Toon posts:

Geen Geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen heb ik geen geluid meer,
ik weet niet hoe het begon maar op een of andere manier reageert mijn mobo niet meer op mijn geluidskaart. via de aux van de geluidskaart kan er wel een cd over de boxen afgespeeld worden.. ik heb al een ander slot geprobeert maar dat helpt ook niet. tevens ben ik het speekertje kwijt in mijn system tray

iemand een ideetje hoe ik dit kan oplossen? :?
thnx

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat er een uitroepteken of vraagteken in de lijst met hardware? Bij Apparaatbeheer in Systeemeigenschappen moet je kijken.

en toen moest ie naar bed :P

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 12-07-2004 22:45 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:20
Vreemd dat een ander slot niet werkt, normaal moet windows je geluidskaart dan detecteren als nieuwe hardware. Wat zegt appbeheer zoals ^^ zegt?

Verwijderd

Topicstarter
er zijn geen conflicten tussen verschillende kaarten.. volgens apparaat beheeer werkt alles ook perfect
volgensmij zit er gewoon ergens iets niet goed in windows.
kheb btw win 2k
en hij las hem ook wel ans nieuwe hardware dat ging ook wel prefect drivertjes installeren en zo maarja dat hielp dus ook voor geen meter.. dus mobotje doet et wel goed denk ik... alleen.. waar zit de fout? weet iemand ook misschien hoe ik die speaker weer terug krijg in mijn systemtray?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 18:51 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
[knip, doe normaal ofzo]

[ Voor 87% gewijzigd door JvS op 14-07-2004 00:02 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12
En als je nu eens in het Configuratiescherm zoekt naar de instelling "Geluiden en audioapparaten"? Staat daar je geluidskaart wel goed weergegeven?

Daar kun je btw ook het speaker-pictogrammetje herstellen zie ik net :9

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
denk het ook wel gek!! dat is wel de laatste uitkomst
er zijn ook andere manieren om een probleem op te lossen hoor :?

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op 13 juli 2004 @ 18:55:
En als je nu eens in het Configuratiescherm zoekt naar de instelling "Geluiden en audioapparaten"? Staat daar je geluidskaart wel goed weergegeven?

Daar kun je btw ook het speaker-pictogrammetje herstellen zie ik net :9
staat allemaal goed. geen problemen of iets.. heeel vaag dit

• ReZ1987
Staat er ook een vinkje voor "Dempen"?
En op het tabblad "Audio" staat ook de goede geluidskaart geselecteerd?

Had het nog wel eens met mijn oude 56K modem. Ging Windows soms op de Line-In zitten te luisteren :X

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 16:09
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:11:
[...]

staat allemaal goed. geen problemen of iets.. heeel vaag dit
Windows gaf bij mij idd ook (vrijwel) nooit weer dat er fouten zijn terwijl ie het toch echt niet deed :P

Ik zou zoals ReZ1987 zegt eerst even checken of ie niet gedempt is, anders zoek je je suf om niets. Als dat niet zo is kun je de kaart ook nog proberen te verwijderen uit Apparaatbeheer en dan je PC reboten. Als het goed is wil Windows hem dan opnieuw installeren. Hopelijk zit er dan meer muziek in :)

Het geluid wel via de CD kan komen doordat in je PC een kabeltje direct van de CDROM naar de Soundkaart gaat. Dan heeft windows er een stuk minder over te zeggen. Al is er vaak dan ook wel een apart schuifje in je volumebeheer apperaat. Eerst ff de volume schuifjes en demp vinkjes checken dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Mac_Cain13 op 13-07-2004 19:24 . Reden: ReZ198[s]6[/]7 loopt te mierenneuken over zen naam :( ]

Verwijderd

Topicstarter
Mac_Cain13 schreef op 13 juli 2004 @ 19:18:
[...]

