Toon posts:

Op zoek naar een Notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Volgend jaar ga ik studeren aan de Universiteit en dan wil ik graag een notebook hebben. Mijn universiteit biedt nu de mogelijkheid om één van onderstaande notebooks via de universiteit aan te schaffen. Als ik dat doe krijg ik 200 EURO korting (=subsidie). Het gaat om de volgende drie notebooks:

Notebook 1 => € 995,- (daar gaat nog 200 euro vanaf)

HP NX9110 C

Celeron 2.8 Ghz, 256 Mb, 30 Gb HDD
15" TFT scherm XGA (1024x768)
10/100 Mbit lan + 54Mbit Wireless lan
56k modem V90 onboard
DVD/CDRW combo drive
Geen floppy drive
3 x usb 2.0 + 1 x firewire
Sound onboard
Windows XP Home UK
3.65 kg incl. batterij
1 jaar garantie
Specificaties

Extra's:
Rugzak
Recover cd rom

Notebook 2 => € 1150,- (daar gaat ook nog 200 euro vanaf)

HP NX9110 P4

Pentium 4 2.8 Ghz, 256 Mb, 40 Gb HDD
56k modem V90 onboard
DVD/CDRW combo drive
Geen floppy drive
3 x usb 2.0 + 1 x firewire
Sound onboard
Windows XP Home UK
3.65 kg incl. batterij
1 jaar garantie
Specificaties

Extra's:
Rugzak
Recover cd rom

Notebook 3 => € 1375,- (ook hier gaat dan nog 200 euro vanaf)

HP NX5000 C

Centrino 1.5 Ghz, 512 Mb, 30 Gb HDD
56k modem V90 onboard
DVD/CDRW combo drive
Geen floppy drive
2 x usb 2.0 + 1 x firewire
Sound onboard
Windows XP Home UK
2.61 kg incl. batterij
1 jaar garantie
Specificaties

Extra's:
Rugzak
Recover cd rom

Daarnaast biedt de Universiteit de mogelijkheid om, uiteraard tegen betaling, bepaalde extra's toe te voegen:

Opties:
extra 256Mb geheugen (alle modellen) € 105,-
extra 512Mb geheugen (alle modellen) € 315,-
extra accu voor HP NX9110 € 215,-
extra accu voor HP NX5000 € 170,-
Multibay Li-Ion (2nd) accu voor HP NX5000 € 195,-
Garantie uitbreiding naar 3 jaar Pickup & Return € 250,-
4 Port USB 2.0 Hub € 55,-
Externe 40GB harde schijf (USB 2.0) € 300,-
AC Adapter (135W) € 80,-
Auto Adapter (90W) € 105,-
128Mb Memory stick (USB 2.0) € 35,-
256Mb Memory stick (USB 2.0) € 60,-

Waarschijnlijk voelen jullie mijn vraag al aankomen; Welk notebook kan ik het beste aanschaffen, en met eventueel welke (bovengenoemde) "extra's". Uiteraard moet de notebook geschikt zijn voor al mijn toekomstige schoolwerk (btw; don't worry about the software, dat komt goed), maar verder zou ik, als dat mogelijk is ook graag on-line games willen spelen op mijn notebook.

Al heel erg bedankt voor jullie moeite.

PCMiguel

NB1; Ik krijg dus alléén een subsidie van 200 euro op bovengenoemde notebooks, op andere notebooks dus niet.
NB2; Als jullie overigens een notebook weten die een betere prijs-kwaliteit verhouding heeft dan bovenstaande notebooks hoor ik dat uiteraard (graag).
NB3; Wat ik me verder echt afvraag is hoe het kan dat de duurste notebook de laagste Ghz heeft. Ik heb niet echt veel verstand van computers dus als iemand me dit kan uitleggen zou dat erg fijn zijn. (Is het bijvoorbeeld zo dat een Centrino 1.5Ghz sowieso beter is dan een Intel Pentium 4 2.8 Ghz; dus is Centrino bijv. sowieso een beter merk?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 18:00 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat laatste klopt, de Centrino ofwel PentiumM is op 1.5 GHz a in staat om een 2.8 GHz P4 een wedstrijdje te laten lopen.

