Vandaag de winkel Correct bezocht, en gedesillusioneerd teruggekomen..
Het ligt er misschien aan dat ik in Friesland een andere mentaliteit gewend ben, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. De eerste keer dat ik een verkoper vroeg om wat advies, reageerde deze zeer geprikkeld wat niet echt goed bij mij overkwam. Hij toonde weinig interesse (zeg maar desinteresse), en wist mij niet echt te overtuigen van zijn kennis. Toen het gesprek wat op het einde liep probeerde hij mij wat aan te smeren, maar toen ik er niet echt op inging gaf hij mij wel een kaartje, dan wanneer ik wel wat ging bestellen dat ik zijn naam er bij moest noemen (had ik nog nooit eerder meegemaakt)
De tweede man die mij hiel kwam in het begin wat beter over, maar uiteindelijk heb ik daar ook een vreemde smaak aan over gehouden. Hij praatte mij naar de Marants Sr 4400 (reciever) toe, en ging achter even kijken of z enog in voorraad waren. Toen hij terugkwam, wist hij mij te vertellen dat er nog maar twee voorraad waren. Later toen ik de winkel doorliep zag ik een 6 Marantsz sr4400 staan op een stapel. Niet echt geloofwaardig dus.. Ook bij deze vent kreeg ik weer een kaartje (wat is dat in hemelsnaam voor systeem zeg? Drang naar prestaties....)
Maargoed, uiteindelijk heb ik er toch wat van geleerd. Toen ik de winkel uitliep nam ik mezelf voor om het niet bij correct te halen, maar als je dat doet ben je wel een dief van je eigen portemonee. Dan de principes maar even overboord....
Maar ik ben toch een stukje wijzer geworden. De merken van de recievers die ook een goede stereo weergave hebben, zijn volgens de twee beste mannen Denon en Marantz (in de prijs tot ongeveer 400 euro). Ik dacvht zelf altijd dat Yamaha ook erg goed was in stereo weergave, maar die bleek volgens hun een stuk minder te zijn. MIj werd de Marantz SR4400 aanbevolen, en ik zou graag van jullie willen weten of die reciever van goede kwailitiet is (in het algemeen dan). De sr5400 lijkt mij persoonlijk een heel stuk beter, maar die is ook wat duurder..
Over de speakers ben ik ook wat te weten gekomen. Ze adviseerden mij om ALTIJD twee zuilspeakers te nemen als fronts, en om dan verder uit te bouwen. IK ben er dus nu uit wat ik precies ga kopen, en dat is een reciever en twee zuilspeakers (is dat een juiste conclusie??)
De twee zuilspeakers die er voor mij uitsprongen waren de Mission M34 en de Mission m35. Ze liggen wel ver boven mijn budget, maar qua geluid vond ik ze verreweg de beste (maarja, dan het budget maar eens aanpassen
De sepakers is puur persoonlijk, dus daar heb ik eigenlijk geen twijfels over. Wel over de reciever, want daar heb ik weinig kennis over. IS de Marants Sr4400 een goede reciever die goed stereo kan weergeven, of zijn er nog betere op de markt voor die prijsklasse? (mag ook wel ietsjes duurder zijn, want de Marantsz Sr5400 lijkt mij erg goed..)