Windows gaf bij mij idd ook (vrijwel) nooit weer dat er fouten zijn terwijl ie het toch echt niet deed :P

Ik zou zoals ReZ1986 zegt eerst even checken of ie niet gedempt is, anders zoek je je suf om niets. Als dat niet zo is kun je de kaart ook nog proberen te verwijderen uit Apparaatbeheer en dan je PC reboten. Als het goed is wil Windows hem dan opnieuw installeren. Hopelijk zit er dan meer muziek in :)

Het geluid wel via de CD kan komen doordat in je PC een kabeltje direct van de CDROM naar de Soundkaart gaat. Dan heeft windows er een stuk minder over te zeggen. Al is er vaak dan ook wel een apart schuifje in je volumebeheer apperaat. Eerst ff de volume schuifjes en demp vinkjes checken dus.
dat was het eerste waar ik naar gekeken heb maar nix.. helaas ze staan allemaal goed.. opnieuw installeren heb ik ook al geprobeert. helpt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
het vage is dat als ik alles dempen duk ik ook geen ruis meer uit de boxen hoor :?
echt heeel vaag dit is ff kijken of ik een keer op nieuw audio codecs moet installeren of zo :?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:37
Om te beginnen welk besturingsysteem gebruik je?
Bij Windows XP heb je een service die voor het geluid zorgt, deze moet aan staan om geluid te hebben.

start>run>services.msc daarna moet je op zoek gaan naar een service waarin audio staat, deze moet gestart zijn anders doet het geluid het nooit. Liefst ook op automatisch i.p.v. handmatig.

edit: Zie net dat je 2000 draait 8)7 daar heb je die service niet. 8)7

Als je een codec niet hebt moeten .wav files nog altijd geluid produceren, aangezien deze ongecomprimeerd zijn. Denk eerder aan een los kabeltje(speaker), zeker aangezien je geen ruis meer hoort.

[ Voor 30% gewijzigd door FireWood op 13-07-2004 19:31 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• ReZ1987
Oke, het laatste wat ik dan nog kan bedenken is om te gaan naar Volumeregeling (Start -> Alle Programma's -> Bureau-accessoires -> Entertainment -> Volumeregeling)
En zet dan alle schuiven helemaal naar boven (voor zover ze dat nog niet staan :P)

Eventuele vinkjes voor "Dempen" mogen dan ook wel uit ;)

edit:
En misschien kan het dit keer ook wel niet aan Windows liggen, maar net als h.edink boven me zegt: check je kabels

[ Voor 23% gewijzigd door ReZ1987 op 13-07-2004 19:33 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:07:
[...]

denk het ook wel gek!! dat is wel de laatste uitkomst
er zijn ook andere manieren om een probleem op te lossen hoor :?
Ben ik dan gek? Jij maakt een topic in het AV forum. Oké jij een punt, het is immers het geluid dat niet wil werken. Maar voor de rest heeft het allemaal met de hard-/software van een pc te maken. En als jij betere antwoorden verwacht dan alleen 'formatteren', moet je toch echter bij 'overge hardware' je vragen stellen.

Wat heb je eigenlijk zelf al geprobeerd? Dit soort vragen komen heel vaak voor, misschien moeten ze bij GoT maar eens wat meer forá maken met bijvoorbeeld DIY Projecten, MP3 en andere formaten, en waar jij vast heel blij mee zal zijn: Geluidsproblemen op de PC ;) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op 13 juli 2004 @ 19:27:
Bij Windows XP heb je een service die voor het geluid zorgt, deze moet aan staan om geluid te hebben.

start>run>services.msc daarna moet je op zoek gaan naar een service waarin audio staat, deze moet gestart zijn anders doet het geluid het nooit. Liefst ook op automatisch i.p.v. handmatig.
ik gebruik O.S. Win 2k (had ik al gezegt)
daar heb ik ook die service. msc maar ik kan daar nix vinden waar audio in staat :?

• Wim Leers
  • Laatst online: 17:24
Tijdje geleden had kennis van mij dit ook aan de hand. De oplossing was heel simpel: (nieuwste) drivers (her)installeren.

