Toon posts:

Van MP3 naar TV, bestanden zien op tv !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te denken hoe dit nou moet.

Ik wil de mp3 bestanden zien op mijn Sony KV28FX68b, ik weet wel dat je een draadje kan leggen van pc naar home cinema of tv maar dat bedoel ik nou namelijk niet. ( dus dan kan je alleen boven een groepje aanmaken, maar wil kunnen zappen )

Ik wil dus kunnen zappen op de tv naar mijn mp3 bestanden op de pc.

Mijn oplossingen zijn ;

Optie 1 : Kleine barebone of laptop aansluiten op tv.

Optie 2 : Pinnacle Showcenter

Optie 3 : Branden op cd of dvd, maar dat wil ik ook niet ( niet erg duur, maar wel veel nummers !! )

Deze opties zijn mij nog te duur en wie weet er een andere oplossing ??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:10 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Gewoon een videokaart met TV-uitgang en een draadloze muis of een IR/RF afstandsbediening? Die TV-uitgang is natuurlijk wel het minste dat je nodig hebt, en een geluidskaart uiteraard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 12 juli 2004 @ 00:10:
Gewoon een videokaart met TV-uitgang en een draadloze muis of een IR/RF afstandsbediening? Die TV-uitgang is natuurlijk wel het minste dat je nodig hebt, en een geluidskaart uiteraard.
Dit begrijp ik even niet, ik wil de bestanden zien op TV , maar wat nu met de draadloze muis of afstandbediening ??

Geluidskaartje heb ik wel ;)

P.s. Ik wil de nummers ook kunnen aanklikken op tv met de afstandbediening !!, dus niet alleen zien !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:13 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:12:
Dit begrijp ik even niet, ik wil de bestanden zien op TV , maar wat nu met de draadloze muis of afstandbediening ??
Lees nog even wat je zelf hieronder zegt:
P.s. Ik wil de nummers ook kunnen aanklikken op tv met de afstandbediening !!, dus niet alleen zien !
Waar denk je nu dat je die afstandsbediening voor je PC voor nodig hebt? Juist...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:12:
[...]

Geluidskaartje heb ik wel ;)

Met de afstandbediening van je tv gaat dat nooit lukken zover ik dat kan bedenken.
Je kunt wel een afstandbediening halen voor je pc via usb en dat je met een speciaal progje alles kunt besturen via het tv scherm.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 01:04

Spockz

Live and Let Live

barebone op tv + afstandsbediening met zo'n joystickje die je als muis gebruikt.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pic_Art schreef op 12 juli 2004 @ 00:19:
barebone op tv + afstandsbediening met zo'n joystickje die je als muis gebruikt.
Als je dan toch een barebone gebruikt dan kun je beter software gebruiken die speciaal voor de TV bedoeld is. MythTV oid.

Dit is m'n eigen setup voor bij de TV:

Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone

Gebaseerd op Linux, maar met Windows lukt het ook prima.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is misschien aardig voor je: http://myhtpc.net/

Moet je natuurlijk wel tv-out hebben en een remote voor je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de goede orde.

Mijn pc staat boven , dus op zolder daar is het PC HOK, mijn tv staat helemaal beneden en heb geen zin om een barebone aan te gaan schaffen.

Jullie zeggen nu wel tegen mij dat ik een speciale afstandbediening kan kopen zodat ik alle bestanden kan zien. Volgens mij kan infrarood niet zo ver :Y)

Wie kan mij vertellen hoe dit makkelijk geinstalleerd kan worden ??

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

misschien coaxje + draad met IR oogje eraan helemaal naar beneden geleiden?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:29:
Voor de goede orde.

Mijn pc staat boven , dus op zolder daar is het PC HOK, mijn tv staat helemaal beneden en heb geen zin om een barebone aan te gaan schaffen.

Jullie zeggen nu wel tegen mij dat ik een speciale afstandbediening kan kopen zodat ik alle bestanden kan zien. Volgens mij kan infrarood niet zo ver :Y)

Wie kan mij vertellen hoe dit makkelijk geinstalleerd kan worden ??
Tja wat heb jezelf bedacht? Is het geen beter idee om een KISS speler te kopen of htpc te bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 12 juli 2004 @ 00:34:
[...]

Tja wat heb jezelf bedacht? Is het geen beter idee om een KISS speler te kopen of htpc te bouwen.
KISS player met een HD erin bedoel je zkr ??( kan ik beter nummers op dvd gaan branden toch ?,of dan kan ik beter een Pinnacle Showcenter gaan kopen stukken voordeliger.

Om een HTPC te gaan bouwen, weet ik dus ff echt niet hoe dat moet !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:36 ]

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Misschien is een Palmbutler iets voor jou http://www.palmbutler.com/defaultuk.asp

Forza Mucca!

Verwijderd

Topicstarter
Weet er misschien iemand anders een iets goedkopere oplossing ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:35:
[...]

KISS player met een HD erin bedoel je zkr ??( kan ik beter nummers op dvd gaan branden toch ?,of dan kan ik beter een Pinnacle Showcenter gaan kopen stukken voordeliger.

Om een HTPC te gaan bouwen, weet ik dus ff echt niet hoe dat moet !
Of je koopt een xbox en gooit er Mediacenter op, dan heb je super veel mogelijkheden, plus dat je ook nog via Mediacenter bestanden kan spelen vanaf jouw pc, op je TV.

en uiteraad van de harde schijf van de xbox zelf, www.xboxmediacenter.de

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

of een gemodde xbox nemen een netwerkkabel naar beneden trekken, stream je alles (muziek/video/pictures) van je pc via de xbox op je tv en bedien je alles met de speciale xbox-afstandsbediening

en kost ook niet eens zo superduur, tenminste als je 't er voor over hebt natuurlijk :)

heb ik ook, werkt perfecto (als je eenmaal door hebt hoe't allemaal werkt dan natuurlijk)

www.nintendocasemods.com

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Er zijn nog wel oudere palmbutlers tweedehands te krijgen, dat is ook een goedkopere oplossing.

Forza Mucca!

