Toon posts:

Moddereter forum ??

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met enige verbazing een aantal topic's hier te lezen... Er wordt al een hele tijd normaal meer gemoddert :P er zijn een aantal mensen die zomaar min punten geven..

Waarom komt je username niet bij het plus of minpunten systeem ?? dat zou bijna die hele forum gedeelte overbodig maken...

Ik heb de indruk dat veel mensen nu wel erg mierenneukerig bezig zijn. Zeker als ik een aantal van deze topics lees...

Zet de usernames erbij.. dan hoeft niet iedereen meer over "zeiken" over een plus en minpuntje.. ik vind dat zo onzinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor veranderingen in het modsysteem moet je zeker niet hier zijn. Ik weet ook niet waarom, maar om een of andere reden kost dat teveel tijd. Het is iig iets waar alleen Femme iets aan kan doen.

Dat gemier is gewoon een beetje overleg trouwens, zodat iemand een beetje inzicht zou kunnen krijgen in hoe het echt moet. Ik leer er in ieder geval wel van.

De overige gevallen zijn gewoon meldingen van Schandalige slecht gewaardeerde posten (onterecht +4 of -1)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel leuk, moddereters onder elkaar, maar ik moet zeggen dat ik hier wel alle threads lees maar zelden reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de user names opzettelijk er niet bij worden gezet om zo complete prive vetes te voorkomen. Als je in de posts ga kijken zijn er toch al genoeg voorbeelden hier van en dat is dan nog zomer de usernames. Ik denk dat T.net en de leden van T.net hier wel zonder kunnen, want niemand wordt er beter van.

Verder ben ik het eens met je uitspraak dat er af en toe wel te veel aan mierenneukerij gedaan wordt, maar meningen verschillen en daar zou het moderatie systeem ook rekening mee houden als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi doet hij het heir wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb al ooit voorgesteld dat de namen zichtbaar zouden moeten zijn voor een beperkte groep mensen. Niet voor iedereen, want dat geeft teveel gezeik.
Zoek nog maar eens na (heb ik nu geen zin in). Ik heb ooit een thread met in de topicnaam "alternatief" gemaakt.

Edit: deze dus:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/84706
----------
off-topic: ik zit nu achter een vage Unix bak op de universiteit waar de kleuren niet deugen en Netscape er om de haverklap uitklapt. De rest is allemaal gesloten, alleen deze zaal is open.
----------
Ik zou ook wel eens willen weten wie nou bv. +4 geeft aan de opmerkingen van Chaoss en Poohbeer in http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 23:40 schreef ecteinascidin het volgende:
Voor veranderingen in het modsysteem moet je zeker niet hier zijn. Ik weet ook niet waarom, maar om een of andere reden kost dat teveel tijd. Het is iig iets waar alleen Femme iets aan kan doen.

Dat gemier is gewoon een beetje overleg trouwens, zodat iemand een beetje inzicht zou kunnen krijgen in hoe het echt moet. Ik leer er in ieder geval wel van.

De overige gevallen zijn gewoon meldingen van Schandalige slecht gewaardeerde posten (onterecht +4 of -1)..
Ik wil ook niet zozeer iets veranderen opzich, alleen ik hoor en lees zoveel "gezeur" over hetzelfde... er zijn gewoon een paar mensen die t.net veel lezen en standaard minpunten uitdelen..

Het inzicht waar je over praat, dat krijgen veel mensen toch niet eens.. want ik verwacht niet dat "zoveel" mensen het forum lezen, die ook modderen. En over het algemeen trekt het op den duur toch wel redelijk recht. Ik ben ook "grootmeester" ofzo maar ik heb nog geen posting gedaan om "punten" te krijgen. Dat interesseert me geen hol eigenlijk. Ik zie maar alteveel dat mensen troll's krijgen op redelijk normale posts, dus vandaar mijn opmerking over de usernames erbij. Dan kan je tenminste eens een keer iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 december 2000 21:10 schreef nitraat het volgende:
Ik denk dat de user names opzettelijk er niet bij worden gezet om zo complete prive vetes te voorkomen. Als je in de posts ga kijken zijn er toch al genoeg voorbeelden hier van en dat is dan nog zomer de usernames. Ik denk dat T.net en de leden van T.net hier wel zonder kunnen, want niemand wordt er beter van.

