[Advies] Aankoop versterker/zuilspeakers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:03
Zucht, nooit gedacht dat kiezen zo moeilijk was. Na lang zoeken, kijken en vergelijken voel ik me een beetje verdwaald in audioland. Destemeer je zoekt destemeer keuze's en alternatieven je voor je kiezen krijgt. Ik weet het niet meer.
Daarom hoopte ik op wat Tweaker bijstand :)

Om het een beetje duidelijk te houden deel ik het in blokjes op:

Het idee
Omdat ik dit jaar m'n VWO diploma en ik volgend jaar op kamers ga krijg ik van m'n ouders zo tussen de 500 en 600 euro om iets 'moois en blijvends' uit te zoeken voor "op kamers", in mijn geval; een goede audio set. Dus ik ben op zoek gegaan naar 'bang for bucks'.

Wat ik zoek
Twee speakers, zuilmodel O+
Een versterker/reciever

Ben al in het bezit van een cd-speler, maar de hoofdbron wat betreft de muziek zal toch de computer (MP3) worden.

Dilemma versterker/reciever
De eerste keuze was al een redelijk moeilijke. Ik heb geen home-theatre ambities dus lijkt het me zonde te betalen voor decoders en 3 speakerkanalen die ik niet ga gebruiken. Ik ben puur op zoek naar een muziek installatie.
Vanuit dat oogpunt lijkt het me slimmer om voor de stereo-versterker te gaan. Al zoekende is mijn oog gevallen op de:

Yamaha AX-396
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/D92CD60D46BA6F52C1256D790050136D/$file/396.jpg

Specs

Ik heb hem beluisterd bij de BCC in Zeist (waar een goede vriend werkt) en vind hem erg goed klinken(Zeker in vergelijking met de recievers in die prijsklasse die ik beluisterd heb.). Hij wordt daar gebruikt om mensen naar het geluid van cd-spelers en eventuele boxensets te laten luisteren. Dat zegt wel iets vindt ik.
Voor deze prijs heb je IMHO geen reciever die op het stereo vlak dezelfde kwaliteiten biedt.

Als eventueel alternatief kreeg ik de:
Marantz PM4400
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/6E34F57D4FA47546C1256E7A0069B1A3/$file/pm4400.jpg

Specs

Maar die heb ik in de omgeving nog nergens kunnen beluisteren, dus ik kan er nog niks over zeggen. Alhoewel het Marantz plaatje op de voorkant toch wel een zekere kwaliteit zou moeten garanderen.

Dilemma Zuilspeakers
Om het geluid m'n kamer binnen te krijgen heb ik ook speakers nodig. Ik wil graag zuiltjes. Waarom? Tja mooi enzo :9
Om een beetje binnen het budget te blijven kom ik op het uiterst ruime bedrag van maximaal 140 euro per speaker. (Nou wordt 'ie leuk)
Ik zit echter met een probleem. Luisteren hier in de buurt (Utrecht) schiet niet echt op. Staffhorst (RAF) zit boven mijn prijsklasse. De rest is niet op fiets afstand. Lastig dus... Ik hoop dat men me dus vooral hier in opweg kan helpen.

Ik luister vooral naar Drum 'n Bass en allerhande Rockmuziek. Een lekkere bass is dus wel welkom. :)
Ik heb na een internetzoektocht een kleine selectie gemaakt, met de belangrijkste specs erbij:

Magnat Motion 880 (huidige voorkeur,groot frequentie bereik 22Hz-35.000Hz)
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/4EF494EA6CF40F35C1256DB5004E3E4C/$file/motion880.jpg

Formaat vloerstaand
Type speaker 3-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter-units per speaker 1
Tweeter diameter 25 mm
Midrange-units per speaker 1
Midrange diameter 110 mm
Woofer-units per speaker 1
Woofer diameter 170 mm
Basreflexpoort
Aanbevolen max. vermogen 240 Watt
Frequentie bereik 22 – 35000 Hz
Gevoeligheid 91 dB
Impedantie 4-8 ohm
Gewicht 12,5 kg
Afmetingen (H x B x D) 850x210x280 mm

Magnat Motion 1000 (eigenlijk net te duur)
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/B34BCE9523BF143BC1256DB5004E2B7F/$file/motion1000.jpg

Type speaker 3-weg
Aantal speakerunits 4
Tweeter diameter 25 mm
Midrange diameter 110 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 170 mm
Basreflexpoort
Aanbevolen max. vermogen 340 Watt
Frequentie bereik 17 – 35.000 Hz
Gevoeligheid 91 dB
Impedantie 4-8 ohm
Gewicht 15,5 kg
Afmetingen (H x B x D) 950x210x320 mm

Eltax Millennium 200
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/72C8109739EDAE8EC1256CD40044589C/$file/millennium200-add3.jpg

Type speaker 3-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter diameter 25 mm
Midrange diameter 165 mm
Woofer-units per speaker 1
Woofer diameter 165 mm
Basreflexpoort
Gevoeligheid 88 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 45-20000 Hz
Gewicht 10,2 kg
Afmetingen (H x B x D) 835x220x235 mm

Jamo E 350
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/DF8811DD8566CEB4C1256CCD0055810C/$file/e350.jpg

Type speaker 2-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter diameter 25 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 165 mm
Basreflexpoort
Gevoeligheid 92 dB
Impedantie 8 ohm
Frequentie bereik 55-20000 Hz
Kastinhoud 47,2 liter
Gewicht 10,4 kg
Afmetingen (H x B x D) 842x224x250 mm

Voorlopige conclusie
Puur op de spec's en de prijs zou ik de Magnat Motion 880 kopen, en als ik nog wat extra centjes los kan peuteren de Motion 1000. Maar ik heb dus geen id hoe ze klinken en ik weet ik de buurt geen Magnat HiFi-dealer. De rapporten zijn positief, goed geluid voor de prijsklasse, maar wat extra zekerheid zou niet weg zijn ;)

Ik hoop dat ik jullie voorlopig genoeg informatie heb gevoerd. Hoop dat men nog wat tips en adviezen heeft :)

mocht je me willen mailen kan dat:
sieuwe [at] wtf-mate [punt] com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik vind Magnat gewoon goed klinken, zeker vergeleken met merken als Eltax of Jamo. Dat is dus hardstikke duidelijk.

Over de verstekerker twijfel ik nog. Ik denk dat ik eerder voor Maranz zou gaan omdat de behuizing van metaal is, het geluid is vol en warm. En deze versterker heeft naar mijn mening gewoon het mooiste disign (ook vergeleken met andere merken).
De Yamaha klinkt ook goed, maar is minder degelijk. Zo'n klepje dat open kan, het is van plastic etc.

Ik zou dus gaan voor de Magnat speakers (liefst de 1000 serie natuurlijk) en de Maranz versterker.

[ Voor 7% gewijzigd door Double J op 10-07-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
je hebt 600 euro en daarvan hou je maar 140 euro per speaker over? :)

Dan zou je 600-2*140=€320 uitgeven voor je versterker en maar 140 euro per speaker? Beetje kromme verhouding als je het mij vraagt, ik zou eerder meer uitgeven voor de speakers....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

^^ met stom.

Lijkt me veel slimmer van direct paar mooie speakers te kopen van een respectabel merk, desnoods een paar bookshelfs (die kan je later altijd als surrounds gaan gebruiken.)

Qua versterker vind ik de Marantz mooier, maar ben dan ook enorme fan van dat merk :)

[ Voor 108% gewijzigd door TomSwinnen op 10-07-2004 14:33 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
600 euro sou wel betekenen dat ik een maand moet stofzuigen, tafeldekken, vaatwasserin/uit ruimen ;)
Snappez vous?

T' probleem is dat het allemaal steeds duurder enzo kan, en er komen ook nog verzend/brandstof kosten bij, dit zijn internetprijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik vind het niet makkelijk om iets zinnigs te zeggen.
Persoonlijk zou ik zeker voor de Marantz versterker gaan.
Probleem dan is echter dat je weinig overhoud voor speakers.
En speakers zijn denk ik het belangrijkste van alles.

Als je die marantz besteld bij correct in rotterdam kost hij mij 269,- euro.
En dan word ie ook nog gratis bezorgd bij je thuis.
Dan wordt het al wat makkelijker om een nette speakerset erbij te vinden.
Aangaande de speakers, waar, wat en bij wie je ook gaat kopen zorg dat je
luistert met JOUW muziek en zolang als jij wilt.