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
2de hands xbox voor 120 ofzo kopen, em TSOP'en en een 80 gig erin stoppen, ben je voor 200 klaar ofzo

• NightCruiser
  • Niet online
Digital-DNA schreef op 12 juli 2004 @ 00:42:
of een gemodde xbox nemen een netwerkkabel naar beneden trekken, stream je alles (muziek/video/pictures) van je pc via de xbox op je tv en bedien je alles met de speciale xbox-afstandsbediening

en kost ook niet eens zo superduur, tenminste als je 't er voor over hebt natuurlijk :)

heb ik ook, werkt perfecto (als je eenmaal door hebt hoe't allemaal werkt dan natuurlijk)
dude Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Verwijderd

Topicstarter
Kan het echt niet met draadjes etc, moet er echt een apparaat komen om zoiets te kunnen ??
NightCruiser schreef op 12 juli 2004 @ 00:43:
2de hands xbox voor 120 ofzo kopen, em TSOP'en en een 80 gig erin stoppen, ben je voor 200 klaar ofzo
Heb net een GRATIS p2 kunnen krijgen ( aktie van Sony )

Voor 200 euro kan ik ook een Pinnacle Showcenter krijgen !, maar wil de goedkoopste oplossing !

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:47:
Kan het echt niet met draadjes etc, moet er echt een apparaat komen om zoiets te kunnen ??
Mij lijkt het onmogelijk, tenzij je met een TV-out gaat werken, maar dat is een ongeloofelijk gekut.

Als ik jou was, zou ik een tweedehands xbox kopen plus een chip en alles streamen vanaf je PC.

Ben je hooguit 150/160 euro kwijt.

En dat xboxmediacenter is echt een ongeloofelijk mooi programma, echt oneindig veel mogelijkheden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:47:

[...]

Heb net een GRATIS p2 kunnen krijgen ( aktie van Sony )

Voor 200 euro kan ik ook een Pinnacle Showcenter krijgen !, maar wil de goedkoopste oplossing !
Verkoop die ps2 en koop een xbox!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rollerjooster schreef op 12 juli 2004 @ 00:43:
Er zijn nog wel oudere palmbutlers tweedehands te krijgen, dat is ook een goedkopere oplossing.
Of setjes van Marmitek, die hebben een FM-remote met diverse functies en een aantal templates erin. Kan je heel makkelijk een winamp template maken bijvoorbeeld. Dat gaat prima vanaf zolder naar de woonkamer benden hier. :)

{signature}

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:50:
[...]

Verkoop die ps2 en koop een xbox!
Toevallig dat ik precies hetzelfde van plan ben, de ps2 van de aktie verkopen een een xbox terug kopen!
Ik had met een mod winkel overlegt en in ruil van de ps2 + €90 kon ik een nieuwe omgebouwde xbox krijgen met twee controllers :)
Ik als het een beetje werkt ga ik de xbox ook als dvd speler gebruiken, maar dat zien we dan wel weer.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik zei toch dat je met draadjes kan werken :?

Gewoon coax kabeltje omlaag + kabeltje met IR oog eraan. En klaar. (+ goeie afstandsbediening natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Tv out :

Als ik een STANDAARD FX 5600 XT 128MB TVOUT RET koop wat moet ik dan pcies doen ??

Afbeeldingslocatie: http://www.funprice.nl/image.html?id=5380

Welke draadjes moet ik trekken en wat moet ik op mijn pc zetten zodat ik die bestanden kan zien en kan aanklikken met de afstandbediening ( orginele ? )

edit:
zo wordt het ook nog een groot topic , LOL

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 01:03 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Met de originele afstandsbediening gaat gewoon NIET lukken. Zet dat maar uit je hoofd.

Mjah wat denk je nou zelf wat je moet doen als je dat ding hebt gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Nou coax draadje in tv out proppen en dan naar beneden sluizen maar waar moet dat coax gevalletje dan weer in of moet daar zo'n IR kopje op ??

edit:
Van dit soort dingen heb ik niet veel brood gegeten, tja sorry

En welke afstandbediening moet ik hiervoor kopen en wat voor programma moet ik draaien op de pc daarvoor ??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pic_Art schreef op 12 juli 2004 @ 01:02:
Met de originele afstandsbediening gaat gewoon NIET lukken. Zet dat maar uit je hoofd.
Juist.

En verder is het makkelijk uit te zoeken hoe je het WEL moet doen.

(verder nog een tip: voor een duppie op de voorste rij zitten gaat vaak ook niet lukken met dit soort dingen)

[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 12-07-2004 01:06 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

De coax gebruik je om de tv-out van je videokaart te verbinden met coax poort op je TV. (Vind je vast meer over in de faq)

dat IR oogje zit normaal gesproken aan een draadje in een kastje enzo. Als je dat draadje kan verlengen zit je goed :)

En jah wat voor afstandsbediening psies weet ik ook niet.

Precies zoals Exirion zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Spockz op 12-07-2004 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 12 juli 2004 @ 01:06:
[...]

Juist.

En verder is het makkelijk uit te zoeken hoe je het WEL moet doen.

(verder nog een tip: voor een duppie op de voorste rij zitten gaat vaak ook niet lukken met dit soort dingen)
Ja dat weet ik wel, maar 150 a 200 euro wordt mij te gek voor zoiets, dan fik ik het liever op schijfies.

Hebben jullie geen foto hoe het dan wel moet ?? , en hoe zet ik zo'n IR kopje op een coax kabel ??

en wat voor progje moet ik draaien zodat ik de bestanden wel kan zien ?? en aanklikken b.t.w.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

oooh silly, dat IR oogje moet niet op de coax kabel 8)7 ;)

Maar die moeten apart omlaag. 1 draad (de coax naar je tv voor t beeld.) En de draad met het IR oogje eraan naar benee voor je AB.

• Digital-DNA

Digital-DNA

de eerste videokaart met coax-uitgang moet ik nog vinden

bedoel je niet gewoon composite of s-video?

Als je een afstandsbediening wilt gebruiken moet je eerst zelf een ontvanger maken, die kun je niet kant-en-klaar kopen voor zover ik weet. (krijgt ze wel vaak bij tv-kaarten enzo)

www.nintendocasemods.com

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Euh, een gewoon standaard IR ontvangertje kan je volgensmij wel via conrad ofzo kopen? Moet je wel zelf gaan solderen enzo.

Ik bedoel idd composite, maar ook dat et over de coax kabel gaat :P
(composite over coax, volgen we elkaar nog? 8)7 )

• Voutloos
  • Niet online
Pic_Art schreef op 12 juli 2004 @ 01:15:
Nee. Ik zie geen reden om coax te gebruiken.
Is alleen maar nadelig tov andere kabels, als het maar om 1 kanaal gaat.

