Toon posts:

3dmark03 valt terug naar bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Als ik 3Dmark03 draai valt dat na de 1e (heel soms na de 2e) test terug naar het bureaublad. Bij 3Dmark01 en Aquamark heb ik geen problemen (ook geen artifacts oid.), @ stock speeds maar ook OC-ed tot boven XT speeds.

Systeem: AMD Athlon 64 3000+ (met zalman koeler), Epox 8KDA3+ mobo (nForce3 250Gb chipset), 2*512MB mem (Twinmos met Winbond CH5 chipies), Sapphire radeon 9800 pro (volgens mij met R360 core, maar ik heb de koeler er nog niet af gehad), Zalman ZM400A voeding (400 watt dus), Raptor 36gb, Maxtor 120Gb (Sata). OS is windows XP home.

Wat heb ik al geprobeerd => clean install ('vers'geformateerde HD) incl. alle driver update's en servicepacks, catalyst 4.3 en 4.7, fastwrites aan/uit, AGP 4x en 8x, zoeken op de diverse forum's, herinstallatie 3dmark03 (ook opnieuw gedownload van een andere site, incl. patch).

Temperaturen zijn goed (niet te hoog).

iemand een idee wat het kan zijn? :?

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 08:57 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ook niet OC-ed tot boven XT speeds
Sapphire radeon 9800 pro
Draai de kaart eens op standaard snelheid dan :)

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
ik had dit probleem ook, ik had alleen wel mijn processor overgeclocked zodra ik deze terug zette op standaard snelhden ging het goed, Nu een aantal maanden later sp2 en dx9c andere drivers etc? ikw ete niet wat er voor zorgt maar ook al clock ik over het draait gewoon

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:48
CPU ook overgeklokt? Miss ff nog ff nieuwe bios (als je nog niet op nieuwste bios draait).

Gebruik omega drivers en op wat voor agp doorvoergrootte draai je?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, en heb er geen oplossing voor. Zie mijn topic:

3d mark 2k3 springt eruit na game1/

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Kan ook brak geheugen zijn, vriend van me had ooit zelfde prob.

Verwijderd

Wellicht een bug in de BIOS, voor de K8N Neo is er een fix voor, wellicht voor de uitvoering van Epox later ook

Verwijderd

Topicstarter
aanvullende informatie: proc niet overclocked en AGP size op 128mb

Ook fastwrite's uitgezet blijft het probleem.

bios flashen ben ik een beetje huiverig voor nadat dat bij mijn vorige mobo bijna fout ging. Dit mobo heb ik pas een paar dagen dus het moet echt nog even mee. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 09:05 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

draai je je volledige systeem op stockspeeds, dat maakt wel uit. Ik kan dat slecht opmaken uit je verhaal. Wel dat je je videokaart flink geOCT hebt.
Ga desnoods onderclocken en anders is misschien 3dMark03 wel brak geinstalleerd, maar om daar nou een formatje voor te doen ;)

niet geOCt dus.....

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 09:10 . Reden: ik kan niet zo goed lezen op de vroege morgen ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
systeem draait volledig @ stock speeds, maar ik heb wel overclocked speed geprobeerd (aleen voor de graka dan). Heb 2 dagen geleden alles opnieuw geinstalleerd. Deze setup is pas een paar dagen oud, dus 'vervuild' kan het nog niet zijn.

Wel heeft deze installatie van 3dmark03 al gedraaid op ander computers, dus die moet ook goed zijn.

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Waarom heb je dan nog niet geprobeert om je grafka te testen op die andere computers. Je weet dat 3Dmartk daar wel werkt. Indien het daar met jouw 9800Pro ook niet werkt ligt het aan je grafka. Zoniet moet het probleem ergens bij je systeem(instellingen) liggen.

Performance is a residue of good design.

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling, ik ben er achter gekomen dat de demostand wel alle 'tests' draait, maar dit is een andere resolutie (800*600 oid.). Helaas nog geen tijd gehad om de kaart in een andere computer te testen, maar dat is vanavond aan de beurt als ik de computer van mijn broertje in elkaar heb gezet ;) .

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:17:
Aanvulling, ik ben er achter gekomen dat de demostand wel alle 'tests' draait, maar dit is een andere resolutie (800*600 oid.). Helaas nog geen tijd gehad om de kaart in een andere computer te testen, maar dat is vanavond aan de beurt als ik de computer van mijn broertje in elkaar heb gezet ;) .
hee.. dit ken ik.. dat had ik ook gehad. Maar bij lag het aan de "Intel Application Accelerator". Maar omdat jij geen intel chipset hebt weet ik het ook niet wat bij het oorzaak is.

Ik weet wel dat de oorzaak toen bij mijn IDE drivers lag. installeer eens de "standard" IDE drivers eens en probeer het nog eens.

--
Mijn windows install was toen maar 2 dagen oud toen ik dit probleem tegenkwam. een poos later toen ik een reïnstall deed was het euvel verholpen.

--

misschien een idee om de nieuwste MoBo drivers te downloaden en te installeren in de hoop dat het opgelost is.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Net opnieuw een verse instal gedaan, en nu gelijk de omega drivers er op gezet. en nu draait het wel :) .

Iedereen bedankt voor de reakties _/-\o_

Dit topic kan dus op slot.
Pagina: 1