Verder ben ik het eens met je uitspraak dat er af en toe wel te veel aan mierenneukerij gedaan wordt, maar meningen verschillen en daar zou het moderatie systeem ook rekening mee houden als het goed is.
Ik begrijp ook wel dat ze de usernames er niet bijzetten. Ik vraag me dan alleen het nut van het systeem af.. want er zijn blijkbaar toch weer mensen die daar niet normaal mee overweg kunnen. Daar heb je de usernames voor nodig en dat zullen ze toch wel niet doen :)
En voor die prive vetes... daar lach ik om, want ik maak me niet zo druk over die "kut koters" met d'r kabeltje van pappie en een ontzettend grote bek. Want dat is het vaak gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 december 2000 11:13 schreef irrelevant het volgende:
Ik zou ook wel eens willen weten wie nou bv. +4 geeft aan de opmerkingen van Chaoss en Poohbeer in http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15016
Dat is gewoon het gemiddeld niveau (blijkbaar) van de tweakers.... Want als ze het niet "snappen" dan krijg je gelijk troll of flamebait. Dus je moet het ZO gemakkelijk zeggen dat ze neit anders kunnen als +1 geven.. want anders snappen ze het gewoon niet. Maar je zou bijna gaan denken dat mensen elkaar gewoon standaard modderen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb Poohbeer eigenlijk nog nooit een opmerking zien maken waar meer dan +2 voor gegeven zou mogen worden, maar dat terzijde.

Het aangeven wie wie heeft gemodereert moet dan echt alleen in combinatie van een deskundige gaan. Als je naam weergegeven wordt terwijl de moderatie niet deugt, dan krijg je gewoon de meest vreselijke scheldpartijen. Ook wordt dan vervolgens over en weer omhoog of omlaag gemodereerd op naam. Het enige voordeel dat het biedt is dat de slechte moderators uit het systeem worden getrapt (en dat is voor Femme niet aantrekkelijk, want dan is er een user die het minder leuk vind).
De deskundige die dus veel zwaardere moderaties kan uitdelen moet veel verantwoordelijker zijn, want hij geeft geen kleine correcties maar grote. Deze mogen gewoon niet foutief zijn. In dat geval is het wel handig om er een naam bij te zetten.

Als een deskundige objectief iemand omlaag gooit, dan is er geen ruimte voor discussie. De scheldpartij krijg je misschien hoe dan ook, maar dat zijn de risico's die je dan maar moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tering, dat is wel erg erg, sorry, ik kan er niet meer modden, anders was het masaal -1 geweest.
Ik vind dat prijsinformatie ook niet hoger dan +2 moet komen, we hebben immers nog de pricewatch.....
(behalve als er nog een conclusie volgt natuurlijk)
Maar ja, de kerst gedachte:
Vrede op aarde.
Wij weten wel wie er serieus posten/modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Op woensdag 27 december 2000 12:55 schreef Wolvie het volgende:

[..]
Ik begrijp ook wel dat ze de usernames er niet bijzetten. Ik vraag me dan alleen het nut van het systeem af.. want er zijn blijkbaar toch weer mensen die daar niet normaal mee overweg kunnen. Daar heb je de usernames voor nodig en dat zullen ze toch wel niet doen :)
En voor die prive vetes... daar lach ik om, want ik maak me niet zo druk over die "kut koters" met d'r kabeltje van pappie en een ontzettend grote bek. Want dat is het vaak gewoon.
En dat zijn toevallig de usertjes die er nog wel het minst mee in hun maag zitten dat hun naam bij een foutieve moderatie staat. Sterker nog, ze zullen met groot plezier in de flamewar duiken die daar dan op volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Idd. de mensen die de meeste trolls/flames hebben gebruiken hun naam toch niet langer dan een paar weekjes en dumpen die dan wel weer.
(In tegenstelling tot anderen :) )
Pagina: 1