{signature}

• Digital-DNA

Digital-DNA

zeker omdat je dan betere kabels hebt (coax zijn veel dikker enzo), als je slim bent kun je het geluidsignaal er dan ook overheen gooien

met een RF-modulator kan je het dan in de coax (=kabel) ingang gooien van je tv >:)

anyway als je een ir-ontvanger hebt kun je met bepaalde software (weet zo niet hoe het heet) een willekeurige afstandbedieng gebruiken en de software bepaalde ir-codes van de AB laten 'leren' en koppelen aan bepaalde functies

echt kloten dat ik m'n eigen ir-ontvanger van m'n pctv ben kwijtgeraakt op een lan :'(

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op 12 juli 2004 @ 01:15:
Euh, een gewoon standaard IR ontvangertje kan je volgensmij wel via conrad ofzo kopen? Moet je wel zelf gaan solderen enzo.

Ik bedoel idd composite, maar ook dat et over de coax kabel gaat :P
Jo moet ik ook nog zo'n IR ontvangertje kopen.

Okay even To the point :

Wat moet ik allemaal kopen en aansluiten en installeren !!

01. Coax kabel
02. IR + bedrading
03. IR ontvanger ( zit al bij die Firefly ) + extra USB kabel naar boven )
04. Aparte afstandbediening, maar welke ?? ( misschien Afbeeldingslocatie: http://www.snapstream.com/images/products/firefly/firefly_gallery/screen/Firefly_BoxContents.jpg
05. Software op pc, maar welke ?? ( misschien Afbeeldingslocatie: http://www.snapstream.com/images/screenshots/Firefly_BMB/BMBasic_MainMenu.jpg

PleAsE hElP

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 01:25 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

als je die AB koopt zit de ontvanger er al bij. Moet je nog een lang USB verlengsnoer hebben. (gaat USB dat redden?) En heb je punt 2 en 3 niet nodig gloof ik :)

[ Voor 17% gewijzigd door Spockz op 12-07-2004 01:25 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Het staat hier al een paar keer genoemd volgens mij, maar om het nog even duidelijk te herhalen:

-Je koopt een IR afstandsbediening setje voor je computer (die dingen zijn prima te vinden met even zoeken). Dit kabeltje verleng je naar beneden. Om te weten te komen wat voor kabel het is/hoe het IR-oogje er op vast zit haal je het oogje er even af, dan zie je het vanzelf. Je zit hier tenslotte wel op GoT.

-Je laat op je computer WinAmp (of welk ander programma dan ook) en je stelt je software van je IR-setje zodanig in dat je de knoppen van dat programma kunt besturen met je afstandsbediening.

-Je koopt (of hebt) een videokaart met tv-out, om het even of het s-video danwel composite is. Vervolgens koop je een s-video- of coaxkabel en die leg je naar beneden, naar je tv. Indien noodzakelijk kan je dmv. een verloopstekkertje ofwel een scart-adapter van s-video naar composite gaan of andersom. Je laat de tv-out van je videokaart hetzelfde weergeven als je monitor en voilá, je kunt zappen door je mp3tjes en ook nog zien wat je doet.

edit:
Okeej... Dat ging sneller dan ik dacht...

[ Voor 3% gewijzigd door ACID-dude op 12-07-2004 01:28 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Digital-DNA

Digital-DNA

heeft meneer al wel geluid doorgelust dan?

www.nintendocasemods.com

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Jij legt t tenminste duidelijk uit ACID. Pluim voor jou ;)
mjah, je moet er wel wat over hebben he? Kabel voor IR, voor beeld en voor geluid. Misschien dat je dat met ene mixer op 1 kabel kan gooien?

[ Voor 55% gewijzigd door Spockz op 12-07-2004 01:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op 12 juli 2004 @ 01:26:
Het staat hier al een paar keer genoemd volgens mij, maar om het nog even duidelijk te herhalen:

-Je koopt een IR afstandsbediening setje voor je computer (die dingen zijn prima te vinden met even zoeken). Dit kabeltje verleng je naar beneden. Om te weten te komen wat voor kabel het is/hoe het IR-oogje er op vast zit haal je het oogje er even af, dan zie je het vanzelf. Je zit hier tenslotte wel op GoT.

-Je laat op je computer WinAmp (of welk ander programma dan ook) en je stelt je software van je IR-setje zodanig in dat je de knoppen van dat programma kunt besturen met je afstandsbediening.

-Je koopt (of hebt) een videokaart met tv-out, om het even of het s-video danwel composite is. Vervolgens koop je een s-video- of coaxkabel en die leg je naar beneden, naar je tv. Indien noodzakelijk kan je dmv. een verloopstekkertje ofwel een scart-adapter van s-video naar composite gaan of andersom. Je laat de tv-out van je videokaart hetzelfde weergeven als je monitor en voilá, je kunt zappen door je mp3tjes en ook nog zien wat je doet.

edit:
Okeej... Dat ging sneller dan ik dacht...
Okay , dus IR ontvanger komt dan ook beneden op TV te staan, dus zie op tv het Bureaublad van windows met winamp draaien.

Kan ik dan met die AB diverse nummers aanklikken en scrollen ??, dus helemaal GEEN programma te gebruiken of wel ?

• Voutloos
  • Niet online
Pic_Art schreef op 12 juli 2004 @ 01:24:
als je die AB koopt zit de ontvanger er al bij. Moet je nog een lang USB verlengsnoer hebben. (gaat USB dat redden?) En heb je punt 2 en 3 niet nodig gloof ik :)
Die FireFly is een RF AB en niet eentje met IR. Dus verlengen is dan niet nodig.

Het lijkt me handig als TS rustig naar de producten kijkt die genoemd worden, ik noemde al een Marmitek Remote, die overigens zeer veel overeenkomsten heeft met die FireFly. Tevens had je dan ook zelf kunnen lezen dat dat RF was.

offtopic:
En met USB was je niet zover gekomen ook.

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 12-07-2004 01:32 ]

{signature}

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Je kan winamp gebruiken zoals hij zegt.
Anders moet je een soort muis hebben, zoals je ook wel vind in de Car-PC topics.

ehm, waarom niet verlengen dan :S hij moet toch bij je tv staan of wil je zeggen dat die AB helemaal tot aan op zolder kan komen vanaf de BG?

RF is radio golven.

[ Voor 43% gewijzigd door Spockz op 12-07-2004 01:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 12 juli 2004 @ 01:31:
[...]

