Toon posts:

Wireless instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 computers op wireless aangesloten staan. Met de ene computer doet de wireless het perfect. Maar op de andere computer is de wireless verbinding instabiel. Hij geeft de hele tijd aan dat hij geen verbinding heeft of het signaal is laag of zeer laag, heel af en toe is het signaal uitstekend. Aan de afstand ligt het niet want ik zit 2 meter naast het accespoint. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik kan het niet in de handleiding vinden wat het is want ik kan niet zo goed engels. en op het internet kan ik het ook niet vinden. Ik heb een E-tech Wireless router 11 MBps. En 2 computers met wireless aangesloten.

Verwijderd

Ook alle 2 zelfde merk (en type) netwerkkaartjes?

Verwijderd

Topicstarter
nee, 1 tje is van Raeltek en de andere is van 1 of ander vaag merk, maakt dat uit dan?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Het maakt wel degelijk uit wat voor kaartjes je gebruikt, heb je al geprobeerd om het drivermatig op te lossen?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 11 juli 2004 @ 16:59:
Het maakt wel degelijk uit wat voor kaartjes je gebruikt, heb je al geprobeerd om het drivermatig op te lossen?
Andere drivers installeeren heb ik ook gedaan, maar haalt ook niks uit. Hij blijft instabiel. En de antenne verplaatsen kan niet, want me computer staat vast en kan dus niet verplaatst worden, hij heeft maar een draad van ong. 1 meter.

• Turkish
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Draai de kaartjes eens om, dus de realtek in de pc waar je wifi nu niet werkt en de 'brakke' in die andere pc en kijk of je dan dezelfde problemen hebt maar nu omgekeerd. Als dit zo is dan is je ene kaart kapot/vaag en zou je daar het best een andere voor kunnen halen ;)

Als dit niet het geval is, ene pc blijft brak wifi houden (ook met de Realtek kaart), dan zou ik zeggen dat het aan de pc ligt en zou je die eens beter moeten bekijken

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:49:
nee, 1 tje is van Raeltek en de andere is van 1 of ander vaag merk, maakt dat uit dan?
De Realteks hebben nog wel eens zuig bereik. De andere is waarschijnlijk een AMD Alchemy?

* Glashelder heeft ook een E-Tech Accesspoint met PCMCIA kaartjes. Die hebben uitstekend bereik (meter of 100/150 door muren). Deze gebruiker heeft problemen met bereik met de Realtek versie.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 11 juli 2004 @ 16:59:
Ik zei net dat ik dat al gedaan had, had ik ook wel, maar niet met de goede firmware. en nu dus wel, nu is de verbinding continu uitstekend.
Bedankt!!
Pagina: 1