[ Voor 42% gewijzigd door RedVox op 10-07-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 14:33:
600 euro sou wel betekenen dat ik een maan moet stofzuigen, tafeldekken, vaatwasserin/uit ruimen ;)
Snappez vous?
Boeie?
Ik moet dat sowieso doen, zonder vergoeding. En bij ons is het vaatwas, niet vaatwasser.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32412

Ik zou die magnat speakers vergeten. Ik heb zelf magnat speakers gehad, en het geluid dat daar uit kwam was erg zielig. btw, die specs is gewoon bij elkaar gelogen, die motion 1000 haalt echt geen 17Hz noch 35KHz. Kijk anders eens naar 2dehands spullen, er is erg veel te vinden en je hebt 3x zo veel voor net zoveel poen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

RedVox schreef op 10 juli 2004 @ 14:33:
En speakers zijn denk ik het belangrijkste van alles.
Het belangrijkste is een goed evenwicht vinden tussen alle componenten. Je kan dus maw blijven doorgaan. Bvb. bij mij is versterking & speakers in orde, maar nu hoor ik dat mijn cdspeler paar steekjes laat vallen, dus volgende upgrade? Cdspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat blijven doorgaan effect heb ik nu last van.
Het stapelt gewoon door, dus ik moet een paar keuzes maken.

Voor onder de 250 euro heb je gewoon geen goede versterker. Dus dat (met wat bandbreedte omhoog) heb ik dat er (ook met het ook op de toekomst) voor over. Heb je nog ongeveer 150 euro per speaker te besteden.

500 is normaal, 600+ is mijn no-fly zone.
Het hoeft geen ubergeluid te geven, genoeg om lekker te luisteren op m'n studentenkamertje de komende aantal jaren.

Met de Marantz (of de Yamaha, zelfde prijs) en de Motion 1000 kom ik op een totaal van 269+(2x140)=549 euro. Hetgeen goed in de prijs zou zijn.

Ik verwacht geen absolute topklasse, alleen een leuk beginpakket waar je de komende tijd gewoon wat aan hebt.

Geld bijleggen is even geen optie, moet ook nog m'n rijbewijs gaan halen. Tweedehands kopen, is aantrekkelijk, maar ik zie er vanaf omdat:
Ik er niet genoeg verstand van heb om de kwaliteit te beoordelen, ik het liefste in één keer het geheel wil hebben opdat ik het mee kan nemen als ik op kamers ga :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 10-07-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Ga inderdaad direct voor degelijke bookshelfs. Daar zou ik 550 euro voor uittrekken. Versterker koop je tweedehands (50 euro) en over een paar maanden vervang je die voor een goede versterker.

Geloof mij nou. Later zul je me dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

^^ met slim. Al zou ik iets meer uitgeven aan tweedehands versterker. Voor 100€ heb je een erg mooie Marantz PM-**** (Zoek maar even op marktplaats.).

Daar dan mooie bookshelfs bij van rond de 500 €/paar & voila, je hebt een erg leuk setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 14:48:
Voor onder de 250 euro heb je gewoon geen goede versterker.
Mwa, voor onder de 300 euro heb je ook geen goede vloerstaande speaker? :P

Als je wel tevreden bent met speakers van 140 euro / stuk kun je ook best tevreden zijn met een versterker van 100 euro lijkt me ;) Hou je 250 euro over voor je luidsprekers, nogsteeds weinig, maar beter dan 140...

Ik zou idd voor bookshelfs gaan, van een goed merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Voor 600,- is best een leuke set te vinden imo. Geen high end set, maar dat wil de TS ook helemaal niet.
Ook is iid 2e hands veel te vinden. Ga eerst een speakers luisteren. Dan weet je wat
jij mooi vind klinken, en wat je dat gaat kosten. Dan bekijk je wat er over is en ga je op amp. jacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tjemig. In mijn ogen is 550 euro een berg geld. Maar als ik het goed begrijp, koop je er geen drol voor...

Paar puntjes:
M'n ouders willen me graag wat geven, op het moment dat ik m'n hand ophoud en terugkom met een roestige versterker, tja goed. "Dat was niet de bedoeling"

Over de inruil-opties, zou ik doen als ik niet zou gaan studeren binnenkort. Ik verwacht niet dat ik de komende vier jaar ga omkomen in de centen. De huur in Utrecht is astronomisch en ik wil ook nog wel eens wat lekkers op m'n boterham.
De komende vier jaar moet ik waarschijnlijk ook nog een keer m'n PC vervangen, en m'n tv heeft z'n beste tijd ook wel gehad.

Vanuit dat oogpunt probeer ik nu voor het budget een leuke set te kopen die een tijde mee komt. Als het moment daar is dat ik weer wat meer te besteden heb kan ik daar wel weer mee verder. :)

Dat het altijd beter en mooier kan in audioland ben ik inmiddels wel achter, en daarom is het ook zo verotte moeilijk om te kiezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 15:00:
M'n ouders willen me graag wat geven, op het moment dat ik m'n hand ophoud en terugkom met een roestige versterker, tja goed. "Dat was niet de bedoeling"
Tweedehands is niet per definitie roestig hoor :) Zijn genoeg mensen die een stereo versterker de deur uitdoen nadat ze een 5.1 systeem hebben aangeschaft ofzo, en audio-apparatuur verouderd niet zo sterk :)

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 10-07-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

[url=http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=2&SOORT=9942&ARTNR=186919B&PHPSESSID=fa312e7c4e10c7c9e0ffd657eabc7c29 ]

Kijk hier eens. Mischien is dit iets.
Te samen met bijv die marantz geeft dat toch een hele nette audio set.

[ Voor 36% gewijzigd door RedVox op 10-07-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat is waar :)

Maar, ik zou niet zo goed weten hoe ik tweedehands zou moeten gaan kopen. Ken niet echt mensen die 'erin doen' en via Marktplaats/E-bay kopen vind ik bestwel tricky. Heb er niet genoeg verstand van om te zien hoe de technische staat van een product is.

Speakers tweede-hands kopen zou wel een optie kunnen zijn. De amp koop ik toch liever gewoon nieuw.

Oeh dat is niet slecht die Mission-boxen!
Eens even kijken of ik er wat vaart achter kan krijgen.
(wilde eigenlijk pas na de vakantie kopen)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjoewe op 10-07-2004 15:09 . Reden: koopje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
RedVox schreef op 10 juli 2004 @ 15:04:
[url=http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=2&SOORT=9942&ARTNR=186919B&PHPSESSID=fa312e7c4e10c7c9e0ffd657eabc7c29 ]

Kijk hier eens. Mischien is dut iets.
Te samen met bijv die marantz geeft dat toch een hele nette audio set.
zo dus :)

Ik ben zelf sinds gisteren Mission-fan :P , dus lijken me best leuke speakers voor het geld :)
Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 15:07:
Dat is waar :)

Maar, ik zou niet zo goed weten hoe ik tweedehands zou moeten gaan kopen. Ken niet echt mensen die 'erin doen' en via Marktplaats/E-bay kopen vind ik bestwel tricky. Heb er niet genoeg verstand van om te zien hoe de technische staat van een product is.

Speakers tweede-hands kopen zou wel een optie kunnen zijn. De amp koop ik toch liever gewoon nieuw.
Meeste producten in de Correct koopjeskelder (zie link boven) zijn nog gewoon nieuw in doos, of producten uit de showroom, iig is er weinig mis mee! Ze zijn gewoon goedkoper omdat het oude modellen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ok, klinkt goed. :)
Eens kijken of ik iemand zo ver krijg om eens naar Rotterdam te scheuren binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 15:07:

Oeh dat is niet slecht die Mission-boxen!
Eens even kijken of ik er wat vaart achter kan krijgen.
(wilde eigenlijk pas na de vakantie kopen)
Het is maar een idee. Zorg dat je luistert voor dat je iets koopt.
Ze hebben trouwens nog wel meer leuke dingen imo.

Waar het mij omgaat, voor 500~600 euro kun je echt wel een nette amp met speakers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ga zeker luisteren voor ik ga kopen.
Daar ben ik nu wel achter... ghehe ;)

Ik dacht gisteren dat ik er uit was, maar vandaag zitten we weer totaal anders :)
Nu nog in Rotterdam zien te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 15:20:

Ik dacht gisteren dat ik er uit was, maar vandaag zitten we weer totaal anders :)
Sucses daar, ben benieuwd wat het uit eindlijk gaat worden.
Maar dat laat je vast wel weten als het zo ver is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, dat komt in orde ;)
Met pics, ofcoarse B)

Vakantie zit een beetje in de weg ;)
Drie weken op een tropisch eiland :/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 15:20:

Correct heeft ook een aantal leuke bookshelfs staan.
Kijk daar ook eens naar.
http://www2.correct.com/a...80aad833941b8d2e2a16745e0

Of zelfs leuke zuiltjes:

Magnat Motion 1000 hebben ze trouwens ook staan voor 99 euro

(dit staat dus allemaal bij Correct zelf, niet in het koopjescentrum...)

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 10-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik begrijp nu dat het wel echt tijd is voor een luisterdagje :)
Gelukkig hebben ze die Marantz daar ook dat scheelt alweer.