Die FireFly is een RF AB en niet eentje met IR. Dus verlengen is niet nodig.

offtopic:
En met USB was je niet zover gekomen ook.
Wat is RF ??, is dit hetzelfde als Bluetooth ofzo en kan dat ook van beneden en naar boven en waar moet die ontvanger dan staan ??

heeft er niemand een tekening hoe dit wel moet

• Digital-DNA

Digital-DNA

Kun je niet gewoon met die pijltjes de muispijl besturen?

mijn AB die ik bij m'n mobo kreeg heeft er een speciale d-pad voor :)

trouwens, je hebt ook wel van die dingen om beeld en geluid draadloos door je huis te sturen, hoe duur dat kost weet ik niet

[ Voor 35% gewijzigd door Digital-DNA op 12-07-2004 01:35 ]

www.nintendocasemods.com

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 01:34:
[...]

Wat is RF ??, is dit hetzelfde als Bluetooth ofzo en kan dat ook van beneden en naar boven en waar moet die ontvanger dan staan ??

heeft er niemand een tekening hoe dit wel moet
RadioFrequency.

Sorry, maar lees je gewoon wat in op dit gebied. Ik wil best het eea uitleggen, maar als je elke minuut een nieuwe vraag stelt, heb je nooit veel moeite genomen om er zelf achter te komen.

En een universele oplossing is er niet.
Besturing kan dus via IR met verlengsnoer, of RF.
Bekabeling kan composite, svideo, coax, wireless. etc.
Gewoon een kwestie van zelf inlezen.
Coax raad ik niet aan, dan moet je ook moduleren, plus dat je tv geen 2 coax ingangen heeft en je nog wel je normale zenders wil zien, dus dan moet je een behoorlijk coax netwerk gaan maken of verwisselen -> niet ideaal.

{signature}

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Kan ik dan met die AB diverse nummers aanklikken en scrollen ??, dus helemaal GEEN programma te gebruiken of wel ?
Dit is weer wat anders dan dat ik dacht dat je bedoelde. Je geeft hiermee dus aan dat je ook (of alleen) over een muisfunctie wil beschikken. In hoeverre er afstandbedieningen bestaan die hierin voorzien weet ik niet. Het gaat in ieder geval meer de joystick kant op.

Het kan denk ik geen kwaad om je, zoals Pic_Art als zei, in de producten die er zijn te gaan verdiepen. Denk er daarnaast aan dat de search van dit forum veel informatie naar boven kan halen. Volgens mij zijn er al een stuk meer van dit soort projecten geweest, dus read, read, read!

edit:
Ik herhaal Voutloos een beetje, zie ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door ACID-dude op 12-07-2004 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus kan het beste alles fikken op cd of dvd om zo alles te beluisteren want hoe dit nu gaat is ook niet alles.

De ene zegt wel Software gebruiken andere weer niet en andere wel Coax gebruiken andere weer niet.

Wat ik gewoon wil weten is , de makkelijkste manier om mp3 bestanden te beluisteren op tv/home cinema en ook kunnen zien en kunnen aanklikken !!, zodat ik niet naar boven hoef om een nummer te wijzigen.

Wat is de oplossing ?? ff concreet het liefst ( kort samengevat + welke producten erbij aanschaffen + software ?? )

• NightCruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 01:30:
[...]

Okay , dus IR ontvanger komt dan ook beneden op TV te staan, dus zie op tv het Bureaublad van windows met winamp draaien.

met de ati remote wonder kan dat wel, kost 20 euro ofzo en je vervangt er je muis mee

check hier voor wat hij kan en voor de plugins (heb em zelf ook)
http://remotew.free.fr/product.htm

hoef je alleen nog een svideo kabel en een geluids kabel te trekken naar je tv

[ Voor 3% gewijzigd door NightCruiser op 12-07-2004 01:50 ]

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-08 13:21

BLN

Als je hebt opgelet staat het antwoord op je vraag volledig in dit topic. Je moet gewoon zoon draadloos beeld en geluid overzend setje van Trust ofzo kopen(jah, jij wil cheap) en dan zoon remote die je op je usb poort aan kan sluiten. Als je geen ontvangst hebt op de door jouw bedoelde afstand(met die remote) moet je gewoon een usb repeater halen en de remote-ontvanger naar beneden leiden. Maar zoals ik al zei, het antwoord staat al volledig in dit topic en had je makkelijk zelf kunnen vinden.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
met de ati remote wonder kan dat wel, kost 20 euro ofzo en je vervangt er je muis mee

hoef je alleen nog een svideo kabel en een geluids kabel te trekken naar je tv[/quote]

Kan hij dan ook alle mp3's zien en aanklikken, krijg je er ook een IR ontvanger bij ??

En waar moet die komen te staan ??, moet er nog software voor geinstalleerd worden ??

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 01:49:
dus kan het beste alles fikken op cd of dvd om zo alles te beluisteren want hoe dit nu gaat is ook niet alles.
Waarom niet?
De ene zegt wel Software gebruiken andere weer niet en andere wel Coax gebruiken andere weer niet.
Niet waar. Ik heb in mijn post bijvoorbeeld een goede optie krachtig samengevat. Met goed lezen zijn de bruikbare dingen er uit te halen
Wat ik gewoon wil weten is , de makkelijkste manier om mp3 bestanden te beluisteren op tv/home cinema en ook kunnen zien en kunnen aanklikken !!, zodat ik niet naar boven hoef om een nummer te wijzigen.
Ik verwijs even naar het tweede gedeelte in mijn post hierboven
Wat is de oplossing ?? ff concreet het liefst ( kort samengevat + welke producten erbij aanschaffen + software ?? )
Nu begin je me te irriteren. Wij zijn niet jouw zoekhondjes! Zoals al een paar keer gemeld, bekijk producten, lees reviews, gebruik de seach and give it a thought.

edit:
Nu herhaal ik BiX weer... Gaat lekker vanavond...

[ Voor 3% gewijzigd door ACID-dude op 12-07-2004 01:57 ]

• NightCruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 01:53:

hoef je alleen nog een svideo kabel en een geluids kabel te trekken naar je tv
Kan hij dan ook alle mp3's zien en aanklikken, krijg je er ook een IR ontvanger bij ??

En waar moet die komen te staan ??, moet er nog software voor geinstalleerd worden ??[/quote]

ja
ja
ja

voor de rest lees je die site maar :X

Verwijderd

Topicstarter
NightCruiser schreef op 12 juli 2004 @ 01:57:
[...]

