Toon posts:

Studio mixer met bussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vb:
Wil bv kanaal 1 t/m 4 horen in me koptelefoon of monitors luisteren en alleen kanaal 3 opnemen.

Ben nu toch opzoek naar een goede studio mixer met bussen (en of send) als ik het goed begrijp. :) Heb nu een Behringer mixer waar het na veel uitproberen toch niet mee lukt.

Ik hoef geen mixer met 1000 en 1 kanalen 12 is voldoende (het gaat mainly om vocals op te nemen; en dan dus toch alleen de vocals opnemen en niet de rest van de sounds van de andere kanalen). En wil wel een beetje in prijsklasse rond de 500 a 600 pleuro blijven, als dat uberhaupt mogelijk is.

Tips anyone????

Verwijderd

Topicstarter
...maar meer kanalen voor die zelfde prijs maakt ook niet echt uit 8)

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat voor mixer heb je nu dan? Zonder send?

Volgens mij moet dit met elke beetje degelijke mixer wel op te lossen zijn:

Optie 1:
Kanaal 1, 2 en 4 send (naar monitor/FX/etc, hier naar luisteren) en muten/volume 0 zodat je het niet opneemt.
Kanaal 3 gewoon open zetten en deze output opnemen.

Optie 2:
Kanaal 1, 2 en 4 muten/volume 0 zodat je het niet opneemt, beluisteren op koptelefoon via PFL
Kanaal 3 gewoon open zetten en deze output opnemen.

Optie 3:
Alle meuk die je niet wil opnemen vooraf opnemen op cd/mp3 en afspelen op stereo/pc en met koptelefoon beluisteren.
Vervolgens je vocals opnemen.

Kan met kleine mixers al. Bijvoorbeeld
http://www.mackie.com/hom...x6/images/DFX12_front.jpg of
http://www.behringer.com/UB1002/index.cfm?lang=ENG (deze 75 euro bij Feedback)

Verwijderd

Topicstarter
Had al een vorige topic erover :)
Meest geschikte studiomixer
heb alles geprobeerd maar het werk niet... Behringer eurorack mx 802a , is ook niet echt een degelijk mixertje :P

wil gewoon een betere

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Vele tweakers gebruiken naar volle tevredenheid de Soundcraft Spirit Folio SX, volgens mij valt die wel in je prijsklasse als je ff zoekt. Die heeft alles wat een grotere mixer ook heeft, maar dan van alles gewoon ietsje minder, dus minder sends, minder kanalen, minder subgroups en minder eq-banden. Maar voor thuisgebruik en zeker alleen vocalen ruimschoots voldoende en van bewezen goede kwaliteit.

edit:
ff gekeken voor je, in een grote Duitse muziekzaak voor €599,-

[ Voor 9% gewijzigd door TheLemon op 10-07-2004 10:23 ]