Toon posts:

[winXP] Explorer.exe restart stontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Als mijn windows draaid gebeurd het af en toe / regelmatig dat explorere.exe word gerestart. Teminste daar lijkt het op. De meeste icoontjes uit je systray zijn dan weg enzo.

Wanneer dit gebeurd? Al sla je me dood, er is geen touw aan vast te knopen. Soms als ik deze computer open, soms als ik alleen maar mijn pc aan heb staan.

Het vervelende is dat het soms 4x per dag gebeurd en soms weer een paar dagen niet. Dus echt testen welke programma's dit kunnen veroorzaken is niet echt makkelijk.

Iemand een idee in welke hoek ik dit moet zoeken of waar ik terug kan vinden waarom die vast liep ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Moet je kijken in je event-log :)
staat vaak bij wat er mis is gegaan :)

krijg je ook zo'n scherm met verzenden / niet verzenden.
vaak staat daar ook een technische uitleg bij (moet je op linkje klikken)

[ Voor 49% gewijzigd door Outerspace op 14-07-2004 11:40 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op 14 juli 2004 @ 11:40:
Moet je kijken in je event-log :)
staat vaak bij wat er mis is gegaan :)

krijg je ook zo'n scherm met verzenden / niet verzenden.
vaak staat daar ook een technische uitleg bij (moet je op linkje klikken)
Bron: Winlogon
De shell is onverwacht beëindigd en Explorer.exe is opnieuw gestart.

En het vervelende is dat ik dus dat verzende schermpje niet krijg. Teminst 1 keer gehad daardaar wist ik dat het explorer.exe was . :?

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
Draai es een full scan van een virusscanner en van adaware, misschien dat je daar crap van hebt instaan.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

adaware haalt lang niet alles weg:
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik heb dit probleem ook, maar heb foutmeldingen uitstaan tenzij het extreem erge fouten zijn, tot nu toe maar gewoon genegeert en door gegaan waar ik mee bezig was

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Als ik me niet vergis is een soortgelijk probleem deze week al 2x eerder voorbij gekomen. Heb je wel eens gekeken wat daar zoal aangegeven werd als (mogelijke) oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 14 juli 2004 @ 15:47:
Als ik me niet vergis is een soortgelijk probleem deze week al 2x eerder voorbij gekomen. Heb je wel eens gekeken wat daar zoal aangegeven werd als (mogelijke) oplossingen?
Hmm .. had al gezocht of ik wat kon vinden hier over voor ik dit topic opende en kon niks vinden .. zal nog eens ff zoeken zo.

Over dat spyware zooi:
Haal regelmatig die bende weg dus denk niet dat het daar aan ligt. Maar wou het dus weer ff alle troep er af halen en op het moment dat ik op Start drukte werd explorer weer gerestart. IE enzo blijft wel gewoon open staan.

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 11:28
hmm, Windows reinstall... :p

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:59
StyleWarz schreef op 14 juli 2004 @ 20:55:
hmm, Windows reinstall... :p
Is als laatste redt middel wel een idee, maar standaard lijkt mij dit niet de bedoeling.

Het klinkt niet dat explorer (compleet) wordt afgesloten dit doordat alleen de iconen verdwijnen. Of begrijp ik het verkeerd en verdwijnt de taakbalk ook?

Probeer eens alle (overbodige) programma's uit te schakelen, (start>run>msconfig) Denk ook aan de services. Misschien dat een ander programma moeilijk doet. Op de nominatie staan vaak: Virusscanners, firewalls e.d.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ... lijkt idd redelijk veel op het probleem wat ik heb. Maar het is bij mij is het dus volgens mij ook al een paar keer gebeurd terwijl ik mijn pc helemaal niet gebruikte ('s nachts bv). Meestal is het idd als je iets met "windows" doet. Start balk openen, mapje openen en meer van dat soort dingen. Heb dat topic ff doorgelezen maar daar is ook nog geen antwoord. Heb zelf een beetje het vermoede dat het hem er in zit dat het een windows update is.
Heb zelf een windows XP +Sp1 install gedraaid (met SP1 direct er bij dus). Mischien dat het daar iets mee te maken heeft....

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gebeurt dit toevallig als je een map opent met film files zoals *.avi *.mpg

aangezien ik hetzelfde probleem had zodra ik een map met film`s opende het kwam door een codec die niet lekker was en windows wil automatisch de info uit de film files halen.

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Topicstarter
stamp666 schreef op 15 juli 2004 @ 13:03:
Gebeurt dit toevallig als je een map opent met film files zoals *.avi *.mpg

aangezien ik hetzelfde probleem had zodra ik een map met film`s opende het kwam door een codec die niet lekker was en windows wil automatisch de info uit de film files halen.
nee .. gebeurd ook als ik op start klik .. of deze computer open.
Pagina: 1