En waar moet die komen te staan ??, moet er nog software voor geinstalleerd worden ??
ja
ja
ja

voor de rest lees je die site maar :X[/quote]

Okay mooi, dus als ik dit ding aanschaf en de IR ontvanger op mijn bureau ofzo zet kan die door muren etc . heen en komt alle geluid + beeld over op mijn tv. Wat ik nu niet begrijp is hoe komt het beeld + geluid op mijn tv want dat staat namelijk niet op de site !!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik ben het met ACID eens dat je zelf ook wel wat mag doen. Je moet wel voor jezelf duidelijk hebben wat je wilt natuurlijk.

So nog ff een lijstje en dan ga ik maffen:
1- Koop een s-video kabeltje, sluit die aan op je videokaart met s-video uitgan, trek het snoertje helemaal naar beneden en sluit t aan op je tv ).
2- Koop een geluidskabel een trek die ook omlaag. Deze sluit je ook weer aan.
3- Koop zo'n AB + IR oogje: Dit mag je zelf uitzoeken, verleng t draadje tot aan beneden.
4- Veel success met het instellen van de AB en het fijnafstellen. We horen nog weleens van je op GoT :w

edit: My god eizo, dat lopen we hier nou de hele tijd te zeggen. :(
Als jij nou gaat slapen en zorgt dat je morgen wat helderder bent kan je morgen mooi dit hele topic opnieuw lezen en dan zul je zien dat je t dan wel snapt. :/

[ Voor 26% gewijzigd door Spockz op 12-07-2004 02:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op 12 juli 2004 @ 02:03:
Ik ben het met ACID eens dat je zelf ook wel wat mag doen. Je moet wel voor jezelf duidelijk hebben wat je wilt natuurlijk.

So nog ff een lijstje en dan ga ik maffen:
1- Koop een s-video kabeltje, sluit die aan op je videokaart met s-video uitgan, trek het snoertje helemaal naar beneden en sluit t aan op je pc. ,<--- moet dit geen tv zijn ??
2- Koop een geluidskabel een trek die ook omlaag. Deze sluit je ook weer aan.
3- Koop zo'n AB + IR oogje: Dit mag je zelf uitzoeken, verleng t draadje tot aan beneden.
4- Veel success met het instellen van de AB en het fijnafstellen. We horen nog weleens van je op GoT :w
Als er nog iemand anders een suggestie heeft hoor ik het graag, mafze ikke zo ook, morgen lekker vry

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 02:07:
[...]

Als er nog iemand anders een suggestie heeft hoor ik het graag, mafze ikke zo ook, morgen lekker vry
edit:
Beste Pic Art, ik ben nog 110% wakker hoor, dus lees alles eerst goed door voordat ik een nieuwe post plaats, maar soms wordt het zo moeilijk uitgelegt tja kan ik dan ook niets aan doen !!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 02:07:
[...]

dat moet tv zijn. En overigens mocht het nu wel duidelijk zijn hoor.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Voor het geval je het nu nog steeds niet snapt :P

Q: Hoe krijg ik het beeld van mijn PC op mijn TV?
A: Door de tv-out van je videokaart te gebruiken. Trek een lange svideo of composite kabel van je pc naar je tv. Hoe langer de kabl hoe gaarder de kwaliteit. Je zou kunnen nadenken over zo'n draadloos video verzend kit als een kabel trekken niet gaat of hele slechte kwaliteit oplevert.

Q: Hoe kan ik de boel besturen?
A: Door je input device door te trekken naar beneden, je muis en toetsenbord dus. Maar dit werkt niet lekker. Het is handiger om een afstandsbediening voor je PC te kopen zoals de Ati Remote Wonder. Deze werkt met radiofrequenties en een USB ontvanger. Ga even na tot hoe ver je een usb kabel kunt verlengen, dan kun je de ontvanger bij je TV neerzetten. Is dat te ver, wellicht haal je dan net een hoekje in het plafond waar de kabels uit komen.

Q: Hoe zie ik mijn mp3's op mijn TV?
A: In principe kun je gewoon windows besturen met de muistoetsen van de Ati Remote. Maar de windows letters zijn klein, daardoor moeilijk leesbaar op een TV. Dit kun je met de windowsinstellingen wel veranderen, maar het werkt wat makkelijker om gewoon software te gebruiken wat voor dit soort dingen bedoeld is. Een voorbeeld daarvan is MyHTPC (URL naar de website). Deze gebruikt een duidelijke en grote interface wat makkelijk is voor een TV.

Afbeeldingslocatie: http://myhtpc.net/images/screens/large/Music%20Module/music2.jpg

Helemaal leuk wordt het wanneer je de MyHTPC plugin voor de Remote Wonder installeert zodat je afstandsbediening ook meteen lekker werkt met dit programma. Deze plugin is hier te vinden: http://myhtpc.net/pub/RemotePlugins/

Bovenstaand is slecht één van meerdere opties. Welke ondertussen allemaal wel zijn genoemd. Dit is een van de goedkopere. Je kunt de PC boven overigens niet gebruiken terwijl je 'm beneden dus gebruikt. Althans, het kan wel, maar dan krijg je beneden gewoon te zien en zonodig te horen wat er boven wordt gedaan. Wil je dit voorkomen dan zul je een tweede PC beneden moeten neerzetten en via een netwerk de boel aansluiten. Wellicht is een xbox of divx speler met netwerkfunctie ook een optie, maar daar ben ik persoonlijk niet bekend mee dus dat zou ik niet weten (het is in ieder geval niet goedkoper).

Meer info over de TV-out vind je hier: De grote tv-out FAQ

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 01:49:
Lijkt me voor jou echt het beste ja.

Verwijderd

Voutloos schreef op 12 juli 2004 @ 01:37:
[...]
Coax raad ik niet aan, dan moet je ook moduleren, plus dat je tv geen 2 coax ingangen heeft en je nog wel je normale zenders wil zien, dus dan moet je een behoorlijk coax netwerk gaan maken of verwisselen -> niet ideaal.
Fout! Coax is juist perfect! PCtje gooi je in de meterkast en het TV-out signaal moduleer je op de kabel er bij op. Niets extra coax kabels trekken of stekkers wisselen. Een stereo versie is nieuw al te koop voor €45,-. Een los blikje (mono) bij Conrad voor €18.95.

Je krijgt dan gewoon een extra zender op alle TV's in huis die je op de kabel hebt aangesloten. Alle TV zenders kun je ook gewoon nog bekijken. In combinatie met een RF AB is dit dus buitengewoon perfect!

