Pin van stekker tv kabel aansluitpunt afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisterenavond zette mijn ma iets in de meterkast, waardoor ze per ongeluk de stekker van de kabel uit het aansluitpunt trok...op zich geen probleem, gewoon terugstoppen...
Maar daarna was het signaal opeens superbrak...de meeste zender zwart wit en superruisig, sommige net met wat kleur, maar alles wat erg ruisig..
Dus ik terug naar beneden, inspecteer het kastje waar het signaal binnenkomt...pinnetje van de male connector afgebroken :'(
Nu is mijn vraag het volgende : kan ik gewoon alles er afschroeven en bij een toko een nieuw kastje halen en alles weer aansluiten? Want ik heb geen idee hoe alles er daarachter uitziet en om het tv signaal hier compleet om zeep te helpen, zie ik ook niet zo zitten :)

Het gaat dus om het kastje waar wij onze eigen coax indouwen...kastje bevindt zich in de meterkast :) We hebben alleen tv en radio via de kabel, internet via de kabel is hier niet mogenlijk (maar we hebben ADSL van XS4ALL, dus dat internet via de kabel hoeft voor mij helemaal niet :P )
Edit : in het kastje komt een groene kabel binnen :)

Heb al wat gegoogled en de search op GoT gebruikt, maar ik kon er nix over vinden..

PS : Ik had geen idee waar ik dit topic kwijt moest, als het fout staat hoor ik het wel :) En om nou te zeggen dat dit een techtopic is... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Glacier op 14-07-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14932

Jahoor, gewoon openschroeven, kijken wat voor connector daaraan zit (vast standaard) en dan gewoon aan elkaar frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 09:14

mindcre8r

Tradepedia

Sure kan dit... 1 schroefje aan de buitenkant losdraaien
groene coax draad (die zit in het kastje) loshalen (door eerst het klepje los te schroeven.. dan kastje van de muur af.... nieuw kastje dr op (6.95 bij de gamma oid)
en klaar is kees

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
mindcre8r schreef op 14 juli 2004 @ 10:47:
groene coax draad (die zit in het kastje) loshalen (door eerst het klepje los te schroeven.. dan kastje van de muur af.... nieuw kastje dr op (6.95 bij de gamma oid)
en klaar is kees
tralalala :) Dan ga ik zo maar eens het signaal hier in huis fixen :P Haal ik gelijk wat afgeschermde stekkers, want Digitenne verklootte rtl5 en nickelodeon al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 01:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zolang je geen kabel internet hebt kun je die kastjes altijd gewoon vervangen :) Let wel op! Sommige kabelboeren verplichten je om het via hun te doen, ik zou wel even bellen naar je kabelboer wat daar het beleid van is. Sommige brengen namelijk geen kosten in rekening en sturen dan iemand langs om dat even na te laten kijken...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Je hebt kans dat het kastje wat jij hebt al voorbereid is op het delen van het kabel-signaal voor kabel-internet. 2 opties:

Dat kastje zit vast met een F-connector? (de kabel schroef je vast). Kijk of er 2 aansluitingen op zitten. Aan de ene kant komt een coax-kabel, die verderop in huis wordt gedeeld voor radio en tv. De 2e aansluiting is voor het modem. Beide zijn ook van die schroef-dingen, maar de coax-aansluiting kan een verloopje op zitten, zodat je er een normale plug op kan steken.

Als het een andere is, waar je aan de voorkant gewoon 2 coax insteekt, 1 voor radio, 1 voor tv, heb je alsnog het risico dat het een nieuwe is. Hierop komt dan een filter te zitten als je kabel-internet aanvraagt.

De meeste kabelmaatschappijen staan het niet toe dat je zelf knutselt aan de groene kabel. Dit, omdat je bij verkeerd aansluiten, de hele straat kan storen. Meestal moet het dus door een monteur worden gedaan.

* sus heeft ZeelandNet aangesloten, en weet op die manier dus waar hij over praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Volgens mij mag jij officieel niet aan die groene kabel komen, omdat die eigendom is van de kabelmaatschappij. Thuis wilden wij die kabel namelijk splitten en doortrekken naar boven, omdat we dan op een nette manier ook boven tv hadden en internet, maar na een telefoontje richting upc bleek dat die kabel dus eigendom is van de kabel-aanbieder, dus dat je daar niks aan mag kloten.

Maar goed, zo lang je alleen een nieuw onderdeel aansluit (al weet ik niet precies waar je het over hebt) zal er geen probleem zijn. Of heb je het niet over een wandcontactdoos (die bij jullie al in de meterkast zit :? Bij de meeste mensen ergens in de woonkamer toch?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Jojk schreef op 14 juli 2004 @ 11:53:
Volgens mij mag jij officieel niet aan die groene kabel komen, omdat die eigendom is van de kabelmaatschappij. Thuis wilden wij die kabel namelijk splitten en doortrekken naar boven, omdat we dan op een nette manier ook boven tv hadden en internet, maar na een telefoontje richting upc bleek dat die kabel dus eigendom is van de kabel-aanbieder, dus dat je daar niks aan mag kloten.

Maar goed, zo lang je alleen een nieuw onderdeel aansluit (al weet ik niet precies waar je het over hebt) zal er geen probleem zijn. Of heb je het niet over een wandcontactdoos (die bij jullie al in de meterkast zit :? Bij de meeste mensen ergens in de woonkamer toch?)
Nieuwbouw zit dat kastje vrijwel altijd in de meterkast. Bij oudere huizen waar later een kabelaansluiting is gemaakt, zit het meestal in de woonkamer, aan de straatkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mindcre8r schreef op 14 juli 2004 @ 10:47:
en klaar is kees
Zo'n nieuw kastje is echt wel duurder...zou me niks verbazen als je er zo 15 euro of meer voor neer moet tellen.

Wat je zou kunnen doen is proberen het te fixen...mocht het niet werken kun je altijd nog de oude situatie terugzetten en de kabelmaatschappij opbellen dat je signaal niet goed is en dat je penntje is afgebroken (dat heb je dan zelf geconstateerd, zal wel door metaalmoeheid komen volgens jou oid ;) )

Overigens: wij hebben destijds bij mijn ouders ook zelf de installatie aangepast...kastje met maar 1 aansluiting ipv 2 er op gezet en naar een splitter / versterker laten lopen. Vervolgens doorgetrokken...stuk makkelijker, heb je niet 2 kabels maar maar 1 kabel per aansluiting door je huis heen lopen. Kun je ook op iedere kamer gewoon een kastje met 2 aansluitingen neerzetten - stuk minder storingsgevoelig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
ff 2 foto's van het geheel (het nemen was niet makkelijk, onderbelicht, bij de flits zie je alleen maar wit, dus ik heb wat bijgelicht met een zaklampje op de 2e foto :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.hagi108.com/a/got/meterkast1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hagi108.com/a/got/meterkast2.jpg

Pictures by Siemens M55..normaal heb ik altijd scherpe foto's, maar in dit soort omstandigheden is het nogal pittig om een goeie foto te maken (10 pogingen gedaan, toen was battery level too low :P )

[ Voor 23% gewijzigd door Glacier op 14-07-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 07-07 21:01

theezeefje

Poehee

Let op dat je de groene kabel zorgvuldig aansluit op de wandconactdoos.
als je er 1 koopt, koop dan een lelijke siemensdoos, en geen Bosch, of een andere met goudkleurige randjes ofzo !! die zijn òf heel brak, of ze filteren de onderband.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
theezeefje schreef op 14 juli 2004 @ 12:59:
Let op dat je de groene kabel zorgvuldig aansluit op de wandconactdoos.
als je er 1 koopt, koop dan een lelijke siemensdoos, en geen Bosch, of een andere met goudkleurige randjes ofzo !! die zijn òf heel brak, of ze filteren de onderband.
enig idee waar die te koop zijn? expert? gamma? hubo? :P

Edit : Enne, dat aansluiten van die groene kabel...wijst dat zich vanzelf of moet ik nog iets speciaals weten? :P

Edit : Na het nogmaals doorlezen van het hele topic heb ik UPC maar gebeld :P
Als het goed is, is het gratis, maar als de monteur denkt dat we hebben lopen kutten, kost het 35 euro...oftewel gratis dus, want er is nix bijzonders gebeurd...

Alleen de monteur komt vrijdagochtend pas :(

[ Voor 36% gewijzigd door Glacier op 14-07-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Die aansluitingen zijn in principe niet moeilijk. Maar je moet geen slechte onderdelen nemen van 4.95 bij de bouwmarkt. Daarmee krijg je alleen maar gedonder.

Maar, ik zie dat je UPC al hebt gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
* Joen heeft zich laten vertellen dat er best wel wat spanning op de groene RTV-kabels staat en dat je daar beter niet met je eigen tengels aan kan gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53

Basszje

Reisvaap!]

>> AVH. Als het daar niet goed is, geef maar terug ;)

Had alleen dat serieus wel even weg kunnen halen :X

[ Voor 40% gewijzigd door Basszje op 14-07-2004 14:36 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 01:03
fixed, prutser ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
SuspiciouS schreef op 14 juli 2004 @ 14:28:
Die aansluitingen zijn in principe niet moeilijk. Maar je moet geen slechte onderdelen nemen van 4.95 bij de bouwmarkt. Daarmee krijg je alleen maar gedonder.

Maar, ik zie dat je UPC al hebt gebeld.
ik neem aan dat die monteur van UPC goeie spullen meeneemt idd :P Alleen wel jammer dat die vrijdagochtend pas komt, ik zit dus 2 dagen zonder fatsoenlijk beeld, maarja :)
Die man van UPC had trouwens moeite om de date met de monteur in te plannen, hij heeft het 3x opnieuw moeten proberen omdat het systeem mijn adres niet pakte :X
Maargoed, we wachten vrolijk af nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
ff een kleine update :)
Monteur is vanmorgen langs geweest. Hij maakte kastje open en zei:
"mm, zoals dit is aangelegd is niet de bedoeling"
Oftewel, hij zat de bouwers van het huis af te kraken (en terecht, maar das een ander verhaal :P )...hij heeft een stuk groene kabel afgeknipt, er lag een veel te groot stuk bekabeling bloot zei die, fixxte een nieuw aansluitdoosje en klaar :)
Beeld is nu veel beter dan van voor de 'storing' :)
En het kostte nix, toppie dus :)

* Glacier gaat voor het eerst sinds dagen weer eens teletekst gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
En dan zeker kijken op de TV-zender van je kabelaar op teletekst kijken of er nog werkzaamheden bij je in de buurt gaan plaats vinden? B) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 16-07-2004 14:23 ]

Pagina: 1