* Sjoewe pakt zijn speaker test-cd alvast weer uit de kast ;)

Ken Rotterdam helemaal niet, zitten die vestigingen een beetje in de buurt van een station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 15:42:
Ken Rotterdam helemaal niet, zitten die vestigingen een beetje in de buurt van een station?
Afbeeldingslocatie: http://www2.correct.com/images/route.gif

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
I take that as a yes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

veel dichterbij en je moet vanuit de trein shoppen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 28-06 00:04
sowieso is dat een goede combinatie, die marantz versterker en een set mission boxen. toen ik ging studeren (5 jaar geleden) ben ik ook begonnen met een nieuwe set. had in de 5e nieuwe speakers gekocht, en de 6e een versterker en cdspeler en tuner.
de speakers die ik kocht waren de mission 733 (later M73, nu M33 (natuurlijk wel iets verbeterd inmiddels). ze klinken heel mooi helder. eerst op een yamaha receiver (rx490 ofzo) en na 1 jaar dus op een marantz.
de marantz (pm-66ki) klonk (inmiddels afgelopen jaar vervangen door de sr-7300) geweldig. het stereo geluid is gewoon super, hier kan zo'n dikke surroundreceiver niet aan tippen (op dezelfde mission speakers). samen met een marantz cd-63ki klinkt de set echt super!
je moet echt luisteren naar die speakers en vergelijken met b&w/tannoy/kef e.d. in diezelfde prijsklasse. maar beperk je budget iig niet op je speakers. heb destijds fl400,- per speaker betaalt en nu 6 jaar later, nog steeds geen spijt van. tevens heb ik ook nooit spijt gehad van die versterker (was afgeprijsd van fl1599 naar fl599 ivm nieuwe design (platte voorkant)), en de vraagprijs op ebay is nu nog steeds €400,-! de versterker staat op dit moment op zolder, te wachten tot ik ga verhuizen en een mooi nieuw plekje voor em zoek.

dus bezuinig niet op je speakers en maak er desnoods een project van in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
En als ik even doorloop kan ik de apen in Blijdorp ook nog even om goedkeuring vragen :+

@ jpvk007 Die Mission M73 staat in de koopjes kelder die ga ik zeker een keer beluisteren. Ik zie het niet echt als bezuinigen, eerder mezelf een beetje beperken.
Voelt alsof je bij de Jamin staat en een ons drop wilt halen en naar buiten komt met 2 kilo. Je kan echt maar door en door upgraden.
Ga er maar gewoon leuk dagje van maken in Rotterdam :)

[ Voor 67% gewijzigd door Sjoewe op 10-07-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Sjoewe schreef op 10 juli 2004 @ 16:11:
E
Ga er maar gewoon leuk dagje van maken in Rotterdam :)
Dat is denk ik precies zoals je het moet doen.
En hoor/zie je daar toevallig iets wat helemaal "voor jouw" is, dan is "inpakken'.
Staat er niets naar je zin/budget kijk je gewoon nog ff verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Subtiele kick van mijn kant. :)

Het advies van de mede-tweakerts opgevolgt en een fraaie tweedehands amp op de kop kunnen tikken.

Sony F170
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/marjabekers/ampje.jpg

Helemaal puntgaaf in top conditie. :) Nauwelijks gebruiks en helemaal ruis, kraak, mankement en kras vrij. Ik ben echt blij.
Voorlopig nog aangesloten op mn "Gamma 350W (pmpo, duh :P) boomboxen" die ik normaal voor de feestjes en partijen beneden aansloot :D

Helaas zit er nauurlijk ook een downside aan, door wat onverwachte uitgaven aan mijn kant en mn moeder die het allemaal een beetje te gek vond worden is m'n budget voor de speakers wat gedaald.
Nu heb ik echter wel de smaak van het tweedehands kopen te pakken en ga ik me (nadat ik bij correct ben geweest) uitleven op marktplaats ;)

Binnenkort meer bericht, met foto's, over mijn speakerzoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Mag ik vragen wat je nu nog over hebt als budget voor de speakers? Ook ben ik best benieuwd wat je voor die Sony versterker hebt betaald!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 23:33
Hey dit ben ik gister op Fok!Forum al tegengekomen ;). Maar hoeveel heb je nu nog over voor je speakers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De Sony versterker heeft me 60 euro gekost. :) Ik heb nog ongeveer 250 euro voor de speakers, dus dat wordt leuk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Voor 250 euro kun je met een beetje zoeken prima 2e hands speakers kopen hoor! Je moet alleen niet terugdeinsen voor speakers van 5 jaar of zelfs 10 jaar oud. Die zien er misschien niet helemaal up to date uit (hoeft trouwens helemaal niet), maar klinken nog prima. Elke speaker van goede kwaliteit kan zeker 20 jaar mee namelijk.
Ik denk dat je met 250 euro aan speakers van een aantal jaar oud zeker net zulke goede kwaliteit in huis haalt als dat je 500 euro aan nieuw spul betaalt, vaak zelfs nog beter. De truuk is alleen goed te zoeken. Dit kun je doen op de 2e hands sectie van www.hifi.nl, daar wordt voornamelijk echt kwaliteit spul aangeboden (helaas wel goed zoeken voor jou prijsklasse). Maar ook op marktplaats kun je erg mooie dingen tegen komen. Succes!

Edit:
Hier staat al een mooi (Nederlands!) produkt:
Klik

[ Voor 18% gewijzigd door StarTAC op 22-08-2004 13:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ik moet zeggen kijk eens gewoon naar een tweedehands zaakje in de buurt (niet eens marktplaats.nl >> alhoewel wij hier het Goed hebben >> maker Marktplaats ;)) want daar kan je echt leuke versterkertjes halen..

ik heb daar voor 20 euro al een degelijke stereoversterker gehaald van iets van 110 watt totaal.. moet je eens bedenken wat je 2ehands kan halen voor 100 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Versterker heb ik dus al :)
Deze voldoet prima voorlopig, ik moet nu opzoek naar een paar speakers.
Had graag Mission M73's gekocht, maar die zijn echt uitverkocht zolangzamerhand. Tweedehands ben ik nu wel op zoek, heb een klein kansje dat ik twee Dali 606 speakers op de kop kan tikken. Maar ik sta eigenlijk open voor alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ben ik aan het zoeken, kom je dit soort oplichterij tegen :r

http://www.marktplaats.nl...159.htm?av=a&rv=100&pv=ut

http://www.marktplaats.nl...=a&rv=100&pv=ut&oudei=100

Deense design speakers? Eltax gewoon dus :+

En ze dan keihard voor nog meer dan de nieuwprijs verkopen...
http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax/prijzen/prijzen3.htm

Hmm ik wordt nu weer een beetje bang van marktplaats. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 22-08-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik vind het een beetje vreemd hoor, eerst spreek je een bedrag af (500-600 euro ofzo?) en dan achteraf wordt die afspraak weer veranderd? Leuke ouders heb jij (maar wel leuk dat je uberhaupt wat krijgt).

Als je nieuw wlt kopen voor het budget wat je nu noemt zou het standaard-avh advies zijn: Koop Eltax of koop tweedehands, en dat lijkt me ook in dit geval een prima advies :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ach het ging ongeveer zo: Ik leg het aan m'n vader voor (altijd wel te porren voor electronische snufjes ed.) die riep meteen zo van nou denk maar aan ongeveer 500 euro. Ok, mooi :) ik een beetje rondkijken. Toen kwam ik terug van vakantie en bleek het algehele budget inmiddels ook met m'n moeder door gesproken ;)
Die vond het allemaal te gortig omdat ze ook al voor mij en mn zusje collegegeld en boeken ed. had betaald. Dus nu is er een nieuw budget, met wat spaarcenten van mij erbij omdat ik met heb ingehouden en geen Lowlands kaartje gekocht heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ach, ik zie het probleem niet zo. Mijn oude setje was een simpele Kenwood KA-3020 versterker van 500 piek (ouderwetse guldens nog) en een set Mission 760 speakers van 200 gulden per stuk. Alles bij elkaar 900 gulden, nog ruim onder de 500 euro die TS te besteden heeft, en dat spul heeft jaren lekker gedraaid. Het is zeker geen high-end maar ook beslist niet het crappy spul wat je bij de witgoedwinkel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben ook niet zo zeer op zoek naar extreme high-end speakers, ik ben niet zo'n ontzettende audiofiel. Probeer me een beetje te orienteren in luidsprekerland. Hier in Utrecht heb je eigenlijk alleen maar Highend-winkels. Een instapmodel begint daar voor 250 euro :/
Ben helemaal niet thuis in audio, dus probeer zo een beetje geinformeerd te raken. :)

Is nu aardig gelukt trouwens, bij komend voordeel is dat ik morgen mn OV kan ophalen. :Y) Wordt m'n bereik weer wat groter. Van de week naar Correct in Rotterdam om daar te kijken en vooral te luisteren wat er zoal te krijgen is.

