Toon posts:

Past dit geheugen erin of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijstje van een aantal pc's waarin extra geheugen moet gezet worden. Gelukkig zijn het vrijwel allemaal compaqs dacht ik, maar dat viel toch vies tegen. Ik heb een hele lijst van compaqs waarvan ik sommige nog niet eens op de hp/compaq site kan vinden.

Er moet overal kingston geheugen in, waarschijnlijk zijn jullie beter erin dan ik. Hieronder volgt een lijst:

Beschrijving pc - geheugen

HP/Compaq Evo D3d p4 1.6 - KTC-EN133/128
HP/Compaq Deskpro EXM p3 866 - KTC-EN133/128
HP/Compaq Deskpro EPA p3 667 - KTC6611/128
HP/Compaq Deskpro EP p2 350 - ?
HP/Compaq Deskpro EXD p3 633 - KTC-EN133/128

Ik zou graag willen weten of dit het juiste geheugen is en/of er ander geheugen in kan/moet. Van die EP p2 kan ik dus niet zoveel vinden.

Ik heb niet meer gegevens, dus je kan het wel vragen, maar ik heb het niet :( Daarom vraag ik het hier, misschien dat jullie een betere kijk op hebben.

Dominique

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maak eens gebruik van diverse online geheugenconfigurators. Die van Informatique is wel het meest handigste: http://shop.tweakers.net/geheugen ;)

Voor een technisch inzicht van hoeveel/welk geheugen op een mobo met een bepaald chipset kan, kijk eens in de FAQ van dit subforum: PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen? B)

[ Voor 51% gewijzigd door BalusC op 13-07-2004 13:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Het enige wat je hoeft te doen:

- opzoeken welk chipset in die bakken zit (bij Compaq vaak moeilijk uit de documentatie te halen, gewoon op de chips kijken is veel makkelijker)
- opzoeken welke geheugenconfiguraties die chipset aankan (minimaal aantal datalijnen, maximale dichtheden)
- opzoeken wat voor specs (aantal datalijnen, dichtheden) de chips op je DIMM hebben (Kingston=>datasheets!)
- op basis van die gegevens de DIMMs bij de systemen indelen

Dit alles kun jij net zo goed als wij (sterker nog beter: visueel chipsets herkennen is een stuk beter dan door Compaq docs en brakke pics te worstelen). Bovendien behoort dit echt tot de basiskennis van iemand die zakelijk een stel PCs onder handen moet nemen (en gezien het hier om Compaqs en Kingston gaat vermoed ik dat dat van toepassing is)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.