Forum: Opleidingen, Solliciteren & Carriere

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Laatste tijd valt het me op (kan ook door de tijd v/h jaar zijn) dat er een aardig aantal topics gaan over opleidingen, carriere etc. de IT branche.

Recente voorbeelden hiervan:

Meerdere deeltijd opleiding volgen, hoe en wat? (topic van mij)
Te weinig salaris?
Ik wil SAP consultant worden, hoe pak ik dat aan?
[rml][ Advies gevraagd] Welke trainingen zal ik volgen?[/rml]
Hoe maak je een open sollicitatie brief?

Is het idee om hier een forum voor op te richten, aangezien het in deze economisch wat mindere tijden best van belang is :?

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Retorische vraag: valt je voorstel daar binnen of denk je dat Monsterboard.nl en Stepstone hier beter voor toegerust zijn? ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

Misschien voor het themaforum? Daar is nu niks.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
curry684 schreef op 14 juli 2004 @ 15:39:
[...]

Retorische vraag: valt je voorstel daar binnen of denk je dat Monsterboard.nl en Stepstone hier beter voor toegerust zijn? ;)
Nou, mijn insteek is een punt waar topics zoals ik hierboven geef in geplaats kunnen worden, en dus geen vacaturebank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Wacky schreef op 14 juli 2004 @ 15:43:
[...]

Nou, mijn insteek is een punt waar topics zoals ik hierboven geef in geplaats kunnen worden, en dus geen vacaturebank ;)
Die vacaturebank is een optie voor op de FP (ooit ;) ) en dat opleidingen/solliciteren/carriere is misschien een mogelijkheid voor op GoT, om in topics over allerhande gerelateerde zaken te discussiëren. Zoals de T.net reviews / Best Buy Guide in CSL etc, en de pricewatchzaken in BZ wprdem behandeld :)

Aan de andere kant hebben voornoemde banensites ook wat ruimte voor discussie volgens mij, of niet?

zoals Curry al zei: dit is natuurlijk net ff verder dan 'normaal' computer(hobby) related, dus tja :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

hantheman.tk schreef op 14 juli 2004 @ 15:41:
Misschien voor het themaforum? Daar is nu niks.
Waarom begint iedereen toch continu over themafora als er 2+ topics over hetzelfde onderwerp lopen? :?

Themafora zijn er voor thema's, oftewel tijdelijk lopende zaken waar binnen de doelgroep van dit forum veel interesse voor bestaat. We hebben terrorisme, EK, vakantie, examens, verkiezingen en weet ik het wat allemaal gehad, wat allemaal tijdelijk lopende zaken waren waar een groot gedeelte van het forum bij betrokken was. Waarom moeten we dan voor een permanente zaak als 'solliciteren' een tijdelijk forum openen, terwijl het leeuwendeel van onze bezoekers nog de komende jaren niet hoeft te solliciteren? :?
Wacky schreef op 14 juli 2004 @ 15:43:
[...]

Een vacaturebank heeft meer kans op succes schat ik (zoek maar eens op 'jobs.tweakers.net' in LA ;) ), maar ik zie gewoon niet wat GoT als discussieplatform in deze te betekenen heeft op dit moment. Wat is er met die 5 topics die je noemt zo speciaal dat ze een heel subforum kunnen vullen? Wat doet jou overtuigen dat de minimaal benodigde load voor een los forum van toch wel 5~10 nieuwe topics per dag gehaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

* Haan wou alleen maar helpen hoor :'(
;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

hantheman.tk schreef op 14 juli 2004 @ 15:51:
* curry684 wou alleen maar helpen hoor :'(
;)
* curry684 aait hantheman.tk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een belangrijke vraag is ook in welke zin een 'apart' forum een meerwaarde biedt,
de genoemde topics staan nu in SG, een algemeen forum waar redelijk breed serieus gediscussieerd kan worden.

Als je dat in een apart forum gaat stoppen, loop je toch ook de kans dat dat doodbloedt, dat een aantal mensen specifiek daar posten, maar te weinig 'doorstroom'.

Verder zou juist dat onderwerp een zeker risico hebben dat het misschien een aantrekkingskracht vormt voor pure personeelwervingsthreads, en wat dat betreft het misschien erg lastig te modden kan zijn (wat doe je bv. met een interessante discussie, dat echter door een poster die de indruk wek daar mensen te 'werven' een beetje verstoord wordt )

Voorlopig denk ik dat SG voldoet voor zulke discussies, dat een apart forum "nog' geen meerwaarde biedt...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Ok zit wat in, dit was ook niet meer als een (weloverwogen) ingeving :)

Pagina: 1