Toon posts:

Ventilator Gforce 4 kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

De ventilator van mn Nvidia Gforce 4 is er mee gekapt. Stad en land afgezocht, maar zo'n ding is nergens te krijgen. We eentje die een beetje, maar niet helemaal past. De originele ligt verzonken in een aliminium bedje, en de niet-originele zou daar bovenop komen te liggen.

Zou deze ventilator voldoende koeling geven? Overklokken enzo doe ik niet aan, dus veel heter dan normaal wordt hij toch niet. Wat zeggen jullie? Ventilatortje van 12 euro kopen, of toch maar een nieuwe videokaart?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:59
Gewoon er op schroeven en kijken hoe het gaat. Videokaarten worden niet gauw zo heet dat ze er mee kappen.
Weet niet wat voor videokaart het is, maar ik zou het gewoon doen. Kans dat het fout gaat is min of meer niet aanwezig als je een beetje oplet.

Verwijderd

Een nieuwe videokaart is sowieso niet nodig. Je kunt zat luchtkoelers kopen voor een GF4, kijk bv. eens hier:
http://www.x-modding.nl/i...ae1d46cc33b70a2c8a9989ed3

bijvoorbeeld, voor ~EUR 25

Afbeeldingslocatie: http://www.x-modding.nl/images/TTC-CUV2ABLD2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 02:31 ]

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
ga anders meteen voor een passieve koeling van zalman
prrrima ding O-) zit nu ook op mijn gf4

Verwijderd

Topicstarter
jappo112 schreef op 14 juli 2004 @ 02:28:
Gewoon er op schroeven en kijken hoe het gaat. Videokaarten worden niet gauw zo heet dat ze er mee kappen.
Weet niet wat voor videokaart het is, maar ik zou het gewoon doen. Kans dat het fout gaat is min of meer niet aanwezig als je een beetje oplet.
Wellicht een domme vraag, maar hoe weet ik of hij TE heet wordt? gewoon voelen?

• Jappo112
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 02:36:
[...]
Wellicht een domme vraag, maar hoe weet ik of hij TE heet wordt? gewoon voelen?
De kans dat je videokaart er definitief mee stopt door oververhiting is nauwlijks aanwezig. Als er in het beeld vage strepen, dutje, putjes, vlekken, artifacts, dan is die te warm. Dit zal alleen gebeuren als je een of andere 3d toepassing draait die gebruik maakt van je VGA kaart.
Het voelen aan de heatsink, mwah. Je kan daar niet echt aan voelen of die te warm wordt, of je moet hem extreem opgefokt hebben.
Zoals ik al eerder zei: de kans dat je kaart te warm wordt is echt heeel klein. Schroef die fan erop en klaar, of koop een mooie Zalman aircooler (80CHP), isie gelijk lekker stil ;) .

[ Voor 13% gewijzigd door Jappo112 op 14-07-2004 02:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
jappo112 schreef op 14 juli 2004 @ 02:42:
[...]

Schroef die fan erop en klaar, of koop een mooie Zalman aircooler (CHP80), isie gelijk lekker stil ;) .
En dat past altijd? heb een XFX NVidia gf4.... heb even op die websites gekeken, maar kan niet vinden welke koeler op welke kaart past.

• Jappo112
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 02:45:
[...]
En dat past altijd? heb een XFX NVidia gf4.... heb even op die websites gekeken, maar kan niet vinden welke koeler op welke kaart past.
Even kijken op de site van Zalman en je weet genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, niet goed genoeg gekeken dus. |:( Ik heb mezelf al gestraft :P

Ik weet genoeg denk ik... Bedankt voor de nachtelijke assistentie.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 02:25:
hallo,

De ventilator van mn Nvidia Gforce 4 is er mee gekapt. Stad en land afgezocht, maar zo'n ding is nergens te krijgen. We eentje die een beetje, maar niet helemaal past. De originele ligt verzonken in een aliminium bedje, en de niet-originele zou daar bovenop komen te liggen.

Zou deze ventilator voldoende koeling geven? Overklokken enzo doe ik niet aan, dus veel heter dan normaal wordt hij toch niet. Wat zeggen jullie? Ventilatortje van 12 euro kopen, of toch maar een nieuwe videokaart?
Ik zou een nieuwe VGA cooler kopen, liefst eentje die pwnt ipv die standaard meuk...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Hehe, ik heb me Geforce 4 TI 4200 een paar weken zonder fan laten draaien... Kreeg op et eind wel beetje last van artifacts :+ Maar et draaide... Heb der ondertussen een flink grote zalman heatsink opgezet :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 12:49 ]

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Over watvoor GeForce 4 hebben we het hier, TI of MX?
Als het een TI is zou ik als ik jouw was voor de Zalman ZM80C-HP met Zalman ZM-OP1 gaan dan kan je ook nog lekker overclocken.
Als het een MX is kan je voor de Zalman ZM17-CU gaan.
De eerste optie is best duur maar is het wel waard, maar bedenk wel dat de eerste optie niet op een MX past.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 12:48:
Hehe, ik heb me Geforce 4 TI 4200 een paar weken zonder fan laten draaien... Kreeg op et eind wel beetje last van artifacts :+ Maar et draaide... Heb der ondertussen een flink grote zalman heatsink opgezet :)
lol mijnes draaide uhm.. meer dan half jaar zonder fan, ik wist dat dat ding kookend heet werd maar kon niet uitvinden hoe, dus ik keer hele pc uit elkaar (moest wat veranderen in me kast dus hele hardware handel eruit) zie ik in 1x dat dat ding niet meer wil draaine LOL dus ik terug naar mycom jah hij doet ut niej meer. hun zo ooow als het goed is zit er 3 jaar garnatie op, ff kijke of een zeflde niet licht op het hoofdkantoor.. hij zo checke. jah hij komt er an, we geven je een belletje als ie er is. en raad eens, kwerd netjes bebeld :*) toffe service daaro :)

(btw mijnes is een Asus Gef 4 ti 4400 128mb)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

hoe dan ook een nieuw koelertje erop doen. Met koeler kan je em voor meer dan 12 euro verkopen (wat jij als kosten vermeldt in de TS). Dus altijd zinvol :D

/offtopic:
Het MSN tijdperk lijkt zich wel al meer door te dringen op GoT. Dat halve nederlands elke keer wat echt niet lekker leest. Als iedereen daar is mee stopt. Consolefreak ik doel NOFI ook een beetje op jou laatste paar zinnen...

