[Advies] Aankoop versterker/zuilspeakers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120208

Ik vind echt altijd met speakers kijk ff op internet wat je aanspreekt qua uiterlijk, want dat speelt toch voor veel mensen nog wel een rol, voor mij ook. Maar geluid staat wel op #1 bij mij persoonlijk

Ga luisteren in een Hifi zaak. En je zult versteld staan, er zijn zoveel merken dat je daar misschein zelfs wegkomt met een merk waarover je niet hebt nagedacht. Ik ben vandaag naar een zaak geweest had alles goed uitgezocht en heb nu compleet andere speakers op het oog. Ik denk er nog even overna maar denk wel dat het die worden. Maar die kende ik niet eens die speaker.

Dus daarom simpel ga rustig luisteren wat je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:04
Fijn dat je even samenvat wat er de afgelopen vijf pagina's gebeurd is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Sjoewe schreef op 23 augustus 2004 @ 20:21:
Ik vind de "lowbudget" (richman's budget weliswaar) lijn van B&W gewoon het allemaal net niet. Als er goedkopere speakers staan, zoals vanmiddag, die ze er dik uitspelen dan betaal je IMHO puur voor het merkplaatje. Dat beeld werd tijdens het luisteren vanmiddag wel een beetje bevestigd. Dan kan je beter idd veertig euro meer uittrekken en echte waar voor je geld kopen :)

Maar ik zeg nog een keer, het is echt heel erg persoonlijk, neem een CD met je eigen muziek mee en ga op een rustige dag als vandaag lekker luisteren. De verkopers zij heel vriendelijk en lieten mij gewoon m'n gang gaan, mocht overal aanzitten zonder dat er iemand me in de gaten stond te houden. Heel fijn :)
CD'tje afgeluisterd op alle mogelijke speakers, dan pas kun je echt een goed beeld maken. Qua audio ben ik er echt achter: Zoveel mensen zoveel wensen.
Wat de een prachtig vind, vind de ander klote. Laat je niet verleiden door merkjes of prijzen en geef alles een kans.
Idd: luisteren, luisteren en nog eens luisteren! B&W maken wel esthisch mooie speakers (de look van 803), maar de speaker moet wel matchen met je versterker en dat doen Denon en B&W niet (naar mijn smaak). Mischien wel met Naim ofzo... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

en als je gaat luisteren, neem bij voorkeur je versterker mee...

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Gemineye schreef op 27 augustus 2004 @ 10:54:
en als je gaat luisteren, neem bij voorkeur je versterker mee...
Als hij met die Sony aan komt zetten, zullen ze bij elke zaak hem ook proberen een andere versterker aan te smeren.
Tenminste dat was bij mij zo toen ik nog een sony versterker had.

Maar het is inderdaad wel handig als je je versterker mee neemt (moet je wel ff bellen vantevoren naar die winkel of ze daar wel aan mee willen werken).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:04
Ik heb zelf, een tijdje geleden, ook voor eenzelfde keuze gestaan. Na een uitvoerige luistersessie met verschillende (populaire) muziekstijlen viel mij ook de speakerlijn van Mission op. Mijns inziens beter als B&W/Kef/MS in dezelfde prijsklasse, of zelfs daarboven! Want ook de 600 serie van B&W kon mij niet bekoren en klonk minder als mijn oude getouwe V200 van dezelfde B&W.

Uiteindelijk ben ik de deur uitgelopen met de combinatie M73i/M72i en een M3C. Prijzen uit mijn hoofd 249 voor de M73i, 199 voor de M72i bij audiohome in eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nou ik heb m'n keuze kunnen maken:
Het is uiteindelijk een setje Mission M33's geworden.
Alles is nu aangesloten en het klinkt werkelijk prachtig

Klik voor de vergroting, sorry voor de brakke pics de batterijen waren bijna op.

Versterker
Afbeeldingslocatie: http://wtf-mate.com/img/ampert.jpg

Speaker met kap
Afbeeldingslocatie: http://wtf-mate.com/img/metkap.jpg

Speaker zonder kap
Afbeeldingslocatie: http://wtf-mate.com/img/zonderkap.jpg

Ze staan nu lekker in te spelen, ik ben echt überblij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Sjoewe schreef op 27 augustus 2004 @ 14:41:
Nou ik heb m'n keuze kunnen maken:
Het is uiteindelijk een setje Mission M33's geworden.
Alles is nu aangesloten en het klinkt werkelijk prachtig

Klik voor de vergroting, sorry voor de brakke pics de batterijen waren bijna op.

Versterker
[afbeelding]

Speaker met kap
[afbeelding]

Speaker zonder kap
[afbeelding]

Ze staan nu lekker in te spelen, ik ben echt überblij :)
Hey die joystick heb ik ook :+

Ziet er netjes uit. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

Nice, wat ben je nou in totaal kwijt voor je setje als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Domino schreef op 27 augustus 2004 @ 11:48:
Ik heb zelf, een tijdje geleden, ook voor eenzelfde keuze gestaan. Na een uitvoerige luistersessie met verschillende (populaire) muziekstijlen viel mij ook de speakerlijn van Mission op. Mijns inziens beter als B&W/Kef/MS in dezelfde prijsklasse, of zelfs daarboven! Want ook de 600 serie van B&W kon mij niet bekoren en klonk minder als mijn oude getouwe V200 van dezelfde B&W.