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 10:17:
[...]

Fout! Coax is juist perfect! PCtje gooi je in de meterkast en het TV-out signaal moduleer je op de kabel er bij op. Niets extra coax kabels trekken of stekkers wisselen. Een stereo versie is nieuw al te koop voor €45,-. Een los blikje (mono) bij Conrad voor €18.95.

Je krijgt dan gewoon een extra zender op alle TV's in huis die je op de kabel hebt aangesloten. Alle TV zenders kun je ook gewoon nog bekijken. In combinatie met een RF AB is dit dus buitengewoon perfect!
Nee, ik had het wel goed (en anders zijn het nog steeds allebei meningen en hebben we allebei gelijk ;) ). Wat jij zegt valt niet binnen budget en eisen TS.
TS wil geen extra PC aanschaffen, of zijn PC in de meterkast verstoppen. Vervolgens is 45 Euro behoorlijk wat voor iets moduleren terwijl het ook met een andere kabel kan.
En je zal of coax heen en weer moeten trekken, wat ook gaar is qua kwaliteit, of composiet/s-video naar beneden en daar dat moduleergeval neerzetten, maar dan kan je net zo goed die kabel meteen in de TV stoppen.

Maar goed, TS heeft genoeg info nu...

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 12 juli 2004 @ 03:37:
Voor het geval je het nu nog steeds niet snapt :P

Q: Hoe krijg ik het beeld van mijn PC op mijn TV?
A: Door de tv-out van je videokaart te gebruiken. Trek een lange svideo of composite kabel van je pc naar je tv. Hoe langer de kabl hoe gaarder de kwaliteit. Je zou kunnen nadenken over zo'n draadloos video verzend kit als een kabel trekken niet gaat of hele slechte kwaliteit oplevert.

Q: Hoe kan ik de boel besturen?
A: Door je input device door te trekken naar beneden, je muis en toetsenbord dus. Maar dit werkt niet lekker. Het is handiger om een afstandsbediening voor je PC te kopen zoals de Ati Remote Wonder. Deze werkt met radiofrequenties en een USB ontvanger. Ga even na tot hoe ver je een usb kabel kunt verlengen, dan kun je de ontvanger bij je TV neerzetten. Is dat te ver, wellicht haal je dan net een hoekje in het plafond waar de kabels uit komen.

Q: Hoe zie ik mijn mp3's op mijn TV?
A: In principe kun je gewoon windows besturen met de muistoetsen van de Ati Remote. Maar de windows letters zijn klein, daardoor moeilijk leesbaar op een TV. Dit kun je met de windowsinstellingen wel veranderen, maar het werkt wat makkelijker om gewoon software te gebruiken wat voor dit soort dingen bedoeld is. Een voorbeeld daarvan is MyHTPC (URL naar de website). Deze gebruikt een duidelijke en grote interface wat makkelijk is voor een TV.

[afbeelding]

Helemaal leuk wordt het wanneer je de MyHTPC plugin voor de Remote Wonder installeert zodat je afstandsbediening ook meteen lekker werkt met dit programma. Deze plugin is hier te vinden: http://myhtpc.net/pub/RemotePlugins/

<hr>
Bovenstaand is slecht één van meerdere opties. Welke ondertussen allemaal wel zijn genoemd. Dit is een van de goedkopere. Je kunt de PC boven overigens niet gebruiken terwijl je 'm beneden dus gebruikt. Althans, het kan wel, maar dan krijg je beneden gewoon te zien en zonodig te horen wat er boven wordt gedaan. Wil je dit voorkomen dan zul je een tweede PC beneden moeten neerzetten en via een netwerk de boel aansluiten. Wellicht is een xbox of divx speler met netwerkfunctie ook een optie, maar daar ben ik persoonlijk niet bekend mee dus dat zou ik niet weten (het is in ieder geval niet goedkoper).

Meer info over de TV-out vind je hier: De grote tv-out FAQ
Okay dus heel simpel een svideo of composite kabel trekken van videokaart naar tv, en dan de IR ontvanger aansluiten op een usb poort en dan ook naar beneden toe ( op de tv of in het design meubel ) AB kopen en zappen maar ??

Tja en een beetje software erop toch ?? ( op de pc )

• tweakerbee
  • Laatst online: 22:39

tweakerbee

dus..?

Je wilt weinig geld uitgeven? Brandt alles gewoon op DVD, das 4.5GB en je gaat mij niet vertellen dat je > 45GB (10 DVD's) aan MP3'tjes wilt luisteren. Het is de goedkoopste en makkelijkste optie.

Als je toch met kabels gaat kloten zal het geluid je tegenvallen, het beeld je tegenvallen en de installatie je tegenvallen omdat je simpelweg niet tweakerig genoeg bent om het in elkaar te zetten.

NOFI

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze : een oude Asus V3800 TV 32 mb

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/fotos/SONYDIGICAMP41/uploaden/GoT/PLAATJE.JPG

Nu moet er volgens mij een andere driver bij voor de dat ik naar tv kan overschakelen, ik heb de driver gedownload maar helemaal geen extra menu ook niet na opnieuw opstarten.

Wie weet hoe dit wel moet want de oude cd van deze videokaart werkt niet onder xp !!

UPDATE !!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/fotos/SONYDIGICAMP41/uploaden/GoT/plaatje2.JPG

Dit is nu de situatie, maar kan geen Tv of iets dergelijks aanklikken hoe komt dit ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit progje heb ik net gedownload en als ik op de groene knop druk dan schakelt het beeldscherm uit, als ik nu een s video kabel leg van mijn videokaart naar tv dan zou die dus het moeten laten zien op tv beneden toch ??

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/fotos/SONYDIGICAMP41/uploaden/GoT/plaatje3.jpg

Dus als dit werkt zou er alleen nog een AB + IR ontvanger moeten komen om de mp3 etc zo te kunnen aanklikken toch ??