BTW een tijdelijke oplossing voor het gebruiken zonder fan:
kast open en richt een tafelventilator op je videokaart. (terwijl je wacht op de nieuwe koeler.)

[ Voor 28% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 14:47 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor merk is doe ti4200 dan? Ik heb een club3d waarvan de koeler het ook niet meer doet (ding is al 2 jaar oud ofzo). Heb even gemaild met hun en ze zeiden dat ze een nieuw koelertje zouden opsturen. Ik ben er nu alleen al wel 2 week op aan het wachten, maar ik vertrouw erop dat ze er eentje opsturen ;)

Anders kun je ook nog gewoon een 50 of 60MM fan op dat heatsinkje schroeven. Gewoon met houtschroeven erin draaien.

BTW. zo'n kaart zonder fan laten draaien zou ik toch echt niemand aanraden... die van mij was zo heet dat toen ie al 10 minuten uit stond nog steeds zo heet was dat je je vingers er aan brandt... :X Dat kan niet echt goed zijn voor zo'n kaartje ;)

Verwijderd

koop gewoon een zalman je hebt geen fan nodig dus ook nog lekker stil en het kan nooit duurder zijn dan een nieuwe videokaart ;) . Trouwens dit is gewoon basic stuff dus alles te vinden in de FAQ.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:18

BioHazard

*\o/*

Koop zon koperen Thermaltake cooler voor je GF4! Die zijn best wel goed :)

Verwijderd

Hann1BaL schreef op 14 juli 2004 @ 14:39:

/offtopic:
.... Dat halve nederlands elke keer wat echt niet lekker leest. Als iedereen daar is mee stopt. Consolefreak ik doel NOFI ook een beetje op jou laatste paar zinnen...
offtopic:
In het Nederlands schrijf je dat als volgt: "Als iedereen daar eens mee stopt." Plaats dit soort opmerkingen a.u.b. alleen als je het zelf wel goed kunt. 8)7 :O |:( :Z

@TS: De cooler kun je volledig van je kaart afhalen. Kijk even aan de achterkant van je kaart om te zien hoe de cooler is vast gemaakt. Hierna kun je elke geschikt cooler plaatsen. Hierboven worden al een aantal opties genoemd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 19:15 ]

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:24
al een gedacht om gewoon de fabrikant te mailen en het aan hun vertellen en dan zullen hun wel een nieuw fannetje naar je sturen

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Kom op zeg, beetje Tweakers-mentaliteit tonen hoor! :P :+

Als je wilt weten hoe een gemiddelde 'modderaar' zulke problemen ondervangt moet je eens in dit topic kijken:

[Hoe koelen jullie je videokaarten?

Need i say more? >:)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Heb er vandaag een standaard 12 volt 40 x 40 x 10mm fannetje op geschroeft, loopt als een zonnetje, en wordt nog minder heet dan met het originele fannetje. Ik ben dus helemaal tevreden met het resultaat. Mischien niet de oplossing waarvoor de gemiddelde "modderaar" gekozen zou hebben, maar daar kwam ik niet voor. Ik wou weten of het kon. Ja dus.

Tnx all.

Verwijderd

consolefreak schreef op 14 juli 2004 @ 14:34:
[...]

lol mijnes draaide uhm.. meer dan half jaar zonder fan, ik wist dat dat ding kookend heet werd maar kon niet uitvinden hoe, dus ik keer hele pc uit elkaar (moest wat veranderen in me kast dus hele hardware handel eruit) zie ik in 1x dat dat ding niet meer wil draaine LOL dus ik terug naar mycom jah hij doet ut niej meer. hun zo ooow als het goed is zit er 3 jaar garnatie op, ff kijke of een zeflde niet licht op het hoofdkantoor.. hij zo checke. jah hij komt er an, we geven je een belletje als ie er is. en raad eens, kwerd netjes bebeld :*) toffe service daaro :)

(btw mijnes is een Asus Gef 4 ti 4400 128mb)
Bij mij was de fan vastgelopen in het stof :+ Weet eigenlijk niet hoelang hij precies stilstond. Fan eraf gesloopt. Paar weken laten draaien zo... (Na weekje een casefan die de warme lucht iig wegblies)

Verwijderd

Heb nog zo'n thermaltake liggen, niet gebruikt in doos.

Heb em gekocht voor btere koeling (volledig koper), maar vervolgens heel me pc stil gemaakt, en wil nu zo'n fanless Zalman blok.. :P

Verwijderd

Er is er een te koop by Eynstein:

http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3554

Verwijderd

Ik heb een nVidia GeForce4 mx440. Nu is de fan kapot. Weet iemand hoeveel volt de fan is, 5v of 12v. ?
Thanks, Flere

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Deze kick is toch wel erg groot.... Tevens denk ik dat als je de specs van je grafische kaart opzoekt je best wel iets kan vinden hierover :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.