Combinatie Webcam/Digicam gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 15:23
Edit van dinsdag 13 juli: even naar beneden scrollen plz ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Black-Death op 13-07-2004 21:24 ]

Verwijderd

Volgens mij je nog niet echt gezocht, naar wat reviews e.d. Je vraag over de CMOS sensor kan je gewoon met google vinden.

Misschien is het handig om eens de faq's e.d. door te lezen, aangezien je hier nogal nieuw bent :)

• Black-Death
Bedankt, maar ik weet niet echt waar ik dan moet zoeken. het liefst in het Nederlands, maar Engels is ook geen enkel probleem.

Edit: en dan nog iets. Is 15 fps voor een webcam veel? Ik bedoel, merk je dat echt tijdens webcammen? Of is 30/60 toch wel echt het minste?

[ Voor 37% gewijzigd door Black-Death op 12-07-2004 23:17 . Reden: Edit ]

• Black-Death
Kick en toevoeging:
Ik heb mn oog laten vallen op Philips ToUcam Pro II webcam. Deze wilde ik graag gebruiken als zowel een webcam als digicam. Dat kan toch? en over digicam, hoeveel mb ruyimte heeft de Philips ToUcam Pro II webcam dan? Ik kan dat nergens vinden :?

Edit: hier lees k ergens dat ie niet als camera kan worden gebruikt. Op zich logisch, als er nergens staat dat hoeveel mb er in zit, maar je wel foto's kan maken achter je pc.

Maar hoeveel FPS moet je minimaal hebben in je webcam?

[ Voor 31% gewijzigd door Black-Death op 13-07-2004 17:08 ]

• Emetic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-03 13:54

Emetic

Blook

Een webcam is geen digicam; een webcam zit aan je PC vast. En daar is net zoveel opslagruimte als jij wilt gebruiken.

De Supermolecuul

• Emetic

Emetic

Blook

Goed, je had het dus zelf al gevonden. :+

Een webcam gebruiken om te msn-en kan prima met 15 fps, als je een kort filmpje (op snoerlengte afstand van je PC) wilt opnemen, dan is 30 fps leuk omdat de kwaliteit beter is. Voor het maken van een capture is 60 fps wel fijn, de cap is dan scherper.

Kan je misschien niet beter een digicam kopen die je óók als webcam kunt gebruiken?

De Supermolecuul

• Black-Death
Bedankt
Kan je misschien niet beter een digicam kopen die je óók als webcam kunt gebruiken?
Ja, dact ik ook al aan :D. Maar het liefst niet te duur. Enig idee?
Het webcammen is dan puur voor msn ofzo, niet echt filmpjes maken ofzo. Als de foto's nog van goeie kwaliteit zijn, zou dat toll zijn :D

• Emetic

Emetic

Blook

Ik geloof dat HP en Trust die dingetjes verkopen.

De Supermolecuul

• Black-Death
Emetic schreef op 13 juli 2004 @ 17:20:
Ik geloof dat HP en Trust die dingetjes verkopen.
Ja, Trust heeft wel mooie modellen, maar zo weinig geheugen / fps. Dat vind ik wel jammer.

Zometeen ff bij HP kijken.

• Black-Death
Update:
Ik dnek dat ik ga kiezen tussen de volgende twee, waarvan ik de eerste denk ik iets beter vind. Iemand ervaringen? Reviews?

Trust 750 LCD PowerC@m 82 euro goedkoopste Tweakers
Technische specificaties
Digitale camera voor het maken van max. 200 opnames met ingebouwd 16 MB flash-geheugen
4 cm kleuren TFT LCD scherm als zoeker, voor zoom preview, bekijken foto- en video-opnames en menufuncties
Sensor resolutie 2.0 Megapixel (1600 x 1200), cameraresolutie 3,0 Mpixels (2048 x 1536), beeldresolutie 4 Mpixels (2272 x 1704)
10 staps 4 x digitale zoomfunctie
Geheugen uit te breiden tot 512 MB met optionele SD of 128MB MMC geheugenkaart
Ingebouwde, uitschakelbare automatische flitser, rode-ogenreductie
Ingebouwde lensbescherming via aan/uitschakelaar
Video-opnames 352 x 288 bij 15 fps
Webcamfunctie tot 25 fps bij 352 x 288 (alleen voor Windows)
Witbalansinstellingen: automatisch, zonlicht, lamplicht, TL-verlichting
Zelfontspanner van 10 seconden met aftelling, akoestisch en zichtbaar op het scherm
JPEG geheugencompressie voor optimaal geheugengebruik
Datum- en tijdregistratie
Opnames direct toegankelijk, zoals op losse harde schijf in computer
Video out aansluiting (PAL / NTSC)
USB-aansluiting
½ inch lichtgevoelige CMOS sensor (min. 145 lux)
Vaste brandpuntsafstand met macrofunctie
Automatische uitschakeling voor langere levensduur batterijen
Meegeleverde Windows software: ArcSoft: PhotoImpression 3.0, VideoImpression 1.6, PhotoBase 3.0, FunHouse 1.0
Productafmeting HxBxD (in mm): 60 x 95 x 38

Inhoud verpakking
Camera
USB-kabel
Batterijen (2x AA Duracell Ultra)
Draagtas
Polsriem
Cameravoet
TV-out kabel (RCA)
CD-ROM met stuurprogramma's, handleiding en applicatiesoftware
Meertalige gebruikershandleiding
Foto's
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

