E-Tech WIFI kaartje enorm beroerd qua bereik?

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Aangezien m'n PC via een hele lange kabel met de router in m'n woonkamer verbonden is, en ik voor m'n laptop al een Asus WL-300 access point had staan, besloot ik de PC ook maar eens wireless te verbinden. Omdat m'n notebook (Asus Centrino) op de plek van m'n PC een Very Good signaal kwaliteit heeft had ik niet verwacht dat ik een uitzonderlijk goed kaartje nodig zou hebben (afstand is misschien 8 meter met een betonnen muur er tussen).

Dus maar een E-Tech kaartje gehaald en hopen dat Linux supported zou zijn. Dat bleek het geval aangezien het een Gemtek WL-311 kaartje is waar een Realtek chipset op zit (hiep hoi). Maar toen bleek het ding niks te doen. Hmm... zou ie stuk zijn? Antenne niet goed? Uiteindelijk heb ik m'n access point maar eens naast de PC in dezelfde kamer gezet, en jawel... hij gaf Very Good aan. Niet eens Excellent...?

Access point weer in de andere kamer gezet en het signaal was in het midden van de kamer al "Very Weak". Op de normale plek van het AP was het signaal compleet dood. Bestaat het dat een kaartje een zo verdomd slecht bereik heeft?!

M'n notebook heeft een ingebouwde antenne en ze staan niet altijd bekend om hun goeie bereik, maar hij heeft een vele malen beter bereik dan dat crappy wireless netwerkkaartje.

Zijn er mensen met een E-Tech kaartje (waar WL-311 op staat) waar ze tevreden over zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 17-04-2004 17:39 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik heb pas een E-Tech usb dingetje gehaald.
Meteen weer terug gebracht... Bereik was echt om te huilen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
T-Blizzard schreef op 17 april 2004 @ 17:43:
Ik heb pas een E-Tech usb dingetje gehaald.
Meteen weer terug gebracht... Bereik was echt om te huilen.
Hmm... zegt genoeg denk ik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Ik had zelf een Tornado 242 accespoint gekocht en
na 4 meter al geen signaal meer.

Ik heb zelfs een D-Link accesspoint getest deze komt maar tot 30 meter.

Nu heb ik alles vervangen door Linksys 54G materiaal en kan
overal rondlopen en heb continue verbinding zonder terugval.

Gowron is 100% AMD

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 20:41

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Grappig :) Heb hier een E-Tech Access Point staan sinds eergisteren.. bevalt prima eigenlijk.. door het hele huis en in de tuin bereik :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
R4NCOR schreef op 17 april 2004 @ 17:58:
Grappig :) Heb hier een E-Tech Access Point staan sinds eergisteren.. bevalt prima eigenlijk.. door het hele huis en in de tuin bereik :)
Het zou natuurlijk kunnen dat de combo Asus WL-300 en E-Tech niet zo lekker is.

Verwijderd

klopt,

ik zelf heb een wl300g ap, met een wl100g kaartje voor in de laptop.
daarmee heb ik door het gehele huis bereik, zowel in de tuin als 2 huizen verder.
laatst kwam er een maat met een e-tech usb dingetje en had na 10 meter geen bereik meer.
dus ik denk dat de combo asus etech sowieso niet goed is.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:28:
klopt,

ik zelf heb een wl300g ap, met een wl100g kaartje voor in de laptop.
daarmee heb ik door het gehele huis bereik, zowel in de tuin als 2 huizen verder.
laatst kwam er een maat met een e-tech usb dingetje en had na 10 meter geen bereik meer.
dus ik denk dat de combo asus etech sowieso niet goed is.
Jouw reactie is precies wat ik moest weten ;)
Kaartje gaat terug en ik kijk wel voor een Sweex met losse antenne ofzo. Zit ook een Realtek chip op :)

Verwijderd

Ik heb alleen topic start gelezen.. ik kan mededelen dat ik het gehele merk vermijd..t... Ik install voor vrienden/kennises veel WLAN speelgoed, en heb hier zulke *** ervaringen mee.. o.a dat het bereik nihil is... afrader dus. Linksys in belkin zijn in mijn ogen het beste...

Verwijderd

heorot schreef op 17 april 2004 @ 17:55:
Ik had zelf een Tornado 242 accespoint gekocht en
na 4 meter al geen signaal meer.

Ik heb zelfs een D-Link accesspoint getest deze komt maar tot 30 meter.

Nu heb ik alles vervangen door Linksys 54G materiaal en kan
overal rondlopen en heb continue verbinding zonder terugval.
Had eerst maar eens wat kanalen geswitcht...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:46:
Had eerst maar eens wat kanalen geswitcht...
Ik heb het ding nog een kans gegeven, maar het is een ramp: op elke channel komt het signaal niet verder dan 40% sterkte terwijl AP en kaartje nog geen 2 meter bij elkaar vandaan staan |:(

Case closed, kaartje gaat terug :)

Verwijderd

Exirion schreef op 17 april 2004 @ 18:40:
[...]