De vraag terug is toch: Wat ben je er echt mee van plan. Koop je een preventief systeem voor gamen dan is de duurste nog niet goed genoeg. Ben je op zoek naar een studentenlaptop, dan is de goedkoopste al goed genoeg in feite.
ik bedoel, 1 GHz+, 256 Mb+ en 20 Gb+ specs is alles wat je als officePC zoekt. Scherm enz zijn persoonlijke voorkeuren enz.. de vraag is dus hoeveel geld je hebt en wat je er zelf mee van plan bent. Voor preventief gamePC's hoef je vaak niet op te letten, want in praktijk zit je dure brute kaart toch nog vaak uit z'n neus te fourageren.

Keuze is IMHO tussen 1 en 3 dus. 2 is hetzelfde als 1

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 09-07-2004 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
En door toevoeging van één of meer van onderstaande opties wordt gamen nog steeds niet mogelijk?

extra 256Mb geheugen (alle modellen) € 105,-
extra 512Mb geheugen (alle modellen) € 315,-
extra accu voor HP NX9110 € 215,-
extra accu voor HP NX5000 € 170,-
Multibay Li-Ion (2nd) accu voor HP NX5000 € 195,-
Garantie uitbreiding naar 3 jaar Pickup & Return € 250,-
4 Port USB 2.0 Hub € 55,-
Externe 40GB harde schijf (USB 2.0) € 300,-
AC Adapter (135W) € 80,-
Auto Adapter (90W) € 105,-
128Mb Memory stick (USB 2.0) € 35,-
256Mb Memory stick (USB 2.0) € 60,-

En nog een 2e vraagje; bij de duurste zitten maar 2 USB 2.0's. Bij de twee goedkopere 3. Is het dan aan te raden om, als ik voor notebook 3 ga, een extra USB (uit bovenstaande lijts) toe te voegen?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Mja ik vind ook keuze 1 en 3 het beste.. Zelf heb ik onlangs een centrino laptop gekocht. Die zijn erg stil compact en kunnen langer op de accu. Maar volgens mij zal jij niet zo veel op een accu werken toch? Wees wat specifieker wat je er precies wel en niet mee wil.
En over de USB poorten.. Ben je van plan er veel te gaan gebruiken dan? Ik heb er 2 en gebruik er soms 1 voor mijn muis maar die ander gebruik ik eigenlijk nooit. En zo uitbreiding kan je altijd nog kopen.
Kwa gaming gaat het meer om de videokaart.. En laptops lopen meestal wat achter op dat gebied. Kijk wat voor videokaart er in de laptops zitten, een ATI 9600 of 9800 zouden erg mooi zijn om mee te gamen. Er zijn diverse review sites. Typ de modellen in google in en vergelijk met elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door robbertb op 09-07-2004 14:40 ]

• pjottum
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wacht nog even op de bbg voor notebooks die op het punt staat uit te komen. Hier staan wellich zinvolle tips in..

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 09 juli 2004 @ 14:26:
...Voor preventief gamePC's hoef je vaak niet op te letten, want in praktijk zit je dure brute kaart toch nog vaak uit z'n neus te fourageren...
Ik mag dan wel gaan studeren, maar k snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt. En wat betreft je hele reply; Wanneer vind je dat ik notebook 3 zou moeten aanschaffen. Alleen als ik het geld er voor heb, omdat ie nou eenmaal sneller is?

En voor Pjottum; Wat is een bbg?

Alvast bedankt. PCMiguel

Verwijderd

In mijn ogen vallen laptops nr1 en nr2 al direct af.
We praten hier over DRAAGBARE computers, wat is er draagbaar aan een 15inch monster van 3.6kg+?
Zoiets wil je echt niet elke dag meedragen hoor. Tenzij je mega armspieren op het oog hebt :)
Een laptop mag volgens mij echt maximaal 3kg wegen (en dat is al heel zwaar).
Tenzij je hem altijd thuis op je bureau laat staan natuurlijk, dan maakt het weinig uit.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@PCMiguel:bbg's zijn best buy guides. Er staan in het csl forum ook bbg's voor gewone pc's; lees die anders ook eens. Interessante materie, zeg maar. ;-)

offtopic:
en groeten doen we altijd, dus dat mag je achterwege laten. ofzo.