I'll keep you guys up to date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Sjoewe schreef op 22 augustus 2004 @ 14:09:
Ik ben ook niet zo zeer op zoek naar extreme high-end speakers, ik ben niet zo'n ontzettende audiofiel. Probeer me een beetje te orienteren in luidsprekerland. Hier in Utrecht heb je eigenlijk alleen maar Highend-winkels. Een instapmodel begint daar voor 250 euro :/
Ben helemaal niet thuis in audio, dus probeer zo een beetje geinformeerd te raken. :)

Is nu aardig gelukt trouwens, bij komend voordeel is dat ik morgen mn OV kan ophalen. :Y) Wordt m'n bereik weer wat groter. Van de week naar Correct in Rotterdam om daar te kijken en vooral te luisteren wat er zoal te krijgen is.

I'll keep you guys up to date :)
€250 instap is geen high end hoor. €250 euro voor een speaker is voor hifi speakers vrij normaal, de meeste zijn nog duurder. Denk niet dat je voor een 'hifi' speaker 100 euro kwijt bent.

Als je budget niet al te groot is is 2e hands een goede optie. Speakers blijven gewoon is goede staat hoor, er gebeurt toch niks mee als ze in de hoek van de kamer muziek laten horen ;).

Infinity Reference MK-81
Zijn echt goede speakers, heb ik ook gehad. En m'n ouders hebben ze beneden ook nog staan. Nieuw kostten ze 3 jaar terug 800 gulden per stuk. Als ik jou was zou ik deze zeker in overweging nemen. Ze gaan echt beter klinken dan van die Magnat speakers van 150 euro per stuk ;) Ok kappen zijn kapot, maar zonder zijn ze toch mooier :)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 22-08-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 12609 schreef op 22 augustus 2004 @ 14:43:
€250 instap is geen high end hoor. €250 euro voor een speaker is voor hifi speakers vrij normaal, de meeste zijn nog duurder. Denk niet dat je voor een 'hifi' speaker 100 euro kwijt bent.
Dat is maar net waar je de lat legt. € 250 is zeker geen high-end maar er ligt een heel groot gebied tussen goedkope lo-fi en high-end waar hele leuke instap-hifi te krijgen is. Voor € 100 p/s kun je, als je goed kiest, een leuke luidspreker krijgen zoals mijn Mission 760 indertijd.

De kunst is gewoon om goed te kiezen in die prijsklasse en kaf van koren te scheiden. Niet alles wat je voor dat geld kunt krijgen is de moeite waard. Maar het is wel degelijk mogelijk om voor € 100 een leuke speaker te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Als je trouwens persee nieuw wilt kopen, dan is de Mordaunt-Short 904 een zeer goede keuze! Die zijn er echt wel bij Staffhorst, en die kun je denk ik wel meekrijgen voor 250 euro.
Zelf heb ik nog een setje 902's en dat zijn zeer leuke speakers, al helemaal voor de prijs!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25
Heeft hier iemand al DIY geroepen? Als je niet twee linkerhanden hebt en het mag van je vader en moeder moet je zeker eens bij de bouwpakketen van speakerland/speaker enco gaan kijken.......

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Hmm, dat ziet er best fraai uit :)
DIY tja ik zou wel kunnen maar tis wel een last resort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Waarom blijf je jezelf eigenlijk alleen maar op "zuilspeakers" richten? In dit budget zit je denk ik meer aan de kleinere luidsprekers te denken, zeker als je ze nieuw wilt gaan kopen...

Deze speakers die jij aanhaalt heb ik zelf ook een keer gehoord, en ik vind ze eerlijk gezegd slechter klinken dan mijn eigen rears.. (die off course niet speciaal als rears gebouwt zijn... zijn ook perfect in stereo opstelling te gebruiken)

Het is absoluut niet mijn bedoeling om je mijn mening op te dringen, maar als ik jou was zou ik dit type luidsprekertjes niet per definitie uitsluiten... :) Je kunt er toch op z'n minst eens naar luisteren :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 22-08-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XanderH schreef op 22 augustus 2004 @ 16:19:
Waarom blijf je jezelf eigenlijk alleen maar op "zuilspeakers" richten? In dit budget zit je denk ik meer aan de kleinere luidsprekers te denken, zeker als je ze nieuw wilt gaan kopen...
Ik moet het hier mee eens zijn. De laatste keer dat ik zelf speakers ging kopen had ik een budget tot ongeveer € 300 p/s en ik wilde eigenlijk ook zuilspeakers. Na het beluisteren van wat speakers heb ik toch weer voor compacte speakers gekozen omdat ze gewoon een stuk beter klonken (vooral in het laag) dan de zuilspeakers in die prijsklasse.

Punt is dat zo'n grote kast voor een laag budget betekent dat je dun hout gebruikt wat slecht gedempt is. Dat betekent dat er wel meer bas is maar ook dat de kwaliteit ervan lager is dan bij een kleine speaker (het "bonkt"). Vandaar dat ik toch weer een kleine speaker heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Morgen heb ik m'n OV en om 'm in te wijden ga ik samen met een maat bij Correct kijken. 'k Heb een cd'tje gebrand met al m'n muziek genre's erop, van heel laag naar heel hoog en alles er tussen in. :) Dan zit er niks anders op dan luisteren, luisteren en nog eens luisteren, vrees ik ;) (alsof het een straf is, ghehe)
Dan komt er wel uit wat ik mooi vindt of niet.
Tja, en waarom zuiltjes:
* Het is gewoon mooi
* Klinkt gek maar vloerstaande speakers kan ik hier beter kwijt
* Heb na m'n 5.1 setje een beetje kleine boxen vrees ;)

Ik ga zeker naar bookshelfs luisteren trouwens, voorwaarde nummer 1 is dat er voldoende laag in zit, want ik vind het zwaar irritant als je een hele kale bass hebt. ( luister veel naar Dnb, Electronica en Metal, dus laag moet er echt in ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 22 augustus 2004 @ 16:29:
Morgen heb ik m'n OV en om 'm in te wijden ga ik samen met een maat bij Correct kijken. 'k Heb een cd'tje gebrand met al m'n muziek genre's erop, van heel laag naar heel hoog en alles er tussen in. :) Dan zit er niks anders op dan luisteren, luisteren en nog eens luisteren, vrees ik ;) (alsof het een straf is, ghehe)
Speakers gaan beluisteren met een zelfgebrande cd? geen brakke mp3's gefikt hoop ik? :P
Dan komt er wel uit wat ik mooi vindt of niet.
Is idd de enige manier... :)
Tja, en waarom zuiltjes:
* Het is gewoon mooi
Mja, ok, kan ik het wel mee eens zijn... maar toch zou ik bookshelfs niet direct uitsluiten, want je gelukkig ook niet doet kennelijk :)
* Klinkt gek maar vloerstaande speakers kan ik hier beter kwijt
Dat mag je me nog eens uitleggen... :P
* Heb na m'n 5.1 setje een beetje kleine boxen vrees ;)
Mja, wat is klein? Speakers die ik als voorbeeld gaf in mijn vorige post zijn 320 x 200 x 325(mm) (HxWxD), toch een maatje groter dan de "melkpakjes" zoals je ze bij veel 5.1 systeempjes hebt...
Ik ga zeker naar bookshelfs luisteren trouwens, voorwaarde nummer 1 is dat er voldoende laag in zit, want ik vind het zwaar irritant als je een hele kale bass hebt. ( luister veel naar Dnb, Electronica en Metal, dus laag moet er echt in ;) )
Bass is misschien iets minder bij speakers uit dezelfde serie... maar als je het over speakers uit hetzelfde budget hebt weet ik dat nog niet zo zeker...
Ga wat betreft de lage tonen trouwens alsjeblieft niet teveel naar de specs kijken, ga gewoon luisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sjoewe schreef op 22 augustus 2004 @ 16:29:
Zelf luisteren is inderdaad het beste. Vergelijk gewoon alle speakers in jouw prijsklasse en sluit niks bij voorbaat uit.

Ik luister zelf vrij veel naar rock en metal en vind strakke bas veel belangrijker dan dat een speaker vreselijk laag gaat. Vandaar dat ik een compacte speaker gekozen heb. Liever kwaliteit dan kwantiteit wat mij betreft. Maar natuurlijk kun jij daar heel anders over denken. Daarom moet je ook altijd zelf luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Ik wil niet opdringerig zijn, maar ik heb zo'n beetje alle speakers die hier genoemd zijn gehoord (ben zelf maanden op zoek geweest) en heb zelf Dali Blue 3003 gekozen. Deze speakers geven een stuk mooier (realistischer) geluid dan de magnats en de Missions. De 606's staan hier nog boven en geven bovendien een stuk meer bas. Als je van mooi open en helder geluid houdt en niet alleen naar de bassen kijkt (die overigens ook gewoon mooi en strak zijn) zou ik zeker voor de 606's gaan. Dit zijn toch wel een klasse betere speakers dan de overige hier genoemde speakers.

