Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Telfort prepay of KPN prepay?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga over een paar weken een Sony Ericsson T230 kopen bij de Primafoon. Die zou sim-lock vrij zijn (waarschuw mij AUB als jullie weten dat dat niet zo is...). Ik heb gehoord dat KPN slechter en duurder is dan Telfort , maar ik heb ook gehoord dat Telfort veel administratieve problemen heeft.

Wat zal ik nou nemen? Telfort of KPN? Ik heb het over de PrePay vormen van deze twee aanbieders. Ik wil vooral een goede ontvangst en geluidskwaliteit. Ik woon in Blaricum. Maar ik wil niet veel geld uitgeven , ik ben momenteel nogal krap bij kas. En omdat de T230 wap en GPRS ondersteunt , zou het zonde zijn als KPN/Telfort dat niet ondersteunen.

Wat zouden jullie kiezen in mijn situatie? Advies wordt op prijs gesteld! Alvas bedankt!

Verwijderd

Ik HAD Telfort. Vond het ontvangst omgeving Eindhoven niet geweldig. Het vervelendste was nog dat ik op school geen ontvanst had. Laatst had ik via die gratis-Hi-simkaart actie, een paar simkaarten besteld. Het ontvangst met Hi vind ik veel beter dan met mijn Telfort, alleen het smssen is bij Telfort weer net effe iets goedkoper. ;)

Dus vraag mensen uit jouw omgeving effe hoe hun ontvangst is?!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 10:03

aKra

Intentionally left blank.

Telfort is in Blaricum volgens mij net zo slecht als in Laren, 1-2 (buiten) van de 6 streepjes.

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
hebben ze niet een landkaart waar op staat waar wel en waar geen ontvangst is?

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:50
Nee, providers lopen niet graag te koop met de plekken waar geen ontvangst is ;)

Verwijderd

Topicstarter
aha , Ik heb ze maar een mailtje gestuurt. Ik hou jullie op de hoogte. In de tussentijd ,w eet er iemand een provider die wel in Blaricum binnen dekking geeft , die GPRS / WAP / SMS onsersteund en niet duur is?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wil je het beste ontvagst hebben met je KPN nemen, en wil je heel goedkoop uit zijn Telfort.
Ik ben in ieder geval heel blij met Telfort :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
kpn no.1 in algemeen bekend heb al jaren kpn nadat ik telfort had 100x beter bellen in buitenland smse in buiteland goedkoopste sms van de prepaids dan he dus zegt al genoeg

Verwijderd

Topicstarter
aha , "waarom" ben je er blij mee? sorry dat ik zo veel vragen stel... ontvangst , sneheid , kosten? wat vond je van de helpdesk als je die ooit gebruikt hebt? En ik ga alleen naar KPN als het echt nodig is , harstikke duur :(

Verwijderd

Kpn is iets duurder maar heeft overal bereik, telfort goedkoper maar minder bereik, vraag dus ff aan mensen in je omgeving hoe hun telfort bevalt.

- telfort heeft gratis voicemail
- elke 3 minuut gratis bellen
- gratis gemiste oproepen met telnr in sms

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:29:
hebben ze niet een landkaart waar op staat waar wel en waar geen ontvangst is?
Er is een landkaart met bereik, die heb ik gezien toen ik laatst bij BelCompany informeerde naar het bereik. Er stond op dat het bereik in mijn woonplaats matig was, dus heb ik Hi genomen ipv Telfort. Ik had eerst Vodafone, die was in mijn woonplaats ook al matig en dat is erg irritant.

Of die kaart voor iedereen beschikbaar is, weet ik niet, ik kon hem niet vinden iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Entity op 10-07-2004 22:14 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

Entity

9000rpm

Dat is wel handig, maar die kaarten zijn nog lang niet zo gedetailleerd als de kaart die ze bij Belcompany hadden.