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Ga nu eerst maar de bekabeling etc. leggen. Als je dan uiteindelijk alles aangesloten hebt, kun je je zorgen gaan maken over eventuele software. Je kunt er wel vanuit gaan dat die tv-out gewoon gaat werken, dat doen ze nl. meestal wel. Als je nou verstandig bent ga je gewoon lekker aan de slag, dan blijft dit topic ook open zodat je later je vorderingen kunt posten. Succes!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 29-07 12:01
Een driverupdate is niet nodig, je kunt bij de asus/nvidia instellingen pas de TV selecteren wanneer je deze hebt aangesloten. Anders probeer je het eerst boven met een kleine TV naast de PC. Daarnaast heb je het probleem dat de V3800 van zichzelf niet dualview ondersteunt, je monitor valt dus uit wanneer je de TV selecteert. Je moet dan steeds schakelen en dat werkt niet fijn. Wellicht kun je het met TVTool wel activeren (er staat daar zo'n hokje voor zie ik), maar of dat werkt weet ik niet.

Als je een dvd speler hebt welke mp3 dvd's kan afspelen zou ik gewoon 1 of 2 schijfjes branden (afhankelijk van hoeveel je hebt) en dat gewoon gebruiken. Daar kan namelijk weinig mee fout gaan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Voutloos schreef op 12 juli 2004 @ 10:31:
[...]
Wat jij zegt valt niet binnen budget en eisen TS.
TS wil geen extra PC aanschaffen, of zijn PC in de meterkast verstoppen. Vervolgens is 45 Euro behoorlijk wat voor iets moduleren terwijl het ook met een andere kabel kan.
En je zal of coax heen en weer moeten trekken, wat ook gaar is qua kwaliteit, of composiet/s-video naar beneden en daar dat moduleergeval neerzetten, maar dan kan je net zo goed die kabel meteen in de TV stoppen.
Eh, 45 euro is voor nieuw, je hebt ook zoiets als marktplaats. Bovendien heb ik zelf een mono versie voor 3 euro gekocht, dus goedkoop kan het ook! Kabels trekken moet TS altijd als hij de PC niet in de meterkast zet. Of hij moet 1 coax naar de meterkast trekken of een composite naar iedere TV (vanaf zijn PC). Ik verwacht met lange composite kabels een hoop ellende dus ik zal dat niet aanraden. Ook heeft composite nog geen audio inzich en moet je dus nog losse audio kabels trekken. Al die kabels en connectors zijn ook niet goedkoop. Bovendien denk ik dat 3 kabels (composite + audio L + R) wel eens lastig door een PVC buisje te trekken zijn en langs de plint ziet het er zeker niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.intellihome.be/images/IH9120.jpg

Commerciële Informatie
Wilt u de DVD speler in uw PC optimaal benutten?
Een speelfilm in de DVD speler van de PC comfortabel bekijken op de huiskamer TV?
Wilt u uw PC daarbij ook vanuit de huiskamer besturen?
Wilt u uw MP3 files beluisteren via uw stereo-installatie in de woonkamer?
Wilt u Email lezen op de huiskamer TV?
Dan is de DVD-Anywhere-Set van Marmitek precies datgene wat u zoekt !!

Eigenschappen
Met de DVD-Anywhere maakt u een draadloze verbinding tussen de PC en de TV of stereo-installatie, dwars door vloeren en muren!

De DVD-Set van Marmitek bestaat uit twee componenten:
Draadloze videozendersysteem PC to TV Sender en de PC Control.

PC to TV Sender (IH9115)
De PC to TV videozenderset bestaat uit een zender en ontvanger. Dit systeem verstuurt draadloos video- en audiosignalen dwars door vloeren en muren. Dankzij de hoge zendfrequentie (2,4GHz) is de beeldkwaliteit perfect. De PC to TV Sender kan aangesloten worden op elke videobron zoals een Videorecorder, satellietontvanger of Video-uitgang van een DVD/Mpeg kaart.
De ontvanger van de PC to TV sender wordt aangesloten op de video-ingang van een televisie.

PC Control (IH9051)
De PC Control bestaat uit een zender en een ontvanger. De ontvanger wordt aangesloten op een vrije USB poort van de PC.
De PC control wordt geleverd met een speciale versie van de ShowShifter software (Engels, Frans en Duits). Deze software combineert TV-, digitaal video-, DVD-, MP3-, en CD-functies in een overzichtelijk bedieningspaneel. De software geeft knoppen en teksten vergroot weer op uw PC- of TV-scherm, zodat deze
duidelijk vanuit uw luie stoel te lezen zijn.

TELEVISION - Wanneer uw PC is uitgerust met een TV kaart, dan kunt u via ShowShifter TV kijken en opnemen! Zelfs pauzeren is mogelijk: met TimeShift kijkt u verder waar u gestopt bent met kijken. Met de afstandsbediening kunt u gewoon zappen.
VIDEOFILES - Afspelen van uw DIVX, XVID en andere digitale videobestanden. Met één druk op de knop schakelt u over naar weergave op vol scherm.
DVD - Vanaf nu bedient u de DVD-speler van uw PC zoals u dat gewend bent van een normale DVD-speler.
MUSIC - Afspelen van uw favoriete MP3-muziek. Via de afstandsbediening kiest u nummers en regelt u het volume.
CD - Wanneer u een CD in uw PC legt, haalt Showshifter de informatie over de artiest en het album van het internet.
UPGRADE - Op de toekomst voorbereid door de mogelijkheid tot aanschaf van extra opties via www.showshifter.com

De PC Control is tevens een universele infrarood afstandsbediening waarmee de TV, Video en satellietontvanger kunnen worden bediend.
Bovendien kan de PC Control gebruikt worden voor het besturen van verlichting en apparatuur via het Marmitek X10 Home Automation systeem.
Gebruik & Toepassingsmogelijkheden

Benut de multimedia-mogelijkheden niet alleen in de ruimte waar uw PC staat, maar overal in huis.
Vanuit uw luie stoel de PC bedienen. Opstaan of trappen lopen hoeft niet meer.
Niet langer naar die kleine PC-monitor hoeven turen; eindelijk kunt u DIVX-films kijken via de grootbeeld TV in de huiskamer.
Maak tijdens feestjes dankbaar gebruik van uw MP3-database.

Dit is stukken makkelijker en draadloos, nu wordt er verteld dat dit ook gemaakt wordt door Trust en Philips maar heb dit niet kunnen vinden op hun site.

Wie weet dat ??

p.s Tja wel iets duurder maar wel goedkoper als 200 euris

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:51:

Dit is stukken makkelijker en draadloos, nu wordt er verteld dat dit ook gemaakt wordt door Trust en Philips maar heb dit niet kunnen vinden op hun site.

Wie weet dat ??
Mr. Google?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik het niet op vinden sorry hoor. Ik zal volgende keer ff aangeven.