Hopelijk werkt dit ook voor jou!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ideetje:
1. pc uit
2. geluidskaart eruit
3. pc opstarten
4. lekker niks doen, of internetten en meer vragen op GoT stellen :P
5. pc uit
6. geluidskaart erin
7. pc aan en (nieuwe) drivers installen.

Misschien wil dit werken..
suc6

• ReZ1987
Bashrat schreef op 13 juli 2004 @ 19:36:
Tijdje geleden had kennis van mij dit ook aan de hand. De oplossing was heel simpel: (nieuwste) drivers (her)installeren.

Hopelijk werkt dit ook voor jou!
drivertjes installeren en zo maarja dat hielp dus ook voor geen meter.
Ervan uit gaand dat dit de nieuwste drivers zijn, gaat die vlieger dus niet op ;)

@ TS: zijn er niet andere drivers (de standaard AC'97 bijvoorbeeld) die je kunt proberen om eventuele incompatibiliteiten uit te sluiten? ;)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:37
Trouwens welkom op dit forum _thafreeze_!

Ten eerst lees mijn edit gaarne.
Ten tweede indien je belangrijke informatie hebt kun je deze beter in de startpost
zetten evt. met de edit knop, zodat dat voor iedereen duidelijk is.
Ten derde Hierboven heeft inderdaad gelijk dat dit niet de ideale plek is om zo'n
vraag te posten.
Ten vierde Heb je de handleidingen van je geluidskaart al gelezen? Op google
gezocht en in de FAQ's gekeken en ook nog in GOT de search gebruikt?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overal gekeken.. en kon het nergens vinden.. dat is et em nou juist..

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op 13 juli 2004 @ 19:27:

edit: Zie net dat je 2000 draait 8)7 daar heb je die service niet. 8)7

Als je een codec niet hebt moeten .wav files nog altijd geluid produceren, aangezien deze ongecomprimeerd zijn. Denk eerder aan een los kabeltje(speaker), zeker aangezien je geen ruis meer hoort.
ik hoor wel gesuis.. dus daar ligt het niet aan
.wav bestanden zijn ook die begin deuenen in windows en die hoor ik ook niet
kabeltje los :? uit welke oertijd komt jou geluidskaart ;) nee allee stekkers zitten er in.. nieuwe drivers helpt ook niet :s lijkt wel of windows hem gewoon negeerd ofzo :?

• ReZ1987
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:31:
[...]

ik hoor wel gesuis.. dus daar ligt het niet aan
.wav bestanden zijn ook die begin deuenen in windows en die hoor ik ook niet
kabeltje los :? uit welke oertijd komt jou geluidskaart ;) nee allee stekkers zitten er in.. nieuwe drivers helpt ook niet :s lijkt wel of windows hem gewoon negeerd ofzo :?
h.edink bedoelt waarschijnlijk het kabeltje dat van je geluidskaart naar de speakers toe gaat ;)
Misschien een hele stomme oplossing: maar hang er eens een paar andere boxen aan, zodat je een hardwarematig probleem kunt uitsluiten :)

* ReZ1987 weet het anders ook niet meer :X

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op 13 juli 2004 @ 20:47:
[...]

h.edink bedoelt waarschijnlijk het kabeltje dat van je geluidskaart naar de speakers toe gaat ;)
Misschien een hele stomme oplossing: maar hang er eens een paar andere boxen aan, zodat je een hardwarematig probleem kunt uitsluiten :)

* ReZ1987 weet het anders ook niet meer :X
boxen doen het wel. anders had ik ook geen geluid gehoord als ik gewon een cd afspeel via de cdrom speler.. geluiden die echter op de hd spelen komen dus niet ten gehoor :?

• Barry|IA
Toch maar formatteren? :P

• Hann1BaL
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

freeze, kijk je wel naar de opties die gegeven worden? Zoals die van mij :) Je reageert namelijk niet op eventuele adviezen om het probleem op te lossen.