Verwijderd

Topicstarter
wel , volgens dat kaartje zou ik auto/trein dekking moeten hebben. Ik bel toch bijna nooit binnens huis , en ze hebben voicemail , dus als ik iets mis , kan ik gewoon naar buiten lopen en mijn voicemail gratis beluisteren , hoop ik. Wel , als iemand meer details heeft over de dekking in Blaricum / Huizen , zou ik dat graag willen weten! Bedankt voor jullie advies!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Telfort bereik ervaar ik als stukken beter dan die van de KPN. Het telfort netwerk kwam laatst als beste uit de test (ben de bron helaas kwijt). Ik zou absoluut voor telfort gaan. Zowel wat betreft kosten als service. Ik heb jaren prepay van KPN gehad maar ben nu blij bij telfort te zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Ha ha, lijkt net alsof Bor 2 namen omgewisseld heeft :) Ach en zo blijf je tegenstrijdige beweringen houden op een forum. Voor mij NOOIT meer Telfort !

Verwijderd

Topicstarter
wel , slecht ontvangst met Telfort kan toch ook aan je mobiel liggen? Het is maar een vraag hoor , want ik heb gehoord dat het niet per se aan de provider hoeft te liggen...

Ik heb ook eens op ebay "stickers die de ontvangst van je telefoon vergroten" gezien , moet ik dat geloven?

Oja , en Telfort heeft elke 3e , 6e , 9e enz. minuut gratis , en het goedkoopste SMS tarief van nederland , dus met de kosten zit het wel goed. Hebben jullie nog andere ervaringen met Telfort?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
jorisw86 schreef op 10 juli 2004 @ 21:54:
kpn no.1 in algemeen bekend heb al jaren kpn nadat ik telfort had 100x beter bellen in buitenland smse in buiteland goedkoopste sms van de prepaids dan he dus zegt al genoeg
je weet de punt duidelijk te vinden (no.1), waarom zet je hem er dan niet wat vaker tussen?

ik had vroeger kpn prepaid, ging altijd goed, maar dat was zelfs nog voordat sms in nederland werd aangeboden ;)
ik heb nu telfort, geen problemen mee alleen als ik in t magazijn (@work) loop heb ik geen/amper bereik. buiten is dat echter prima, dus het zal aan het gebouw liggen. orange werkt wel prima daarbinnen tho'.

ik heb nog niet zo lang m'n telfort kaartje maar verder heb ik er geen problemen mee gehad.

met een hamer past alles

Verwijderd

/me heeft inmiddels zijn 3de telfort abbo...

Prijzen zijn gewoon het laagste
bereik heeft bij mij nooit geen problemen opgeleverd..
Ik heb een Vodafoon gsm van de zaak.
Dus een leuke referentie..

waar ik slecht bereik heb met de vodafoon gsm heb ik bijvoorbeeld wel bereik met de telfort gsm en andersom.
Dit is verwaarloosbaar verschil..

my 2 cents.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga bij de Primafoon die mobiel kopen , omdat ie daar goedkoop is , en omdat er een gratis frans bauwer cd bij zit :P. Dan denk ik dat die mensen daar er gewoon een KPN PrePaid SIM kaart in doen. Kan ik dan niet die simkaart er uit halen en een telfort sim kaart er in doen? Of is dat niet mogelijk? Ik heb gehoord dat een mobieltje daarvoor SIMLOCK vrij moet zijn... Zijn mobieltjes van de Primafoon dat?

Want ik weet nu bijna zeker dat ik telfort ga nemen...

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Punksmurf schreef op 11 juli 2004 @ 09:58:
[...]

je weet de punt duidelijk te vinden (no.1), waarom zet je hem er dan niet wat vaker tussen?

ik had vroeger kpn prepaid, ging altijd goed, maar dat was zelfs nog voordat sms in nederland werd aangeboden ;).......
En op jouw toetsenbord missen de hoofdletters.. Niet zeiken tegen mensen over hun schrijven als je het zelf ook niet goed weet te doen :+

• Jewie
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 10:18:
Ik ga bij de Primafoon die mobiel kopen , omdat ie daar goedkoop is , en omdat er een gratis frans bauwer cd bij zit :P. Dan denk ik dat die mensen daar er gewoon een KPN PrePaid SIM kaart in doen. Kan ik dan niet die simkaart er uit halen en een telfort sim kaart er in doen? Of is dat niet mogelijk? Ik heb gehoord dat een mobieltje daarvoor SIMLOCK vrij moet zijn... Zijn mobieltjes van de Primafoon dat?