Uiteindelijk ben ik de deur uitgelopen met de combinatie M73i/M72i en een M3C. Prijzen uit mijn hoofd 249 voor de M73i, 199 voor de M72i bij audiohome in eindhoven.
Audiohome?! 3 maal :X !!!
Die ouwe knakker heeft me letterlijk zijn zaak eruit geluld! Ik citeer: 'Ik heb ALTIJD gelijk! Ja... volgens de marketingregels zijn de klanten koning, en KRIJGEN dus van mij gelijk, maar IK HEB ALTIJD gelijk!'... Nee. Zij zien me dus NOOIT meer in die toko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:04
Hehe, ik heb er juist hele prettige ervaringen mee.
Misschien ook wel omdat ik er altijd redelijk veel korting kan bedingen.

Overigens heb ik ook effe snel wat plaatjes geschoten van de m73i :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rcadee/mission/mission1-mini.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rcadee/mission/mission2-mini.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rcadee/mission/mission4-mini.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Domino op 27-08-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Versterkers (2e hands) 60 euro
Speakers 2 x 139 euro
Kabel (3,5mm > tulp, speaker cable) 36 euro

totaal: 374 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106850

Vandaag de winkel Correct bezocht, en gedesillusioneerd teruggekomen..

Het ligt er misschien aan dat ik in Friesland een andere mentaliteit gewend ben, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. De eerste keer dat ik een verkoper vroeg om wat advies, reageerde deze zeer geprikkeld wat niet echt goed bij mij overkwam. Hij toonde weinig interesse (zeg maar desinteresse), en wist mij niet echt te overtuigen van zijn kennis. Toen het gesprek wat op het einde liep probeerde hij mij wat aan te smeren, maar toen ik er niet echt op inging gaf hij mij wel een kaartje, dan wanneer ik wel wat ging bestellen dat ik zijn naam er bij moest noemen (had ik nog nooit eerder meegemaakt)

De tweede man die mij hiel kwam in het begin wat beter over, maar uiteindelijk heb ik daar ook een vreemde smaak aan over gehouden. Hij praatte mij naar de Marants Sr 4400 (reciever) toe, en ging achter even kijken of z enog in voorraad waren. Toen hij terugkwam, wist hij mij te vertellen dat er nog maar twee voorraad waren. Later toen ik de winkel doorliep zag ik een 6 Marantsz sr4400 staan op een stapel. Niet echt geloofwaardig dus.. Ook bij deze vent kreeg ik weer een kaartje (wat is dat in hemelsnaam voor systeem zeg? Drang naar prestaties....)

Maargoed, uiteindelijk heb ik er toch wat van geleerd. Toen ik de winkel uitliep nam ik mezelf voor om het niet bij correct te halen, maar als je dat doet ben je wel een dief van je eigen portemonee. Dan de principes maar even overboord....

Maar ik ben toch een stukje wijzer geworden. De merken van de recievers die ook een goede stereo weergave hebben, zijn volgens de twee beste mannen Denon en Marantz (in de prijs tot ongeveer 400 euro). Ik dacvht zelf altijd dat Yamaha ook erg goed was in stereo weergave, maar die bleek volgens hun een stuk minder te zijn. MIj werd de Marantz SR4400 aanbevolen, en ik zou graag van jullie willen weten of die reciever van goede kwailitiet is (in het algemeen dan). De sr5400 lijkt mij persoonlijk een heel stuk beter, maar die is ook wat duurder..

Over de speakers ben ik ook wat te weten gekomen. Ze adviseerden mij om ALTIJD twee zuilspeakers te nemen als fronts, en om dan verder uit te bouwen. IK ben er dus nu uit wat ik precies ga kopen, en dat is een reciever en twee zuilspeakers (is dat een juiste conclusie??)

De twee zuilspeakers die er voor mij uitsprongen waren de Mission M34 en de Mission m35. Ze liggen wel ver boven mijn budget, maar qua geluid vond ik ze verreweg de beste (maarja, dan het budget maar eens aanpassen ;)

De sepakers is puur persoonlijk, dus daar heb ik eigenlijk geen twijfels over. Wel over de reciever, want daar heb ik weinig kennis over. IS de Marants Sr4400 een goede reciever die goed stereo kan weergeven, of zijn er nog betere op de markt voor die prijsklasse? (mag ook wel ietsjes duurder zijn, want de Marantsz Sr5400 lijkt mij erg goed..)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:13
Met Marantz is niets mis hoor, tenminste, voor zover ik uit reacties van anderen kan concluderen, ik heb ze zelf nooit echt goed beluisterd. Hoor je verschil tussen de Marantz Sr4400 en de Sr5400? Zoniet hoef je natuurlijk alleen maar naar de specs te kijken en te beoordelen of dat de extra prijs waard is, voor jou...

Grappig trouwens, Mission wordt tegenwoordig populair... Heb ik dadelijk nog speakers van een populair merk... :P (heb zelf ook Mission's)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mission clubje oprichten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander