Linksys WUSB11 werkt niet XP/Wireless Zero Configuration

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb laatst de Linksys WUSB11 gekocht icm een Linksys Router/AP. Nu is het probleem als ik deze gewoon gebruik icm windows xp dat hij het prima doet, alleen elke minuut verliest hij even de verbinding.
Als ik aan het downloaden ben, heb ik elke minuut een dipje van 2 a 3 seconden van 0kb/s zegmaar.

Na wat opgezocht te hebben bleek dit te liggen aan de wireless zero configuration service in windows. Maar als ik deze uit zet, heb ik helemaal geen verbinding meer.

Verder werd er bij de WUSB11 adapter WLAN monitor meegeleverd, alleen werkt deze niet (goed) met windows XP samen.

Heeft er misschien iemand een idee wat ik kan doen om dit stabiel te krijgen? Is er een mogelijkheid om gewoon windows zero configuration management te gebruiken, maar geen last te hebben van die uitval elke minuut? Of is er andere externe software die ik hiervoor kan gebruiken?

Ik begin er een klein beetje moedeloos van te worden eigenlijk, dus alle hulp is welkom :*)

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Sorry om niet te helpen, maar ehm:

Ik heb juist het probleem dat ik die WZC niet heb: hoe kom jij eraan? Heb je die zelf geinstalleerd? Of heeft Linksys die voor je geinstalleerd? En zo ja, wanneer?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Rodyman
Cavorka schreef op 12 juli 2004 @ 20:02:
Sorry om niet te helpen, maar ehm:

Ik heb juist het probleem dat ik die WZC niet heb: hoe kom jij eraan? Heb je die zelf geinstalleerd? Of heeft Linksys die voor je geinstalleerd? En zo ja, wanneer?
De wzc zit volgens mij standaard in windows XP . Ik heb XP Professional maar durf niet te zeggen of hij ook in de Home versie zit.

Heb je alle updates (ook servicepacks) geinstalleerd via windowsupdate.com ?

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Yup, volledig up-to-date. Het wordt gekker en gekker. Dus iedereen heeft die service... automatisch... behalve ik? :) Dat is nog eens vaag.

http://www.theeldergeek.com/wireless_zero_configuration.htm

Die zegt het ook, hij zou op Automatic moeten staan. Maar jij kijkt dus ook via run... > msconfig > services?

[ Voor 39% gewijzigd door Cavorka op 12-07-2004 20:16 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Rodyman
nah ik kijk via configuratie scherm->administrative tools->services maar da's t zelfde volgens mij

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Ja das ook feestelijk. Daar staat ie dus wel tussen. 8)7

Schiet mij maar lek. Wat een prutsers bij Linksys, als je nou gewoon uitleggen waar ik het kan vinden. Mijn excuses voor deze topic hijack. @ Moderator: Trash anders mijn replies.

[ Voor 20% gewijzigd door Cavorka op 12-07-2004 20:28 ]

• Rodyman
Cavorka schreef op 12 juli 2004 @ 20:27:
Ja das ook feestelijk. Daar staat ie dus wel tussen. 8)7

Schiet mij maar lek. Wat een prutsers bij Linksys, als je nou gewoon uitleggen waar ik het kan vinden. Mijn excuses voor deze topic hijack. @ Moderator: Trash anders mijn replies.
hehe maak nie uit, als iemand mijn probleem nu ook nog kan oplossen zijn we allemaal blij :)

• Rodyman
Rodyman schreef op 12 juli 2004 @ 19:29:
Ik heb laatst de Linksys WUSB11 gekocht icm een Linksys Router/AP. Nu is het probleem als ik deze gewoon gebruik icm windows xp dat hij het prima doet, alleen elke minuut verliest hij even de verbinding.
Als ik aan het downloaden ben, heb ik elke minuut een dipje van 2 a 3 seconden van 0kb/s zegmaar.

Na wat opgezocht te hebben bleek dit te liggen aan de wireless zero configuration service in windows. Maar als ik deze uit zet, heb ik helemaal geen verbinding meer.

Verder werd er bij de WUSB11 adapter WLAN monitor meegeleverd, alleen werkt deze niet (goed) met windows XP samen.

Heeft er misschien iemand een idee wat ik kan doen om dit stabiel te krijgen? Is er een mogelijkheid om gewoon windows zero configuration management te gebruiken, maar geen last te hebben van die uitval elke minuut? Of is er andere externe software die ik hiervoor kan gebruiken?

Ik begin er een klein beetje moedeloos van te worden eigenlijk, dus alle hulp is welkom :*)
Niemand die hier een oplossing heeft? Ik neem aan dat er wel meer mensen zijn met de WUSB11 usb adapter?

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 14:53
Ik zag dit op de site van linksys:

Product: WUSB11

Classification: Driver Release History

Release Date: 12/03/01

Last Driver Version: 1.2.2.55

Version 1.2.2.55

- Includes all previous driver updates
Added Zero-Config support
- Added Windows XP support