Meestal merk je dat aan de prijs. Als een mobieltje zodanig 'goedkoop' is, is de kans groot dat hij toch is gelocked. Primafoon is een onderdeel van KPN, dus de kans is groot dat er een KPN SIM-Kaart in zit (al dan niet gelocked). Het beste kun je het gewoon navragen.

Overigens ben ik zelf in het bezit van een Telfort-abonnement. Ben er zeer tevreden over. Heb nauwelijks problemen met de dekking en de tarieven zijn veel lager i.t.t. de andere aanbieders.

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
de dekkinskaart kun je toch gewoon opvragen? Althans bij de Vodafone deden ze dat wel. Ik zag de t230 bij Vodafone liggen voor iets van rond de 70 euro, wel gesiimlockt, maarja boeiuh waarom zou je simlock vrij willen als je toch top bereik hebt? kpn is ook ok wat dekking betrefd, maar ik ga persoonlijk liever voor vodafone, grootste ter wereld en dat zijn ze niet zomaar denk ik.

Laten we lekker link gaan doen!!!

• Jewie
  • Laatst online: 20:54
Je hebt dan misschien wel 'top-bereik', maar daar betaal je dan wel voor. De laatste tijd is het echter zo dat de aanbieders wat betreft dekkingsomvang nauwelijks van elkaar verschillen; de een heeft op de ene locatie een iets betere dekking, maar de ander misschien weer op een andere locatie.

Met dit in het achterhoofd ga je kijken naar andere bepalende factoren, waarbij de prijs-verhouding te sprake komt. Bij Telfort liggen de tarieven aanzienlijk lager, dat is waarschijnlijk ook de reden dat Telfort de grootste groei van het aantal klanten kent.

Maar iedereen moet het voor zich weten, persoonlijk kies ik niet voor de aanbieder om zijn 'naam'.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 10:18:

Nee, telefoons die je in een pakket koopt van een provider, zijn in het algemeen voorzien van een simlock. Dat wil zeggen dat je alleen bepaalde simkaarten (lees: van KPN) er in kunt stoppen die werken, voor zolang de simlock erop zit. De simlock kun je in het algemeen wel laten verwijderen. Dat kun je laten doen door KPN zelf: na een jaar kun je dat gratis laten doen, in het eerste jaar gaat het je 68 euro kosten. De tweede (ietwat grijze) manier is om de simlock klandestien te laten verwijderen binnen het eerste jaar. Denk er wel aan dat je garantie wel kunt vergeten, aangezien je door een niet-erkend figuur, aanpassingen aan de telefoon hebt gedaan.

Wat ga je met de telefoon doen eigenlijk? Want qua tarieven maakt het bij prepay niet veel uit. Als je de telefoon regelmatig gebruikt en ook smsjes stuurt, kun je KPN Prepay ook tot 1 oktober a.s. nog gratis laten omzetten naar Hi Prepay. De beltarieven zijn min of meer hetzelfde (bij vast tarief) als bij Telfort en het sturen van een smsje kost 1 cent meer. Daarbij vind ik de klantendienst van KPN beter, maar goed: bij Telfort heb je wel weer elke 3e minuut gratis, gratis voicemail en je smsjes zijn 1 cent goedkoper (afgezien van de zomeractie die op dit moment geldt). Qua dekking kun je het beste mensen in je omgeving vragen, wellicht hebben zij goede ervaringen met Telfort en/of KPN!

Mijn persoonlijke noot nog even: ik heb op dit moment weer een abonnement van KPN/Hi en het bereik (en de rest van KPN) bevalt me wel goed. Ik heb van mei 2002 t/m februari 2004 een abonnement bij Telfort/O2 gehad en mijn ervaringen met Telfort zijn ook zeker niet slecht. Het kan alleen wel zo zijn dat of KPN of Telfort (of beide) toevallig op de plaatsen waar jij veel komt, beroerd bereik hebben. In die zin is het ook gewoon geluk hebben met de dekking!

[ Voor 11% gewijzigd door rclahsen op 11-07-2004 11:16 ]

Verwijderd

KPN heeft voor prepaid geen WAP, GPRS of MMS.

Telfort heeft alleen WAP en MMS voor prepaid.

Je zegt dat je toch weinig thuis belt en anders wel even naar buiten loopt. Ik kan je verzekeren dat je je daar gigantisch aan gaat ergeren.

