www.crystalfontz.com/cgi-bin/pricing.pl?product=634
ik had ondermeer op deze site gekeken, die wel het meest overzichtelijk is. Daar kun je het dus compleet bestellen, maar wel duur;(
Of is er al een actie dat een paar lui iets besteld hebben?
Handtekening
Dat staat toch in mijn berichtje dat ze Matrix Orbital leveren?
Het ging er mij om dat in voorgaande berichtjes over "zo'n Antratek ding" werd gesproken. Dus ik specificeer het even nader alszijnde dat ik het over een SEEtron had.
Tja, wat ondersteuning betreft de een ondersteund dit en de andere dat. Mij gaat het erom dat LCDriver onder Win2K het maar doet. Daar ik al een LCD heb liggen koop ik dus alleen een backpack.:7
Dit is het laatste berichtje dat ik over dit topic plaats, want er ik wordt een beetje moe van het feit dat mensen niet ff het hele topic lezen en exact begrijpt wie op wat reageerd en dan maar de woorden uit zijn verband trekken
Veel succes met de LCD Displays
Zo gezegd, zo gedaan.
Als ik zo'n ding bestel, kan ik hem dan gelijk aansluiten (dat die dus helemaal compleet is), en dat windows dat ding dan aanstuurt (door middel van LCDriver)? Of heb je dan nog meer dingen nodig?Op zaterdag 30 december 2000 12:18 schreef Balboa het volgende:
Ik heb deze topic met ineteresse gelezen, maar als je niet zo handig bent met solderen en dat soort stuff en het gewoon compleet wil kopen ben je $92,- kwijt:? Is er niet een manier om er goedkoper aan het komen?
http://www.crystalfontz.com/cgi-bin/pricing.pl?product=634
ik had ondermeer op deze site gekeken, die wel het meest overzichtelijk is. Daar kun je het dus compleet bestellen, maar wel duur;(
Of is er al een actie dat een paar lui iets besteld hebben?
De beschreven producten werken zonder aanpassing met betreffende software.
Dat betekend dat je een LCD Display krijgt met daaraan een printplaat met een seriele (compoort) aansluiting. Die kun je dan aan je pctje hangen.
Maybe dat we met zijn allen bij www.antratek.nl kunnen bestellen. Als we boven de 550 gulden uitkomen scheelt dat 22 gulden admin kosten....(wel meer als iedereen apart besteld)
Verwijderd
Deze is namelijk zo onduidelijk enzo.
Check Dees:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/96191
hf
Seetron BPI-216N (2 x 16) FL 125
Seetron BPP-420L (4 x 20) FL 251
Matrix-Orbital LCD2041 (4 x 20) FL 198
Matrix-Orbital BLC2041 (4 x 20) FL 308
Gewoon ff ter info