730S LCD POWERCAM ZOOM 84 euro goedkoopste @ Tweakers

Technische specificaties
Tot 80 opnames of tot 4 minuten video met 16 MB CF geheugen
4 cm kleuren TFT LCD-scherm als actieve zoeker, voor zoom-preview, bekijken opnames en menufuncties in diverse talen
4 keer digitale zoom
Ingebouwde flitser met de functies: aan/ uit/ auto
Sensor resolutie 2.0 Megapixel (1600 x 1200), cameraresolutie 3,1 Mpixels (2048 x 1536), beeldresolutie 4 Mpixels (2340 x 1755)
Geheugen uit te breiden tot 512 MB met optionele CF-kaart
JPEG-geheugencompressie voor optimaal geheugengebruik
Video-uitgang om foto's op TV te bekijken
Zelfontspanner met akoestische en optische signalering
Registratie datum en tijd
Witbalansinstelling
Webcam-functie, maximaal 20 frames per seconde (alleen voor Windows)
Vaste brandpuntsafstand met macro-optie
Aan/uit-schakelaar en automatische uitschakeling voor langere levensduur batterijen
USB-aansluiting voor eenvoudige installatie en snelle beeldoverdracht
Opnames direct bereikbaar; herkenning op computer als uitneembare schijf (voor Macintosh and Windows)
Macintosh-mogelijkheden: direct bereikbare opnames herkend als verwisselbare schijf
Meegeleverde Windows-software: Ulead Photo Express 4.0, Photo Explorer 7, COOL360 en Video Live Mail
Gevoelige lichtsensor (min. 100 lux)
Productafmeting (HxBxD in mm): 60 x 98 x 47,5

Inhoud verpakking
Camera
USB-kabel
TV-Uit kabel (RCA)
16 MB CF-kaart
Batterijen (2x AA Duracell Ultra)
Driepoot
Inclusief draagtas
Polsriem
CD-ROM met drivers, toepassingssoftware en gebruiksaanwijzing
Meertalige gebruikershandleiding

Mods?: kan iemand de topictitel veranderen naar 'Combinatie Webcam/Digicam gezocht' editten?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 10:48
AV -> GT + titelfix

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Black-Death
Kick

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Je moet weten dat trust niet bekend staat op de kwaliteit van de camera`s. Maar als je hem voor simpel huis tuin en keuken werk wilt gebruiken kan je ze best gebruiken. Voorals als je het heel goedkoop wilt.

Dus koop gewoon degeen die jij het mooist vind.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sommige digicams kun je met behulp van extra software (dus niet de meegeleverde) ook gebruiken als webcam. Ff de search gebruiken is het devies...kan zo 123 de link niet meer vinden. Maar ik meen dat dat goed samenwerkte met canon camera's...dat zou betekenen dat je gewoon een digicam kunt kopen met goede kwaliteit, en die als je wilt als webcam gebruiken.

Aan de andere kant snap ik niet dat mensen die een digicam kopen, niet die paar tientjes meer hebben voor een normale webcam van 15 euro @ Mediamarkt...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Black-Death
Beiden bedankt voor de reacties. Ik ga eens even kijken naar dat wat The_Eagle allemaal vertelde.

Edit: http://www.softcam.com/ <-- dat is dus dat programmaatja. Maar hoe weet ik nou welke dat ondersteunt?

[ Voor 37% gewijzigd door Black-Death op 14-07-2004 19:50 ]

• Black-Death
nou ik heb dus wat rondgekeken, maar die Canon dingen zijn we toch wat te duur. Die Trust, goed genoeg voor webcammen en foto's voor op vakantie?

dit moest een edit zijn, maar ik drukte op quote 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Black-Death op 14-07-2004 19:54 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:07

Garyu

WW

Black-Death schreef op 14 juli 2004 @ 19:53:
nou ik heb dus wat rondgekeken, maar die Canon dingen zijn we toch wat te duur. Die Trust, goed genoeg voor webcammen en foto's voor op vakantie?

dit moest een edit zijn, maar ik drukte op quote 8)7
Ik zou het niet doen. Ik heb genoeg Trust-foto's gezien om te kunnen zeggen dat het echt geen digicams zijn. Als webcam zou je ze misschien kunnen gebruiken, maar de kwaliteit is ver te zoeken. Als je later ook nog eens van je vakantiefoto's wil genieten, dan zou ik een echte camera kopen. Zelfs de foto's uit zo'n wegwerpcamera zijn veel beter qua kwaliteit dan die Trust-dingen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Black-Death
Raar. Ik heb ook foto's gezien met die Trust camera 750 nogwat die juist wel heel goed waren.

• Black-Death
Oke.
Ik heb nu de Kodak EasyShare CX7300 op het oog. Dit lijkt me een erg goeie cam. Iemand ervaringen met dit beestje?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je kunt niet steeds maar nieuwe keuzes maken en dan de meningen vragen om vervolgens n.a.v. die meningen maar weer een andere keus te maken, lees zelf eens wat reviews, probeer google eens, je weet wel een ZOEKmachine.. Tweakers is geen vraagbaak voor mensen die niks willen ondernemen maar wel het onderste uit de kan willen hebben.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat rickstar zegt...
Zoek zelf eerst wat informatie over het apparaat dat je op het oog hebt, voordat je zomaar een merk en type aanduiding post. Als je dan nog specifieke vragen hebt, kan je die daarna nog stellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.