Verwijderd

Topicstarter
die Sony Ericsson T230 is bijna 80 euro. Ik zal navragen of hij simlock vrij is. En ik wil GRAAG gebruik maken van GPRS , dus dan valt Telfort Prepay af :'( ondersteunt KPN wel GPRS met Prepay? Oja , en is er mischien een SUPERGROOT nadeel aan de T230 waarom ik hem niet zou nemen? Oja , en bedankt voor het advies , ik had niet door dat Telfort geen PrePaid GPRS heeft. Als KPN PrePay geen GPRS heeft , weten jullie dan wie wel (prepay)? Alvast bedankt!

• Bor

Bor

En ik wil GRAAG gebruik maken van GPRS , dus dan valt Telfort Prepay af ondersteunt KPN wel GPRS met Prepay?
Nee dat ondersteunt KPN ook niet (en bij navraag vermelde KPN dit waarschijnlijk nooit te gaan ondersteunen op Prepay). Telfort is op dit moment naar de mogelijkheden aan het kijken.

Verwijderd

Topicstarter
aha , dan koop ik gewoon de T230 , en als ie niet simlock vrij is , dan hou ik gewoon een jaar KPN , en daarna laat ik hem simlockvrij maken door KPN , en dan neem ik Telfort prepaid , en ik hoop dat ze dan al GPRS hebben... Is AH Mobiel trouwens een keuze voor iemand die SMS / WAP / voicemail en goedkope beltarieven wil?

• rclahsen
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 17:01:
aha , dan koop ik gewoon de T230 , en als ie niet simlock vrij is , dan hou ik gewoon een jaar KPN , en daarna laat ik hem simlockvrij maken door KPN , en dan neem ik Telfort prepaid , en ik hoop dat ze dan al GPRS hebben... Is AH Mobiel trouwens een keuze voor iemand die SMS / WAP / voicemail en goedkope beltarieven wil?
Op zich is AH Mobiel wel een redelijke keuze hoor. Het nieuwe (geel/grijze verpakking) pakket loopt via het netwerk van Telfort, dus qua netwerkkwaliteit zit er dan geen verschil met Telfort zelf. Grote voordeel van AH is dat je meer beltegoed krijgt dan waarvoor je betaalt. Dus eigenlijk bel/sms je dan altijd met korting. Korting loopt van 10% (bij opwaardering van 10 euro) tot 33,3% (bij opwaardering van 30 euro). In principe kun je ook wappen met AH (gewoon de instellingen laten toezenden via www.telfort.nl), dat kost evenveel als bellen (je betaalt ook per minuut ipv verzonden data). Beltegoed is zes maanden houdbaar, toch minder lang dan bij KPN/Hi Prepay (KPN 'onbeperkt', Hi 12 maanden).

Verwijderd

Topicstarter
maar geen voicemail , toch? want ik heb geen voicemail tarief gezien toen ik 5 minuten geleden op hun website keek... ik denk dat ik gewoon de T230 koop , een jaar wacht , en dan Telfort neem...Bedankt voor jullie hulp , mijn vraag is opgelost. geef gerust meer commentaar als jullie dat willen... Als blijkt dat Telfort in mijn regio een slecht berijk heeft , dan neem ik gewoon iets anders , amar dan maak ik wel een nieuwe topic denk ik...

• rclahsen
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 17:37:
maar geen voicemail , toch? want ik heb geen voicemail tarief gezien toen ik 5 minuten geleden op hun website keek... ik denk dat ik gewoon de T230 koop , een jaar wacht , en dan Telfort neem...Bedankt voor jullie hulp , mijn vraag is opgelost. geef gerust meer commentaar als jullie dat willen... Als blijkt dat Telfort in mijn regio een slecht berijk heeft , dan neem ik gewoon iets anders , amar dan maak ik wel een nieuwe topic denk ik...
Wel voicemail, want da's extra omzet :). Dus die service vergeten ze niet hoor! Maar bellen naar voicemail kost in het algemeen hetzelfde als bellen (vaste tarief, piektarief of daltarief bellen naar mobiel). Veel plezier met je KPN SE T230. Als je regelmatig/veel smst, kan het handig zijn om KPN prepay om te laten zetten naar Hi prepay. Bij KPN PP kost sms nog steeds 23 cent, terwijl het bij Hi 9 cent kost!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! Mijn complimenten voor dit forum en de meeste gebruikers hier!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KPN prepay ondersteund wel GPRS, immers, I-mode wordt ook aangeboden voor prepay gebruikers en dit gaat immers via GPRS