Mijn tips: je wil hem meenemen. Dus portable. Dan valt in feite alles af behalve de centrino. Hoef je ook je voeding niet mee te nemen als je een werkcollege hebt.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen al vast erg bedankt voor het advies, maar dan nog één vraagje; Zelfs die notebook 3 is dus (totaal) ongeschikt voor (on-line) games, zoals ik jullie hoor zeggen. Of is het alleen maar zo dat je op die notebook nooit de kwaliteit van gamen zoals op een gewone pc zult halen, maar dat je dus wel gewoon, in een lage beeldkwaliteit leuk kunt gamen op die notebook 3?

Verwijderd

Topicstarter
hehe... ;)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Uit de neus Fourageren == voedsel uit de neus verkrijgen.

Voor 1200 euro kan je trouwens heel wat moois kopen wat niet van kapot-paq komt. Wacht nou ff op die bbg, kan je daarna nog eens verder denken.

offtopic:
achterlijke k*tstu... UTFS

[ Voor 12% gewijzigd door pjottum op 09-07-2004 15:28 . Reden: UTFS ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Lees dit goed door

Ongeveer honderd studenten van de Hogeschool van Amsterdam van de sectie Information Engineering in Almere deden in 2001 mee aan een PC-privéproject. Voor 5000 oude Hollandse guldens kregen zij een notebook van het merk Hewlett Packard (HP), type XE3. Al snel bleek dat de ene na notebook na de andere gebreken ging vertonen

Harde schijven gingen kapot, toesenborden defect en schermen die uitvielen. Bijna elke student heeft inmiddels zijn notebook diverse malen in reparatie gehad, sommige al meer dan vijf keer. Hoewel er drie jaar garantie opzit en HP de klachten telkens kosteloos repareert, vertrouwen de studenten de kwaliteit niet van hun dure aankoop. Over enkele maanden loopt de garantie af en de studenten zijn bang dan ze dan voor nieuwe reparaties komen te staan die ze dan zelf moeten betalen.

Hewlett Packard zegt in een schriftelijke reactie de klachten van de studenten van de hogeschool van Amsterdam zeer serieus te nemen. Inmiddels heeft HP een eigen onderzoek gestart naar een aantal storingen. Als uit hun gegevens blijkt dat de klachten gegrond zijn zal HP uiterlijk 8 februari naar de studenten toe met een passende oplossing komen. Wat die is blijft vooralsnog onduidelijk.

*Reactie HP

HP heeft vertrouwen in de kwaliteit van onze producten. Desalniettemin doen wij zeer regelmatig kwaliteitscontroles op onze apparatuur. Zo ook hebben we na de melding van storingen van de studenten van de Hogeschool Amsterdam een uitgebreid onderzoek verricht naar mogelijke gebreken aan het HP omnibook XE3 notebook. Uit onze gegevens is gebleken dat dit type draagbare pc tot nu toe niet meer dan gemiddeld gebreken vertoont. Derhalve is er bij de studenten van Hogeschool Amsterdam sprake van een uitzondering. Neemt niet weg dat elke storing aan een HP product er een teveel is. Daarom bieden wij diegenen, die afgelopen kalenderjaar aantoonbaar een reparatie ten gevolge van een hardwarematige storing aan hun XE3 notebook hebben moeten laten uitvoeren, kosteloos één jaar uitbreiding van het huidige servicecontract aan. Dit aanbod geldt voor alle studenten van de Hogeschool Amsterdam, die in de periode van1 januari 2003 tot 1 september 2004 een hardwarematige storing tijdens normaal gebruik (zullen) hebben meegemaakt. Eventuele noodzakelijke reparaties zullen snel en effectief worden afgehandeld. Hiermee zijn de studenten verzekerd van een goed werkende notebook en zullen zij in hun laatste studiejaar gevrijwaard blijven van mogelijke reparatiekosten.