Veel succes met het uitzoeken van je speakers!

een van de vele positieve reviews (prijs btw 400 pond = 600 euro!)
http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/412_printreview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Mac1987, hij heeft uiteindelijk nog maar 250 euro om speakers uit te zoeken. Niet zo gek dat speakers van 600 euro beter klinken dan speakers die maar 250 euro zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Anoniem: 32412 schreef op 10 juli 2004 @ 14:34:
Ik zou die magnat speakers vergeten. Ik heb zelf magnat speakers gehad, en het geluid dat daar uit kwam was erg zielig. btw, die specs is gewoon bij elkaar gelogen, die motion 1000 haalt echt geen 17Hz noch 35KHz. Kijk anders eens naar 2dehands spullen, er is erg veel te vinden en je hebt 3x zo veel voor net zoveel poen.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Ik heb een stel Magnet Project 4.1 zuilen staan en het geluid is erg goed.
Ok, niet zo goed als de Wharfdale Kingsdale 3's die er naast staan maar toch een
mooi "warm" geluid en een goed midden en hoog. Vooral de goede middentonen verbaasde me omdat er eigenlijk geen speaker in zit voor middentonen maar twee speakers voor midden+laag en een tweater. Verder is voor goed geluid de opstelling zo belangrijk. In mijn klonken de bassen veel te "boemerig". Nu ik een huis heb met een grote woonkamer is dat opgelost doordat het geluid meer "ruimte" heeft gekregen. Ook de andere componenten zijn belangrijk, vooral de snoeren. Een snoer met een grotere diameter zorgt voor minder weerstandsverliezen en klinkt beter dan van die goedkope dunne snoertje. Let daar dus ook goed op. Verder is geluid heel erg persoonlijk. Koop vooral een box die jij goed vind klinken met jouw muziek. Als jij er tevreden mee bent is het _de_ box voor jou. Koop nooit iets omdat een ander zegt dat het goed is. Eigenlijk is dat laatste het eninge advies dat je echt uit deze thread kunt halen. Het gaat tenslote om jouw luisterplezier en niet dat van mij of de anderen in dit forum.

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Over de Dali 606's:
Iemand biedt ze aan voor 350, maar dat is me teveel, maar heeft toegezegd dat als ie ze niet kwijt kan hij ze eventueel voor een bedrag in het midden aan me kwijt wil. Het is een klein kansje dus :)

@ XanderH
T zijn allemaal 192kbps MP3's dus dat is wel ok. Ging vorige keer ook goed ;)
Ik heb niets waar ik bookshelfs op kan zetten, behalve op de grond. Standaarden kopen vind ik geld wegpleuren dus dat doe ik niet :)
Dat luisteren en niet specs kijken heb ik idd nu wel door :)

@ Downtime
Het moet geen 'wobbeliebobbelie' bas zijn maar een nette strakke, aanwezige, bass is wel een must.

@Mac1987 Die Dali's zijn nieuw dus on berijkbaar voor me, maybe heb ik dus de kans om ze tweede hands te krijgen. Als ik morgen niks vindt bij Correct ga ik wat geld schrapen (besparen) en wat meer op die Dali 606 bieden. Nadeel is wel dat die wel heel erg groot zijn en het allemaal wel op mn studentenkamertje moet.

@Loesberg
Ja, dat is gewoon zo. :)

@ iedereen
Dank voor alles wat ik al heb bijgeleerd door dit topic. Ik zal morgen gewapend met digicam wat pics schieten bij Correct en verslag doen van het hele gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom heb je je budget zo ingekort? Dat is echt zonde. Een goede set gaat de rest van je leven mee. Toen ik 12 was heb ik een set gekocht van fl. 1400,- (toen spullen nog betaalbaar waren) en nu 6 jaar later heb ik er nog plezier van. Uiteraard breid ik ondertussen uit, maar een goede basisset is een must. En als je geen freak bent hoef je ook niet uit te breiden. Maar als je bezuinigd, dan heb je daar iedere keer als je hem aanzet spijt van. Vertel dat je moeder maar eens.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879

ik heb een stel magnat motion 88 zuilen dit is nog de oude versie van de 880 maar het schilt niet veel. en ik vind dat ze toch een heel goed geluid geven voor dat geld. heel zuiver en goede bas weergave. maar ik heb er laatst toch nog een motion sub 300a bijgehaald. scheelt toch weer wat
ik had ze toen gekocht voor 160 euro voor een set :)

p.s. mijn broer heeft de magnat motion 1000 en ik vind het een beetje tegenvallen voor meer dan de dubble prijs als mijn motion 88. alleen iets lager geluid maar voor de rest helemaal geen verschil :O

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 22-08-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
-DarkShadow- schreef op 22 augustus 2004 @ 19:14:
Waarom heb je je budget zo ingekort? Dat is echt zonde. Een goede set gaat de rest van je leven mee. Toen ik 12 was heb ik een set gekocht van fl. 1400,- (toen spullen nog betaalbaar waren) en nu 6 jaar later heb ik er nog plezier van. Uiteraard breid ik ondertussen uit, maar een goede basisset is een must. En als je geen freak bent hoef je ook niet uit te breiden. Maar als je bezuinigd, dan heb je daar iedere keer als je hem aanzet spijt van. Vertel dat je moeder maar eens.
Ja kut man, heb ik nietzoveel geld als toen jij twaalf was. Ik ben zo iemand die niet perse gelooft dat duur beter is. Ik heb misschien 'maar' 600 oude guldens voor een paar speakers, maar dat is IMHO genoeg.
Ik wil gewoon een leuk geluid binnen m'n budget en ik ben allang blij dat ik uberhaupt zoveel geld krijg. Met dat soort teksten dat ik spijt krijg iedere keer dat ik 'm aanzet vind ik zo'n gelul. Ik bedoel jij baalt vast ook elke keer dat je je set aanzet dat je niet doorgespaard hebt naar twee Kef Reference Model 207's natuurlijk. Bedankt voor de moeite ik zal eraan denken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Als je toch wat ruimer in je budget zit zou ik ook eens kijken naar zelfbouw speakers. Ik heb geen idee of je dat een beetje ziet zitten. Kijk maar eens op www.speakerenco.nl die zit ook ergens in rotterdam dus als je dan toch op pad gaat :) Als je dan nu boxen koopt die wel redelijk zijn maar niet super kun je die vervangen als je eens een keer weer geld hebt en dan je oude boxen als rears gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Scout77 op 22-08-2004 20:38 ]

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ben vandaag bij Correct in Rotterdam geweest en ik heb uitvoerig speakers beluisterd. Veel tegenvallers, maar ook een paar onverwachte meevallers.

Verslag van de luisterdag, per merk:

Magnat:
MOTION 1000 3-WEG/140-340W specs
Klonk echt nergens naar, de bass ging alle kanten op, het hoog viel bijna weg en het midden stelde echt teleur. Het uiterlijk van het geheel schept verwachting maar maakt daar niks van waar.

MOTION 880 3-WEG 200WATT specs
Hetzelfde geldt voor deze serie. Ik begrijp waarom sommigen ze mooi vinden ivm de bass, maar dit is niet wat ik zoek

MOTION 990@ 3-WEG SIDEFIRE 250 W specs
Die was echt om te janken, bass kwam niet uit de verf, de treble hing ergens, niet overtuigend

Mordaunt Short:
MS-904 specs
Beter dan de Magnat's maar gewoonweg geen overtuigend geluid, volgens mij meer speakers voor een HT setup met subwoofer, want de bass was ver te zoeken.

JBL!:
ATX-30 3-WEG/150WATT specs
Wow, dé meevaller van de dag, mooi vol geluid strakke bass, mooi design. Zowel de bass als de treble kwamen goed uit de verf. In het auditorium op de Bergerweg konden deze speakers de Kef Q4's die erbij stonden qua geluid erg goed bij houden en doen er gezien het prijsverschil voor mij persoonlijk niet veel onder. Een onverwachte verrassing, deze speakers bezetten een gedeelde tweede plaats op mijn velanglijst.

Mission
M-73i@ 2-WEG 100 WATT (geen specs)
Ze hadden er nog een paar, OMG wat ben ik verliefd op deze speakers. Beeldig geluid mooie strakke bas, en die hoge tonen wow. Met stip op nummer 1. Als ik een beetje extra geld kan loslullen worden deze het.