Je hebt dus ook al je geluidskaart er helemaal uit gehaald? etc?

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 13-07-2004 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 13 juli 2004 @ 21:12:
freeze, kijk je wel naar de opties die gegeven worden? Zoals die van mij :) Je reageert namelijk niet op eventuele adviezen om het probleem op te lossen.
komt omdat er al een paar dubbele in staan.. ik heb alles geprobeert wat er gepost wordt (behalver format ;) daar wacht ik nog ff mee)

• ReZ1987
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:52:
[...]

komt omdat er al een paar dubbele in staan.. ik heb alles geprobeert wat er gepost wordt (behalver format ;) daar wacht ik nog ff mee)
Heb je ook al wat standaard AC'97 drivers geprobeerd?
zoals:
AC'97 CMedia drivers
nVidia nForce (o.a. Audio) drivers (voor nVidia chipset)
Volgens mij zijn dit wel de meest gangbare :)

[ Voor 20% gewijzigd door ReZ1987 op 13-07-2004 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op 13 juli 2004 @ 21:18:
[...]

zoals:
AC'97 CMedia drivers
geprobeert (zijn trouwens de standaar drivers voor mijn geluidskaart op het moment) maar daar ligt het dus niet aan :?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:24
Ga eens naar het configuratiescherm en dan "Geluiden en multimedia".
Check op het eerste tabblad even of je volume naar rechts staat en het vinkje aangevinkt is:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maath180/img/got/volume1.gif
Ga vervolgens aldaar naar het tabblad "Audio" en klik op de knop "Volume" in het vak "Afspelen van geluid".
Check vervolgens of je het vinkje bij "Dempen" uit hebt staan en de volumeschuif bij "Volumeregeling" omhoog hebt staan. Voor geluiden van de PC zelf moet de schijf bij "Wave" ook daar omhoog staan en ook daar moet "Dempen" uit staan.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maath180/img/got/volume2.gif
Mocht dit niet helpen of je kunt er niet eens bijkomen dan raad ik je toch het opnieuw installeren van Windows aan.

Misschien was het wel even handig om te vermelden welk merk en type geluidskaart je hebt.

Dat je wel geluid van de CD hoort door je boxen is niet verwonderlijk: je hebt meest waarschijnlijk een auio-kabeltje tussen je CD-romspeler en geluidskaart zitten dus de muziek wordt niet softwarematig, maar hardwarematig dan naar je geluidskaart gestuurd.

Schiet me ineens te binnen dat je voor het afspelen wel eens de verkeerde geluidskaart zou kunnen hebben gebruikt.
Ga daar voor weer naar "Geluiden & multimedia" vanuit het configuratie scherm, ga naar het tabblad "Audio" en selecteer in het dropdown-lijstje in het vak "Afspelen van geluid" de juiste geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 13 juli 2004 @ 21:35:
Ga eens naar het configuratiescherm en dan "Geluiden en multimedia".
Check op het eerste tabblad even of je volume naar rechts staat en het vinkje aangevinkt is:
[afbeelding]
Ga vervolgens aldaar naar het tabblad "Audio" en klik op de knop "Volume" in het vak "Afspelen van geluid".
Check vervolgens of je het vinkje bij "Dempen" uit hebt staan en de volumeschuif bij "Volumeregeling" omhoog hebt staan. Voor geluiden van de PC zelf moet de schijf bij "Wave" ook daar omhoog staan en ook daar moet "Dempen" uit staan.
[afbeelding]
Mocht dit niet helpen of je kunt er niet eens bijkomen dan raad ik je toch het opnieuw installeren van Windows aan.

Misschien was het wel even handig om te vermelden welk merk en type geluidskaart je hebt.

Dat je wel geluid van de CD hoort door je boxen is niet verwonderlijk: je hebt meest waarschijnlijk een auio-kabeltje tussen je CD-romspeler en geluidskaart zitten dus de muziek wordt niet softwarematig, maar hardwarematig dan naar je geluidskaart gestuurd.