Bel 313 en laat I-mode activeren, nu kan je gebruik maken van GPRS, momenteel kost het tot eind augustus €9,- per MB, normaal €17/mb

gebruik deze settings:
APN naam: portalmmm.nl
gateway ip: 10.10.100.10
port: 9201
username en password hoeft je niks in te vullen

zelf gebruik ik GPRS via KPN prepay op de SE T610. T68i en op de Siemens ME45 en nog nooit problemen mee gehad..

jammer dat telfort nog geen GPRS via prepay aanbiedt, kan alleen nog via wap (via CSD)

• Devian
  • Laatst online: 05:14
anders loop eens binnen bij de belcompany.. toen ik zei dat ze bij de buren goedkoper waren gingen ze direct onder de prijs van die andere gsm winkel zitten ;)

toen wij toen weer naar die andere winkel wouden lopen gaven ze ons de mobieltjes gratis mee ;) (met een telfort abbo)

https://wren.co/join/Devian

• Bor

Bor

KPN prepay ondersteund wel GPRS, immers, I-mode wordt ook aangeboden voor prepay gebruikers en dit gaat immers via GPRS
KPN prepay ondersteund geen GPRS voor bv e-mail, wap etc. Alleen hun prepayed i-mode toestellen (complete ripoff) ondersteunen gprs voor alleen het imode deel. KPN ondersteund op sommige toestellen zelfs geen wap. Vrijwel alle voordelen van GPRS kun je dus niet gebruiken of het i-mode deel na.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 11-07-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha , ik zou wel graag WAP willen , want anders heb je totaal niks aan de optie om bijvoorbeeld ringtones of extra themes te downloaden...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Mja, kwaliteit van een netwerk is wisselend. Heb hier een Tele2 telefoon, zo'n motorola geval. Itt wat tele2 zei, is ie dus wel simlockvrij (ouders hebben dat ding een week met Vodafone SIM van mn broer meegehad naar frankrijk :P)

Tele2 gebruikt het O2 netwerk, wat tegenwoordig dus Telfort is. Hier in huis heb ik 1-2 streepjes van de 4 op mijn telefoon, en geluid valt soms gewoon weg. Vodafone en KPN zijn wel gewoon goed hier in huis.
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat ik laatst bij en antiekhandel was, die zitten 500m buiten het dorp in een woonboerderij. De ene heeft daar KPN, de andere Vodafone, maar als ze willen bellen, mogen ze beide naarbuiten lopen, geen ontvangst anders. Wordt ik gebeld, pak ik mn telefoon uit mn zak... hey verrek, 4 streepies van de 4 :)

Tis maar net waar je bent. KPN en vodafone zijn zeker niet heilig, je zult maar net in een plaats wonen buiten het ontvangstgebied.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
quote:KPN prepay ondersteund geen GPRS voor bv e-mail, wap etc. Alleen hun prepayed i-mode toestellen (complete ripoff) ondersteunen gprs voor alleen het imode deel. KPN ondersteund op sommige toestellen zelfs geen wap. Vrijwel alle voordelen van GPRS kun je dus niet gebruiken of het i-mode deel na.

Klopt deels: KPN ondersteund het alleen maar op hun I-mode prepay toestellen, maar ook op niet I-mode toestellen werkt het na enige inspanning.

POP3mail: dit zal idd niet lukken, hier is immers een ínternet' APN noodzakelijk, deze kan alleen verkregen worden bij de data abo's van KPN, maar via diverse wapsites kan je gewoon je POP mail checken..
WAP: dit werkt wel zeker, alles buiten I-mode is gewoon te bereiken bv: wap.tweakers.net werkt, op me Siemens ME45 kan je alleen maar wap pagina's bereiken, de i-mode sites lukken hierop zelfs niet, doordat i-mode sites zijn opgemaakt in cHTML terwijl de Siemens alleen maar wml ondersteund (wap1.0)
op de SE T610 lukt het ook om de I-mode sites te bereiken, naast de overige wap sites.
Ook downloaden via GPRS van bv ringtones kan dus gewoon via KPN prepay

Verwijderd

Ik had telfort nu moet ik voor mijn werk vaak zeeland in daar is het echt een drama met het ontvangst. Lag deels aan de prepay telefoon die ik bij mijn kaart had gekocht sagem myx-5 en voor het andere deel aan telfort netwerk. De meesten mensen in Zeeland geven aan dat eigenlijk alleeen kpn een goede dekking heeft. Duszzzzz. Nu ook kpn en eigenlijk weet je al wat ik ga zeggen gewoon perfect...

