[W2k3] Explorer fout, reinstall

Pagina: 1
Acties:

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-04 15:26
Ik heb vandaag mijn pa zijn pc formatteerd maar na het runnen van de windows update en een reboot kreeg ik de foutmelding: Explorer.exe heeft een fout gemaakt. U moet windows opnieuw installeren (iets in die aard)
Geen probleem, ik installeer windows opnieuw, maar tijdens de instal geeft hij weer een fout en loopt volledig vast :S
Opzich geen probleem, want ik zou de HDD opnieuw kunnen formatteren, maar ik had pas de backup file er terug opzetgezet, en die heb ik geknipt van mijn HDD |:( |:( |:( En dat zijn bestanden die NIET mogen verloren gaan, ivm mijn pa zijn werk enzo ;)

Nu heb ik op GOT en topic een gelijkaardig topic gevonden, maar daar werd ik niks wijzer uit :S Windows ME --> explorer fout, start niet op

Daarna heb ik mijn pa zijn HDD in mijn pc gestopt maar toen boote mijn pc niet, ik denk dat het komt door de oude HDD van mijn pa, een Quantum Fireball Plus LM 3.5 Series, of heeft het iets met het Master - Slave principe te maken :? Want er staat een jumperke op die HDD. Of is het een ATA conflict? Mijn HDD is ATA 100 en deze is ATA 66 :?

Alvorens bedankt, en dit moet toch echt optelossen zijn, niet?

EDIT:

Sorry systeemspecs van mijn pa zijn pc:
P3 800MHz
128MB SDram
Onboard VGA (Intel 815EEA mobo)
20GB Quantum Fireball

[ Voor 6% gewijzigd door Skyline GT-R op 12-07-2004 15:22 ]

Verwijderd

2 Dingen:

Als je de schijf uit de PC van je vader in jouw PC steekt moet je wel letten op de Master / Slave instellingen.

Om zeker te zijn is het aan te raden om de schijf solo op de 2e IDE poort aan te sluiten en in de BIOS alle HD automatisch te laten detecteren.

Wat ik altijd doe als ik Windows moet installeren is inderdaad alle belangrijke gegevens backuppen en dan ten minste de C schijf herformatteren. Zo kunnen er geen conflicten ontstaan bij de herinstallatie

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan het met partition magic, daar een bootdisk mee maken, en dan die HDD erin hangen weer, en dan via dat floppie die HDD logical maken (secondair) en zorgen dat jouw HDD op master hangt en die Primary maken.