Schiet me ineens te binnen dat je voor het afspelen wel eens de verkeerde geluidskaart zou kunnen hebben gebruikt.
Ga daar voor weer naar "Geluiden & multimedia" vanuit het configuratie scherm, ga naar het tabblad "Audio" en selecteer in het dropdown-lijstje in het vak "Afspelen van geluid" de juiste geluidskaart.
heb ik allemaal al naar gekeken.. dat zijn de eerste dingen dat je doet kijken of iets niet op dempen staat enz enz.. daar ligt het dus niet aan.
kan er iets fout zijn in het register of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb de bios ge reset maar dat helpt dus ook niet :?

• Joen
Maar heb je ook vooral geled op dat rood omcirkelde in dat eerste plaatje? ;)
En dus op dat tabblad "Audio" of daar wel de juiste geluidskaart stata geselecteerd? Het zou kunnen zijn dat er meerdere 'geluidskaarten' op je PC gevonden worden door Windows en dat de verkeerde aangesproken wordt.

Verwijderd

Misschien is je geluidskaart naar de hel....? Zit 'ie er goed ingedrukt?

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op 13 juli 2004 @ 21:18:
[...]

zoals:
AC'97 CMedia drivers
ja had ik al gezegd :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:36:
Misschien is je geluidskaart naar de hel....? Zit 'ie er goed ingedrukt?
dit si een nieuwe.. di andere deed het ook niet.. d8 eerst dat aan de geluidskaart lag maar niet dus want het is het zelfde probleem en jupz hij zit er goed in

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 13 juli 2004 @ 23:31:
Maar heb je ook vooral geled op dat rood omcirkelde in dat eerste plaatje? ;)
En dus op dat tabblad "Audio" of daar wel de juiste geluidskaart stata geselecteerd? Het zou kunnen zijn dat er meerdere 'geluidskaarten' op je PC gevonden worden door Windows en dat de verkeerde aangesproken wordt.
done that :|

• Joen
Eh, je kan ook gewoon je bericht editen hoor ;) :
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
offtopic:
Hmm, iemand enig idee waarom dit plaatje niet vergroot wordt terwijl ik het wel in de tag mee geef?
Laat maar. :P Gewoon te klein formaat gekozen. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Joen op 14-07-2004 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb de boel geformatteerd en wat denk je? precies nog steed geen geluid.. fijn is dat :? :'(

Verwijderd

Misschien omdat dit probleem in jou ogen al te vaak voorkomt in "jou" forum betekend nog niet dat je iemand zo bot hoeft te behandelen ;)

( als reply op barry_loef )

TS:

Heb je al eens geprobeerd je drivers helemaal te verwijderen en na een reboot opnieuw te installeren ?

edit:

beetje spuit 11 zo te zien... op pagina 2 kijken helpt |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is echt gaar, ik heb met een jumper om geet dat ik audio onboard van het mobo afspeel maar dat pakt die ook niet :?

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Je zou het probleem kunnen localiseren door een andere geluidskaart erin te steken (PCI). Indien deze wel voor geluid zorgt ligt het waarschijnlijk aan je moederbord. Indien deze geen geluid geeft zijn er 3 mogelijkheden.
1) slecht geinstalleerd (maar die sluit ik uit)
2) hardware (boxen) die niet werkt
3) volumeregeling waar iets schort

Kan je je miss nog iets herinneren over hoe het komt dat je geluid ineens weg was? Spel? Film? ineens? crash? ... ?

//edit: verkeerd gelezen. Probeer eens je geluidskaart te ontkoppelen dan en te kijken of je geintegreerde geluidskaart van het mobo werkt? (indien je die hebt). Het zou miss ook kunnen dat je PCI-slot beschadigd is maar dat lijkt me zeer onrealistisch. En om welke geluidskaart gaat het hier?