HP heeft klantenloyaliteit hoog in het vaandel staan en ons is er dus alles aan gelegen om iedere gebruiker van HP producten tevreden te stellen. Dit betekent dat, indien een klant ongebruikelijk veel storingen heeft aan een HP product, HP een passende oplossing zoekt. Een oplossing kan bijvoorbeeld bestaan uit een verlenging van de garantieperiode en/of servicecontract, zoals in dit geval. HP biedt een vervangend product aan wanneer blijkt dat herstel van defecten niet mogelijk is of wanneer er herhaaldelijk dezelfde defecten optreden. Vanzelfsprekend dient de klant hiervoor in contact te treden met HP, met het complete reparatiedossier.

HP Nederland BV

Bekijk movie - http://cgi.omroep.nl/cgi-...:6:53.808&end=0:10:43.809 ( mediaplayer & breedband )

Bekijk movie - http://cgi.omroep.nl/cgi-...:6:53.808&end=0:10:43.809 ( realplayer & breedband )

bron : kassa consumenten service !!

Koop liever een Dell latitude ofzo, wel iets duurder ook geen subsidie maar wel een 110% procent betere laptop.

Succes met je aankoop :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Maar Pjottum: Alleen op bovenstaande notebooks krijg ik 200 euro subsidie. Ik kan me niet voorstellen dat er in die BBG eventueel notebooks (waar ik dus GEEN subsidie op krijg) staan die aantrekkelijker voor mij zijn (wat betreft prijs-kwaliteit verhouding) dan bovengenoemde exemplaren.

pls reageer ff op dit.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 12:37
Laptop 1 zal ik zowieso niet nemen vanwege de celeron processor. Celeron is slechter dan al de andere processoren daarboven, en naar ervaring met mijn broers laptop(ook een celeron), heb ik er echt een hekel aan. Multitasken schijnt lastig te zijn voor de celeron van mijn broer.

Notebook 2, zou ik ook niet aanschaffen aangezien die processor erg veel stroom trekt waardoor je batterij erg snel leeg zal zijn.

Daardoor kom ik automatisch op laptop 3.

En tja, verder ben ik niet kapot van HP, maar dat moet je helemaal zelf weten

[ Voor 9% gewijzigd door Scorpion1984 op 09-07-2004 15:42 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Doordat ze alle over slechts een 1024*768-resolutie beschikken zou je aanraden om je niet te laten verleiden door die 200,- euro korting! :{

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 12:37
creative8500 schreef op 09 juli 2004 @ 15:39:
Doordat ze alle over slechts een 1024*768-resolutie beschikken zou je aanraden om je niet te laten verleiden door die 200,- euro korting! :{
1024*768 is genoeg voor een laptopscherm van 15"

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpion1984 op 09-07-2004 15:44 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

PCMiguel: als je je door 200 euro wil laten nemen, prima. Ikzelf zou liever 200 euro van mezelf uitgeven zodat ik daarna geen spijt heb van mijn aankoop, dan dat ik 200 euro van m'n school krijg en met een machine uit een beperkte selectie zit die net niet aan mijn specs voldoet.

Een laptop pas je niet zo snel aan, namelijk.

ping 127.212.23.124

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:37

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 15:35:
Lees dit goed door

Ongeveer honderd studenten van de Hogeschool van Amsterdam van de sectie Information Engineering in Almere deden in 2001 mee aan een PC-privéproject. Voor 5000 oude Hollandse guldens kregen zij een notebook van het merk Hewlett Packard (HP), type XE3. Al snel bleek dat de ene na notebook na de andere gebreken ging vertonen

Harde schijven gingen kapot, toesenborden defect en schermen die uitvielen. Bijna elke student heeft inmiddels zijn notebook diverse malen in reparatie gehad, sommige al meer dan vijf keer. Hoewel er drie jaar garantie opzit en HP de klachten telkens kosteloos repareert, vertrouwen de studenten de kwaliteit niet van hun dure aankoop. Over enkele maanden loopt de garantie af en de studenten zijn bang dan ze dan voor nieuwe reparaties komen te staan die ze dan zelf moeten betalen.

