[WLAN] Interwel wel via kabel, niet via Wirelss

Pagina: 1
Acties:

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Wat is het geval?

Vandaag een Wireless Router / Access Point (Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G) geinstalleerd, PCI kaart geinstalleerd (Linksys). Daarna Router achter Modem gezet, originele netwerk kabel, die dus eerst in mijn modem zat, in de router gestopt. Kabel tussen router en modem. Resultaat: internet doet het. Maar alleen via die kabel.

Het hele wireless gebeuren wordt niet gevonden. Er staat een Wireless Network Connection in mijn system tray, maar hij vind helemaal geen netwerk. De router en computer staan iets van 10 meter uit elkaar, het lijkt me dus niet dat het daar aan ligt.

De informatie die op mijn router staat, ziet er allemaal goed uit en komt overeen met zoals mijn ISP (Multikabel aka Quicknet) het uitlegt.

In het Wireless Status gedeelte van mijn router staat:
code:
1
2
3
4
5
6
    MAC Address:     00:0F:66:57:16:76           
            Mode:    G-Only          
            SSID:    EVOlution           
            DHCP Server:     Enabled         
            Channel:     11          
            Encryption Function:     Disabled

Dit lijkt me toch goed. Is er iets dat ik ben vergeten? Ik heb echt alles exact gedaan zoals het in de handleiding staat, zowel van de PCI kaart als van de Router. :(

Ik kan namelijk, naar mijn weten echt helemaal niets instellen, van de wireless connectie van de PCI kaart, aangezien ik helemaal geen netwerk vind.

PS: Ik zou graag ff zoeken, maar de Search doet het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Cavorka op 11-07-2004 13:55 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet je wel zeker dat je PCI kaart de 11G standaard ondersteund?
Aangezien de router op G-Only staat...

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Uiteraard: Linksys WMP54G.

Is het misschien mogelijk dat ie een ander channel gebruikt ofzo? Of hoef je dat nooit in te stellen?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je zou inderdaad eens een ander kanaal kunnen proberen.
Wat je eventueel ook even na kunt kijken is of op de wireless router de SSID broadcasting wel aanstaat, anders zul je op je PC inderdaad geen netwerk vinden.

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
SSID Broadcasting staat aan.

Ik ga nu maar wat andere channels proberen.

* Cavorka wordt echt zo moe van het installeren van computer hardware. Waarom is het in mijn hele leven nog nooit gewoon: plug, stroom, aan en het werkt geweest. NOG ******* NOOIT! *argh, the frustration*

Computer hardware is gewoon dom beyond belief.

[ Voor 10% gewijzigd door Cavorka op 11-07-2004 14:22 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Probeer zoals gezegt voor de grap eens kanaal 3 of 4 (die zijn meestal vrij), en probeer het nog eens. Maakte bij mij best wel verschil, ookal zal dat door de sceptici als minimaal worden gezien. Golven zijn nl langer dan met kanaal 11, en komen dus verder.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Is je modem misschien ook al een router. Modem router en wireless router in 1 netwerk willen weleens voor problemen zorgen. Zet dan van de wireless router de routermogelijkheid uit en gebruik hem enkel als switch.
Ik zie dat het kabel is, volgens mij worden die niet vaak met router/modem geleverd maar je weet het maar nooit, de specs van je modem zijn sowieso nog niet bekend gemaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door siknu op 11-07-2004 14:30 ]

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Modem: Motorola SB4200E Surfboard Modem

Zijn er eigenlijk hier ook mensen die dus en een netwerk kaart en een WLAN kaart in hun computer hebben zitten?

Kan je dus via beide tegelijke internetten? En als dat niet zo is, zou dat dan betekenen dat je dus maar een van twee kan gebruiken: en dus niet bijvoorbeeld internetten via de een, en via de wireless bestanden delen met een laptop? Als dat zo is, dan begrijp ik er namelijk helemaal niets meer van.