Jouw reactie is precies wat ik moest weten ;)
Kaartje gaat terug en ik kijk wel voor een Sweex met losse antenne ofzo. Zit ook een Realtek chip op :)
edit : niet goed gelezen. gaat om pc niet om laptop |:(

Ik heb zelf een Conceptronic kaartje met een WL300g, en die combo draait ook prima :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 18:20 ]

Verwijderd

Exirion schreef op 17 april 2004 @ 18:40:
ASUS heeft nu zelf ook een PC kaart, de WL-138G PCI ... kan alleen zo gauw niet vinden welke chipset.
heb zelf een WL-100g (Broadcom) in m'n laptop die onder Linux via 'ndiswrapper' werkt ...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:49:
ASUS heeft nu zelf ook een PC kaart, de WL-138G PCI ... kan alleen zo gauw niet vinden welke chipset.
Daar zit een Marvell 88W8310 op. Nooit van gehoord ;)

Ik denk dat het een PrismGT of Atheros kaartje wordt. Ik twijfel nog tussen de SMC 2808W en de Conceptronic C54i. Conceptronic schijnt Tulip/Dynalink te zijn, en werkt goed. Ook met Linux (Atheros: MADWIFI drivers).

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Jup, die e-tech dingen zijn troep. Heb ik er ook een van hier, ook zeer slecht signaal. Met een IBM laptop met geintregeerde kaart is het een stuk beter. Tsja, wat verwacht ik eigenlijk dan he, het ding was nog kleiner als een usb memory stick.

edit:
of was het sweex? Ik zal het ooit eens nakijken.

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 19-04-2004 15:51 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

E-tech realtek? Ik dacht dat E-tech maar 1 model gebracht had? Anyway, ik heb ook een E-tech PCMCIA kaartje, de WLPC05. Daar zit een AMD Alchemy chip in, en het bereik van dat kreng is geweldig! Kan bijna tot het uiteinde van de straat internetten en dat is zo'n 80 meter bereik denk ik. Moet wel door 2 stenen muren heen.

Access Point is ook van E-tech.

Links:
PCMCIA kaartje (WLPC05)
Access Point (WLAP03)

De AP staat hier boven op mijn kamer, het signaal moet door het plafond (en de vloer :+). Als ik beneden zit is de signaal sterke rond de 98% :)

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 19-04-2004 15:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Het verbaasde mij ook. Ik had her en der gelezen dat de E-Tech eerst PRISM was, en sindsdien was overgestapt op Broadcom. Nu blijken de nieuwste modellen echter Realtek te zijn.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb heel wisselende ervaringen met de Eteach wireless, dus ik weet niet og het structureel is. Goede ervaring: met een USB stick van beneden naar de zolder 3 verdiepeingen hoger met perfecte ontvangst (alle groene winxp streepjes vol). Een andere setup in een appartement, was er gelijkvloers in twee kamers verder nauwelijks meer bereik (één streepje). Het hangt dus sterk van de omgeving af, maar ze zijn niet per definitie slecht (zeker niet voor die prijs)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Inmiddels heb ik er een SMC 2602W kaartje in zitten met externe antenne (plakt met een magneet aan m'n behuizing) en die doet het super :D Hij ontvangt met Excellent signal strength terwijl die andere niks ontving. En verder nog iets mafs: Ik ontvang hier het signaal van het TU Eindhoven wireless netwerk :+ Misschien is er een grappenmaker in de buurt die z'n SSID 'tue' noemt, want ik woon toch wel een paar honderd meter bij de TU vandaan ;) (Montgomerylaan)

In ieder geval ben ik voor 10 euro meer erg tevreden. SMC ziet er ook een stuk beter verzorgd uit dan die el-cheapo E-Tech zut.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 19-04-2004 18:46 ]

Verwijderd

Exirion schreef op 19 april 2004 @ 18:46:
Inmiddels heb ik er een SMC 2602W kaartje in zitten met externe antenne (plakt met een magneet aan m'n behuizing) en die doet het super :D Hij ontvangt met Excellent signal strength terwijl die andere niks ontving. En verder nog iets mafs: Ik ontvang hier het signaal van het TU Eindhoven wireless netwerk :+ Misschien is er een grappenmaker in de buurt die z'n SSID 'tue' noemt, want ik woon toch wel een paar honderd meter bij de TU vandaan ;) (Montgomerylaan)

In ieder geval ben ik voor 10 euro meer erg tevreden. SMC ziet er ook een stuk beter verzorgd uit dan die el-cheapo E-Tech zut.
10 euro ? Dat is goedkoop, kun je niet ff de pricewatch editten :9

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:14:
10 euro ? Dat is goedkoop, kun je niet ff de pricewatch editten :9
10 euro MEER zei ik (35 euro) ;)

http://silverapp1.mycom.n...uctID=52169&productType=1

Linux support is ook goed.

Verwijderd

Oke dan :D
Waarom heb je trouwens voor 11Mbit gekozen en niet voor 54Mbit ?
Ah, je hebt niet de g-versie van de AP zie ik :)

Maar dan nog, je kunt je op de toekomst voorbereiden zeg maar... :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 19:30 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:29:
Maar dan nog, je kunt je op de toekomst voorbereiden zeg maar... :)
Dit model was het enige met een externe antenne en bovendien gebruik ik m'n LAN alleen voor internetten dus 600KB/s bandwidth is zat. Ben prima tevreden zo :)

Bovendien willen m'n ouders dit jaar ook een draadloos netwerk zodra pa een Centrino notebook heeft gekocht, dus als ik echt 802.11g wil dan gaat dit spul naar hun ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Exirion op 19-04-2004 19:56 ]

Pagina: 1