[ Voor 26% gewijzigd door Nick The Heazk op 14-07-2004 11:22 ]

Performance is a residue of good design.

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 10:49:
Misschien omdat dit probleem in jou ogen al te vaak voorkomt in "jou" forum betekend nog niet dat je iemand zo bot hoeft te behandelen ;)

( als reply op barry_loef )
Sorry hoor voor mijn ''botte'' reactie. Ik probeer de topic starter alleen maar te helpen hoor, en mijn advies is/blijft gewoon: Stel je vraag in een ander forum! Dit is een hardwarematig probleem wat je ook met ander soort kaarten kan krijgen.

Het is mij eigenlijk al bewezen, kijk eens naar de signature van iedereen hier! Alle computer-freaks komen nu in dit forum om de TS zijn vragen te beantwoorden, en normaal gesproken zie ik hier niemand van jullie ;)

Conclussie: Stel je vraag in het juiste forum, waar de pc tweakers al zitten!

Verwijderd

Topicstarter
Nick The Heazk schreef op 14 juli 2004 @ 11:18:
Je zou het probleem kunnen localiseren door een andere geluidskaart erin te steken (PCI). Indien deze wel voor geluid zorgt ligt het waarschijnlijk aan je moederbord. Indien deze geen geluid geeft zijn er 3 mogelijkheden.
1) slecht geinstalleerd (maar die sluit ik uit)
2) hardware (boxen) die niet werkt
3) volumeregeling waar iets schort

Kan je je miss nog iets herinneren over hoe het komt dat je geluid ineens weg was? Spel? Film? ineens? crash? ... ?

//edit: verkeerd gelezen. Probeer eens je geluidskaart te ontkoppelen dan en te kijken of je geintegreerde geluidskaart van het mobo werkt? (indien je die hebt). Het zou miss ook kunnen dat je PCI-slot beschadigd is maar dat lijkt me zeer onrealistisch. En om welke geluidskaart gaat het hier?
ik heb al met meerdere pci sloten geprobeerd alleen dat verhelpt het probleem niet. ik heb ook al een andere geluidskaart geprobeerd. en dat hielp ook niet. boxen doen het voor de rest gewoon perfect.. en hoe het kwaqm eigenlijk gewoon in eens.. eerst deed die het bij een paar keer opnieuw opstarten niet.. en since 2 dagen helemaal niet meer. er zat een creative live! in en ni een trust 5.1 Sound expert optical. maar het ligt volgensmij niet aan de kaart. want geluid van de cdrom speelt die wel gewoon.. en bij het opstarten kraamt die eerst wel gewoon onzin uit tot windows start.. heel vaag allemaal

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Lijkt op een typisch electronica probleem, Het begint ineens en het wordt steeds erger en erger. Heb je al eens gecheckt of er niets op je moederbord ligt of er kortsluiting is of iets dergelijk. Maar zoals je zegt redelijk vaag.
Waarschijnlijk kan het moederbord het signiaal niet doorsturen. Maar dat lijkt me ook niet realistisch want er moet altijd wel iets verzonden worden, dus je zou op z'n minst geruis/gekraak moeten hebben. Heb je al eens geluid van andere Line-In's geprobeert? Zoals bijvoorbeeld een microfoon?

Performance is a residue of good design.

Verwijderd

Topicstarter
Nick The Heazk schreef op 14 juli 2004 @ 11:53:
Lijkt op een typisch electronica probleem, Het begint ineens en het wordt steeds erger en erger. Heb je al eens gecheckt of er niets op je moederbord ligt of er kortsluiting is of iets dergelijk. Maar zoals je zegt redelijk vaag.
Waarschijnlijk kan het moederbord het signiaal niet doorsturen. Maar dat lijkt me ook niet realistisch want er moet altijd wel iets verzonden worden, dus je zou op z'n minst geruis/gekraak moeten hebben. Heb je al eens geluid van andere Line-In's geprobeert? Zoals bijvoorbeeld een microfoon?
line in doet het wel.. de microfoon die doet het wel. ik hoo rok wel gesuis door de boxen maar mer ook niet net asof die dus geen signaal naar de geluidskaart toe stuurt.. alle jumpers staan voor de rest ook doe du ik snap er de balle van :?