Weet jij misschien hoe die dingen heten bij Trust en/of Philips dan ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:18:
Weet jij misschien hoe die dingen heten bij Trust en/of Philips dan ?
www.trust.nl
www.philips.nl

Binnen 10 seconden had ik dat ding van Trust op hun website gevonden. Moet jou ook wel lukken, denk je niet?

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 12 juli 2004 @ 18:48:
[...]

www.trust.nl
www.philips.nl

Binnen 10 seconden had ik dat ding van Trust op hun website gevonden. Moet jou ook wel lukken, denk je niet?
Nou dan mag jij vertellen hoe die dingen dan wel niet heten want ik zie ze nergens !! ( het PC to TV pakket hé )

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 19:55:
Nou dan mag jij vertellen hoe die dingen dan wel niet heten want ik zie ze nergens !! ( het PC to TV pakket hé )
http://www.trust.nl/produ...p.htm?mpp=COMP&grp=VIDPRO

En schreeuwen is niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Zit geen AB bij volgens mij, dus gewoon alleen kijken functie en geen aanklik functie of wel ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 20:07:
[...]

Zit geen AB bij volgens mij, dus gewoon alleen kijken functie en geen aanklik functie of wel ?
www.mp3-pc-naar-tv-met-aanklik-functie.com

is dat wat je zoekt?

Verwijderd

Topicstarter
Grappig |:( maar dan net iets anders.

Ik zoek een draadloos systeem wat ik boven op mijn pc zet ( zender ) en 1 op mijn tv ( ontvanger ) + AB

Zodat ik mijn computer kan besturen met de AB en niet de hele tijd naar boven / beneden etc.

Wie weet een goede en niet al te duur systeem hiervoor ??

Verwijderd

hmm draadloos kan natuurlijk met zo'n marmitek setje,

bedenk wel dat de beeldkwaliteid minder word en dat je geen WIFI Router oid op 2,4GHz heb staan in je huis of omgeving want dan werkt het hele feest niet.

het beste kan je iets van een HTPC bouwen dan heb je een pc aan de tv hangen (heb je geen Monitor bij nodig)

of je trekt een kabel voor het videosignaal neem dan 75 ohm kabel daar kan je video doorheen poeppen voor het geluid iets van audiokabel met goede afscherming maja dit is nogal een flinke ingreep omdat je ook geen controle over de bediening hebt van die pc

vandaar iets van een HTPC tje aan de tv koppelen dan heb je al die dingen als zendertjes, bekabeling en toestanden niet nodig

dit vraagt alleen één keertje iets van je budget omdat het natuurlijk ook weer een pc moet zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 20:18:
hmm draadloos kan natuurlijk met zo'n marmitek setje,

bedenk wel dat de beeldkwaliteid minder word en dat je geen WIFI Router oid op 2,4GHz heb staan in je huis of omgeving want dan werkt het hele feest niet.

het beste kan je iets van een HTPC bouwen dan heb je een pc aan de tv hangen (heb je geen Monitor bij nodig)

of je trekt een kabel voor het videosignaal neem dan 75 ohm kabel daar kan je video doorheen poeppen voor het geluid iets van audiokabel met goede afscherming maja dit is nogal een flinke ingreep omdat je ook geen controle over de bediening hebt van die pc

vandaar iets van een HTPC tje aan de tv koppelen dan heb je al die dingen als zendertjes, bekabeling en toestanden niet nodig

dit vraagt alleen één keertje iets van je budget omdat het natuurlijk ook weer een pc moet zijn...
Nee ik heb alleen boven een Linksys router staan ( geen wifi ), dus als ik zo'n marmitek setje + AB koop en HTPC installeer dan zou het goed moeten zijn ??

Of moet er nog wat gebeuren ?

beetje software installeren van Myhtpc toch ?? en dan zou het moeten werken ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 20:33:
dus als ik zo'n marmitek setje + AB koop en HTPC installeer dan zou het goed moeten zijn ??

Sorry hoor, maar ik krijg onderhand toch een beetje kromme tenen van je onbenullige vragen. Ga naar de marmitek website, zoek dat ding op, kijk naar de specs, zoek eventueel een online manual op, kijk wat ie kan, wat ie niet kan, en zoek uit of je nog lang en gelukkig onbezorgd kan MP3'tjes kijken en aanklikken 8)7

Verwijderd

Nee ik heb alleen boven een Linksys router staan ( geen wifi ), dus als ik zo'n marmitek setje + AB koop en HTPC installeer dan zou het goed moeten zijn ??

kan wel want je kan met zo'n AB ook je pc besturen en die marmitek setjes zijn in staat om draadloos het IR signaaltje door te geven van zender naar ontvanger. het is een idee maar MYHTPC ondersteund geen ab's als besturing of er moet een plugin zijn ? ik weet alleen dat je met een muis kan selecteren en bladeren etc. dus dat is nog een zwak punt..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 20:38 ]

Verwijderd

Hey bedankt voor die foto van dat marmitek setje zeg! De ideale afstandbediening! RF naar PC middels USB adapter en daarnaast nog universeel IR voor de TV + stereo bediening. En nog x10 voor de lampen als ik die niet via de PC laat lopen. Wouw! Ik heb hem gelijk besteld (allen de AB, niet de video zender). Draadloze video zenders haal ik altijd zelf uit Hong Kong (niet geheel uptodate maar toch: http://www.xs4all.nl/~mullerh/).

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu MyHTPC geinstalleerd en nu heb ik nog een klein vraagje :

Als ik nu een Movie afspeel op de pc dan geeft die erook geluid bij, maar als ik naar My Music ga hoor ik niets !! 8)7

Wat gaat hier fout en als ik zo'n Afbeeldingslocatie: http://www.intellihome.be/images/IH9120.jpg ga kopen komt die dan onder in het onderstaande plaatje te staan ofzo ?? ( bij IR RECEIVER ?? )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/got.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debmar/Tweakers/got2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er misschien hiermee ervaring ??

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hint: niet kicken binnen 24 uur, vinden mensen niet leuk hier

Heb je de handleiding gevolgd?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar heb het setje nog niet maar wou het eerst uitproberen of het wel via de pc kan, er komt bij films gewoon wel geluid maar bij de mp3 of andere extenties geen geluid, plaatje geeft ook aan dat een ene Plugin DLL het geluid moet weergeven, moet ik misschien een andere Plugin DLL hiervoor gebruiken zie mapje ernaast !

Wie weet dit en heeft hier al een keer mee gewerkt ?
Pagina: 1