M-72i@ 2-WEG 100 WATT (geen specs)
Kleine zusje van de M73, klinkt net zo tof maar je hoort toch wel dat het volume van de kast kleiner is wat de bass betreft, maar de hoge tonen zijn dan weer net iets scherper, op een gedeelde tweede plaats met de JBL!'s

Overige bookshelfs
Ik heb nog een aantal andere bookshelfs gehoord, maar die konden me niet echt bekoren, degenen die dat echter wel konden lagen echt boven m'n budget. Dus helaas pindakaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 20:14
Kijk ook eens naar de modellen van Mordaunt-short. Voor het geld ERRUG veel bang-for-the-buck, en nog binnen je budget ook.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77546

Heb nog wel een versterker voor je staan: Yamaha RX 570
2x 70Watt 8 Ohm - 2x 225 Watt 2ohm

gratis af te halen.

als je interesse hebt stuur je maar een meeltje

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25
Lezen is een kunst........ :O B) 8)7

@ WVL....: Hij heeft toch een mordaunt short beluisterd en het geluid wist hem niet te overtuigen...........

@ Stress: De TS heeft inmiddels een versterker geritseld dat kun je op pagina 2 zien en lezen..... maar er zijn nog misschien nog meer mensen die interesse hebben vooral als het gratis is. Heb je nog wat uitgebreidere specs bv hoe oud ie is. Hoeveel en welke ingangen, hoeveel hij nieuw gekost heeft (puur ter indicatie) :+

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77546

Heeft ongeveer 900 (ouwe) guldens gekost. Uitvoering zwart. Is een reciever.
En is qua versterker meer mans als mijn nieuwe Marantz SR 7400. (of gelijkwaardig, alleen stereo) Dempingsfactor >200 (beter dan rxv-2400)
ingangen: cd, tape 1, tape 2, aux, phono.
Zo genoeg info. Staat mij in de weg , dus als ik er iemand een plezier mee kan doen?

En had alleen 1e en 3e pagina gelezen :7
edit: tering, wat heeft iedereen hier goeie versterkers

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 77546 op 23-08-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het is een vriendelijk aanbod maan ik ben inmiddels dikke maatjes met m'n Sony TA-F170 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106850

Leuk topic, aangezien ik eigenlijk in precies hetzelfde schuitje zit als jij (met als enige verschil dat ik het geld niet van mijn ouders krijg ;) )...

Maar na veel gezoek op internet en veel gelezen te hebben over recievers en bozen ben ik ook nog niet tot een daadwerkelijke conclusie gekomen. De uitspraak dat je moet zelf moet luisteren zal voor mij dus ook een uitkomst zijn...

Maar ik ben eigenlijk het merk B&W nog niet tegengekomen in dit topic aangaande de speakers. Ze zijn naar wel een stukje duurder, maar wat zijn de ervaringen met B&W?

Zo op het eerste gezicht (nog niks beluisterd) lijkt mij dit wel een mooie speaker toe:

http://www1.correct.com/a...3e5e13113709599bf49d71e7a

is die speaker van B&W van een ander niveau dan deze Mssion m-32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 106850 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:37:
Maar ik ben eigenlijk het merk B&W nog niet tegengekomen in dit topic aangaande de speakers. Ze zijn naar wel een stukje duurder, maar wat zijn de ervaringen met B&W?
Inderdaad vreemd dat B&W nog niet genoemd is. Ik ken die specifieke speakers niet maar B&W staat al jaren heel goed bekend, zeker ook hun budgetmodellen.
Ik heb me ook laten vertellen dat B&W groter is dan alle andere Britse speakerbouwers bij elkaar opgeteld, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de M 3xi serie van Mission helemaal niet gehoord heb vandaag 8)7
Bowers & Wilkins is in principe een gerenomeerd merk. Heb wel naar een paar bookshelfs van B&W geluisterd, dat klonk OK maar niet bijzonder. De voorgangers van de M32i de M72i klonk subliem, zeker in vergelijking met de duurdere boxen eromheen. Je moet je wel ff bedenken dat die stands er volgens mij niet bij zitten, dus als je het zo voor ogen had moet je die erbij kopen. :)
Als je echter bereid bent om tegen de 200 per speaker uit te geven dan zou ik eerder de Kef Q1 nemen.

@ downtime, Nah de "budget" modellen die ze bij correct verkopen zijn Soepblikjes, die prima zijn voor HT toepassing, van het bij een stevige pot rock het wel behoorlijk lieten afweten. De rest was allemaal boven de tweehonderd euro, en heb ik niet gehoord.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjoewe op 23-08-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sjoewe schreef op 23 augustus 2004 @ 20:01:
Als je echter bereid bent om tegen de 200 per speaker uit te geven dan zou ik eerder de Kef Q1 nemen.
Dat hoor ik graag :)

Ik heb de Q1 zelf en ben er erg blij mee. Heb ze indertijd (2 jaar geleden ofzo) ook vergeleken met de B&W's in die prijsklasse (typenummer vergeten) en was eerlijk gezegd ook niet onder de indruk van de B&W's. Maar goed, ieder z'n eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 23 augustus 2004 @ 20:01:
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de M 3xi serie van Mission helemaal niet gehoord heb vandaag 8)7
Dan mis je wat imo... damn, ik heb iets met Mission geloof ik :P
Voor tegen de 200 heb je ook zuiltjes... Mission M33.
/downtime/ schreef op 23 augustus 2004 @ 20:12:
[...]

Dat hoor ik graag :)

Ik heb de Q1 zelf en ben er erg blij mee. Heb ze indertijd (2 jaar geleden ofzo) ook vergeleken met de B&W's in die prijsklasse (typenummer vergeten) en was eerlijk gezegd ook niet onder de indruk van de B&W's. Maar goed, ieder z'n eigen smaak.
Ik heb ook geluisterd naar B&W speakers die binnen mijn budget vielen, en B&W speakers die *niet* binnen mijn budget vielen. :+
De duurdere B&W modellen blijf ik mooie speakers vinden, alleen over de goedkopere B&W's ben ik ook niet echt onder de indruk nee...

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 23-08-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Kef Q1 was mij inderdaad ook al opgevallen ja..

Maar zit er trouwens verschil in de kwaliteit van de speakers als je ze vootr verschillende doeleinden wil gebruiken. Oftewel: wanneer je van plan bent om het uit te breiden naar 5.1, zijn er dan bepaalde speakers die daar beter voor fungeren dan anderen? (is de Keq q1 bijvoorbeeld een echte stereo speaker of is het juist een speaker die goed meekan in het 5.1 gebeuren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind de "lowbudget" (richman's budget weliswaar) lijn van B&W gewoon het allemaal net niet. Als er goedkopere speakers staan, zoals vanmiddag, die ze er dik uitspelen dan betaal je IMHO puur voor het merkplaatje. Dat beeld werd tijdens het luisteren vanmiddag wel een beetje bevestigd. Dan kan je beter idd veertig euro meer uittrekken en echte waar voor je geld kopen :)

Maar ik zeg nog een keer, het is echt heel erg persoonlijk, neem een CD met je eigen muziek mee en ga op een rustige dag als vandaag lekker luisteren. De verkopers zij heel vriendelijk en lieten mij gewoon m'n gang gaan, mocht overal aanzitten zonder dat er iemand me in de gaten stond te houden. Heel fijn :)
CD'tje afgeluisterd op alle mogelijke speakers, dan pas kun je echt een goed beeld maken. Qua audio ben ik er echt achter: Zoveel mensen zoveel wensen.
Wat de een prachtig vind, vind de ander klote. Laat je niet verleiden door merkjes of prijzen en geef alles een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 106850 schreef op 23 augustus 2004 @ 20:16:
Die Kef Q1 was mij inderdaad ook al opgevallen ja..

Maar zit er trouwens verschil in de kwaliteit van de speakers als je ze vootr verschillende doeleinden wil gebruiken. Oftewel: wanneer je van plan bent om het uit te breiden naar 5.1, zijn er dan bepaalde speakers die daar beter voor fungeren dan anderen? (is de Keq q1 bijvoorbeeld een echte stereo speaker of is het juist een speaker die goed meekan in het 5.1 gebeuren?)
Kef is wel een echte stereo speaker, maar koop je de Q1's en wil je toch naar 5.1 kan je ze altijd als rears gebruiken of maybe zelfs wel als fronts. Kef maakt op stereo gebied iig echt z'n naam waar. Ik zou bijna durven zeggen dat als je boekshelfs wilt dat je deze blind kan bestellen :+ (wat je trouwens ECHT NIET moet doen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 23-08-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 23 augustus 2004 @ 20:21:
Maar ik zeg nog een keer, het is echt heel erg persoonlijk, neem een CD met je eigen muziek mee en ga op een rustige dag als vandaag lekker luisteren. De verkopers zij heel vriendelijk en lieten mij gewoon m'n gang gaan, mocht overal aanzitten zonder dat er iemand me in de gaten stond te houden. Heel fijn :)
En sommige mensen klagen dat ze niet goed geholpen worden bij Correct, anderen vinden het fijn dat ze "met rust gelaten worden." :D
Anoniem: 106850 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:37:
Leuk topic, aangezien ik eigenlijk in precies hetzelfde schuitje zit als jij (met als enige verschil dat ik het geld niet van mijn ouders krijg ;) )...

