Toon posts:

Crappy DVD's inlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Toen ik nog niet zo hard bezig was met dvd'tjes te branden, heb ik me eens een spindeltje blanco schijfjes gekocht van een 'wit product' |:(
Deze beschreven schijfjes zijn krasvrij en in :+ 80% :+ van de gevallen perfect af te spelen en in te lezen in een dvd-speler aangesloten op een TV.
Probleem is nu dat ik ze niet meer kan ingelezen krijgen met mijn pc, niet met mijn Toshiba DVD-rom SD-M1712 ( v jaartje terug), niet mijn mijn hagelnieuwe NEC DVD_RW ND-2500A :|
Voor elke speler getest in recente versie van Nero, DVD-shrink en WinOnCD. Een firmware upgrade gaf voor beide geen resultaat. XCOPY-statements in cmd geven na veel veel geklooi en gewissel 3 dvd's die ik op men hd gecopieerd krijg. Die was ik dus beter gaan huren dus, als ik die tegenover de stroomfactuur afweeg ;)
}:O
Heeft iemand misschien een idee welk tooltje dit softwarematig kan bijschaven.
Qua hardware wil ik die toshiba graag de deur uit. Ben er gewoon niet tevreden van. Heeft iemand een goed voorstel voor een degelijke drive, laten we zeggen de Herman Kardon onder de DVD-roms _/-\o_ met liefst voldoende groot buffergeheugen.

Een goed nacht toegewenst en alvast bedankt voor uw mening :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 01:58 ]

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
plextor heeft wel goede drives.

Verwijderd

Topicstarter
DasHMauL schreef op 14 juli 2004 @ 01:46:
plextor heeft wel goede drives.
Ohja, vergeten te zeggen. Plextor is nu al 6j men favoriet merk :Y) qua cd-brander dus dacht ik hier ook aan. Een kamaraad heeft er zo 1tje en is er niet tevreden mee, en krijgt de schijfjes trouwens ook niet gelezen. Een tegenvaller dus ...

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Tsja, moeilijk om te zeggen.

Qua dvd branders ben ik erg tevreden met m'n pioneer a06 en a07. Goede media compatibiliteit en nooit problemen ermee. Maargoed, dat zegt dus niets over de mogelijkheid of deze spelers jouw crappy dvd's ook echt gaan lezen.

Proberen is weten denk ik dan maar.

edit:
Overigens ken ik softwarematig niet 1 2 3 een tooltje dat dit zou kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door megamuch op 14-07-2004 01:57 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk ook eens naar BenQ; in het onderstaande topic wordt gesproken over een zeer goede errorcorrectie van BenQ DW800-A. Dat is een van de branders die C't een paar weken terug heeft getest en in mijn ervaring zijn de tests van C't sehr grundlich ;)
BenQ DW1600 16x Dual Layer, goedkoop of duurkoop?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Gooi bij je device manager je schijven en IDE apparaten weg en start dan eens opnieuw en kijk of het dan misschien wel werkt.

offtopic:
Het is Harman Kardon :X don't fuck with that name man :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 01:40:
Die was ik dus beter gaan huren dus, als ik die tegenover de stroomfactuur afweeg ;)
Ja, dit lijkt op een iets minder legale vorm van kopieren dus is huren hoe dan ook beter, want dat is legaal nietwaar?

Voor de rest zou ik die crappy DVD schijfjes als onderzetters gebruiken en knappe DVD schijven kopen. Op lange termijn zijn het vaak de goedkopere schijven die problemen gaan opleveren. Als de schijfjes zelfs in de brander niet werken waar ze in gebrand zijn, ben ik bang dat een goede DVD-ROM geen uitkomst gaat bieden, maar wel suc6 ermee

Iedereen hier boven: Hij vraagt om een DVD-ROM en niet om een nieuwe brander :D

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 09:27 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/52/top

LiteOn's zijn het meest populair. En de Tweakers kunnen het weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
megamuch schreef op 14 juli 2004 @ 01:56:
Tsja, moeilijk om te zeggen.

Qua dvd branders ben ik erg tevreden met m'n pioneer a06 en a07. Goede media compatibiliteit en nooit problemen ermee. Maargoed, dat zegt dus niets over de mogelijkheid of deze spelers jouw crappy dvd's ook echt gaan lezen.

Proberen is weten denk ik dan maar.
Zoals ik schreef ben ik eigenlijk op zoek naar een DVD-rom, geen DVD-brander want die NEC is pas nieuw en daar ben ik best tevreden mee.
edit:
Overigens ken ik softwarematig niet 1 2 3 een tooltje dat dit zou kunnen.
Ik kan op 123 ook geen naam van prog bedenken nee maar ik zou er minder lang over doen om te beseffen dat een programma foutencorrecties kan doen of bij het inlezen :9

Verwijderd

Topicstarter
Idd, zo'n BenQ is mss wel interessant. Ik ben trouwens van mening dat je een jong merk of product de voordeel van twijfel moet geven tot het tegendeel bewezen is ;)

De stats liegen er niet om nee, LiteOn is geliefd ... dat heeft zeker een reden 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:52:
Ik kan op 123 ook geen naam van prog bedenken nee maar ik zou er minder lang over doen om te beseffen dat een programma foutencorrecties kan doen of bij het inlezen :9
Probeer eens ISObuster :)

[google=isobuster]
OM FAQ - Hoe krijg ik verloren gegane data (tracks) terug?