• AtHomer
  • Niet online
Je geeft aan dat je graag goed bereik wilt en gebruik wilt maken van GPRS met prepaid.

KPN en Vodafone staan bekend om een doorgaans goed bereik. Maar dat is per locatie verschillend natuurlijk. Het nadeel van deze providers is dat prepaid GPRS erg duur is, bij KPN 17 en bij Vodafone 15 euro per MB.

Als je per se gebruik wilt maken van GPRS kan ik je Orange aanbevelen. Het maakt dan niet uit of je een abonnement of prepaid hebt, want je betaalt altijd 6 euro per maand voor onbeperkt WAP en je krijgt er ook 2 MB internet dataverkeer bij, mocht je dat gebruiken.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Punksmurf
Gitano schreef op 11 juli 2004 @ 10:39:
[...]

En op jouw toetsenbord missen de hoofdletters.. Niet zeiken tegen mensen over hun schrijven als je het zelf ook niet goed weet te doen :+
Ik zeik ook niet veel, want als ik over alles zou zeiken dat verkeerd gespeld is zou ik hier een ruime dagtaak hebben. Daarbij komt dat ik het zelf idd ook lang niet altijd goed doe. Alhoewel ik mij soms flink kan ergeren aan bepaalde spelfouten e.d. laat ik dat ook gewoon lekker hangen. Het is hier zowiezo ook geen taalforum ;)

Het feit dat ik over het algemeen geen hoofdletters zet spreekt idd niet in mijn voordeel maar ik heb gewoon een hekel aan die dingen (ik weet ook niet waarom). Als ik een lang verhaal schrijf zet ik ze er for the sake of leesbaarheid ook wel in (see?).

Waar het me hier vooral om ging is dat er 3 zinnen zonder enige interpunctie achter elkaar waren gekwakt. Daarnaast komt dat deze zinnen nou niet echt dat je zegt geweldig gespeld zijn waardoor het gewoon 1 brij woorden is die je 5x moet lezen voordat je überhaupt snapt wat er staat.
kpn no.1 in algemeen bekend. heb al jaren kpn nadat ik telfort had. 100x beter bellen in buitenland, smse in buiteland goedkoopste sms van de prepaids dan he dus zegt al genoeg.
Zo zou het dus al stukken beter zijn!

Als ik nu echt hard ga zeiken (wat ik normaal dus niet doe ;) ) kom ik hierop (zonder hoofdletters :P):
kpn is no.1, dit ins algemeen bekend. ik heb al jaren kpn nadat ik telfort had. hiermee kan ik 100x beter bellen in het buitenland, met smsen in buiteland is kpn de goedkoopste sms van de prepaids dan he dus dat zegt al genoeg.
Echter dit doe ik in principe dus niet; dat zijn echt de meest vervelende reacties die er kunnen zijn (buiten flames e.d.) en ze voegen eigenlijk weinig toe. Ik heb ook niet de illusie dat men hierdoor beter gaat spellen ofzo ;).

Ook komen er nu zeker een aantal reacties waarin men mij zal gaan wijzen op de spelfouten die ik in deze post heb gemaakt (zoals jij ook al deed!). Dit zal allemaal best wel, maar ik weet wel dat ik iig tijd en moeite heb besteedt om mijn post leesbaar te maken. Een spelfout hier en daar moet kunnen (probeer ze wel te vermijden!), we zijn niet allemaal een taalwonder. Ook zijn er mensen die moeite hebben met spellen, dat kan gebeuren. Zelf zet ik ook geregeld een d of een t op de verkeerde plek maar door er consequent op te letten gaat dit momenteel gelukkig beter.