Maar na veel gezoek op internet en veel gelezen te hebben over recievers en bozen ben ik ook nog niet tot een daadwerkelijke conclusie gekomen. De uitspraak dat je moet zelf moet luisteren zal voor mij dus ook een uitkomst zijn...

Zo op het eerste gezicht (nog niks beluisterd) lijkt mij dit wel een mooie speaker toe:

is die speaker van B&W van een ander niveau dan deze Mssion m-32?

idd gewoon zelf vergelijken, ik zou zeker voor de 2e gaan, maar het kan best zijn dat jij meteen helemaal verliefd wordt op die B&W.
Denk er trouwens ook even aan dat er andere winkels zijn dan Correct....

@TS: Correct had ook nog Mission M73's staan? ik weet niet hoe duur ze daar waren? http://www.best-sellers.nl/product_info.php?products_id=1115 heeft ze gewoon in het vaste assortiment zitten geloof ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoewe schreef op 23 augustus 2004 @ 20:24:
[...]

Kef is wel een echte stereo speaker, maar koop je de Q1's en wil je toch naar 5.1 kan je ze altijd als rears gebruiken of maybe zelfs wel als fronts. Kef maakt op stereo gebied iig echt z'n naam waar. Ik zou bijna durven zeggen dat als je boekshelfs wilt dat je deze blind kan bestellen :+ (wat je trouwens ECHT NIET moet doen ;) )
Hmm, maar daar wringt voor mij toch de schoen een beetje. Ik wil eigenlijk van twee walletjes eten, want ik wil graag een goed stereo geluid en een goed 5.1 geluid. Maar ik kom er steeds meer en meer achter dat dat in principe wel mogelijk is, maar dat je op een punt (en misschien wel op twee) concessies moet doen qua geluid... Is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 106850 schreef op 23 augustus 2004 @ 20:31:
[...]

Hmm, maar daar wringt voor mij toch de schoen een beetje. Ik wil eigenlijk van twee walletjes eten, want ik wil graag een goed stereo geluid en een goed 5.1 geluid. Maar ik kom er steeds meer en meer achter dat dat in principe wel mogelijk is, maar dat je op een punt (en misschien wel op twee) concessies moet doen qua geluid... Is dat waar?
Je zult iig niet op twee punten concessies moeten doen, als je goede speakers voor stereo-weergave hebt staan worden die echt niet slechter als je er rears en een center bijzet...
Ik heb eigenlijk nog nooit naar de "kant en klare 5.1 setjes" geluisterd, dat idee heb ik meteen laten varen. Ik heb met mijn set (2x Mission M35, 2x M32, M3C1) prima stereogeluid (ik heb in eerste opzich ook alleen maar de M35's beluisterd, daarna ben ik es naar de andere speakers gaan kijken). Ook in surround klinkt deze set voor mij goed, en iig beter dan de andere "5.1 setjes" die ik bij andere mensen weleens heb horen spelen (maarok... daar zitten ook van die kruidvat gevalletjes tussen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd gewoon zelf vergelijken, ik zou zeker voor de 2e gaan, maar het kan best zijn dat jij meteen helemaal verliefd wordt op die B&W.
Denk er trouwens ook even aan dat er andere winkels zijn dan Correct....

[/quote]

Zoals?

Ik woon ver in het Noorden, en hier is eigenlijk geen electronica zaak die zoveel mogelijkheden heeft als een correct (van horen zeggen, want ik heb correct nog nooit bezocht)
Correct bezoeken is vrij simpel, daar mijn vriendin in de buurt woont...

Wat ik van de site van Correct heb gezien, is dat de prijzen nog redelijk goedkoop zijn in vergelijking met andere winkels (zelfs in verglijking met internetwinkels..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 106850 schreef op 23 augustus 2004 @ 20:35:
Zoals?

Ik woon ver in het Noorden, en hier is eigenlijk geen electronica zaak die zoveel mogelijkheden heeft als een correct (van horen zeggen, want ik heb correct nog nooit bezocht)
Correct bezoeken is vrij simpel, daar mijn vriendin in de buurt woont...

Wat ik van de site van Correct heb gezien, is dat de prijzen nog redelijk goedkoop zijn in vergelijking met andere winkels (zelfs in verglijking met internetwinkels..)
Uh.... http://hifi-winkels.pagina.nl/ ? :P
Correct is idd vrij goedkoop, maar ze zouden maar net bij een andere winkel een speaker hebben staan die jij eigenlijk beter vind, maar die ze bij correct niet verkopen...

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 23-08-2004 20:45 . Reden: quoteverneukert... :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
@TS: Correct had ook nog Mission M73's staan? ik weet niet hoe duur ze daar waren? http://www.best-sellers.nl/product_info.php?products_id=1115 heeft ze gewoon in het vaste assortiment zitten geloof ik? :)[/quote]

Ik begin opeens te twijfelen of het toch niet de M32's waren, maar daar staan geen stofkappen op op de foto. Ze waren 139 euro p/s. Bij Staffhorst 199 p/s. :(
En ik ben echt verlieft op die speakers, of het nou M72's, of M32's waren ;)

Edit: Correct is gewoon voor mij een goede winkel in de zin dat ze van heel goedkoop naar heel duur hebben en een groot assortiment. Daar heb je er niet zo veel van.

Edit2: ROFL het zijn inderdaad de M33's die ik gehoord heb, uiterlijk nauwelijks te onderscheiden als dus de stofkap er op zit
Afbeeldingslocatie: http://www.monsieurprix.com/photosProduits/678/ME0000399678_1.jpg

:D

[ Voor 35% gewijzigd door Sjoewe op 23-08-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2022

guidooo

Amd-64 ownage

Voorlopig nog aangesloten op mn "Gamma 350W (pmpo, duh ) boomboxen" die ik normaal voor de feestjes en partijen beneden aansloot
350W... me aars, in geen 300 jaar!!!!
Echter als lowbudget tussenoplossing kunnen het leuke dingetjes zijn :P.
Ik zelf zit nu ook ff zonder knaken om een paar fatsoenlijke speakers te gaan halen en heb zelf ook een paar van die dingen (ssssst niet doorvertellen) en het leuke is dat je voor heel weinig er toch een leuk geluid uit kan krijgen.
De oplossing: koop een simpel scheidingsfiltertje die het geluid opsplit in laag en hoog (2 weg) en hang die in je boxjes, prop er evt een beetje glaswol in en je hebt een knap geluidje met behoorlijk laag erin (luister zelf ook naar DnB rock en reggea) en ik kan onze houten vloer zonder problemen flink mee laten trillen.
Tuurlijk is het geen high end , hell 't is niet eens midend maar je bent voor een scheet en drie knikkers aan poen klaar en je kan doorsparen voor een paar echte boxen.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
guidooo schreef op 23 augustus 2004 @ 21:09:350W... me aars, in geen 300 jaar!!!!
.
PMPO natuurlijk, tzal zo 75 watt RMS wezen. En het klinkt serieus nog best redelijkvoor 50 euro per twee ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/marjabekers/speaker.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2022

guidooo

Amd-64 ownage

Ik ken ze(werk bij de gamma) en ik heb de nieuwe versie twee losse ipv 1 brede 19.95 euro de twee :P

Toch blijf ik erbij dat je ze nog flink kan upgraden door er een filtertje in te hangen. gewoon een goedkoop standaart 2weg filter die je bij iedere electroboer kan halen voor weinig. je kan dan ff vooruit met leuk geluid en leuk laag en dan voor een paar knappe speakers sparen of zelfbouwen

75w rms gaat ie ook never niet halen hoor eerder 35 w
ovrigens zeggen het aantal watts mij geen drol zowel kwa versterker als kwa speakers. Geluidskwaliteit kun je niet uitdrukken in een getalletje.

* guidooo word weleens moe van al die lui die patsen van de mijne heeft zoveel watts enzo
of van : ik heb goede boxen want ze kunnen 160watt aan :(
Lui die lullen over watts weten niet waar ze het over hebben

[ Voor 35% gewijzigd door guidooo op 23-08-2004 21:23 ]

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Natuurlijk kan je de kwaliteit van speakers niet uitdrukken in het vermogen dat ze verwerken kunnen, maar als je het over boxen hebt met piézoo tweeters, en blubberwoofers, is de kwaliteit natuurlijk altijd ver te zoeken. Ik heb die dingen ook gehad toen ik 12 was, op zo'n leeftijd gaat het alleen om ''volume'' uitgedrukt in watts, en ik ben het er ook niet mee eens dat je die dingen qua kwaliteit nog aardig op kan krikken, een filtertje, demping, waar houdt het op? Straks klinkt het nog niet, en dan koop je nieuwe drivers, dan klinkt het nog voor geen meter en dan bouw je een andere kast.