Hewlett Packard zegt in een schriftelijke reactie de klachten van de studenten van de hogeschool van Amsterdam zeer serieus te nemen. Inmiddels heeft HP een eigen onderzoek gestart naar een aantal storingen. Als uit hun gegevens blijkt dat de klachten gegrond zijn zal HP uiterlijk 8 februari naar de studenten toe met een passende oplossing komen. Wat die is blijft vooralsnog onduidelijk.

*Reactie HP

HP heeft vertrouwen in de kwaliteit van onze producten. Desalniettemin doen wij zeer regelmatig kwaliteitscontroles op onze apparatuur. Zo ook hebben we na de melding van storingen van de studenten van de Hogeschool Amsterdam een uitgebreid onderzoek verricht naar mogelijke gebreken aan het HP omnibook XE3 notebook. Uit onze gegevens is gebleken dat dit type draagbare pc tot nu toe niet meer dan gemiddeld gebreken vertoont. Derhalve is er bij de studenten van Hogeschool Amsterdam sprake van een uitzondering. Neemt niet weg dat elke storing aan een HP product er een teveel is. Daarom bieden wij diegenen, die afgelopen kalenderjaar aantoonbaar een reparatie ten gevolge van een hardwarematige storing aan hun XE3 notebook hebben moeten laten uitvoeren, kosteloos één jaar uitbreiding van het huidige servicecontract aan. Dit aanbod geldt voor alle studenten van de Hogeschool Amsterdam, die in de periode van1 januari 2003 tot 1 september 2004 een hardwarematige storing tijdens normaal gebruik (zullen) hebben meegemaakt. Eventuele noodzakelijke reparaties zullen snel en effectief worden afgehandeld. Hiermee zijn de studenten verzekerd van een goed werkende notebook en zullen zij in hun laatste studiejaar gevrijwaard blijven van mogelijke reparatiekosten.

HP heeft klantenloyaliteit hoog in het vaandel staan en ons is er dus alles aan gelegen om iedere gebruiker van HP producten tevreden te stellen. Dit betekent dat, indien een klant ongebruikelijk veel storingen heeft aan een HP product, HP een passende oplossing zoekt. Een oplossing kan bijvoorbeeld bestaan uit een verlenging van de garantieperiode en/of servicecontract, zoals in dit geval. HP biedt een vervangend product aan wanneer blijkt dat herstel van defecten niet mogelijk is of wanneer er herhaaldelijk dezelfde defecten optreden. Vanzelfsprekend dient de klant hiervoor in contact te treden met HP, met het complete reparatiedossier.

HP Nederland BV

Bekijk movie - http://cgi.omroep.nl/cgi-...:6:53.808&end=0:10:43.809 ( mediaplayer & breedband )

Bekijk movie - http://cgi.omroep.nl/cgi-...:6:53.808&end=0:10:43.809 ( realplayer & breedband )

Koop liever een Dell latitude ofzo, wel iets duurder ook geen subsidie maar wel een 110% procent betere laptop.

LOL we hebben leven op dit moment in het jaar 2004. Er bestaat een reele kans dat HP ondertussen wel goede laptops leverd :)

Ik heb zelf 1,5-2 jaar geleden een HP xe4500 laptop gekocht. Dat ding is dus oersterk. Sjouw ik overal mee naar toe en hij doet het nog perfect.
De enigste rede waarom ik hem zou verkopen is om een centrino laptop ipv een P4m.

Trouwens die Dell latitude dat zijn pas gare dingen. Bij ons op het werk hebben we al verschillende Dells die ondertussen aan hun 6de toetsenbord toe zijn. Om over de service maar niet te spreken.

Maar natuurlijk wil dat ook niets over die Dells zeggen voor het zelfde geld zijn die andere series weer helemaal ok.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
OK, net dacht ik te weten wat ik wilde, de HP NX5000; Maar nu weet ik het dus helemaal niet meer. De één zweert dat het het domste is wat er is om een HP te pakken, de ander precies het tegenovergestelde... :|

Pls help

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Elk merk heeft zo`n doomverhaal. Wat je zelf wilt doen moet je zelf weten. HP en Dell hebben tegenwoordig allebij goede service dus daar moet jeje niet druk om maken. Elk merk heeft wel een zo`n verhaal.

