[XP] Explorer.exe start steeds opnieuw op of hangt

Pagina: 1
Acties:

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Sinds een paar dagen doet Windows XP hier nogal raar.
Als ik gewoon met de explorer lokaal aan het browsen ben, blijft ie heel vaak hangen voor een paar seconden. En dan start ie opnieuw op.
In het event log vind ik geen duidelijke oorzaak, en het is echt explorer zelf die de fout in gaat, niet een andere applicatie.

The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted.

Faulting application explorer.exe, version 6.0.2800.1106, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x02e46fe8.

The application, C:\WINDOWS\explorer.exe, generated an application error The error occurred on 07/09/2004 @ 15:05:50.625 The exception generated was 80000007 at address 00000000 (<nosymbols>)

In het event log staat steeds een van deze 3 meldingen nadat explorer gecrasht is.
Kan iemand daar iets uit opmaken? Ik niet in elk geval.
Ik heb Windows zelfs al opnieuw geinstalleerd maar het probleem bleef. :?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je al voor Spyware en Virussen gescand ?

[ Voor 6% gewijzigd door HyperDevil op 10-07-2004 14:10 ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09

• Kipcorn
Yep, ik ben nogal paranoide als het op virussen en spyware aankomt dus ik draai Ad-Aware, Spy Sweeper en Spybot Search & Destroy
En de laatste Kaspersky AV.

Spy Sweeper heeft één keer de melding gegeven dat ie een trojan horse (PC Invader) had gevonden, wat eigenlijk nagenoeg onmogelijk is.
Ik zit achter een router, volledig stealth dus er komt niks binnen. Internet Explorer had ik toen nog niet aangeraakt, en het eerste wat ik doe voor ik hem gebruik is de instellingen aanpassen omdat ie anders zo lek als een zeef is.
Daar komt bij dat ik hem alleen voor Windows Update gebruik, voor de rest gebruik ik Firefox, laatste versie.

Ik heb hem die PC Invader niet laten verwijderen en eerst Ad-Aware en Spybot laten scannen, die beide niets vonden. En ze hadden beide recente definition files.
Toen ik daarna nog eens met Spy Sweeper scande vond ie zelf ook ineens niks meer.

Ik ga er dus van uit dat het loos alarm was.
Er draait ook niks op de achtergrond wat ik niet ken, er starten geen dubieuze services of programma's dus spyware of virus lijkt me echt onmogelijk.

• Kipcorn
Mwah nee, niet echt. Ik heb dat topic al gelezen net maar het is hier niet afhankelijk van m'n rechter muisknop.

[edit]

Ik zie wel dat hij ook spy sweeper gebruikte en het probleem daar na kwam....
Spy Sweeper gaat er dus DIRECT af! Eerst loos alarm en nou dit soort onzin.

[ Voor 22% gewijzigd door Kipcorn op 10-07-2004 14:21 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Misschien naar www.microsoft.com/ie gaan en daar opnieuw IE 6 downloaden en installen, dan krijg je een nieuwe explorer.exe misschien dat dat helpt !

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Kipcorn schreef op 10 juli 2004 @ 14:19:
[...]

Mwah nee, niet echt. Ik heb dat topic al gelezen net maar het is hier niet afhankelijk van m'n rechter muisknop.

[edit]

Ik zie wel dat hij ook spy sweeper gebruikte en het probleem daar na kwam....
Spy Sweeper gaat er dus DIRECT af! Eerst loos alarm en nou dit soort onzin.
Kenne we dat ook alweer uitsluiten :)

Ik zou eens een virusscanner, ad-aware en als het nog niets oplost Memtest loslaten op dat bakkie. Misschien rolt daar wat uit.
HyperDevil schreef op 10 juli 2004 @ 14:21:
Misschien naar www.microsoft.com/ie gaan en daar opnieuw IE 6 downloaden en installen, dan krijg je een nieuwe explorer.exe misschien dat dat helpt !
Mag je wel liegen ;)
Je krijgt een nieuwe iexplore, maar geen nieuwe explorer hoor :)
Je kunt het proberen. Explorer gebruikt wel delen van de iexplore. Misschien dat het daar mis gaat en los je dat op middels nieuwe IE.

Persoonlijk denk ik niet dat het een oplossing is.

edit:

Wat is editen toch leuk 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door LollieStick op 10-07-2004 14:25 ]

• Kipcorn
HyperDevil schreef op 10 juli 2004 @ 14:21:
Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht. :)
Ik kijk het eerst even aan nadat ik Spy Sweeper verwijderd heb. Mocht het niet helpen dan probeer ik dit. :)

• Kipcorn
LinuxUser schreef op 10 juli 2004 @ 14:21:
[...]

Kenne we dat ook alweer uitsluiten :)

Ik zou eens een virusscanner, ad-aware en als het nog niets oplost Memtest loslaten op dat bakkie. Misschien rolt daar wat uit.

[...]

Mag je wel liegen ;)
Oh, dat gaat dus ook niet door dan. :P

Verwijderd

kijk eens met memtest naar je geheugen, defrag je harddisk en controleer de hd op fouten.

• Kipcorn
Volgens mij is het al opgelost nu Spy Sweeper er af is.
Ik heb daarna geen enkele crash meer gehad, dus ik ga er voorzichtig van uit dat Spy Sweeper de oorzaak was. :)

• Kipcorn
*schop*

Probleem is verre van opgelost, maar wat er net gebeurde slaat alles!
Ik dacht dus dat SpySweeper de oorzaak was, omdat het probleem even weg was nadat ik het deinstalleerde.
Maar het kwam toch terug, ik heb er alleen niks meer aan gedaan, simpelweg omdat ik niet wist waar ik moest zoeken.

