Toon posts:

opheffing datalimiet van chello light(?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een foldertje van Chello door de deur waarin staat dat Chello Light een fup heeft. Ten tijde dat ik Chello light kreeg was dit nog een datalimiet van 1 gig.
Ik vraag me dus af of dit hetzelfde gaat als met de snelheidsverhoging. Dus na een maand de rest van de abonees ook met snelheid omhoog. In dit geval dus datalimiet naar FUP. Wie o wie kan mij hier duidelijkheid in geven? :?

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:11

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Ik denk dat er een vorm van FUP gebruikt gaat worden, maar verder heb ik niet zoveel ervaring met Chello daar ik het domweg niet heb maar wel met FUP. Dat wil in eerste instantie zeggen dta je mag doen wat je wilt. Er is echter wel een maar voor zover ik weet en dat is als je als abbonnement houder excessief veel dataverkeer genereert dat je dan zonder pardon in snelheid geknepen gaaat worden. En dat gebeurd dan op basis van een bepaald gemiddelde. Maar het punt is dus dat je niet weet wat nu het maximum is en daarom ben ik niet zo blij met de FUP-vorm.
Maar zoals eerder aangegeven heb ik zelf geen ervaring met CHello, dus ik weet niet of je veel aan mijn reactie gaat hebben. Ik heb alleen maar mijn vermoedens verteld :)

edit: ik moet toch beter leren lezen 8)7 srry........
Datalimtieten gaan geloof ik niet gefaseerd maar dat kan denk ik gewoon tegelijkertijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 13-07-2004 19:25 ]

Dance Dance Revolution

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Van iemand die in de storingsdienst van UPC werkt heb ik gehoord dat Light onofficieel als FUP 3 Gb heeft...

Maar ja, dit soort topics zijn er al zovaak geweest, en chello en duidelijk gaan niet echt samen. De FUP van een gemiddelde ADSL provider ligt in ieder geval een stuk hoger dan wat Chello onder FUP vind vallen.

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:11

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Er is sowieso redelijk te zeuren over de FUP die Chello hanteert.
kijk dit topic er maar eens op na

klik

Dance Dance Revolution

Verwijderd

Topicstarter
ja dat topic heb ik gezien :r . Ik hoop alleen toch dat het wel boven de 3 gig komt daar ik nu al ver over mijn datalimiet komt. ik zie het allemaal wel 8)7 .

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is een interne memo die op chello gebruikersforums te vinden was:
Met ingang van 9 juli 2004 vervalt de 1 GigaByte datalimiet bij chello light.

Om chello light voor nieuwe klanten nog aantrekker te maken zal de huidige datalimiet van 1 GigaByte komen te vervallen. Chello light heeft dan geen harde limiet meer maar Acceptable Use Policy net als chello classic en chello plus dat hebben.

Om extreem dataverbruik bij light te voorkomen zal in het systeem de AUP worden toegepast

Klanten die een datalimiet overschrijden krijgen 2 maal een waarschuwing via de e-mail. De eerste waarschuwing is bij 60% en de tweede waarschuwing bij 80% van de grens. Bij de waarschuwingen wordt een link, http://datagebruik.chello.nl/ ,meegestuurd waar de klant zijn verbruik kan zien. De derde e-mail (bij 100% van de grens) is een melding dat per direct het modem teruggezet is in snelheid tot het einde van de maand.

Er is een verschil tussen de productlimieten en de systeemlimieten. De productlimiet is wat in het product wordt gemeld. De systeemlimiet is de limiet waarop het bovenstaande proces werkt.

Product Productlimiet Systeemlimiet
chello starter 250 Mega Byte 250 Mega Byte
chello easy 500 Mega Byte 2 Giga Byte
chello light AUP 3 Giga Byte
chello classic AUP 40 Giga Byte
chello plus AUP 80 Giga Byte

De systeemlimieten voor plus, classic en light kunnen maandelijks worden vastgesteld. Deze bovengrens is om extreem dataverbruik bij deze producten tegen te gaan.

Deze bovengrenzen zijn tijdelijk en kunnen in de loop van de tijd worden bijgesteld. Hierdoor kunnen klanten niet geïnformeerd worden dat dit *DE* limieten zijn. Indien een klant vraagt naar de bovengrens voor plus, classic en light verwijs dan naar artikel 3 van de AUP. Indien de bovengrens gecommuniceerd moeten worden, maak dan *zeer* duidelijk dat dit geen garantie is voor de toekomst.

Note voor NON-EuroDocsis: Het bovenstaande proces werkt alleen voor klanten met een EuroDocsis modem.
Realistisch gezien is je limiet dus naar 3gbyte gegaan en is-ie variabel geworden en kan je elke maand weer afwachten wanneer je gewaarschuwd wordt :P.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 14-07-2004 00:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
nice thnx mate dat wou ik ff weten. :9 laat het downen maar beginnen!
trouwens zouden jullie me een link kunnen geven naar dat bericht?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 12:19 ]

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ik heb mijn chello abo vanmorgen terug laten zetten van
chello classic naar light, mede door het wegvallen van de
1 Gb datalimiet. scheelt toch weer 17 euro in de maand :)

nog even de medewerker gevraagd wat de FUP precies
inhield voor chello light en hij wist me te vertellen dat
5Gb nóg geen probleem zou vormen

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

big_clarence

wat kan het schele

koen schreef op 14 juli 2004 @ 12:21:
nog even de medewerker gevraagd wat de FUP precies
inhield voor chello light en hij wist me te vertellen dat
5Gb nóg geen probleem zou vormen
Ik ben ook overgestapt en ben vrijwel meteen geknepen, het dataverkeer van mijn oude abbo werd nog meegerekend (ik dacht nog snel even wat excessief te kunnen downen).
De helpdesk gaf aan dat de FUP uitgaat van een gemiddeld gebruik van de chello Light abbonnee, en dat ligt op 1,5 Gb. Daarbovenop nog eens 1,5 Gb als limiet voor de FUP = 3Gb. Kom je daar bovenuit, dan wordt je geknepen. Een ander verhaal dus dat ze mij vertellen. Waarschijnlijk is het ze bij Chello ook niet duidelijk.

Knijpen ivm overmatig datagebruik gebeurt trouwens automatisch, ze kunnen niet ingrijpen bij de helpdesk!

[ Voor 1% gewijzigd door big_clarence op 20-08-2004 14:38 . Reden: taalfout ]

Pagina: 1