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:05

FlashBang

Hoi.

Barry|IA schreef op 14 juli 2004 @ 11:35:
[...]

Sorry hoor voor mijn ''botte'' reactie. Ik probeer de topic starter alleen maar te helpen hoor, en mijn advies is/blijft gewoon: Stel je vraag in een ander forum! Dit is een hardwarematig probleem wat je ook met ander soort kaarten kan krijgen.

Het is mij eigenlijk al bewezen, kijk eens naar de signature van iedereen hier! Alle computer-freaks komen nu in dit forum om de TS zijn vragen te beantwoorden, en normaal gesproken zie ik hier niemand van jullie ;)

Conclussie: Stel je vraag in het juiste forum, waar de pc tweakers al zitten!
Een mod zal tog wel besluiten of de vraag in een verkeerd forum staat of niet.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Problemen die gerelateerd zijn aan audio kun je zover ik weet nog steeds kwijt in het audio forum :). In de basis is heel GoT gericht op de computerfreaks, AVH is daar niet anders in, al trekt het ook veel mensen die zich met audio bezig houden waar geen PC aan te pas komt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg wel gekraak nu door de boxen maar nog steeds geen muziek :? ik snap er nix meer van.. ik lees op andereboards wel ook het probleem maar die zijn niet opgelost :? tijd voor een nieuwe mobo denk ik :?

• Barry|IA
Nee! Je kan ook proberen even het mobo eruit te halen, er weer in met alle hardware. Misschien zit er iets niet goed ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Barry|IA schreef op 14 juli 2004 @ 16:31:
Nee! Je kan ook proberen even het mobo eruit te halen, er weer in met alle hardware. Misschien zit er iets niet goed ofzo.
hmmm ideetje voor een zondag. blijf trouwens maar komen met ideen want ik ben echt radeloos op het moment.. thnx

• Barry|IA
Wat zit er eigenlijk voor de rest in je computer? Probeer anders WindowsXP te installeren, die herkent meer hardware dan Windows2000. Ook kan je even goed nagaan of je wel alle hardware van je mobo geinstalleerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Xp?? ik denk het ook wel.. NOT.. rampen OS.. nee voor de rest wat van belang is .... AsuS A7v333 Athlong xp 2000+ 120 gb HD maxtor + Ati radeon 9700pro

• Barry|IA
Ach iedereen die een beetje met pc's kan werken, zal WinXP wel wat hoger prijzen dan 2000 oid.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:05

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:59:
Windows Xp?? ik denk het ook wel.. NOT.. rampen OS.. nee voor de rest wat van belang is .... AsuS A7v333 Athlong xp 2000+ 120 gb HD maxtor + Ati radeon 9700pro
Rampen OS :? :?

Athlong _/-\o_ :D

Verwijderd

Topicstarter
ok kheb weer een kleine update..
ik heb vandaag alles uit de kast gehaald (letterlijk en figuurlijk.. alles schoon gemaakt.. en wat denk je?? juist er gebeurt nog steeds nix :(
nou moet ik maar iets tegen mijn princiepes in proberen en dat is XP :'(

Verwijderd

Topicstarter
Xp staat er op en er is nog steeds geen gluid

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Conclusie = Soundcard stuk :? , btw bij de nieuwere mobo`s hoef je toch geen jumpertje om te zette op het mobo om over de onboard te spele ?
Over het algemeen doe je dat in het bios.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Wat dan van je Speakers die op je systeem aangesloten zitten? Zijn die nog wel goed...

Ik heb ook een curieus probleem gister gehad dat mijn onboard (ac97) het niet meer deed.

Na een uurtje tobben en restarts heb ik em maar uit gedaan en een paar uur later weer aangedaan -> verlossing, hij deed het weer.

