Toon posts:

Asus A7N8X bios update werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7N8X2.0 met bios versie 1003 volgens het opstartscherm. Als ik echter kijk naar de gegevens met Asus Probe staat er ACPI Bios rev 1007.

Ik wilde met behulp van Asus update de bios updaten maar dan krijg ik de melding dat er geen nieuwe bios beschikbaar is.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd om gewoon op old-skool manier de BIOS te downloaden en in een DOS omgeving te flashen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben daar helaas niet zo in thuis.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Als je boot staat er press ALT+F2 to enter AWDFLASH (sowiets ...) doe het via daar :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:35:
Kijk eens in de FAQ, daar staat een precieze beschrijving hoe je dat eenvoudig kan doen.

Works like a charm (hier zo'n zelfde bordje en het werkt prima), het enige wat ik vaak doe is een backup maken van het huidige bios ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:35:
Op de Asussite staat een heel duidelijke FAQ/info bij het awdflash tooltje :) Staat gewoon op diezelfde page als waar je de BIOS downloadt.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 11:31

JanW23

Mine mine mine mine

Waar je ook nog aan kan denken is het volgende: Heeft een bios-update voor jou wel zin? Je kan wel altijd de nieuwste erop zetten maar zolang je geen problemen hebt, zou ik het risico niet nemen om een bios-update te doen. (aangezien je zelf zegt dat je er niet zo in thuis bent) Het is bij mij ook ooit een keer fout gegaan (onlangs ik de goeie bios software had). Zeg dan maar TaTa tegen je mobo-tje

[ Voor 8% gewijzigd door JanW23 op 12-07-2004 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik de bios zou willen updaten is dat ik een andere processor erin wil. Momenteel heb ik een AMD 2000+ (draait als een 2600+ ;) ).
De bios versie 1003 zou niet geschikt zijn voor de nieuwere AMD's?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

JanW23 schreef op 12 juli 2004 @ 11:47:
Waar je ook nog aan kan denken is het volgende: Heeft een bios-update voor jou wel zin? Je kan wel altijd de nieuwste erop zetten maar zolang je geen problemen hebt, zou ik het risico niet nemen om een bios-update te doen. (aangezien je zelf zegt dat je er niet zo in thuis bent) Het is bij mij ook ooit een keer fout gegaan (onlangs ik de goeie bios software had). Zeg dan maar TaTa tegen je mobo-tje
Als je je bios verkeerd flasht, dan kan je altijd nog proberen die te recoveren. Mocht je dit niet zelf lukken dan is er ook nog wel ergens een adresje te vinden waar ze het voor je kunnen doen, moet je alleen je bioschippie eruit wippen en opsturen. En als laatste redmiddel kan je een nieuwe bestellen bij je producent van je moederbord.

Dus om nu gelijk je bordje te begraven is onzin ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En zie verder ook de FAQ van dit subforum onder deze gedeelten:
Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?
Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?

:)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
- Maak een DOS bootdisk
- Kopieer de bestanden vande Asus BIOS update site inclusief awdflash naar diskette. Noteer de bestandsnaam van het nieuwe bios (meestal *.awd of *.rom)
- sluit windows af
- start op van diskette (eventueel instellen in het BIOS)
- typ awdflash [bestandsnaam] gevolgd door enter
- de rest wijst vanzelf

Was niet zo moeilijk en staat duidelijk op de Asus site.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt, heb de nieuwe bios gedownload en in de Asus update zag ik dat je kunt updaten vanaf een file. Het progje doet dan alles zelf!
Bedankt voor de reacties.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mooi zo ;) Het was achteraf dus zo moeilijk nog niet hé :P
Pagina: 1