Het begon alleen steeds vaker voor te komen, en dus heb ik Windows net maar opnieuw geinstalleerd.
Met nLite eventjes alle troep er uit gesloopt en sp1a geslipstreamed, en hoppa.
Alles goed, tot dat ineens de computer weer vast zat!
Enkele seconden later startte explorer.exe zich weer opnieuw op.
In het event log stond geen verklaring, alleen dat explorer.exe een error veroorzaakte en werd afgesloten.

Deze installatie is nog geen uur oud, en de volgende drivers/programma's staan er nu op.

ASAPI Update (vob aspi layertje)
DC++ 0.401
ffdshow
Intel chipset drivers
Intel Application Aaccelerator
IrfanView
Java 2 Runtime v1.4.2_05
Kaspersky aV Personal 5
Macromedia Shockwave & Flash players
MozBackup
Mozilla Firefox
NetLimiter 1.30
Laatste Nvidia display drivers
Spybot Search & Destroy
Sygate Personal Firewall
Tag&Rename 3.1
TweakUI
Winamp 5.04
Winrar

De meeste van deze applicaties gebruikte ik ook voordat dit probleem begon, ik kan dus wel stuk voor stuk dingen verwijderen en afwachten of explorer.exe weer crasht, maar daar is geen beginnen aan.

Kan dit wellicht aan rot geheugen liggen, of een ander stuk hardware?
Ik heb even geen flauw idee meer.

Verwijderd

Heb je ondertussen al Memtest uitgevoerd?

Een tijd geleden had ik ook onverklaarbare crashes van Explorer.exe en Mediaplayer.

Ik testte mijn geheugen met Memtest en kwam er achter dat het geheugen brak was. Ik had er een ander reepje in gedaan en het probleem was weg. :)

• Kipcorn
Dat ga ik vanavond doen, heeft ie genoeg tijd. :)
Als ik dat nu ga doen kan ik de halve dag m'n pc niet gebruiken. :(

Ik heb memtest toch maar vast aangezet, staat al te draaien sinds ik bovenstaande typte.
Tot nog toe lijkt alles in orde te zijn.

[edit]

Memtest86 is bleek al een tijdje stil te staan op test 12, op 99%
*zucht*
Lijkt me toch niet in orde. :(

[ Voor 61% gewijzigd door Kipcorn op 04-08-2004 16:53 ]

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Misschien een overbodige opmerking, maar is de XP installatie-cd legaal ? Of heb je hem zelf geslipstreamed, misschien dat daar namelijk een virus bij in is geslopen. Aangezien de installatie pas een uur oud is en al kuren geeft, kan het misschien zo zijn dat een virus/trojan etc geinject is in je explorer.exe.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar wie weet.

Wat je ook zou kunnen proberen is een werkende explorer.exe (van een goedwerkende XP-installatie) op de pc te zetten en de bestaande eerst te hernoemen, wellicht dat het daaraan ligt.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
LinuxUser schreef op 10 juli 2004 @ 14:21:

[...]

Mag je wel liegen ;)
Je kunt het proberen. Explorer gebruikt wel delen van de iexplore. Misschien dat het daar mis gaat en los je dat op middels nieuwe IE.
Ik weet niet of alles netjes overschreven wordt als je al de laatste IE6 had, maar als dat het geval is, krijg je wel degelijk een verse explorer.exe. Dat was bij windows 98 bijvoorbeeld een oorzaak van bepaalde instabiliteiten...

• atahualpa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:17
Kipcorn schreef op 04 augustus 2004 @ 13:21:
*schop*

Probleem is verre van opgelost, maar wat er net gebeurde slaat alles!
Ik dacht dus dat SpySweeper de oorzaak was, omdat het probleem even weg was nadat ik het deinstalleerde.
Maar het kwam toch terug, ik heb er alleen niks meer aan gedaan, simpelweg omdat ik niet wist waar ik moest zoeken.

Het begon alleen steeds vaker voor te komen, en dus heb ik Windows net maar opnieuw geinstalleerd.
Met nLite eventjes alle troep er uit gesloopt en sp1a geslipstreamed, en hoppa.
Alles goed, tot dat ineens de computer weer vast zat!
Enkele seconden later startte explorer.exe zich weer opnieuw op.
In het event log stond geen verklaring, alleen dat explorer.exe een error veroorzaakte en werd afgesloten.

Deze installatie is nog geen uur oud, en de volgende drivers/programma's staan er nu op.

ASAPI Update (vob aspi layertje)
DC++ 0.401
ffdshow
Intel chipset drivers
Intel Application Aaccelerator
IrfanView
Java 2 Runtime v1.4.2_05
Kaspersky aV Personal 5
Macromedia Shockwave & Flash players
MozBackup
Mozilla Firefox
NetLimiter 1.30
Laatste Nvidia display drivers
Spybot Search & Destroy
Sygate Personal Firewall
Tag&Rename 3.1
TweakUI
Winamp 5.04
Winrar

De meeste van deze applicaties gebruikte ik ook voordat dit probleem begon, ik kan dus wel stuk voor stuk dingen verwijderen en afwachten of explorer.exe weer crasht, maar daar is geen beginnen aan.

Kan dit wellicht aan rot geheugen liggen, of een ander stuk hardware?
Ik heb even geen flauw idee meer.
ik heb hetzelfde probleem gehad...me suf gezocht naar de oorzaak..shell32.dll veroorzaakte keer op keer de crash van explorer.exe bij rechter muisklik 8)7 ...een week geleden alles opnieuw geinstalleerd behalve de nieuwste nVidia drivers...heb voor oudere drivers gekozen (die van WU)...probleem opgelost! :+ misschien een idee voor jou? :?
Pagina: 1