[ Voor 6% gewijzigd door Cavorka op 11-07-2004 14:31 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 16:41
Op mijn stage hadden we laptops met en wireless(asus kaartje) en een gewone onboard netwerk kaart.
Maar als je dan met beide probeerde te werken dan ging dat voor geen meter dus als ik grote bestanden moest downen trok ik het wireless kaartje er even uit.
Met beide probeerde hij een gedeelte wireless en een gedeelte via een draadje binnen te halen

[ Voor 16% gewijzigd door lordgandalf op 11-07-2004 14:35 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
lordgandalf schreef op 11 juli 2004 @ 14:34:
Op mijn stage hadden we laptops met en wireless(asus kaartje) en een gewone onboard netwerk kaart.
Maar als je dan met beide probeerde te werken dan ging dat voor geen meter dus als ik grote bestanden moest downen trok ik het wireless kaartje er even uit.
Met beide probeerde hij een gedeelte wireless en een gedeelte via een draadje binnen te halen
Het zou kunnen dat dat het is, maar dan kon je dus wel je wireless netwerk vinden, dat lukt bij mij dus al niet. Zoals gezegd: stel dat ik via een kabel wil internetten en wireless wil file-sharen (lokaa) dan kan dat dus niet. Nu zowieso dus niet...

Ik heb net geprobeerd door de kabel eruit te doen of het dan wel werkte, maaer dan vindt ie niets. Netwerk kaart gedisabled, reboot: weer niets. Het wireless gedeelte werkt dus (nog) niet. Ik ga maar even verder zoeken. Handig is dus ook dat je / ik niet weet of het bij de router of bij de PCI kaart zit.

---------------------------------------------

Ik net nog maar even alle manuals doorlezen... er staat dus echt gewoon helemaal nul, komma niets, nada, noppes, over wat je moet doen of wat de reden kan zijn dat je geen wireless netwerkt vindt. *zucht*

[ Voor 17% gewijzigd door Cavorka op 11-07-2004 16:30 ]

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Ik ben maar een beetje aan het browsen geslagen op de support site van Linksys, maar daar hebben ze het over de 'Wireless Zero Config' service die ik aan zou moeten zetten. Maar ja je raad het al: die staat dus niet tussen de lijst met beschikbare services.

Kan iemand checken (met dezelfde kaart) of hij/zij deze service heeft aanstaan (zie de link onder over waar hij moet staan)? Ik zelf draai XP Pro SP1.

Zie hier

*Edit: Net geprobeerd de drivers + setup opnieuw te downloaden. De bijgeleverde Setup.exe (uit het zip bestand) flitst heel even aan en doet dan niets (net als de Setup.exe die op de bijgeleverde CD zat). Zelf de driver aanwijzen helpt niet, hij zegt dan dat die ouder is of niet beter dan degene die ik nu heb.
Ik heb de kaart dus wel degelijk geinstalleerd (nadat ik hem erin had gestopt opstartte ging het 100% smooth qua installatie van de CD, toen vond ie de drivers perfect).

Zou het nog kunnen dat het uitmaakt of je dus een NIC (een andere netwerk kaart ernaast hebt), op de site van Linksys zeggen ze van wel.
You will need to disable the NIC if you want to use the wireless card.
Echter ik wil eerst die service draaiend krijgen, want ik heb gisteren op advies van iemand anders de kaart al gedisabled. Dit hielp jack shit. :( Ik wil eerst een netwerk vinden, dan zie ik wel weer wat voor problemen ik dan krijg.

*Edit 2: Firmware van de router is ook de nieuwste, driver van de PCI kaart ook.

[ Voor 51% gewijzigd door Cavorka op 12-07-2004 19:53 ]

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Okay, via dit topic kwam ik er dus achter dat ik ergens anders moest zoeken naar die service. Nu de service aangezet, en voila: a Wireless Network has been found.

* Cavorka is happy. :o)

Pagina: 1