Er zijn mensen die dyslectisch zijn (goh..., wat een nieuws :O ) en die dus soms totaal geen leesbare post in elkaar kunnen zetten. Ikzelf begrijp dat absoluut niet maar het schijnt nu eenmaal zo te zijn. Die mensen kunnen daar blijkbaar niet veel tot niets aan doen dus daar heb ik begrip voor. Het is vervelend, maar het is niet anders. Veel mensen vinden dat die mensen al hun posts maar door een spell-checker moeten halen maar dat vind ik ook onzin voor korte posts. Dat is echt mega-irritant om te doen, een beetje heen weer gaan kopiëren om je post van 2 regels goed te krijgen en uit zo'n korte post kan ieder normaal mens nog wel wijs worden. Als je als dyslect echter een lang verhaal wilt houden lijkt het me niet zo'n slecht idee maar dan besteedt je zowiezo al veel meer tijd en moeite aan je post dus dan maakt die extra handeling ook niet zoveel meer uit.

Mocht diegene om wiens post het gaat dan ook dyslectisch zijn vat het allemaal dan wat minder zwaar op dan als wanneer je dat niet bent ;). Ik raad je echter wel aan om dan even in je sig te zetten dat je dyslectisch bent zodat men ook weet waar men aan toe is.

Goed dit was allemaal weer gigantisch off-topic maar aan het soort reacties als die van Gitano kan ik me echt gigantisch ergeren :X , vooral omdat hij ook wel in had kunnen zien wat mijn punt was. Er is nu eenmaal een verschil tussen een post waar ogenschijnlijk vrijwel geen aandacht aan is besteed en een post waarbij dat wél het geval is. Hoewel ik het ontbreken van hoofdletters in mijn post hiermee absoluut niet goed wil praten vind ik wel dat mijn post veel serieuzer overkomt.

met een hamer past alles

• Punksmurf
Om ook nog maar even ontopic te reageren ;)
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:39:
Oja , en is er mischien een SUPERGROOT nadeel aan de T230 waarom ik hem niet zou nemen?
Hij schijnt erg traag te zijn. Zie dit topic voor meer informatie: [rml][ SonyEricsson] T230[/rml]

Verder kan je hem bij premiumbell gratis bestellen, zij het via een wat vage constructie. Zie hiervoor premiumbell.nl.
momenteel kost het [gprs] tot eind augustus €9,- per MB, normaal €17/mb
WTF :X wat dat betreft kan je beter naar Telfort gaan (als die het aanbieden voor prepaid dan, ik geloof het niet)!
Ik weet iig zeker dat orange het bij prepaid aanbiedt (is ook al gezegd hierboven) maar dan zit je wel aan de behoorlijk hoge tarieven van Orange vast. Wellicht verandert dat snel omdat de markt nogal onrustig is momenteel maar ik weet bijna zeker dat ze duurder blijven dan Telfort ;)

met een hamer past alles

• Devian
  • Laatst online: 05:14
ik denk ook niet dat er duidelijk een betere provider aan te wijzen valt. Waar ik met telfort vol bereik heeft heeft mijn ma met kpn wel eens amper bereik... en op andere plekken is het net weer andersom.

Telfort is wel de goedkoopste, 3e minuut gratis, smsen voor 4ct de hele zomer, voicemail gratis en als ze ook gprs aanbieden voor prepaid dan zijn ze daar ook zeker de goedkoopste mee :)

Wat ik ook een pluspunt vind van Telfort is de helpdesk :). ik heb er nu denk ik 5-6x heen gebeld en heb nooit in een wachtrij gestaan en ze zijn bijzonder vriendelijk :).

https://wren.co/join/Devian

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik bel nu al 5 jaar met Telfort, en ben er altijd tevreden over geweest.

Helemaal als je ziet wat sommige mensen per minuut bij KPN betalen. dat is toch niet normaal.

En dan komen ze altijd met dat ze zó'n goed netwerk hebben, dat is hun enige verkooptruc die ze nog hebben. En blijkbaar trappen daar dan ook nog mensen in.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 18:19

Sponge

Serious Game Developer

ReBr schreef op 11 juli 2004 @ 20:52:
quote:KPN prepay ondersteund geen GPRS voor bv e-mail, wap etc. Alleen hun prepayed i-mode toestellen (complete ripoff) ondersteunen gprs voor alleen het imode deel. KPN ondersteund op sommige toestellen zelfs geen wap. Vrijwel alle voordelen van GPRS kun je dus niet gebruiken of het i-mode deel na.