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 14-07-2004 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx 4 de links
Isobuster heeft het niet gedaan, maar zou mooie oplossing geweest zijn. Nadeel ervan wel is da isobuster ook onvolledige files schrijft als je bv op 'ignore' klikt, xcopy doet da ni ... zo heb je zeker je files voor 100% maar das e geklooi dusja

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
BalusC schreef op 14 juli 2004 @ 09:39:

Bij CD-RW hebben LiteOn's het binnenwerk van een plextor, welk binnenwerk hebben ze bij de DVD-RW's ?

Verwijderd

Je gaat toch geen nieuwe DVD drive kopen omdat perongeluk er brakke dvd r's heb gekocht.
20% valt uit en de vraag is hoe lang de overig 80% meegaat, straks zijn ze over een half jaar allemaal stuk.

Je kan het geld beter uit geven aan goeie dvd r's.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40
BalusC schreef op 14 juli 2004 @ 09:39:

Meeste populair misschien... Maar is dit niet alleen vanwege de prijs? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 20:04:
Je gaat toch geen nieuwe DVD drive kopen omdat perongeluk er brakke dvd r's heb gekocht.
20% valt uit en de vraag is hoe lang de overig 80% meegaat, straks zijn ze over een half jaar allemaal stuk.

Je kan het geld beter uit geven aan goeie dvd r's.
Je hoeft geen schrik, ik koop alleen maar degelijke dvd's meer ... princo is mijn merk voor dvd-r(w) & platinum voor cd-r(w). Ik ben van alle2 100% tevreden.

En ik koop geen nieuwe drive omdat ik brakke dvd's had gekocht, was ervoor al niet tevreden van die toshiba. En aangezien ik continu bezig ben met lichtjes upgraden van men pc (telkens 3e beste ofzo :Y) ) zwier ik alles wat me een beetje tegenzit er gewoon uit.

Bedankt voor je constructieve reply 8)7

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier een programma dat de naam draagt: BadCopy Pro, dat probeert op verschillende manier alle data van cd's, Floppy's, DvD's, Digitale Media (MMC e.d), ZIP/Mo/USB disk en andere soorten de data te recoveren..
Site is hier te vinden :)
http://www.jufsoft.com/ba...BadCopy&vid=3.75&bid=0608
Some situations where BadCopy Pro can help

Damaged floppy disk repair and floppy data recovery
Damaged or defective CD-ROM, CD-R, CD-RW data recovery
Recover inaccessible data on floppy disk or CD discs
Rescue lost files from floppy disk or CD-R, CD-RW
CD-R burning problems and data loss recovery
Corrupted, unopenable or unreadable files recovery
Retrieve data from all sessions on multi-session CDs
Lost photos recovery for storages used in digital cameras
Floppy disk deleted file or quick formatted disk recovery
UDF and packet-writing disc. Supports DirectCD and InCD.
Iomega ZIP disk, JAZ or MO Disk files and data recovery.
Haal ik van de site af
Er staat in het programma ook DvD, staat toevallig hier niet tussen
http://www.jufsoft.com/images/badcopysnap.gif
plaatje waar het wel opstaat :)
Staat ook op de site dat je met de evaluatieversie van dit programma wel kan kijken of hij hem kan recoveren :)
En nu ben ik flauw, maar dit onderwerp staat dus ook netjes in de FAQ: http://gathering.tweakers...essage/16985208#cddvddata

[ Voor 75% gewijzigd door Vorkie op 15-07-2004 00:48 ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:35:
[...]

Je hoeft geen schrik, ik koop alleen maar degelijke dvd's meer ... princo is mijn merk voor dvd-r(w) & platinum voor cd-r(w). Ik ben van alle2 100% tevreden.

En ik koop geen nieuwe drive omdat ik brakke dvd's had gekocht, was ervoor al niet tevreden van die toshiba. En aangezien ik continu bezig ben met lichtjes upgraden van men pc (telkens 3e beste ofzo :Y) ) zwier ik alles wat me een beetje tegenzit er gewoon uit.

Bedankt voor je constructieve reply 8)7
Princo :r Probeer die over een jaar nog maar eens terug te lezen :'(

webOS all the way!

Verwijderd

Van DVD drive's weet ik alleen dat de aopen drive het zelfs nog goed doet waneer je hem helemaal schef momteert. Andere dvd drives hadden daar meer last van.
De dvd drive van plextor schijnt erg snel te zijn.

Verwijderd

Ik gebruik nu zelf al een jaar een NEC 1100-A in combinatie met Philips dvd-R+. Nog nooit een foute brand gehad, overal op af te draaien en de RW's doen het ook uitstekend.

Hoe lang een medium het volhoud blijft altijd een vraag, maar ik zou toch eerder voor merken kiezen omdat die ook gewoon hun reputatie hoog te houden hebben. Merkloze dvd-r daar kun je problemen mee krijgen. En waarom bezuinigen op een paar euro's terwijl het verlies groter is op den duur als ze niet meer werken ?

"Goedkoop is duurkoop" ;)

De meeste branders zijn tegenwoordig wel goed, zo ook de blanco bekende media. Het is vaak de gebruiker die het minder doet, zoals bijvoorbeeld het aanschaffen van blanco media. Ik denk dat je ze gewoon moet wegkiepen, degene die het niet meer doen en zie de ervaring als lesgeld voor jezelf ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar hebben jullie wel gelijk in ja ....
En wat zijn volgens jullie de beste merken voor blanco - & + dvdschijfjes ?
Pagina: 1