In dat spul zit gewoon geen toekomst, daar is het ook écht niet voor gemaakt. Audio kan je verdelen in 2 stukken: kwaliteit en kwantiteit. Ik hou van beiden ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
als ik dit zo lees krijg ik ook zin om speakers te kopen :|

naja, eerst eens een denon cd-speler voor bij m'n marantz pm-50... dan nog eens kijken of ik een denon md-deck kan scoren (als ik er behoefte aan heb)... interlinks misschien ook... en dan wat sparen om voor m'n verjaardag andere speakers te kopen ofzo :) .

nu ken ik die amp van sony niet zo goed, ik heb zelf tot voor kort een TA-FE530R gehad en icm m'n eigen missions (760i) vind ik een geschikte speakerkabel profigold. hoewel het ook wel grotendeels mythe is bij sommige superdure kabels zou ik de kabels wel meenemen in de overweging, toen ik deze profigolds nam ipv de v/d hul hybrid skyline ging er een wereld voor me open. en ze zijn nog goedkoper ook ;) .

oh, en... koop ook per kant een metertje meer dan je nodig hebt, je zult altijd zien dat het anders wel erg krap is :X

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

ach weet je wat het is.. het is niks, maar het kost ook niks ;) Ik moet altijd denken aan lui die ik wel ken met zo'n golf gti enzo, die dan een 'vette 1000 watt subwoofer' hebben gekocht, en als je er dan naar kijkt dan zie je een kist van plexiglas met slechts de opdruk '1000 watt ultrapower' :r

En nog kwaad worden ook als je het afzeikt..

nee, doe mij maar wat meer kwaliteitsspul.. Een heerlijke strakke, diepe bas ipv een schelle & onzuivere rampestampbas..

maar goed, iedereen zn ding natuurlijk.. O-)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ontopique:
Vanaf vrijdag staan hier dus 2 Mission M33's of 2 JBL! ATX-30's en mogen de good 'ol boomboxen weer opgeborgen ;)

Speakercable koop ik bij de BCC waar een vriend van me werkt, die schiet vast wel een metertje aan iedere kant uit met afmeten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 24-08-2004 14:48 ]

• Sjoewe
Roflontplofl, bij de Stafhorst in utrecht gekeken naar speakers, tervergelijking van de prijs. Staan daar ook de Mission M33's die ik wil aanschaffen, alleen dan van 199 ipv 139 euro per stuk zoals bij Correct. Tering dat is bijna een gratis speaker cadeau... :r
Waar komen zulke extreme prijsverschillen nou vandaan?

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 26 augustus 2004 @ 12:56:
Roflontplofl, bij de Stafhorst in utrecht gekeken naar speakers, tervergelijking van de prijs. Staan daar ook de Mission M33's die ik wil aanschaffen, alleen dan van 199 ipv 139 euro per stuk zoals bij Correct. Tering dat is bijna een gratis speaker cadeau... :r
Waar komen zulke extreme prijsverschillen nou vandaan?
Tja, 199 is gewoon de adviesprijs van de M33's... Correct biedt ze 60 euro onder de adviesprijs aan, geen idee waar die prijsverschillen vandaan komen. Misschien kopen ze wel meer tegelijkertijd in, of leveren ze gewoon minder service...

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

XanderH schreef op 26 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Tja, 199 is gewoon de adviesprijs van de M33's... Correct biedt ze 60 euro onder de adviesprijs aan, geen idee waar die prijsverschillen vandaan komen. Misschien kopen ze wel meer tegelijkertijd in, of leveren ze gewoon minder service...
jep, normale audiozaken bieden over het algemeen dingen tegen de adviesprijs aan, en met een hoop gezeur kan je er misschien wat af krijgen. Een Kef Q5 kost bijvoorbeeld normaal 525 euro, en bij stassen hifi kost ie 399. Ga je naar een willekeurige audiozaak dan betaal je er gewoon de volle mep voor! Maar dan kan je wel vanalles vergelijken enzo, en dat is ook wat waard. Daarom heb ik mijn speakers ook bij de lokale audioboer gehaald..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Jag
  • Laatst online: 17:08

Jag

XanderH schreef op 26 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Er zit gewoon een dikke marge op. En die marge pakken ze voor de volle 100% bij de Staffhorst in Utrecht maar bij Correct niet. Het was vroeger trouwens zo dat je bij de Staffhorst gewoon echt niet kon onderhandelen over een prijs, misschien dat dat nu anders is nu ze overgenomen zijn door RAF.

• Sjoewe
Ach laat ook maar :) Ik heb morgen met m'n pa afgesproken om naar Correct te rijden, hij wil een GPS kopen voor op de boot, en dan ga ik ze gewoon kopen O+
Morgenmiddag fotoreportage B)

• Xander
  • Nu online
De keuze Mission M33 of 2 JBL! ATX-30 is al definitief? :)

• Sjoewe
Na een zeeer uitgebreide luistersessie heb ik m'n keuze beperkt tot die twee. Morgen nog één keertje luisteren en dan besluiten. :)

Het enige waar ik m'n twijfels over heb is dat de Mission M33 een tweeweg systeem is en de JBL!'s een drieweg systeem zijn. De bass klonk goed maar toch twijfel ik nog een beetje...

• Xander
  • Nu online
Sjoewe schreef op 26 augustus 2004 @ 18:24:
Na een zeeer uitgebreide luistersessie heb ik m'n keuze beperkt tot die twee. Morgen nog één keertje luisteren en dan besluiten. :)

Het enige waar ik m'n twijfels over heb is dat de Mission M33 een tweeweg systeem is en de JBL!'s een drieweg systeem zijn. De bass klonk goed maar toch twijfel ik nog een beetje...
3-weg is echt niet per definitie beter dan 2-weg hoor. Een 3-weg systeem kan ook met gemak slechter klinken, en je hebt bij een 3-weg systeem natuurlijk 2 crossovers i.p.v. 1...

Anoniem: 91434

Zo, dan ga ik me mengen in de strijd.

Ik heb dit topic vaaf het begin gelezen en me niet bemoeid met wat er allemaal gezegd werd.

Ik wil nu toch nog ff mijn 2 cents geven.

Ik ben ongeveer zoals jij begonnen toen ik voor het eerst op kamers ging, met een Kenwood KAF 3010 versterker(die iemand eerder in het topic ook had) en een paar JBL TLX4 boxen.

Hierna heb ik mij een receiver aangeschaft, de marantz sr7300 wonderlijk apparaat en omdat ik zo tevreden was over JBL, een paar JBL ATX 40's (1 maatje beter dan jou 30's) Deze heb ik toen voor 99 euro per stuk gekocht. (http://www.budgethouse.nl).

Initieel was ik zeer tevreden met deze speakers, ze hadden voor het geld goed geluid lekker bas ik was echt tevreden. Totdat op konginnenacht de pret begon beide tweeters opgeblazen. Waarop ik nieuwe heb besteld waarvan ik er nu alweer 1tje heb opgeblazen.

Na ook nog een keer de woofer uit zijn spreekstoel te hebben laten klappen heb ik ze verkocht aan mijn broer voor 150 euro. zelf nog ff wat gespaard en een paar b&w dm309's gekocht waar ik nu weer heel tevreden over ben.

Ik heb die missions ook gehoord, zelf de grote broer van die van jou de m34 en hiervan was ik niet onder de indruk wat bass betreft de m33's hadden wat mij betreft nog slechter geluid.

Ik zou als ik jou was dus als de keuze is tussen deze 2, gaan voor de jbl's mits je versterker een beetje matched met de speakers dus niet te zwaar en niet te licht.

suc6 nogmaals met je keuze

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 91434 schreef op 26 augustus 2004 @ 18:38:
Ik heb die missions ook gehoord, zelf de grote broer van die van jou de m34 en hiervan was ik niet onder de indruk wat bass betreft de m33's hadden wat mij betreft nog slechter geluid.
Waar heb je ze beluisterd? Waren ze wel goed ingespeeld?

Met mijn M35's merk ik toch dat de bass na een tijdje (2 weken ofzo) beter klinkt :)

• Sjoewe
Ík heb ze ook nog niet naast elkaar gehoord, ze staan bij Correct in twee verschillende luisterhoeken. De JBL's klinken goed, zie m'n luisterverslag een paar posts terug, maar die Missions klonken echt goed.
Naja morgenochtend erheen en een laatste luistertest zal de knoop doen doorhakken. :)

Versterker levert volgens de specs die ik heb kunnen vinden 2x70Watt @ 4 Ohm Dat moet genoeg zijn :)
Pagina: 1 2 Laatste