Toon posts:

[W2k] Explorer error bij gebruik rechtermuis knop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een W2K US en de laatste 3 a 4 dagen crashed Windows Explorer (Windows Verkenner) elke keer als ik op een directory, drive of file met de rechteermous knop iets wil doen. De eigenschappen bekijken of kopieren. Noem maar op.
Er verschijnt een pop-up venster met kop :

Program error. Explorer.exe has generated errors and will be closed bij Windows. You will need to restart the program. An error log will be created

Je kan dan met OK bevestigen en explorer sluit en m'n hele werkbalk verdwijnt voor een paar seconden en komt dan braaf weer terug. Het lijkt wel of de werkbalk "reboot". Windows opnieuw laten opstarten e.d., maar niks helpt. Het is volgens mij allemaal begonnen nadat ik Spy Sweeper heb geinstalleerd en gebruikt hebt voor spyware. Die heeft het een en ander verwijderd. Ik kan nit met zekerheid zeggen dat dit de oorzaak is.

Kan ik Windows Explorer opnieuw installeren? Of zit dit zo ingebouwd in Windows. En waar wordt dat error log geplaast?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het ook als ik bijv. een directory wil wissen met SHIFT-DEL??

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:50 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RMB: kijk even in je register of er in het contextmenu zit iets vreemds zit (HKCR\Folder). Ook shift-del: even schijfcontrole lijkt me dan handiger :P

Explorer reinstall kan niet, hooguit kan je met depends.exe kijken of er ergens een dll fout zit of dat er windowsupdates zijn (maar "natuurlijk" ben je uptodate).

Error log = event log: in je administrative tools :Y) (Of deze computer -> beheer maar je RMB doet het niet :+ )
Trouwens SA -> WOS

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 10-07-2004 12:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel in de eventlog kijken. Het RMB probleem speelt zich alleen af binnen explorer. Die depends.exe. Waar zit die, ik kan niet zoeken binnen explorere omdat als ik RMB gebruik om te zoeken, explorer weer crashed.

De evenlog zegt trouwens het volgende:
EVENTID 1002:
The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted.

gekeken op technet en vond dit:
Details
Product: Windows Operating System
ID: 1002
Source: Winlogon
Version: 5.0
Component: Application Event Log
Symbolic Name: EVENT_SHELL_RESTARTED
Message: The shell stopped unexpectedly and %1 was restarted.

Explanation
The shell was stopped and then restarted. By default, the shell is explorer.exe; however, you might have a customized shell.

User Action
No user action is required.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoeken kan ook via start -> zoeken ;) Maar [google=depends.exe] does the trick: www.dependencywalker.com
The shell stopped unexpectedly and %1 was restarted.
Dit klinkt toch redelijk alsof je regsettings niet kloppen, zoals ik al had gezegd. Klopt alles dat daar staat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
In de registry gekeken.Nu weet ik niet waar daar precies moet staan, maar het er normaal uit HKCR\Folder.

depends.exe geeft mij explorere.exe twee meldingen:
- APPHELP.DLL
Warning: At least one delay-load dependency module was not found

- MPR.DLL
Warning: At least one module has an unresolved import due to a missing export function in a delay-load dependent module

De eerste is duidelijk. Met de tweede geen idee wat wordt bedoeld.

@ F_J_K
Kan je hier iets mee?
Pagina: 1