Ik zeik ook niet veel, want als ik over alles zou zeiken dat verkeerd gespeld is zou ik hier een ruime dagtaak hebben. Daarbij komt dat ik het zelf idd ook lang niet altijd goed doe. Alhoewel ik mij soms flink kan ergeren aan bepaalde spelfouten e.d. laat ik dat ook gewoon lekker hangen. Het is hier zowiezo ook geen taalforum
Het feit dat ik over het algemeen geen hoofdletters zet spreekt idd niet in mijn voordeel maar ik heb gewoon een hekel aan die dingen (ik weet ook niet waarom). Als ik een lang verhaal schrijf zet ik ze er for the sake of leesbaarheid ook wel in (see?).
Waar het me hier vooral om ging is dat er 3 zinnen zonder enige interpunctie achter elkaar waren gekwakt. Daarnaast komt dat deze zinnen nou niet echt dat je zegt geweldig gespeld zijn waardoor het gewoon 1 brij woorden is die je 5x moet lezen voordat je überhaupt snapt wat er staat.
kpn no.1 in algemeen bekend. heb al jaren kpn nadat ik telfort had. 100x beter bellen in buitenland, smse in buiteland goedkoopste sms van de prepaids dan he dus zegt al genoeg.
Zo zou het dus al stukken beter zijn!
Als ik nu echt hard ga zeiken (wat ik normaal dus niet doe

) kom ik hierop (zonder hoofdletters

):
kpn is no.1, dit ins algemeen bekend. ik heb al jaren kpn nadat ik telfort had. hiermee kan ik 100x beter bellen in het buitenland, met smsen in buiteland is kpn de goedkoopste sms van de prepaids dan he dus dat zegt al genoeg.
Echter dit doe ik in principe dus niet; dat zijn echt de meest vervelende reacties die er kunnen zijn (buiten flames e.d.) en ze voegen eigenlijk weinig toe. Ik heb ook niet de illusie dat men hierdoor beter gaat spellen ofzo

.
Ook komen er nu zeker een aantal reacties waarin men mij zal gaan wijzen op de spelfouten die ik in deze post heb gemaakt (zoals jij ook al deed!). Dit zal allemaal best wel, maar ik weet wel dat ik iig tijd en moeite heb besteedt om mijn post leesbaar te maken. Een spelfout hier en daar moet kunnen (probeer ze wel te vermijden!), we zijn niet allemaal een taalwonder. Ook zijn er mensen die moeite hebben met spellen, dat kan gebeuren. Zelf zet ik ook geregeld een d of een t op de verkeerde plek maar door er consequent op te letten gaat dit momenteel gelukkig beter.
Er zijn mensen die dyslectisch zijn (goh..., wat een nieuws

) en die dus soms totaal geen leesbare post in elkaar kunnen zetten. Ikzelf begrijp dat absoluut niet maar het schijnt nu eenmaal zo te zijn. Die mensen kunnen daar blijkbaar niet veel tot niets aan doen dus daar heb ik begrip voor. Het is vervelend, maar het is niet anders. Veel mensen vinden dat die mensen al hun posts maar door een spell-checker moeten halen maar dat vind ik ook onzin voor korte posts. Dat is echt mega-irritant om te doen, een beetje heen weer gaan kopiëren om je post van 2 regels goed te krijgen en uit zo'n korte post kan ieder normaal mens nog wel wijs worden. Als je als dyslect echter een lang verhaal wilt houden lijkt het me niet zo'n slecht idee maar dan besteedt je zowiezo al veel meer tijd en moeite aan je post dus dan maakt die extra handeling ook niet zoveel meer uit.
Mocht diegene om wiens post het gaat dan ook dyslectisch zijn vat het allemaal dan wat minder zwaar op dan als wanneer je dat niet bent

. Ik raad je echter wel aan om dan even in je sig te zetten dat je dyslectisch bent zodat men ook weet waar men aan toe is.
Goed dit was allemaal weer gigantisch off-topic maar aan het soort reacties als die van Gitano kan ik me echt gigantisch ergeren

, vooral omdat hij ook wel in had kunnen zien wat mijn punt was. Er is nu eenmaal een verschil tussen een post waar ogenschijnlijk vrijwel geen aandacht aan is besteed en een post waarbij dat wél het geval is. Hoewel ik het ontbreken van hoofdletters in mijn post hiermee absoluut niet goed wil praten vind ik wel dat mijn post veel serieuzer overkomt.