Klopt deels: KPN ondersteund het alleen maar op hun I-mode prepay toestellen, maar ook op niet I-mode toestellen werkt het na enige inspanning.

POP3mail: dit zal idd niet lukken, hier is immers een ínternet' APN noodzakelijk, deze kan alleen verkregen worden bij de data abo's van KPN, maar via diverse wapsites kan je gewoon je POP mail checken..
WAP: dit werkt wel zeker, alles buiten I-mode is gewoon te bereiken bv: wap.tweakers.net werkt, op me Siemens ME45 kan je alleen maar wap pagina's bereiken, de i-mode sites lukken hierop zelfs niet, doordat i-mode sites zijn opgemaakt in cHTML terwijl de Siemens alleen maar wml ondersteund (wap1.0)
op de SE T610 lukt het ook om de I-mode sites te bereiken, naast de overige wap sites.
Ook downloaden via GPRS van bv ringtones kan dus gewoon via KPN prepay
Nou, het wil mij anders dus echt niet lukken helaas.. Heb het wel 100x geprobeert :) Zeker weten dat je alles goeg hebt neergezet hierboven? :) Zover ik weet ben je ook de enige op het internet die dit beweert.. :)

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:42
Orange rulezzz, goedkope pre-paid paketten... :p

• rclahsen
Bram schreef op 12 juli 2004 @ 11:19:
Ik bel nu al 5 jaar met Telfort, en ben er altijd tevreden over geweest.

Helemaal als je ziet wat sommige mensen per minuut bij KPN betalen. dat is toch niet normaal.

En dan komen ze altijd met dat ze zó'n goed netwerk hebben, dat is hun enige verkooptruc die ze nog hebben. En blijkbaar trappen daar dan ook nog mensen in.
Wat natuurlijk wel telt is of je thuis bereik hebt, aangezien je daar toch veel tijd zit...kun je wel goedkope tarieven hebben, maar als je geen ontvangst hebt... :P

Qua tarieven, het is maar net wat je er zelf van maakt. Voor mij is prepaid bellen geen geschenk uit de hemel, maar met mijn Hi-abonnement kan ik het goede bereik wel weer waarderen ;)

Maar natuurlijk, gefeliciteerd dat je hartstikke blij met Telfort bent...gun je natuurlijk niets anders! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok , wil ik via internet dus die T230 kopen op kpn.com , hebben ze die T230 weg gehaald. kijk maar: http://www.kpn.com/kpn/show/id=284395/sc=75755c .

En dan zeggen ze dat ze het betrouwbaarste zijn in heel Nederland. Wel , mischien hun netwerk , maar de vooraad en service is dat , volgens mij , dus niet.

Zal ik me er niks van aantrekken en de Sendo M550 gewoon bestellen? Die mensen van de KPN moeten eens na gaan denken. 22 cent per SMS , dat kan echt niet meer!

Mr.Xanni :D

• netblade
  • Laatst online: 17-11 14:25

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 22:16:
Ok , wil ik via internet dus die T230 kopen op kpn.com , hebben ze die T230 weg gehaald. kijk maar: http://www.kpn.com/kpn/show/id=284395/sc=75755c .

En dan zeggen ze dat ze het betrouwbaarste zijn in heel Nederland. Wel , mischien hun netwerk , maar de vooraad en service is dat , volgens mij , dus niet.

Zal ik me er niks van aantrekken en de Sendo M550 gewoon bestellen? Die mensen van de KPN moeten eens na gaan denken. 22 cent per SMS , dat kan echt niet meer!

Mr.Xanni :D
Heb je alleen keus tussen kpn en telfort?
Waarom leen je geen kaartje van 1 van je vrienden?
Bv van Orange of T-Mobile, Orange bied voor 6 euro per maand onbeperkt gprs aan (wap) en 2mb internetten. Dat is pas goedkoop ;)
Ik zou al neem je orange, wel een smart kaart nemen, waarbij er elkemaand 15 euro op je beltegoed erbij komt, heb je meteen een gunstig sms tarief van 6 cent geloof ik

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1