Verder neem de laptop die JIJ wilt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 16:04:
OK, net dacht ik te weten wat ik wilde, de HP NX5000; Maar nu weet ik het dus helemaal niet meer. De één zweert dat het het domste is wat er is om een HP te pakken, de ander precies het tegenovergestelde... :|

Pls help
De NX5000 nemen en de 3 jaar extra garantie optie. Spookverhalen hoor je altijd, maar daar moet je je niets van aantrekken. Op m'n werk heb ik een dell bak waar de hardeschijf ineens mee kapte, een andere had een brakke voeding. Mijn vorige laptop was een Compaq Armada 1750 die bekend stond om de schermproblemen, een paar keer last van gehad, beestje werkt nog altijd top. M'n Acer laptop is al 2 keer rma geweest en de Toshiba laptop van m'n oom 3 keer. Moet ik doorgaan?

Elk merk heeft z'n ellende en mijn ervaringen met HP (en Compaq, maar tegenwoordig toch samen) zijn niet slecht. Heb zelf ook bij Compaq gewerkt en wat RMA kwam viel reuze mee.

Maar, neem wel de extra garantie. Als je een ander notebook kiest: neem er min. 3 jaar garantie op. Je hebt dan nooit gezeur als je laptop kapot gaat, en veel langer dan 3 jaar zal je er niet op werken.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien je het op CPU's laat aankomen is de Centrino het beste. Punt, geen discussie enz.
Maar die PC is dan wel een stuk duurder en je kan je afvragen of die meerprijs wel in proportie is met wat jij als student wilt.
Indien je dan de andere 2 bekijkt is het enige verschil de CPU en een Celeron is dan wel bagger ivm met de P4.... indien je die surplus aan extra niet nodig hebt, waarom zou je dan die 200 euro extra uitgeven aan alleen een CPU die vaker kan idlen?
De Celeron.
Indien je mobiel wilt zijn en de nodige kilo's kwijt wilt: Centrino.

Indien je HP niet vertrouwd.... (onterecht want HP is niet voor niets groot) kijk dan verder naar bv een Asus 2400M zoals te koop bij de Mycom, knap ding voor 1200 euro maar wel duurder dan je modellen ivm korting. Heb je wel een ultralichte en compacte Centrino...

Persoonlijk zou ik het geld laten spreken (als student zijnde) en gewoon de goedkoopste nemen. Je betaald dan 800 euro en da's niet duur voor een laptop die al je Oficedocumenten over je scherm laat vliegen.

Verwijderd

Kijk ook eens op http://www.studentenlaptop.nl daar hebben ze ook leuke modelletjes voor studenten.

Verder:
1 en 2:
Zijn eigenlijk compacte desktops. Ze zijn zo zwaar dat je ze niet mee wilt nemen in je rugzak, komt waarschijnlijk door de processor die erin zit (niet voor laptop bedoeld).
3:
Leuk model! Portable en snel, maar dat alles heeft ook een prijskaartje. Kon zosnel niet vinden wat voor grafische kaart erin zit maar waarschijnlijk is ie niet echt geschikt voor gaming.

Mocht je op zoek zijn naar een systeem dat gewoon Office (Word / Excell) en SPSS etc draait en toch draagbaar is moet je even bij studentenlaptop.nl kijken.. mocht je meer geld te besteden hebben en ook zwaardere applicaties willen draaien (photoshop, games) dan kan je goed gaan voor optie 3 (afgezien dat je voor games waarschijnlijk een andere grafische kaart moet hebben Ati ozo (zie reactie hierboven))!
Ditalles natuurlijk met de gedachte dat een laptop draagbaar moet zijn en niet 3.65 kilo kan wegen!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 15:35:
Lees dit goed door

*Reactie HP

HP Nederland BV

IndexOutOfBoundsException :+

Ik ben het er trouwens mee eens dat Dell prima notebooks bouwt. Zoveel duurder zijn ze trouwens ook weer niet. Ik heb trouwens hele goede ervaringen met de service van Dell. Notebook stuk? Bel ze op, en de volgende dag staat er een vrachtwagen voor de deur en je hebt je notebook binnen 3 dagen weer terug.

Dus als je een leuke notebook wilt hebben met een prima service, ga voor Dell :)
Pagina: 1