Vergelijk Celeron 2,6Ghz / XP2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Padme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 17:31
Een kennis van mij wil voor zijn zoon die gaat studeren een pc kopen. Hij heeft een Celeron 2,6Ghz op het oog. Zelf heeft hij thuis een XP2000+ staan en het maakt de zoon niet zoveel uit welke pc hij mee krijgt.

- Naast de Office programma´s voor school zal de zoon ook nog wel wat spelletjes willen spelen en internetten.

- De kennis wil naast de standaard programmas en internet ook nog wel wat grafische programma´s gaan draaien.

Welke pc kan nou het beste voor wie ingezet worden... met andere woorden wat is het prestatievergelijk van beide pc´s?

Ps. beide pc´s 512mb intern geheugen en vergelijkbare videokaart.

Verwijderd

De athlon-pc levert duidelijk meer horsepower, het gaat er dan aan liggen of die horsepower nodig is. Er zijn talloze spelletjes die op die celeron perfect zullen draaien, er zijn ook spelletjes waar je inderdaad brute kracht voor nodig hebt, maar dan wordt zelfs een XP2000+ krap. Voor een beetje meer heb je een XP3000+, verder dacht ik dat momenteel de XP serie begint met XP2200+.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:23

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 17:17:
De athlon-pc levert duidelijk meer horsepower, het gaat er dan aan liggen of die horsepower nodig is. Er zijn talloze spelletjes die op die celeron perfect zullen draaien, er zijn ook spelletjes waar je inderdaad brute kracht voor nodig hebt, maar dan wordt zelfs een XP2000+ krap. Voor een beetje meer heb je een XP3000+, verder dacht ik dat momenteel de XP serie begint met XP2200+.
de kracht die deze athlon meer levert, is niet veel.

TS; gaat het om een Celeron D of een normale Celeron?

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, de nieuwe Celerons 320/330/340 zijn op zich best aardig...in performance. maar halen het niet bij een Athlon XP ...

Een athlon XP ..Nforce Moederbordje ( dual channel geheugen ) en 2 reepjes geheugen en voila zelf de zwaardere grafische programma's zullen hiervan smullen!

512Mb is genoeg voor Adobe Photoshop maar meer is altijd welkom... maar ja... 2x 512Mb is wel wat duurder natuurlijk!

Ik zou zeggen ga een shoppen in de computer winkel voor een aardige Athlon XP pc met het liefts dual channel geheugen en natuurlijk ook 2 reepjes geheugen van 256Mb ...

Dat zou meer dan voldoende moeten zijn. Als videokaart..wel.. een ati 9600 Pro of een FX 5700 is echt meer dan voldoende voor normaal gamen zonder veel eisen....

Als hij zelf later ZWAAR wil gaan gamen... well.. dan regelt hij zelf maar een nieuwe videokaart!

There is no place like ::1

Verwijderd

Er is een uitdrukking die (volgens mij) een aardige afweging maakt tussen AMD en Intel,

Intel is voor grafische progamma's het sterkst maar AMD is voor spellen etc. beter.

Aangezien het hier om een celeron gaat die zoals bekend wat trager is dan de gewone Intel processor zou ik de pc met de AMD processor meegeven aan de zoon op voorwaarde dat ie niet teveel spelletjes speelt maar ook nog studeerd :+

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
celeron is sneller, maar overall zal het niets uitmaken. Celeron wordt wel minder warm. Overigens raad ik je aan de faq te lezen

if broken it is, fix it you should

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

elgringo schreef op 13 juli 2004 @ 17:25:
celeron is sneller, maar overall zal het niets uitmaken. Celeron wordt wel minder warm. Overigens raad ik je aan de faq te lezen
Performance heeft NIETS meer met Megaherz te maken hoor!

De Athlon XP trekt zo een oude Celeron 2,6Ghz eruit!
De nieuwe Celeron met 256kb cache.. well.. misschien komt die nog redelijk ver maar zal waarschijnlijk de Athlon XP niet inhalen!

Verwijderd

als er al een FAQ moet zijn die hier in de richting moet komen is het deze maar persoonlijk vind ik deze niet echt van toepassing hoor

• elgringo
swampy schreef op 13 juli 2004 @ 17:27:
[...]

Performance heeft NIETS meer met Megaherz te maken hoor!

De Athlon XP trekt zo een oude Celeron 2,6Ghz eruit!
De nieuwe Celeron met 256kb cache.. well.. misschien komt die nog redelijk ver maar zal waarschijnlijk de Athlon XP niet inhalen!
http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-27.html

celeron @ 2ghz is ongeveer gelijk aan een xp 1800+

edit: de celeron is sneller: heeft meer rekenkracht, het woord preformance heb ik nooit genoemd.

Dat de celeron ingehaald wordt door een 1500+ in games is een ander verhaal; maar met office applicaties wint die celeron het met gemak

edit2: http://www.d-silence.com/feature.php?id=235

[ Voor 25% gewijzigd door elgringo op 13-07-2004 18:11 ]

• elgringo
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door elgringo op 13-07-2004 18:08 ]

Verwijderd

elgringo schreef op 13 juli 2004 @ 18:04:
[...]

edit: de celeron is sneller: heeft meer rekenkracht, het woord preformance heb ik nooit genoemd.

Dat de celeron ingehaald wordt door een 1500+ in games is een ander verhaal; maar met office applicaties wint die celeron het met gemak

Office applicaties...daarmee is een PII 300 nog snel genoeg. Games en andere zware dingen gaat hem om. Office applicaties zal iedereen een worst wezen denk ik...

• elgringo
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 18:25:
[...]

Office applicaties...daarmee is een PII 300 nog snel genoeg. Games en andere zware dingen gaat hem om. Office applicaties zal iedereen een worst wezen denk ik...
dus kan die celeron beter naar die kennis

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Psies.
Office dingen deed ik tot kort geleden nog op een Celeron 233@300 Mhz (me zusje heeft die gepikt :'() dus dat die Celeron daar beter in is zal niemand boeien ...

[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 13-07-2004 19:14 . Reden: Daar met een t :P ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

elgringo schreef op 13 juli 2004 @ 18:04:
[...]

Mm, okay..en dan nu GRAFISCHE programma's zoals Adobe!

:-)

Heeft u even een paar minuutjes....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anandtech heeft een erg uitgebreide vergelijking van Celeron 2.6GHz en andere CPUs gedaan.

Google doet wonderen (of GoT search, dit is hier vaak zat langsgeweest)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.