Misschien testen met een koptelefoon ofzo?

• tdn135
  • Niet online
Wat voor geluidskaart had je? Ac-'97? Probeer eens die drivers van realtek (ftp://210.51.181.211/pc/ac97/alc650/wdm_a361.exe). Deze werken voor mij prima.

Of kijk eens in de bios, misschien is de geluidskaart daar uitgeschakeld.

[ Voor 34% gewijzigd door tdn135 op 18-07-2004 19:49 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je nu een onboard geluidskaart of een aparte?? (Omdat je het in de SP erover hebt dat je een ander slot al geprobeerd hebt..)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 18 juli 2004 @ 19:21:
Conclusie = Soundcard stuk :? , btw bij de nieuwere mobo`s hoef je toch geen jumpertje om te zette op het mobo om over de onboard te spele ?
Over het algemeen doe je dat in het bios.
er zit een nieuwe geluidskaart in.. werkt wel in een ander systeem.. vorige geluidskaart deed het zelfde.. daarom heb ik een nieuwe gekocht.. ik heb een A7V333 die staat bekent om zijn vele jumper instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik wil niet lullig doen ofzo.. maar de laatste 5 posts.. zijn al een keer eerder behandeld..

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ok, jumper werkt niet, OS maakt niet uit, geluidskaart ligt het niet aan, verschillende pci slots maakt ook niet uit, hardware opnieuw inpluggen werkt niet, hoevaag kan een probleem zijn :? onboard werkt ook niet...

maar, als je onboard files gaat spelen moet windows dat ook weten natuurlijk, staat dat goed? en onboard staat dus wel aan in de bios?

ik zou t ook nie meer weten... denk dat je mobo kaduuk is, maar vind t zo vreemd dat en onboard en via pci niet werkt.... toevallig geen irq conflict tussen soundcard en iets anders? alhoewel je onboard dan nog steeds zou moeten werken...

Verwijderd

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op 19 juli 2004 @ 01:08:
ok, jumper werkt niet, OS maakt niet uit, geluidskaart ligt het niet aan, verschillende pci slots maakt ook niet uit, hardware opnieuw inpluggen werkt niet, hoevaag kan een probleem zijn :? onboard werkt ook niet...

maar, als je onboard files gaat spelen moet windows dat ook weten natuurlijk, staat dat goed? en onboard staat dus wel aan in de bios?

ik zou t ook nie meer weten... denk dat je mobo kaduuk is, maar vind t zo vreemd dat en onboard en via pci niet werkt.... toevallig geen irq conflict tussen soundcard en iets anders? alhoewel je onboard dan nog steeds zou moeten werken...
mja .. denk dat het enige wat over blijft is een nieuwe mobo proberen :'(

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu dus een nieuwe mobo er in gezet maar dat mag niet baten :s
iemand nog iddeen?

Verwijderd

als je je speakers aansluit aan een discman heb je dan wel geluid :?

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
Hey, ik zat hier net aan te denken na het hele topic doorgelezen te hebben.

Volgens mij had een ventje een week geleden hetzelfde dat hij geen geluid kreeg. Hij had ook bijna alles geprobeert, maar bleek uiteindelijk dat zijn speakersetje kapot was gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
speaker sets doen het nog goed. kheb ze aangesloten op de laptop en prima doen ze het.

fftjes een reminder.

ik heb dus geprobeert:

nieuwe geluidskaart
nieuw moedeerbord
format
boksen getest

Verwijderd

Je sluit je boxen toch wel op de juiste aansluiting aan ( line out en geen line in bijvoorbeeld ) :?

Verwijderd

Topicstarter
de boxen doen het wel en ze zijn ook goed aangelsten omdat ik via de cdromspeler wel gewoon audio kan afspelen. (3e x)

Verwijderd

mijn advies... laat iemand anders er eens naar kijken of breng je pc weg...
Pagina: 1